Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.
Kaffe forpester og forurenser, folk kjøper og kaste kaffetraktere like mye som folk bytter underbukser, hvorfor skal jeg bli utsatt for denne miljøfiendelige terroren som benyttes av en stor anndel befolkning på jorda ? Nå er det på høy tid å sette opp prisen høyt, sån at folk som tar til seg denne lys tenker seg en og to ganger før de kjøper denne varen..
Vi trenger ikke kaffe, det er ingen som behøver dette.. Kaffe kan sammenlignes med drivstoff på en måte, men her er drivstoff en nødvendighet, noe kaffe ikke er.. Og "alle" bruker dette, selv de rødgrønne som er opptatt av miljøet.. Tar du utfordingen, med kaffefri år 2008 ?
Jeg tviler sterkt på at min trofaste Moccamaster slipper ut annet enn vanndamp. Dessuten ser jeg det som nærmest umulig å slutte med kaffe for egen del.
Hvorfor skal jeg slutte med kaffe når det er hundre andre ting jeg kan bidra med som gjør mer for miljøet? Kaffe er dessuten en viktig eksportartikkel for mange fattige land. Tenker jeg støtter det heller enn å kaste meg på et trendtog startet av ignorante «miljøvernere».
Jeg koker min kaffe med strålende samvittighet. Det er ikke det verste man gjør i dagens samfunn.
Premutos skrev: Hvorfor skulle du ikke kunne slutte med kaffe ? --------------------------------------------------------------------------- Og tobakk, alkohol, brus, sjokolade og alt annet man ikke trenger?
Jeg håper du er ironisk nå. Kaffens helsebringende effekter er dokumentert.
Ulike dokumentasjonen er ikke i tråd med virkeligheten desverre.. Tror du virkelig at de som dokumenterte dette ville forby noe de selv er avhengig av ?
slipper nok ikke taket i kaffekoppen, nei. Jeg har faktisk nytraktet kaffe foran meg nå. Godt, og stimulerende.
All småelektronikken og berget av utbrukte kaffetraktere er stort, det skal du ha rett i. Men de fleste avfallsmottak i landet driver nå med kildesortering, så avfallet blir stadig bedre tatt hånd om.
Dessuten kan man levere den gamle trakteren i den butikken hvor man kjøper ny, og de vil levere den gamle til riktig håndtering.
Forøvrig finnes disse smarte pumpekannene, en glasskolbe med et evighetsfilter som kan brukes i det uendelige. Det er en smart dings som faktisk lager veldig god kaffe.
Når den blir knust kan glasset kastes i en igloo og bli gjenvunnet, filteret er av stål og blir lett gjenvunnet, og lokket er av en plasttype som også gjenvinnes lett.
Jeg har aldri noensinne i mitt liv kjøpt en kaffetrakter, bortsett fra på Fretex, og den er allerede kjøpt av noen andre. Ergo har jeg ikke bidratt til noen produksjon som helst.
Forøvrig finnes disse smarte pumpekannene, en glasskolbe med et evighetsfilter som kan brukes i det uendelige. Det er en smart dings som faktisk lager veldig god kaffe.
Når den blir knust kan glasset kastes i en igloo og bli gjenvunnet, filteret er av stål og blir lett gjenvunnet, og lokket er av en plasttype som også gjenvinnes lett.
-
Mokkakanner er også flotte. En slik har jeg, og den varer vel så lenge som jeg ønsker å bruke den så lenge jeg bytter it filtert fra tid til annen.