Du må være logget inn for å bruke denne funksjonen.
På jorden uten Gud er bare tomhet.
Han snakker om ting UNDER solen.JORDISKE.
Alt er tomhet uten å kjenne åndelig.
Det forgjengelige er bare tomme fenomener som går sin gang grunnet i årsak og virknings konstellasjoner..
Han snakker om OSS OSS OSS MENNESKER som bor under solen.
Og om ALT som skjer med og rundt OSS.
Sannheten er noe i seg selv bestående.
Sannheten er sann - helt uavhengig av hva folk mener eller tror.
Landmina
Tro på Gud er en ting, få plass i himmelen uten Jesus...se det går nok ikke.
Av og til lurer jeg på hvorfor 4 av 5 tanker hos kristne handler om dom, synd, straff, skyld og død??
Hvorfor handler ikke 4 av 5 tanker hos kristne om at Gud IKKE dømmer, forbarmer seg over de som hater ham og elsker sine fiender?
(Innlegget ble redigert 23.07.10 13:09)
Nå er det ikke alle som prøver å snike seg inn et sted de ikke har visum til.
Vi taler om det Bibelen taler om!
Ja, eleven blir som sin mester !
På frukten kjennes treet.
Men dette har intet å gjøre med kristendom slik vi kan observere den her inne..
Den norske kristendommen er noe gudjammerlig tunge greier.
De kaller jorden for Jammerdalen.
Her er bare akk og ve, og synd og skam.
Med mørke tungsinn ser de bare satan og alskens ugudelighet i alt og alle...
Gud Herrens vredesdom hviler uavlatelig over en syndtynget menneskehet uten håp - og snart, ja meget snart skal Herren tordne med sin harmdirrende røst på den store vredens dag.
Sånn er det å være frelst!
Landmina
(Innlegget ble redigert 23.07.10 13:31)
Jo veldig mange! De fleste trøster seg mad at de skal møtes igjen i himmelen når de opplever å miste noen. Men de fleste av disse har ikke tatt et standpunkt til den himmelen de stoler så på. De går utenom Jesus, og det er en sidevei som er brolagt med gode intensjoner men ikke Guds Ord.
Jammerdal ja. Det er akkurat det det er! I forhold til himmelens syndfrie saler er denne jorden en syndepøl. I forhold til helvete...rene paradis.
ja, og så det øye en ser med!
Vi kristne holder oss fremdeles til det som står i guds ord, bibelen, vil du så plent finne dine egne veger er det din sak.
Så du har ikke fått med deg at de nevnte ord er fra Bibelen..? Jaja.. Samme det.. dette angår deg jo ikke.. For du tror vel ikke på at det er mulig å bli som sin mester..
Ikke i egen person, ved å gjøre.
I min Bibelen står det det er av nåde og ikke var gjerninger, hva står det i din?
Ja! lukkelig er den som er frelst fra Guds vredes dom!
Det er ikke håp for den som ikke ser faren og ikke vender seg fra den!
Nei i Indremisjonens bedehusmiljø på Sør/Vestlandet råder et dystert, kristent tungsinn. Der er bare sukk og klage, og akk og ve... meg arme synder som krenker i ord, tanker og handlinger - og kjenner den onde lyst i mitt svikefulle hjerte.
Her overlates alt til håp om nåde, og atter mere nåde.
De står med lua i hånda, kikker ned i bakken, faller på kne og tørker tårer som renner i strie strømmer fra et botferdig og fullstendig sønderknust hjerte.
Sånn er kristenlivets frelse fra synd og skam i de store skoger sør-vestpå i norges grisgrendte strøk...
Så sitter de der i lyset fra blafrende parafinlamper og blar, og blar... og leser.
Men overfor medmennesker blåser de seg voldsomt opp - for stakkars alle dem som ikke er frelst etter samme oppskrift...
Landmina
(Innlegget ble redigert 23.07.10 15:42)
Sal 126,6 Den som alltid går gråtende ut og bærer såkornet for å så, den skal sannelig komme tilbake med jubel og bære sine kornbånd.
Jer 31,9 Gråtende skal de komme, og mens de ber om nåde, skal Jeg lede dem. Jeg vil la dem komme til elver med rennende vann, på en rett vei hvor de ikke skal snuble. For Jeg er Far for Israel, og Efraim er Min førstefødte.
Ja dere kommer gråtende hver eneste dag
Sorg og sukk, og akk og ve - vil ingen ende ta
Landmina
Men det å kunne innrømme sine svakheter å få komme til Jesus med dem, er bare herlig! Halleluja så lukkelig jeg er!
I min Bibel og i mitt hjerte står det at jeg må vende om.. og av min mester blir jeg vist hvordan bli som et barn.. Slik at jeg ved rett oppmerksomhet kan gå inn i Himmelriket nå.. Slik min Gud ønsker at jeg skal gjøre.. Det finnes altså de som ikke bare graver seg ned i egen elendighet og skriker ut sine gråtkvalte bønner om at noen må kommer og redde de..
(Innlegget ble redigert 23.07.10 16:01)
1 Kor 1,26-30 {Hele frelsen er fra Gud}
For se på deres kall, brødre, at ikke mange vise etter kjødet, ikke mange mektige, ikke mange av høy ætt ble kalt.
27 Men Gud har utvalgt det dåraktige i verden, for å gjøre det vise til skamme. Og Gud har utvalgt det svake i verden, for å gjøre det som er mektig til skamme.
28 Og det som står lavt i verden, og det som blir foraktet, har Gud utvalgt, og det som ikke er noe, for å gjøre det som er noe, til ingenting,
29 for at intet kjød skal rose seg for Ham*.
30 Men det er av Ham* at dere er i Kristus Jesus, Han som for oss ble visdom fra Gud og rettferdighet og helliggjørelse og forløsning,
Ja det å være frelst på ekte sør-vestlandsk vis, er et liv i gråt og tenners gnissel, snørr og tårer, rødsprengte øyne, og et skjevt grin til smil.
Er det ikke hærlig?
Landmina
Ja det vil hvert sant vettug naturlig menneske gjøre om det holder på å drukne, rope om hjelp, men det som er så uhyggelig med dere er at dere ikke ser at dere holder på å drukne!
Det å være frelst for en kristen er å tro på Bibelen og det som er skrevet der, og ikke på den dumskapen som kommer ut fra mennesket eget hjerte/sinn!
Lær deg å svømme, Kjell.. Det er mitt råd..
Ja, du kan jo prøve å lære en jern kule å svømme du, det skal du sannelig gjøre, så ser du gjerne hvor håpløs din og deres situasjon er som tror at dere har lært å svømme!