Du må være logget inn for å bruke denne funksjonen.
Selv om du ikke ser selve røngen-bildet i det bildet blir tatt, eller at du ikke klarer å tolke det, så tror du vel at røngen-bilder kan vise hvor skaden sitter, slik at man senere kan gjøre noe med dette (skaden-ene), slik er det også med andre diagnosemiddler, man ser ikke strålene, men de er der.
Slik er Gud også, Han ER, men Han viser seg ikke direkte, derimot kan Gud vise sin storhet i mektig natur, i flotte erotiske fly, flotte kvinner, i storhet hos flotte mennesker, i vakker natur, vår flotte klode som har skjønnhet som kan ta pusten fra en stakkar.
Lykke til videre i livet, grip dagen og sett pris på livet og alt det kan gi deg av gleder.
Mvh. Panter
Men vi kan faktisk se rønkenstrålene med ett måleaparat, den kan vi ikke med Gud. Vesentlig forsjell der.
Sant nok, men hadde du trodd på røngten - stråler dersom du ikke viste noe om teknologien eller måleapparatet som gjør at man kan se hva som er inne i mennesker og dyr med røngen ?
Kanskje det fins noe som vi ikke kan se med øyet..noe godt..
En god aften ønskes deg.
Mvh. Panter
Nå har ikke røntgenstråler påstått at de skapte verden, gjør vann til vin, og skal dømme mennesker på dommens dag heller...
Hvis jeg ikke hadde hatt noen kunnskap om fenomenet så nei, men logisk nok så ville jeg ikke trudd på det FORDI jeg ikke visste om det. Men Blincster har jo ett godt poeng i at det heller ikke er noen som hevder at rønken gjør overnaturlige ting, derfor blir det litt vanskelig å se sammenhengen.
Noe vi vet lite eller ingenting om er Hessdal fenomenet 12 mil sør for Trondheim. Gud har vist seg som et flyvende objekt før slik som i 1. Esekiel vers 4-tilogmed ves 28. Kan dette som skjer i Hessdalen være Gud som leker litt med oss mennesker som så gjærne helst ser at vi selv kan forklare det meste selv...LINK. LINK 2.
Mvh. Panter
(Innlegget ble redigert 05.07.10 14:51)
Det eneste spesielle med hessdalen er vel at fenomenet består av skandium, som kun eksisterer i skandenavia såvidt jeg vet. Ellers enn det så skjer jo dette over hele verden, og det er alltid en naturlig forklaring på hva som skjer.
Hva skal Gud i såfall lære oss med dette? At vi kan gi ting en forklaring gjør oss ikke onde, det viser bare at vi er nysgjerrige og er villige til å finne ett svar på ting.:)
Problemet med hessdalsfenomenet er at det er vanskelig å få en fysisk prøve av lyset/stoffet ettersom det svirrer rundt i atmosfæren i umenneskelige hastigheter. Men vi kan derimot lese av lyspekteret på bilder, der ser man konturene av hva det inneholder ( som er meget naturlig på alle måter )
Kan nevne at MIG 29 består av noe skandinum, videre at fenomenet er unikt. At man også kan se lysfenomener i Mexico og andre steder endrer ikke på det faktum at vi ikke vet hva som skjer i Hessdalen. Riktig at det er mye mineraler i dette omerådet som ikke ligger så langt ifra ex. gruvebyen Røros.
Utrolig spennende å følge med på hva som skjer i vårt eget land, og særlig i Hessdalen, selv om noen latterliggjør folks opplevelser. LINK.
Mvh. Panter
(Innlegget ble redigert 05.07.10 15:57)
Nei, vi vet ikke fullstendig hva som skjer, men de har klart å tegne seg skisser av hva som foregår.
Men men, tiden vil vise. jeg er iallefall overbevist om at det er ett helt narulig atmosferisk fenomen.
.. og gud lar det skje...
Kanskje på tide vi tar et tak selv?
Det interessante i sånne "vekkelser" er alltid hvordan de md nebb og klør skal stå for at deres egen tro er så mye mer riktig enn alle andre.
Med over 7000 forskjellige trosretninger, hvordan kan en sitte ned å påstå at sin egen er den eneste som er riktig?
Guds Fred, ulyanov, og vel møtt på VGD-Livssyn!
Til din posting av
06.07.10 kl 10:37:
Vi SKULLE ha tatt både ett og tusen tak selv for å utradere lidelse og urettferdighet i verden, ettersom Gud Herren Har Skapt oss PRIMÆRT for denne oppgaven:
Å minske lidelsen i verden for ALT levende!
Men ettersom menneskene så grovt har latt seg forlede av Jeshua Satan til å bli dumme og egosentriske selvgudere, uten andre mål enn å ØKE nytelsen og komforten for seg og sine alene, Har Gud Herren Oppreist meg for å ordne sakene til det beste for alle:
Alt levende skal bli likeverdig i Guds Rike, og alle folk skal skal få sine hellige rettigheter og plikter grunnfestet og garantert:
Rett til absolutt fysisk ukrenkelighet, rett til hellig ukrenkelighet av det territorium som den enkelte forvalter for sitt livsopphold, samt absolutt forbud mot å leve av andres arbeid og mat;
alt sammen i henhold til DEN FORNYEDE PAKT MELLOM GUD HERREN og ALT LEVENDE!
Materialismen og pengehusholdningen skal bannlyses, og ALT menneskapt hittil tilintetgjøres:
I Gud Rike må enhver kjønnsmoden person forsørge seg selv med sine vekster, husdyr og -fugler, og INGEN kjønnsmoden person har lov til å spise andres mat, UNNTATT i fellesmåltider.
Og ingen får lov til å bruke klær, redskap eller annet som de selv ikke har laget/produsert!
I Guds Rike er det heller ikke lov å lage redskap eller annet av metall eller mineral, sy, veve, strikke, hekle, e.l. teknologier som kan brukes til potensielt farlige, skadelige eller frihetsberøvende redskaper:
KUN filt og papir vil det være lov å lage av de tillatte naturfibrer!
For å starte den vanskelige overgangen, hvor enhver som f.eks. gjemmer unna våpen lett vil kunne tilrane seg verdensmakten, har jeg allerede grunnlagt Det siste menneskeriket, Norden, og vil snart salve en skikkelig streng konge til å regjere i dette:
Norden vil starte opp med de "tapte" Israels-stammene, som idag utgjør alle blåøyde i verden, og territorielt bestå av Nord-og Øst-Europas nasjoner hvor de blåøyde utgjør flertallet:
Island, De britiske øyer, Nederland, Tyskland, Polen, Sveits, Danmark, de baltiske småstater, Sverige, Finland, Norge og sist, men ikke minst: Russland.
Hovedstaden vil jeg råde kongen min til å legge i St. Petersburg, og grensen mot de øvrige nasjoner skal bli hermetisk lukket:
Innenfor Norden vil vi så organisere oss 100% etter DEN FORNYEDE PAKT, før vi starter forhandlinger med tilgrensende nasjoner om å slå seg sammen med oss.
Og meningen er at ALLE folkeslag etterhvert skal slutte seg til oss, og Nordens rike etterhvert omfatte HELE kloden.
Når dette er gjort, og alle har anerkjent DEN FORNYEDE PAKT som ENESTE og ABSOLUTTE Lov, og
Gud Herren; Hærskarenes Gud; Jakobs Klippe; Israels Hellige; Rettferds Gud og Miskunns Gud; Alle skapningers Gud;
JEHOVA
Er Hans Underfundige Navn!
som Øverste Hersker,
vil vi alle gå igang med den viktige oppgaven å tilintetgjøre alt menneskeskapt, fjerne alle spor av MENNESKET;
før alle folkeslag skilles ad, men samler oss i AlHoggar-massivet i sørlige Sahara, hvor vi alle skal delta i byggingen av det ENESTE menneskeskapte som skal finnes igjen på Tellus:
Herrens bønnehus!
Det skal vi bygge av alt sølv, gull, platina og edle stener som finnes i verden, og samtidig begynne det storstilte prosjektet med å gjøre Sahara til en frodig hage.
Når Herrens bønnehus står ferdig, skal alle ha blitt enige om å GLEMME sin fortid som mennesker og blitt jordløver; alle lært seg det nye verdensspråket kraks, og vi alle sammen samles ved Herrens bønnehus for å påkalle Gud Herren Ved hans Underfundige Navn:
Dette skal vi gjøre ved den faste Sommersolverv-samlingen som vi for all fremtid skal ha ved Herrens bønnehus, inntil Gud Herren SELV Manifesterer Seg For Å Holde Dom over levende og døde!
De fleste jordløver vil nok bli boende og vandrende i Sahara, ettersom vi snart får se en supernova som allerede har tent i "nabolaget" og denne vil lage en ny, voldsom istid, men på sikt er det meningen at ALLE folkeslag skal få sine opprinnelsesland tilbake, til evig forvaltning under DEN FORNYEDE PAKT!
"Naturen er gavmild, jorden er rik! Finnes det sult, skyldes det svik!" Nordahl Grieg
Spire Elias, Gud Herrens munn og Rettferdige spire; jordløve No 1 og Messias.
Takk for det...
Hyggelig endlig å bli lagt merke til etter seks år... :-)
Guds Fred, Ulyanov, og tak for tilsvar av 09.07.10 kl 23:51!
Å, jeg har fulgt med postingene dine siden du dukket opp på VGD, både fordi jeg slavofil og fordi jeg synes du har levert mange velskrevne og opplysende postinger!
Jeg synes nicket ditt lød russisk-klingende, og da våkner straks en positiv oppmerksomhet hos meg!
Men jeg antar at du óg kan være hviterusser, ukrainer eller komme fra ett av de mindre slaviske folkeslagene, eller kanskje tom som meg: Bare være slavofil!
Uansett; jeg har altså allerede bestemt meg for å slå sammen de nordiske land, fra Island og Irland til Russland til ett kongerike, Norden-de blåøydes rike, og har ihvertfall forløpig valgt ut St.Petersburg til dette siste menneskerikets hovedstad!
Me helsing
Spire Elias, Gud Herrens munn og Rettferdige spire, jordløve No 1 og Messias
... ingen vil ha oss grønnøyde ...
... dem som venter med Gudsavgjørelsen inntil håndfaste prov ene eller andre veien foreligger ...
... men som like fullt prøver å handle etisk og leve moralsk holdbart, resirkulere alt som resirkuleres kan, dele på godene, være gode mot dyr og generelt leve i positiv fred med naboen.
Jeg gremmes stillferdig indignert på vegne av langt flere enn ti.
(Innlegget ble redigert 12.07.10 09:51)
Guds Fred, Skinnet og igjen takk for tilsvar!
Dette av 12.07.10 kl 09:50.
Nå leser du ting inn i hva jeg skriver, som avstedkommer feilaktige slutninger, Skinnet!
Norden, det siste menneskeriket og kalt "De blåøydes rike", er ikke noe reservat for blondiner og folk med knallblå iris;
men dét territorium hvor befolkningen har sluttet seg til DEN FORNYEDE PAKT og dermed mutert til jordløver:
DEN FORNYEDE PAKT MELLOM GUD HERREN og ALT LEVENDE betinger nemlig at ALLE innenfor en siida, et gitt geografisk område tilsvarende et bygdesamfunn, skal sverge Gud Herren, Hærskarenes Gud; Jakobs Klipe; Rettferds Gud og Miskunns Gud; Alle Skapningers Gud;
JEHOVA
Er Hans Underfundige Navn!
-troskap; anerkjenne De ti bud og deres utlegning i DEN FORNYEDE PAKT;
INGEN skal tillates å stå utenfor siidaens organisering og Pakten, bli latt alene eller overlatt til seg selv!
Derfor MÅ vi ha vårt eget territorium, og dessuten opprette et skarpt og strengt skille til andre nasjoner!
Som vi etterhvert vil overtale til å slutte seg til oss, slik at Nordens rike etterhvert omfatter hele kloden!
På dette tidspunkt vil De blåøydes rike ikke lenger være relevant, ettersom jo ALLE er med, og vil gå i oppløsning for grunnfestelsen av Guds Rike!
Når dét er sagt, vil faktisk blåøyde og blondiner bli genetisk skjermet i Norden, men dét vil også alle andre menneskeraser OG andre arter og raser:
For Homo sapiens-slekten skal alle underarter skilles ad, så godt det lar seg gjøre, slik at små folkegrupper og egenskaper med vikende gener ikke skal forsvinne: Slike kan, som alt biologisk mangfold, vise seg uhyre verdifulle om miljøet forandrer se!
Men selv om folkeslagene skal skilles ad, skal vi alle kommunisere tett og samarbeide på alle plan, spesielt med byggingen av Herrens bønnehus og i å gjøre Sahara grønn!
Noe som bl.a. lar seg gjøre fordi vi alle skal lære samme språk fra bunnen av!
Dett om blå-,grå-,grønn- og brunøyde i alle de varianter!
Når det gjelder "Gudsavgjørelsen", som du kaller det, kan det ikke legges frem bedre dokumentasjon enn Mose' profetier og israelittenes skjebne, med deres etterkommere jødenes usedvanlige historie like frem til i dag!
Men altså: Gud Herren Heter ÓG Den Gud Som Skjuler Seg, og da sier det vel seg selv at Han Gjør det godt:
Gud Herren Har Finpusset på artsmangfoldet og klima på denne planeten i mer enn 4 G år, og HELE menneskehetens historie frem til nå, ned til den minste skrue og brukte kondom, har vært Gud herrens Plan for Å Finne akkurat de genvarianter av Homo sapiens-slekta som har tilstrekkelig årvåkenhet, sensitivitet, medfølelse og ikke minst: Integritet tilstrekkelig til skjære igjennom all desinformasjon, unyttig informasjon og direkte støy, til LIKEVEL å VILLE at Gud Herren Finnes!
UTEN bønnesvar og velfylte kontoer, knall kondis og ny bil;
HELT på EGENHÅND være steinhardt overbevist og i full tillit til at JO, Gud Herren Finnes, og at en da selvfølgelig betterdø' skal ta Ham alvorlig, helt bokstavelig!
Det er nemlig kun DISSE folkene som har de nødvendige egenskaper til å bli kronen på verket i Skaperverket; Gud Herrens gartnere og dyrepasere i Hans Rike, som hverken trenger politi eller fengsel for å holde fred og skille på ditt og mitt!
At jeshuanere får bønnesvar og helbredelser stadig vekk, er jeg den siste til å benekte:
Men jeg minner på om at Satan er den mektigste serafen, en seksvinger i sin opprinnelige gestalt, og at han altså har fått Oppdrag Av Gud Herren om å PRØVE å lede folk på villspor, any which way!
Og Satan, akkurat som Mikael og Gabriel, Rafael og de andre tre erkeengler, en Manifestasjon Av Gud Herrens Ånd i denne dimensjon som han faktisk er, har selvfølgelig nesten ubegrensede virkemidler til sin disposisjon, og kan bistå sine ofte materialistiske tilhengere på alle de vis:
Be, og du skal få!
Og se, jeg er med dere alle dager inntil verdens ende!
Disse har selvfølgelig bedt om alt det hjertet, pengepungen og magelusken kan begjære;
og de har fått sin lønn!
Men nå er vi altså kommet til denne verden ende, de s.k. Aller siste dager, og om et støvgrann av tid vil alle dem som allerede har hentet ut sin lønn, enten det er fra bønner til englefyrster eller plyndret ut av skaperverket på egen hånd;
de vil ikke ha noe på konto hos Gud Herren, bare debet, og må gå inn i den store glemselen.
Meg Har Gud Herren Oppreist For Å Vise Sin Allmakt; at om én har seks milliarder mot seg, vil han likevel gå seirende frem om han har Gud Herren Med seg;
Gud Herren Tenner bålet om så veden ligger i vann!
Du skriver:
.. men som like fullt prøver å handle etisk og leve moralsk holdbart, resirkulere alt som resirkuleres kan, dele på godene, være gode mot dyr og generelt leve i positiv fred med naboen.
Re.SE:
Vel og bra, Skinnet! Men din personlige etikk deles ikke av alle, og da kan det óg bli usikkert med moralen!
En kan oppdra sine barn til følsomme, empatiske personer med stor rettferdighetssans og integritet, bare for å se at de blir revet i filler i møtet med storsamfunnet og dets høyst variable etikk og ditto moral!
Dette samfunnet er basert på kanskje den mest ubrukelige etikken som finnes:
Den jeshuanske, som kun består av ymse besvergelser og ritualer, samt kullsviertro på at det finnes tilgivelse ved passende straff.
Dermed blir det fritt frem for så ymse synsinger om hva som er rett og galt, og en ender opp i en politistat hvor én promille til enhver tid sitter inne, alle må låse dørene og en aldri kan stole på å få ha ektemaken i fred!
Ikke barna heller!
Det hadde neppe vært mulig for alle å lære HELE Norges lover, som jo er vårt faktiske etiske grunnlag, langt på vei fundert på dels Moseloven, dels de evangelisk-lutherske besvergelser og den dømmende makts tradisjoner:
Det hadde ikke engang hjulpet oss ut av noesomhelst; vi hadde bare alle blitt advokater, en yrkesgruppe notorisk kjent for flagrende etikk og ubefestet moral!
Så lenge et menneskesamfunn ikke har én klar grunnleggende etikk, vil det uvergelig ende opp i ufred, splittelse og kriminalitet.
Og her i landet må ikke bare folk forholde seg til Norges lover, men til et digert uklart og uskrevet regelverk for "skikk og bruk", i TILLEGG til en hel liten bukett med livssyn, kulturelt og etniske fremmede, FN-konvensjoner og traktater;
til vi til slutt har endt opp i etisk anarki, hvor en kan forby alt og tillate alt; total relativisme!
Da mener jeg at samfunnet allerede er i full oppløsning, og at det IKKE kan heles uansett hvor mange nye fengsler en bygger!
Og en er óg ute av stand til å skifte grunnleggende retning på samfunnsutviklingen, til gavn for biosfæren og fremtidige generasjoner:
I det etiske "mangfold" eller bedre; vakuum som faktisk eksisterer i dag, og hvor enhver kan følge sitt eget hode i alle etiske og moralske spørsmål, er det for meg helt tydelig at menneskene ikke har noen kollektiv etisk begrunnelse for å berge planeten, og at om så ALLE var dydsmønstre til sparedusjing og kildesortering, ville vi LIKEVEL sige videre i den gamle retningen som kollektiv!
Vi er blitt for avhengige av dette systemet til å våge å forandre på det, så alt fortsetter i samme leia, uansett hvor miljøbevisst og rettferdig den enkelte er!
Derfor hater jeg personlige livssyn, og har erklært dem krig som alle de andre religionene og ideologiene!
Spire Elias, Herrens rettferdige spire
Hei igjen, Spire Elias!
Som du nok så, var min innvending på vegne av oss grønnøyde agnostikere formulert med et glimt i øget - men like fullt med et alvorlig grunnlag.
Det har å gjøre med at jeg ikke uten videre finner meg i å bli avskrevet og desavuert som ikke bra nok - når jeg mener meg gjennomtenkt og fri for en Satans diktat.
Det handler ikke om å se seg som perfekt - det bør ingen sette seg som mål, siden da forstrekker man seg og har det fælt, komplett med unødig skyldfølelse. Det er rett nok å bære skyld for det man faktisk har gjort som ikke er så bra ... men samtidig kan man jo også søke å gjøre opp for seg/be om forlatelse/kompensere - også overfor seg selv, faktisk.
Tilgivelse er faktisk viktig å øve seg på - både å etterspørre, å få og å gi. Jeg er ikke verken kommet så langt der selv - ikke så langt som jeg antar ville kjennes godt - eller anser det som realistisk å kunne sette likhetstegn mellom tilgivelse og videre tillit - men prosessene er faktisk - kan være! - tilhelende.
Du skrev: "Når det gjelder "Gudsavgjørelsen", som du kaller det, kan det ikke legges frem bedre dokumentasjon enn Mose' profetier og israelittenes skjebne, med deres etterkommere jødenes usedvanlige historie like frem til i dag!"
Da påpeker jeg at du jo har hatt en opplevelse av Guds direkte henvendelse, helt konkret. Da er det nok lettere å tro som du gjør, enn for oss som altså ikke har opplevd dette.
Akkurat den kunne du jo kanskje se noe på - før du avfeier blant annet mitt avventende ståsted.
Du skriver: "I det etiske "mangfold" eller bedre; vakuum som faktisk eksisterer i dag, og hvor enhver kan følge sitt eget hode i alle etiske og moralske spørsmål, er det for meg helt tydelig at menneskene ikke har noen kollektiv etisk begrunnelse for å berge planeten, og at om så ALLE var dydsmønstre til sparedusjing og kildesortering, ville vi LIKEVEL sige videre i den gamle retningen som kollektiv!"
Dette kan alternativt ses på som demokrati.
Jeg holder fast på at det blir gjort mye bra arbeid av veldig mange bra Norges-boere - og i andre land. Folk flest er opptatt av hva som er god moral og holdbar etikk, og det er faktisk avgjørende viktig nettopp at hver enkelt grubler og handler seg gjennom slikt - i møte med andres liv og oppfatninger. Norge har sine dype feil - men her er også mye holdbar folkemoral og medfølelse i praksis.
Og det ser og hevder jeg til tross for at også jeg har møtt både Skjebnens (i mangel av mer presis og lenger oppsummering) og enkeltindividers ondskap og vrangvilje i rikt monn, Elias.
Du skrev: "En kan oppdra sine barn til følsomme, empatiske personer med stor rettferdighetssans og integritet, bare for å se at de blir revet i filler i møtet med storsamfunnet og dets høyst variable etikk og ditto moral!"
Noen blir, Elias. Slett ikke systematisk - alt pga de så veldig ulike blandinger av det medfødte, det erfarte og livets hell og uhell. Kortene er ikke utdelt jevnt! men de fleste av oss opplever jo tider vi egentlig ikke tåler.
Av og til er vi da heldige med omgivelsene - av og til fryktelig uheldige.
Like fullt er det best for unger å møte nettopp så mye praktisk empati og slik ordentlig oppseding i heimen, at de kommer ut i empatisk tilstand.
Gode nok foreldre - sagt forsøksvis uten ment fordømmelse - hjelper jo til hele livet, om de har krefter til det. Dog, som det er nå, møtes jo faktisk to ganske så ulike paradigmer, dom sier, det som prediker at barn er små voksne som skal innrette seg etter det 4. bud og elles greie seg selv - og nåtidens forsøk med oss curling-foreldre.
Jeg synes, àpropos, at også de 10 bud har noen svakheter - blant annet at det 4. budet nettopp ikke forordnet at også barn skal hedres og æres.
Merk mitt "også".
Vel. Blir nok mer senere - things to do, places to go, som det heter!
(Innlegget ble redigert 13.07.10 11:30)
Bare et punkt til, til dette.
Oppfatningene om hva som er etisk holdbart og moralsk fint nok, har vekslet veldig fra tidsepoke til tidsepoke, fra område til område, og fra økonomisk klasse til klasse, og ut fra maktinnehavelse.
Jeg synes i historisk perspektiv at vi slett ikke kommer verst ut av det nå, jeg. Vi er ikke i mål, men vi er langt kommet - blant annet i at så veldig mange flere enn noensinne kan få legge frem sine syn på det meste, offentlig tilgjengelig og straff-fritt - bortsett fra en del unødvendig bruk av ufølsomheter i plagende og straffende hensikt.
Hvilket bringer meg over til at dess eldre jeg blir, dess mindre blir jeg giret på tanken om straff - det være seg som avskrekkende, oppsedende eller som hevn.
Jeg tror ikke særlig på det, jeg finner det ikke nødvendigvis verken virksomt eller etisk holdbart ...
Jeg innser jo nødvendigheten av avgrensing, av skjerming, av tilbakeholdelse - begge veier. Man kan ikke la farlige personer gå fritt; man trenger lov og rett i de prosessene; man trenger tvang innimellom for å forhindre skader både fysisk og psykisk - og man trenger også å ha noe skikk og bruk og uskrevne koder for hvordan omgåes med hyggelig nok stemning rundt seg. Selv om dette kan være vanskelig både å forstå og godta om det kommer på tverke av egne behov innimellom. "Min rett slutter der din begynner," som kjent.
Grenseganger er ofte vanskelige.
Hvordan var nå det der igjen? Peace and love, brother.
Og mye rom og frihet.
Og mye ansvar for hvordan andre har det også, sister.
(Innlegget ble redigert 13.07.10 17:46)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
► Hva kan defineres som et «STORMSKRITTT»? Denne tråden her ble startet for over 3 år siden med påstand om at « Herrens Dag Nærmer Seg Med Stormskritt! »!
► Er et «STORMSKRITTT» alltid over 3 år?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(Innlegget ble redigert 13.07.10 17:50)
Guds Fred, og takk for spørsmål, RexSkribenticus1!
Hvor fort er egentlig fort nok for deg? Er du redd Herrens Vredes dag kommer for sent?
Når du holder hånden din foran deg, vit at den hvert minutt penetreres av noen hundre protoner og elektroner i nær lyshastighet, akkurat som hver dm3 av kroppen din kan gange dette tallet med minst ti for hva vi alle i disse tider blir gjennomboret av:
Et antall treff som har steget til nesten 20 % OVER spaceage high på de siste 5-6 årene!
Dér har du det nynnende preludium til Herrens Vredes dag, da de tette svermene av jern-, wolfram-, gull- og titankjerner vil pløye gjennom oss og solsystemet med en langt lavere hastighet; kanskje bare 99,9982% av C, ikke 99,9997 som forløperne hittil, med slik kraft at ALLE våre atomer vil endres til isotoper av dem de er nå, og vi vil bli omskapt, grunnleggende og radikalt på atomært plan!
Både du og verden vil fremstå som helt nye, fundamentalt forskjellige, glitrende og funklende av intens radioaktivitet!
Skummelt; fali' stråling?
Javisst! De som ikke kjenner eliksiren som kurerer bivirkningene, vil enhver biologisk organisme på jordoverflaten og ned til et par meter i fjell, bli revet i stykker av heftig sekundærstråling og interne harskningsprodukter!
Vi har hatt en stadig økende kosmisk storm på oss siden 2000-01, og siden 15.juni har tettheten og voldsomheten gått fra "Kuling" til "Sterk storm", det egentlige opphavet til styrtregn, tornadoer, hetebølger og flom som har herjet i alle verdensdeler i det samme tidsrommet!
Og folk og dyr har gått av hengslene i partikkelbygene, et kjent fenomen ved strålingseksponering, bare i langt større skala når kilden er en supernova i megaklassen!
ENNÅ er ikke fristen for anger og omvendelse til Gud Herren ute!
Ennå er muligheten åpen for at vi med én røst kan påkalle Gud Heren og be Ham Bøye naturlovene for vår skyld!
No less will do, this time!
Spire Elias, Herrens rettferdige spire, jordløve no 1 og Messias
Tror det er mer å hente for mennesket om det erkjenner sin egen mortalitet.. Ikke bare med statements, men ved sann erkjennelse..
Langt viktigere enn å be til Herren for at han skulle bøye naturlovene..
Ja, jo! DØDEN er vår absolutt beste rådgiver, ihvertfall når vi måler beslutningsverdi og ønsker prioriteringer!
Kun ved å huske den. trekkes sløret rundt livets guddomlige magi bort, og vi kan fatte hvor utrolig opphøyet heldige vi er!
LEVENDE!
Gud Herren har ALDRI Lovet oss evig liv/udødelighet, bare betydelig lengre og med høyere livskvalitet, enn om vi lar alt skure i hht primatlover og -instinkter!
Slik det er nå, lever vi alle avkortede liv, målt etter!hvordan "skapningens krone" BURDE kunne levd med sine velsignede talenter
UTEN Gud Herren er vi alle aper, uansett hvor avanserte, og i deres lov finnes hverken rettferd eller miskunn; UANSETT hvor "sivilisert" de oppfører seg til daglig, skal det likevel ikke rare provokasjonen til før morderapen titter frem!
Og han er uansett ikke istand til å styre fellesskuta; bare skaffe seg en bit av plyndringkaka!
En demokratisk anlagt ape er likevel en ape, og vil uvergelig bidra til et apesamfunn!
Det er en naturlov at vi skal daue før vi er 120, om vi lever som aper og derfor aldri oppnår Gud Herrens Velsignelse!
Den Velsignelsen vil enhver få, når han påkaller Gud Herren Ved Hans Underfundige Navn, ber om Tilgivelse for ens paktsbrudd og lover Ham å slutte med dem!
Så enkelt!
Da Vil Gud Herren Bøye Naturlovene for oss, gi oss utallige leveår ekstra, pluss alle de sanselige og mentale gleder en kan få på en paradisk jord!
Jeg bruker sjelden ordet Paradis og paradisisk, ettersom begrepene er hentet fra magernes åndemanertradisjon, men du skjønner denotasjonen!
Og jeg er sikker på at når en bare får leve fullverdige, meningsfulle liv, i frihet og trygghet og med så mye godt selskap en bare ønsker, er jeg sikker på at døden ikke vil virke så skummel og skremmende, men at vi får møte den gamle og mette av dager!
Det er jeg! Nå vet alle hvordan Messias ser ut, og hvordan halv- og helapene herjer med meg og familien min!
Spire Elias, Herrens rettferdige spire, jordløve no 1 og Messias, m.m.!
01.07.10 18:28
Ah, men du forstår ikke poenget, Fistepot! Røntgenstråler og alfapartikler og masse annet i naturen, kan bare oppdages of måles INDIREKTE:
Uten instrumenter, film, virkning på levende vev, o.a., ville det vært umulig å vite at de fantes, usynlige og luktfrie som de er!
Faktisk har en rekke fremstående vitenskapsmen fått Novelprisen for i det hele tatt å ha OPPDAGET enkelte av fenomenene; SÅ vanskelig har det vært!
Og slik er det óg med Gud Herren: De Trusler og Velsignelser som Moses leste opp i kvads form for israelittene mot slutten av Ørkenvandringen, nedskrevet garantert FØR Jerusalems fall og ødeleggelse for 2597 år siden, kan vi IDAG, gjennom et utall forskjellige historiske kilder fra mange nasjoner og tradisjoner, med egne øyne se at Gud Herren SANNELIG HOLDER SINE LØFTER!
Israelittene forsvant-ble utryddet av landet, og bare en fremmedspråklig rest av én stamme, Juda, klarte å bevare sin identitet: Jødene!
Mens de, altså "Jocobs rest", jødene, i tiden ETTER at de oppstod som et fremmedspråklig folkeslag, har vært jaget rundt over hele kloden, like frem til Holocaust og muhammedansk trakassering av jøder i Irak og Afghanistan i dag, over et tidsrom på drøyt 2500 år!
INDIREKTE kan en altså SELV SE, at Gud Herren Holder Sitt Ord! Bokstavelig og I All Sin Gru, om Det Er Snakk Om Trusler!
At et folkeslag skulle bli SÅ gjennomført hatet og forfulgt over et så stort område og over så lang tid, er rett og slett hinsides enhver sannsynlighet eller logisk forklaring!
Jada, jada; pengeutlåning, drepte Jesus, halliktrafikk, nekte å assimilere; alt dette er fremført med mye annet som "fornuftig" forklaring på 2500 års jødeforfølgelse! Det er bare ikke god nok begrunnelse!
Og sannsynligheten og logikken senkes med en faktor på en milliard ved at Moses altså LOVET dem dette på Vegne Av Gud Herren, om israelittene var gjenstridige og ville fortsette å bryte Pakten; De ti bud!
Og best av alt: Da Moses fremsa Gud Herrens Løfter for Israels stammer, kort før Josva skulle lede dem over Jordan for å erobre Jeriko, var Jakobs ætter kanskje det mektigste krigerfolket i Levanten, men flere hundre tusen våpenføre og veltrente menn!
De tenkte nok sitt, gutta boys, og valgte LIKEVEL å følge sine egne, harde hjerter: Dyredrap, slaveri, åger, ran og mord!
Og da riket var på sitt mektigste, under salomo vel 230 år senere, var en samlet Israelshær på flere millioner, og riket strakk seg fra Nilen til Eufrat: Det var på denne tiden at Mosebøkene ble skrevet ned første gang, og dessuten lest opp for langt flere i det store tempelet.
Også da tenkte de nok sitt, og regnet ikke med at de ikke behøvde endre praksis i deres levetid, Levantens stormakt akkurat da som de var!
Dér hadde de fått det skriftlig, OG opplest, og fra dét øyeblikket startet sønderfallet og nesten 3000 års h.....te!
YTERLIGERE kan sannsynligheten senkes, ved at jødene FREMDELES tilber Gud Herren, enda de daglig får lese de forbannelser Som Gud Herren Har Sendt mot dem i så lang tid!
Mystisk! Totalt usannsynlig og ulogisk!
Derfor MÅ det være SANT: Gud Herren Holder Ord!
Og Holder Han Ord, Så Finnes Han!
Den Gud Som Skjuler Seg;
Den Allmektige;
Alle skapningers Gud;
Rettferds Gud og Miskunns Gud;
Universets og Livets Skaper Eier, Oprretholder og Ødelegger;
JEHOVA
Er Hans Navn!
Og mer trenger en strengt tatt ikke å vite, før alle brikker faller på plass og en vet trygt hvilken vei en skal velge! I alle livets valg og krinkelkroker!
Guds Fred, skinnet, og takk for omfattende tilsvar!
13.07.10 kl 11:18
Du:
Som du nok så, var min innvending på vegne av oss grønnøyde agnostikere formulert med et glimt i øget - men like fullt med et alvorlig grunnlag.
Det har å gjøre med at jeg ikke uten videre finner meg i å bli avskrevet og desavuert som ikke bra nok - når jeg mener meg gjennomtenkt og fri for en Satans diktat.
Re.SE:
De fleste anser seg selv for å være gode, anstendige mennesker, skinnet, men dét er ikke så vanskelig om en lager reglene selv!
Satans diktat må tilogmed JEG ta i disse tider, hvor jeg etter fattig evne pent må bidra med mitt til barnemord og imperialisme!
Om du og noen milliarder andre kan føle seg desavuert og forkastet, så vil det skje nettopp fordi dere la deres skjebne og ansvar i menneskehender, og derfor riskerer å stå hjelpesløse og tomhendte tilbake når ulykken rammer!
Fordi dere trodde at dere kunne lage reglene selv, og kun oppfattet ansvar for det som foregikk innenfor ens eget skinn, havnet dere alle i det umenneskelige rovdyret statens kjeft:
som ikke bare fratok dere det meste av det personlige ansvar for deres livsopphold, men som i gjengjeld sugde til seg alt av overskudd og senket en bare stadig dypere ned i den kollektive avhengighet!
Og den kollektive "skyld"!
Slik vil avgudsdyrkeren gå det like ens med som ateisten og hedningen; de sitter alle på den samme fjøla, staten, og vil drukne når den tipper rundt!
At en kaller den spesifikke hendelsen Herrens dag, betyr ikke at det er snakk om guddomlig Inngripen; det guddomlige vil ligge i at noen i det hele tatt overlever!
Hadde jeg funnnet TI som forstod hva jeg skriver, Kunne Gud Herren Grepet Inn allerede NÅ!
Men det har jeg ikke, og da Vil Heller ikke Gud Herren Vende hjertene for en guddomlig verdensrevolusjon!
Og det må tydeligvis FORTSETTE å dø 25 000 barn hver dag, av alle slags forsakelser, TRASS I alle blå-, brun- og grønnøydes etiske og uklanderlige livsførsel!
De kataklysmene som allerede har begynt å bygge seg opp, er av en slik skala at KUN Gud Herren Kan Berge oss; men de er altså av helt naturlig opphav!
Men slik vi lever nå, avhengige av strøm og transport, og opptatt av alt annet enn å forberede oss til de katastrofer vi vet vil komme, er vi sjanseløse mot en alvorlig kosmisk eller tektonisk hendelse!
Velstanden vår, basert på plyndring og herjing i Gud Herrens Hage og Jord, er blitt oss både et Damoklessverd og en Akilleshæl: Den dagen tårnene faller, er det ute med oss om vi ikke er forberedt på nettopp dét
Hedningen vil, uansett øyenfarge og rase, akkurat som avgudsdyrkeren som innbiller seg "frelst", vil hurtig gi opp og bukke under; uten håp gir alle opp!
Så dette med personlig skyld er nært knyttet til personlig ansvar, og det har altså alle de øyenfarger troskyldig eller med tvang, lagt i hendene på upålitelige mennesker: Den delte skyld blir ikke dividert men multiplisert!
At jeg kaller det siste menneskeriket- Norden- for De blåøydes rike, gjelder bare fordi blåøyde utgjør flertallet i befolkningen i opprinnelseslandene:
Det er like meget, nesten, for å saluttere begrepet "blåøyd"! Det er fordi menneskene, dvs de nye menneskene, jordløvene, helt fra starten skal få lov til å senke skuldrene og se på verden og andre med naive, troskyldige øyne!
Det er óg grunnen til at vi vil ha en skarp grense mot øvrige nasjoner: Innenfor Nordens grenser skal ikke folkene lenger lære å føre krig eller øve vold, slik at de vil være forsvarsløse mot krigførende!
Som jeg har påpekt gjentatte ganger: Det funker dårlig å oppdra barna i kjernefamilien, dersom de andre lærer noe helt annet!
Det er fellesreglene som er avgjørende, og da må en endre dem for hele samfunnet! Og helt trygg er man altså ikke før alle er omvendt; Nordens grenser skal helst utvides til å omfatte alle land, så vi vil drive en "aktiv", men ikke-voldelig utenrikspolitikk!
forts
Guds Fred, skinnet, og hei igjen!
Forts. til din posting av
Det handler ikke om å se seg som perfekt - det bør ingen sette seg som mål, siden da forstrekker man seg og har det fælt, komplett med unødig skyldfølelse. Det er rett nok å bære skyld for det man faktisk har gjort som ikke er så bra ... men samtidig kan man jo også søke å gjøre opp for seg/be om forlatelse/kompensere - også overfor seg selv, faktisk.
Re.SE:
En skal i det hele tatt være forsiktig med forsetter! Bare spør jeshuanerene, om skammen som følger med übermoralisme!
Elitistiske og kjempestrenge moralkrav, ja rentav slik som de facto er umulige, virker demoraliserende og fremmende av hykling og falskhet, og annen ubehagelig og plagsom oppførsel.
En får nøye seg med å unnngå de verste tabuene, som å ta liv eller legge seg etter naboens datter!
Men jeg må óg minne på, at en ikke kan samle opp rettferdighet og gode gjerninger, og tillate seg litt baksnakking i lukket selskap!
Hva vi FØLER, er ikke nødvendigvis i samsvar med hvordan andre opfatter en; det som teller er våre handlinger!
Og de fleste trives best ved å få være i fred, både mennesker og dyr!
Min erfaring er óg at bedre ugjort enn tilgitt, både overfor seg selv og andre! Tipper de fleste er like flinke som jeg til å unnskylde seg og rasjonalisere, men dét hjelper enn ikke til å innse at noe ikke kan gjøres ugjort:
Det er meningssløst å prøve å reparere et ødelagt vennskap eller krenket kjærlighet; det er bare feig hykling som kaster bort dyrebar levetid!
Disse er hellige, men mange mister det dyrebareste de eide, bare fordi de led av overtro om tilgivelsens makt!
Broken is broken, og drept er drept!
Vi jordløver tror dessuten ikke på veldedighet, -tvert imot- i respekt for H.sapiens VERDIGHET, ønsker vi isteden at hver og én skal få den samme reelle muligheten til å berge seg selv!
Derimot tror vi på rettferd og miskunn mot alt levende, at ikke bare H.sapiens' underarter har rett til verdige, noenlunde trygge liv;
og at vi utifra dette insisterer på å få leve HELLIGE, verdige og absolutt ansvarlige liv;
vi tror på enkle liv, som lar seg leve i det aller bedageligste tempo,liggende i myk englestarr mens en lepjer melk og honning!
Det er greit at vi tilgir hverandre, ovenstående nevnt, og ikke minst oss selv; vel det enkleste!
Men like sikker er jeg, på at når alle lærer seg å leve som den faktsike skapningens krone det er, så vil nødvendighet av å tilgi stort sett forsvinne!
Men vi HAR et regnskap med Gud Herren, og søker vi Hans Tilgivelse, som jo er ensbetydende med Velsignelse, så kan vi ikke fortsette å skryte av alle våre synder: Minnene må bort, for vi må få en reell mulighet til å begynne på nytt!
Ikke fortsette med å krenke hverandre og herje skaperverket;
slik at vi ikke lenger trenger noen Tilgivelse fra hverken Gud Herren eller vår nabo, fordi alle bor trygt og i fred!
Men når du snakker om tilgivelse, og jeg minner på om vår kollektive skyld, som MÅ gjøres opp og glemmes, er det altså hverken tilstrekkelig med tilgivelse av seg selv eller andre, eller gode gjerninger én masse, minimale karbonavtrykk eller sykling i alll slags vær:
Vi MÅ prøve å bøt emest mulig på den sakden vi allerede har gjort, og helst feie og sope etter oss, og late som om de tidligere husokkupantene har reist for godt!
Du skriver óg:
Tilgivelse er faktisk viktig å øve seg på - både å etterspørre, å få og å gi. Jeg er ikke verken kommet så langt der selv - ikke så langt som jeg antar ville kjennes godt - eller anser det som realistisk å kunne sette likhetstegn g tilgivelse og videre tillit - men prosessene er faktisk - kan være! - tilhelende.
Re.SE:
Som sagt, her er vi enige! Men altså, bedre å SLIPPE å bruke halve livet på å komme over sine og andres traumer, stort sett påført og selv og ande gjennom uvitenhet og enkel dumskap; totalt unødvendig og bortkastet!
forts
Hei, Spire Elias, takk for utfyllende svar. Jeg svarer bare litt, får se mer senere, eventuelt. Du skriver:
"Men jeg må óg minne på, at en ikke kan samle opp rettferdighet og gode gjerninger, og tillate seg litt baksnakking i lukket selskap!
Hva vi FØLER, er ikke nødvendigvis i samsvar med hvordan andre opfatter en; det som teller er våre handlinger!
Og de fleste trives best ved å få være i fred, både mennesker og dyr!
Min erfaring er óg at bedre ugjort enn tilgitt, både overfor seg selv og andre! Tipper de fleste er like flinke som jeg til å unnskylde seg og rasjonalisere, men dét hjelper enn ikke til å innse at noe ikke kan gjøres ugjort:
Det er meningssløst å prøve å reparere et ødelagt vennskap eller krenket kjærlighet; det er bare feig hykling som kaster bort dyrebar levetid!
Disse er hellige, men mange mister det dyrebareste de eide, bare fordi de led av overtro om tilgivelsens makt!
Broken is broken, og drept er drept!
Vi jordløver tror dessuten ikke på veldedighet, -tvert imot- i respekt for H.sapiens VERDIGHET, ønsker vi isteden at hver og én skal få den samme reelle muligheten til å berge seg selv!
Derimot tror vi på rettferd og miskunn mot alt levende, at ikke bare H.sapiens' underarter har rett til verdige, noenlunde trygge liv;
og at vi utifra dette insisterer på å få leve HELLIGE, verdige og absolutt ansvarlige liv;
vi tror på enkle liv, som lar seg leve i det aller bedageligste tempo,liggende i myk englestarr mens en lepjer melk og honning!"
Nei, jeg tror heller ikke på veldedighet, som sådan - annet enn for så vidt å gi en håndsrekning når jeg kan til uteliggere (som igjen er havnet der av mange ulike årsaker) enn så lenge, fordi Staten ennå ikke stiller nok der. Samme f.eks. under katastrofer iandre land, vi bør hjelpe om vi kan, mener jeg.
Jeg er enig med deg i at veldedighet kan virke nedverdigende (avhengig både av sinnelag/utgangspunkt og praksis), men av og til trenger da folk ærlig og redelig hjelp av ulike slag, og da skal der da virkelig hjelpes på så respektfull måte som mulig. Vi er da folk!
Jeg vet det kan være vanskelig å ta mot hjelp; trener på den selv, jeg.
Jeg synes også at der enkeltindividet ikke greier seg selv, skal samfunnet hjelpe til for å få folk så mye som mulig på beina og så selvgående som mulig. Det er noe av poenget med et godt samfunn.
Personlig er jeg glad for hjelp og trøst jeg har fått både fra venner, familie, forbipasserende og samfunn ... det har gjort livet mitt både varmere, lengre og bedre.
Dette kaller jeg kanskje også miskunn, som du - eller kanskje rett og slett godhet. Og det tror jeg kun er byggende for alle parter. Godt å møte er det nå okkesom. - Så var det jo også dette med å prøve å dele på det som er godt - dele noe godt med andre. Vesentlig i et godt nok liv, anser jeg. Tanker, følelser, glede, noe skapende, noe interessant, eller noe materielt om det skulle passe seg slik. "Takk for at jeg fikk gi," sier visst indere når de gir gaver, jeg synes det er klokt oppsummert.
"men dét hjelper enn ikke til å innse at noe ikke kan gjøres ugjort:
Det er meningssløst å prøve å reparere et ødelagt vennskap eller krenket kjærlighet; det er bare feig hykling som kaster bort dyrebar levetid!" sa du.
Akkurat her er jeg noe uenig. Av og til er det fånyttes å reparere, helt klart. Men noen ganger kan man få det til, og kanhende la et forhold, et vennskap, en familiesituasjon vokse seg sterkt igjen, tilheles - og det er jo noe positivt.
Da ikke ved å hykle seg forbi, men ved å si det som det er og ta oppgjøret. Det hender jo at vi handler urett ut fra fortvilelse, og at man da kan få forklart den i ettertid og så forstå - begge veier.
Jaja. "Bedre ugjort" - joda - men vi er jo ikke perfekte, og/eller vi opplever samme situasjon helt ulikt, ut fra våre ulike personasjer og forhistorie og manglende viten om den andres ståsted.
For eksempel. Som sagt, dess eldre jeg blir, dess mindre tror jeg på straff, dom og strenghet.
Det er jo ikke så lett for oss autoritært oppdratte. Det er det såvisst ikke. Men ...
"all we need is love!"
Sier Skinnet, som liker både avstand og nærhet, alt etter vær og føreforhold.
(Innlegget ble redigert 15.07.10 15:39)
Jeg tenker at du har akslet en tung bør, Elias.
Og det er sagt dypt alvorlig; jeg har tenkt mye over det jeg har lest fra deg.
Du må kanskje huske at det å forstå hva andre sier, ikke nødvendigvis betyr at man blir enig med det.
Guds Fred, skinnet, og hei igjen!
Takk for ytterligere gjennomarbeidede tilsvar, skinnet!
Jeg kommenterer videre på denne først!
Forts. til din posting av
Jeg skrev:
"Når det gjelder "Gudsavgjørelsen", som du kaller det, kan det ikke legges frem bedre dokumentasjon enn Mose' profetier og israelittenes skjebne, med deres etterkommere jødenes usedvanlige historie like frem til i dag!"
Du repliserer:
Da påpeker jeg at du jo har hatt en opplevelse av Guds direkte henvendelse, helt konkret. Da er det nok lettere å tro som du gjør, enn for oss som altså ikke har opplevd dette.
Akkurat den kunne du jo kanskje se noe på - før du avfeier blant annet mitt avventende ståsted.
Re.SE:
Ja, men dét betyr ikke at jeg ikke i etterkant kan finne ANDRE sikre bevisrekker, som kan evalueres som historisk dokumenterbare fakta, attpåtil fra mange, helt uavhengige kilder?
Jeshuanere ynder å postulere at INGEN kan bevise Gud Herrens Eksistens, og at de derfor bare må tro (og fantasere), og det ser ut til at både ateister og hedninger tar det samme standpunkt til de observasjoner og konklusjoner som jeg ber dem om å se på:
For min egen del har disse helt-i-dagen-funnene STYRKET meg i min overbevisning; mine personlige opplevelser av Gud Herrens Manifestasjon og Nærvær, må i MITT kritiske sinn også oppfattes som en mulig mental glitch eller annen mentalt/fysisk fenomen av ellers ukjent og uforklarlig opphav:
Tusenvis av ganger etterpå har jeg spurt meg selv om jeg opplevde et tidligere ukjent glimt av psykose, mentalt sammenbrudd elller et slags epileptisk anfall med livaktige hallusinasjoner, så realistisk opplevd at jeg fattet det som eksternt og virkelig?
Fakta er at jeg IKKE kan vite dette med sikkerhet, så lenge det var en personlig opplevelse, selv om jeg i dag er like sikker på at Gud Herren faktisk Viste meg Sin Himmlske Manifestasjon!
Desto gledeligere er det når jeg oppdager slike sammenhenger som Mose profetier og israelitters og jøders allment kjente historie gjennom de etterfølgende 3200 år!
Men også dette er kun for de som VIL vite, da er denne dokumentasjonen sterk som ethvert empirisk-fysisk bevismateriale!
Vil en IKKE vite, men føler seg tryggere på need-to-know-basis, kanskje i håp om å slippe noen større endringer i noesomhelst eller ditto ansvar, er det det minste problem å ignorere Gud Herren:
Selv for meg, som VIL at Han Eksisterer fordi Han støtter opp om alt jeg anser for å være hellige prinsipper, er det mulig å finne "rasjonelle" forklaringer, som sagt, både på mine personlige opplevelser og på jødefolkets historie:
Jeg må bare isåfall fravike mitt ellers objektive prinsipp om SANNSYNLIGHET, en av den empriske metodes grunnpilarer for å avsløre feil og diskrepanser!
Og dét gjør jeg altså IKKE, og blir derfor stående igjen, fremdeles overbevist!
Jeg skrev:
"I det etiske "mangfold" eller bedre; vakuum som faktisk eksisterer i dag, og hvor enhver kan følge sitt eget hode i alle etiske og moralske spørsmål, er det for meg helt tydelig at menneskene ikke har noen kollektiv etisk begrunnelse for å berge planeten, og at om så ALLE var dydsmønstre til sparedusjing og kildesortering, ville vi LIKEVEL sige videre i den gamle retningen som kollektiv!"
Du svarer:
Dette kan alternativt ses på som demokrati.
Re.SE:
Yupp, hvilket óg beviser at et demokrati for aper også er et apedemokrati:
Uten grunnleggende og klar etikk, som er nødvendig for enhver moral, vil ethvert demokrati ikke bli annet enn en mer velorganisert jungel, hvor de sterke får sin maktbaserte del av kaka og fattigfolk og elendige blir tynet som alltid før!
Ikke er demokratiet noen beskyttelse mot miljøkatastrofer eller krig, undertrykkelse og tortur, heller; vi er for lettpåvirkelige, og ser ut til å være med på det meste om reklamen er god nok!
Du:
Jeg holder fast på at det blir gjort mye bra arbeid av veldig mange bra Norges-boere - og i andre land. Folk flest er opptatt av hva som er god moral og holdbar etikk, og det er faktisk avgjørende viktig nettopp at hver enkelt grubler og handler seg gjennom slikt - i møte med andres liv og oppfatninger. Norge har sine dype feil - men her er også mye holdbar folkemoral og medfølelse i praksis.
Og det ser og hevder jeg til tross for at også jeg har møtt både Skjebnens (i mangel av mer presis og lenger oppsummering) og enkeltindividers ondskap og vrangvilje i rikt monn, Elias.
Re.SE:
Målt mot evner og ressurser, sine reelle muligheter til å påvirke verden, ville jeg tverti mot plassere oss nær bunnen av bøtta!
Og det er slik de fleste ser på oss etterhvert: Som velfødde, selvopptatte og selvskrytende blærer, som bruker alle sine ressurser på materiell oppgradering og fysisk fostring.
Dette tenker jeg på hver gang jeg ser de tusener sprekinger som går Birken eller lignende massemønstringer; det er tydelig at handlekraften overfor verdens problemer ikke står i forhold til fysikken!
Jeg er ikke fornøyd med norvegernes innsats, overhode!
Men så har jeg ikke satt meg på kollisjonskurs med flertallet for å smiske, heller!