Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Flere mot enn for EU ifølge meningsmåling

NYTT TEMA
240turbo
240turboInnlegg: 9326
21.09.03 12:06
på Nrk i dag. Jippi.
Magyar
MagyarInnlegg: 3052
21.09.03 15:05
Dette er en seier for nei siden.

Jeg skal kjempe til jeg dør, mot Eu og Euro.
240turbo
240turboInnlegg: 9326
21.09.03 23:31
Brothers in arms.
sydvold
sydvoldInnlegg: 198
22.09.03 12:01
Jeg forstår egentlig ikke vitsen med en ny EU debatt i neste stortings periode..
Vi har sagt nei to ganger allerede! Skal vi virkelig ha en ny EU debatt hver gang "ja" siden er i flertall?
stranger2001
stranger2001Innlegg: 686
22.09.03 13:19
sydvold

Det er Ja-folkene på stortinget som bestemmer når vi skal ha avstemming om EU-medlemskap og siden Ja alltid har flertall på Tinget kan vi få en avstemming når som helst.
I en tid nå har meningsmålinger vist et Ja-flertall i befolkningen og det er det som man mener aktualiserer en ny avstemming.
Jeg mener også at en ny avstemming nå er unødvendig.
Et annet forhold er at folket burde få vite hvor mye en ny søknad/avstemming vil koste skattebetalerne, slik at vi kunne vurdere om pengene kunne brukes til mere fornuftige ting....det er jo pengemangel til ALT i vårt samfunn idag nemlig....hvilke poster er det vi skal kutte ned på for å finansiere EU-tøvet?
Oxford
OxfordInnlegg: 719
22.09.03 17:42
sydvold skrev:
"Jeg forstår egentlig ikke vitsen med en ny EU debatt i neste stortings periode..
Vi har sagt nei to ganger allerede! Skal vi virkelig ha en ny EU debatt hver gang "ja" siden er i flertall?"

Jepp. Helt til vi vinner. Da blir det ikke flere avstemminger.
Oxford
OxfordInnlegg: 719
22.09.03 17:45
stranger2001 skrev:
"det er jo pengemangel til ALT i vårt samfunn idag nemlig....hvilke poster er det vi skal kutte ned på for å finansiere EU-tøvet?"

Det er overhodet ingen pengemangel i vårt samfunn, men vi er offer for vår egen elendige organisering, og da særlig i offentig sektor.

Man kan si mye slemt om EU-landene, og det er da også store variasjoner dem i mellom. Men de fleste klarer å få langt mer skole, helse og vei - for å nevne noe - pr. krone (eller euro) enn vi gjør.
Wikstead
WiksteadInnlegg: 271
26.09.03 18:23
Jeg var lenge stygt redd for at jasiden hadde tatt grepet for godt!
Samirules
SamirulesInnlegg: 1324
26.09.03 19:59
Noen som har tallene da jeg ikke saa maalingen?
Folkestyret
FolkestyretInnlegg: 1291
27.09.03 12:08
Samirules

Etter måneder med ja-flertall for norsk EU-medlemskap, har befolkningen snudd. Nå er nei-siden størst i en ny EU-måling.

I målingen som MMI Univero har gjort for Dagbladet i september svarer 38 prosent at de er imot at Norge skal bli medlem av EU. Det er en fremgang for nei-siden på 5 prosentpoeng fra augustmålingen.

37 prosent av de spurte er for et norsk EU-medlemskap. Det betyr at ja-siden har krympet med 4 prosentpoeng siden august, da 41 prosent av de spurte i MMI-målingen svarte at de ville stemme ja til EU hvis det var EU-valg den dagen målingen ble foretatt.

25 prosent sier de ikke vet hva de ville stemt, ifølge MMI. I augustmålingen sa 26 prosent av befolkningen at de ikke visste om de ville stemt for eller imot norsk EU-medlemskap.
ohmat
ohmatInnlegg: 296
27.09.03 23:14
Siste show viste jo at EU-motstandere var mindre enn direkte overbevisende intelligente, sånn i snitt. Mange undersøkelser har vist at de VET mindre enn EU-tilhengere, det være seg eggstokker eller EURO. Kan man da konkludere med at Norge - igjen - er blitt dummere?
jansy
jansyInnlegg: 9047
07.10.03 09:15
Husk å be om linker - det er jo det du er så hekta på.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg