Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Demoner i menighetene!

NYTT TEMA
alberts
albertsInnlegg: 14245
07.05.12 15:26
amoebe: Og neida, vi har ingen blanco-fullmakt til å synde.

Nei, jeg VET jo at dere mener det, og attpåtil har funnet på en masse gjøre-ikke gjøre i samsvar med dette!

Men altså: Siden dere ikke aner hva synden er, kan dere jo selvfølgelihg hverken slutte med den eller angre på den!

ALT blir ved det gamle, både i trelldom og i tradisjoner!

Så det blir ved, både ved egne handlinger og medkyld, til hele folket er bannlyst som nå!

Spire Elias, Herrens rettferdige spire

Viracocha
ViracochaInnlegg: 6835
07.05.12 23:45
amoebe: Du kan lese litt OM "Aramaic English New Testament" på denne siden; http://www.aent.org/about.htm

Akk og ved, koks, kull, pellets, olje, gass, elektrisitet og kjernekraft.

Noe NT - i sin nåværende form - på hebraisk, eller arameisk, er en oversettelsesmessig, innholdsmessig og betydelsesmessig  umulighet.

Hva skal man gjøre med alle henvisningene NT har til hva hebraiske og arameiske ord og uttrykk betyr, for sitt greskspråklige publikum?

Og hva skal man gjøre med alle henvisningene til det greske GT?

Denne tulle-siten din bør også ta med i betrakningen at visse greske ord og uttrykk ganske enkelt ikke lar seg oversette tilbake til hverken hebraisk eller arameisk - da det ikke finnes noen ord for det. Selv med hjelpeord i begge ender havner man utenfor den greske kontekst.

NTs tekster er forfattet på gresk, for et gresktalende publikum, derom råder ingen tvil.

Georgh43
Georgh43Innlegg: 1393
08.05.12 00:03
Finnsannhet: Kjærlighets-demonstrasjon på sitt ypperste, for å gjøre Gaven troverdig.

Det å gi andre en gave har i seg selv ikke noe å gjøre med å sone andres synder.

I mine øyne er Jesu liv og eksempel en gave til oss, inkludert kronen av eksempelet: korsfestelsen.

Så langt, så greit.

Problemet med korsfestelseslæren får jeg når det forklares at det foreligger et underliggende krav som denne handlingen skal gjøre opp for. For det gjør den ikke i praksis.

Et krav som sier at du og jeg aldri noensinne skulle begått synd! Aldri tenkt noe destruktiv/negativt etc....

Dette skulle vi EGENTLIG aldri ha gjort, slik det var tenkt.

Men siden vi har gjort dette så tåler ikke Gud oss.

DERMED bruker man det som først er ment som en gave og et eksempel, til å handle om en betingelse for at Gud skal tåle oss!

Et oppgjør, en stedfortredende betaling/vederlag for at Gud skal tilgi våre synder.

Altså en forvrengning av det opprinnelige budskapet. Som ikke handler om frikjøpelse men ettergivelse.

Mennesker som var tilstede og hørte Jesus allerede hadde samvær med Ånden. Og mennesker ble berørt før korsfestelsen.

Altså: Det jeg reagerer på er at korsfestelsen forklares som en betingelse for at mennesker og Gud kan ha noe med hverandre å gjøre, fordi Gud krever at menneskene skal være såkalt syndefrie.

Noe som er en total bom i utgangspunktet å forvente.

Å akseptere at korsfestelsen måtte til for at "Gud skal tåle meg og tilgi meg", er å akseptere at "Gud ikke tåler meg" i utgangspunktet på grunn av hvordan jeg tenker og handler.

Men det finnes en større kjærlighet som ikke styres av hvordan vi tenker og handler.

Så her ser vi at det som er et eksempel som vises for menneskene, har blitt gjort om til en betingelse for at Gud i det hele tatt vil ha med oss å gjøre.

Korsfestelsen er hverken en soning for menneskenes synder eller noen betingelse for at Gud vil ha med oss å gjøre!

Det ville stå dårlig til om ikke legen tåler å gå inn til pasienten uten at pasienten først er frisk...dvs "frelst".

(Innlegget ble redigert 08.05.12 00:11)

amoebe
amoebeInnlegg: 9521
08.05.12 00:10
Viracocha: Hva skal man gjøre med alle henvisningene NT har til hva hebraiske og arameiske ord og uttrykk betyr, for sitt greskspråklige publikum?

Hvis man oversatte FRA arameisk TIL gresk, så kan det være spesielle årsaker til at enkelte arameiske ord eller uttrykk ikke ble oversatt men gitt en forklaring i stedet.

Hvis man opprinnelig skrev på gresk, hvorfor skrive arameiske ord og uttrykk i utgangspunktet?

Men jeg vet at store deler av skriftanalykerne mener gresk var det opprinnelige - dog ikke alle. Noen skriftanalytikere holder på at arameisk var grunnspråket de fleste bøkene ble skrevet på.

Så blir det faktisk opp til oss, om vi vil støtte oss til den ene delen av dem eller til den andre. Hverken jeg eller du er eksperter i de semittiske språk, slik at vi kan undersøke saken selv. Det å være påståelig på vegne av visse eksperters påstander - imot andre eksperters påstander, det er bare tåpelig.

Men jeg har fått med meg hvilken gruppe DU tror på.

Remiel
RemielInnlegg: 2062
08.05.12 00:49
amoebe: Denne boken som hvem som helst kan lese gratis på nettet - forutsatt at de klarer å lese engelsk, tar opp et ubehagelig men svært viktig tema; Nemlig... Demons in the Church - Ellis Skolfield (Google Toolbar kan være lurt å ha hvis man ikke er ekspert på engelsk, for da kan man peke på enkelte vanskelige ord og få oversettelsen - eller man kan eventuelt trykke "Oversett" på Google Toolbar'en og få oversatt hele siden til norsk.) Det boken handler om, er hvordan vi kan avsløre falske profeter og onde åndsmakter som har sneket seg inn i mange kristne kirker under dekke av karismatiske fornyelser, åndsfylde i menigheten, påfyll av de "åndelige gaver", osv. Etter knapt å klare å legge boken fra meg av bare spenning, grøss og gru, så forstår jeg at dette trenger mange kristne å lese. Forfatteren belegger sine påstander utfra skriften med rikelige skrifthenvisninger. Djevelen har forkledd seg som "den Hellige Ånd" fordi menighetene ikke lengre vandrer i lydighet til Guds ord i bibelen, men følger vranglære som klør moderne kristne i ørene og har fratatt menighetene de åndelige våpen som de hadde behøvd for å OPPDAGE onde åndsmakter og ikke minst for å holde disse borte fra menigheten og fra sitt eget liv. Noen vil nok reagere med raseri på forfatterens påstander, men til det vil jeg minne om at det er demonene som raser i møte med sannheten i Guds ord. De som gjerne vil beholde sine demoner og sin vranglære, bør droppe å lese denne boken fordi Guds ord er skarpere enn noe sverd - det stikker oss i hjerterøttene! Mvh amoebe

Hvorfor er det så lett for "falske profeter" og "demoner" å forkle seg som kristne ledere?

Er ikke forklaringene egentlig mye enklere: I religiøse miljøer med lav takhøyde, blir avvik betraktet som vranglære, selv om avvikene er ytterst små.

Regelen er slik: Jo mer eksentrisk (avstand fra sunn fornuft) jo mindre er toleransen for avvik. Jo mer særhet det kreves respekt for, jo mindre tåles det av avvik fra eget ståsted.

mvh

r.

amoebe
08.05.12 01:21
Remiel: Hvorfor er det så lett for "falske profeter" og "demoner" å forkle seg som kristne ledere?
Er ikke forklaringene egentlig mye enklere: I religiøse miljøer med lav takhøyde, blir avvik betraktet som vranglære, selv om avvikene er ytterst små.

Det er lett for ALLE troende å la seg lure av vranglære som er inspirert av djevelen og som begynner med "små hvite løgner" om skriftsteder som "ikke gjelder idag" eller ting "det ikke er så nøye med - vi lever jo under nåden" osv.

Troende tror jo på Gud som er Ånd. Da er det lett å få kontakt med "feil ånd", dersom man ikke holder seg strengt til skriftens ord.
Søker man Guds ånd på en måte som strider med skriften, så finner man en ånd all right - en ond ånd (kanskje flere). Det eneste som gjør at vi kan VITE hva som er fra Gud, er at ånden opptrer i nøye samsvar med det inspirerte Guds ord i skriftene.

Boken jeg linket til handler om hvordan avsløre hva som ikke er fra Gud. Kanskje du skulle lese den?

Mvh amoebe

Viracocha
ViracochaInnlegg: 6835
08.05.12 02:40
amoebe: Hvis man opprinnelig skrev på gresk, hvorfor skrive arameiske ord og uttrykk i utgangspunktet?

For å gi det hele en mer troverdig innpakning - formodentlig.

Det ryktes jo at Jesus var jøde. Og da regnet man vel med at han snakket arameisk.

Men det leie er at ingen av evangelistene var særlig bevandret i hverken jødisk tradisjon, språk, geografi eller demografi.

De var noe bortimot jødiske analfabeter, da deres ukyndige bruk av septuaginta knapt kunne demonstrert det tydligere, enn de allerede har gjort.

Så, man måtte tydeligvis forklare for sitt publikum hva det var snakk om, fordi publikum - helt åpenbart - ikke visste det.

(Innlegget ble redigert 08.05.12 02:53)

amoebe
08.05.12 08:15
Viracocha: en mer troverdig innpakning - formodentlig.

Det skinner gjennom at du har dine kunnskaper om NT fra folk som slett ikke tror på Gud, men vrir og vrenger på bibeltekster for å sannsynliggjøre sin egen tro på at alt var oppdiktet i menneskelige hoder.

Merkelig at folk som var "noe bortimot analfabeter" klarte å "dikte ihop" noe som var såpass bra og konsistent at mesteparten av verden har funnet historiene troverdige da?
Kanskje disse "analfabetene" likevel hadde hjelp av den hellige Ånd - ja, siden resultatet ble så troverdig som det ble?

Men det er greit nok at du tror som du vil Virre. 
JEG tror nemlig like mye på skriftens ord og på aramaic premasy, selv om mange såkalte eksperter vil ha det til at skriften er genialt menneske-laget vrøvel. - For meg er det sannheten likevel.

Ha et godt liv fortsatt da!

Mvh amoebe

Finnsannhet
FinnsannhetInnlegg: 4559
08.05.12 10:34
Georgh43: Mennesker som var tilstede og hørte Jesus allerede hadde samvær med Ånden. Og mennesker ble berørt før korsfestelsen.

Frelses-fryden og -kraften kom etterpå.

Altså: det er noe dypt psykologisk og åndelig frigjørende med forsonings-tanken.

Finnsannhet
08.05.12 10:50
Georgh43: Det ville stå dårlig til om ikke legen tåler å gå inn til pasienten uten at pasienten først er frisk...dvs "frelst".

Men hvis pasienten er dødende av hjerte-svikt, kan jo legen ofre seg ved å rive ut sitt eget hjerte, og innplante dette i den dødende pasienten. For å ta en grotesk lignelse.

Finnsannhet
08.05.12 11:27
Georgh43: Det ville stå dårlig til om ikke legen tåler å gå inn til pasienten uten at pasienten først er frisk...dvs "frelst".

Jeg mener: Gud gikk virkelig inn til pasienten. Joh.3,16.

stale_stale
stale_staleInnlegg: 1162
08.05.12 17:02
amoebe: Djevelen har forkledd seg som "den Hellige Ånd" fordi menighetene ikke lengre vandrer i lydighet til Guds ord i bibelen, men følger vranglære som klør moderne kristne i ørene og har fratatt menighetene de åndelige våpen som de hadde behøvd for å OPPDAGE onde åndsmakter og ikke minst for å holde disse borte fra menigheten og fra sitt eget liv.

De gjorde Edeomon til demon og romernes utale, diablos.

Osiris hadde selv en gang hersket over Egypt, hjulpet av sin hustru og søster Isis, før han ble felt av sin morderisk bror Seth som sønderlemmet osiris og spredte restene av ham over hele landet. Den trofaste isiris reiste rundt, samlet bitene og satte dem sammen igjen slik at Osiris gjenoppsto. Osiris trakk seg så tilbake fra sine jordiske oppgaver for å bli herre over det hensidige. Horus ble tilbake for å kjempe med sin onkel, Seth om herredømmet over Egypt. Til slutt møttes de to i en veldig kamp. Horus mistet det ene øyet, men greide å kastrere Seth, og jordguden, Geb.

Horus ble inkarnasjonen i menneskelig form. Mastabaen gikk ut på at legemet måtte være intakt, dersom videre reise var ønskelig. Først måtte man gjennom 42 dyreskikkelsers lover (samenlign Osisris sammensetning) som skulle føre til at man fikk bli balsamert.

Osisris kulten er først og fremst fra Abydos, 50 mil fra Memphis, hvor Opet festivaler fremgår enten av serimonier eller bryllup.

Under kong Djer's tid kom videreutviklinger av balsameringsteknikker, havner zoroastrerne med Seths familie i Sumeria ca 1900 f.kr.

Etter Avaris og Hyksos perioden oppstod monasticismen med stor innflytelse på Caanon i det egeiske området. Ett sted hvor Hebraisk, moalittisk, edomittisk, semittisk og ugarittisk m. f... Grekerne: Achaeans, hurrittisk, kouklia, prygian, kaufkaskian, lydisk, aeolisk, arkaisk, dorisk, anatolisk og senere arcadocypriot.

Senere oppstår avaratismen og corinthingen. Både over og underverdens demoner er i ferd med å svinne ut fra halvt menneske skikkelser i Egypt. Og Hidna, Ida og Chimera mytologien, blandt grekerne. Løve, gjeit og slange går over i Aphrodite, Pan, og Eros. Men fremstår som styggedommen idag.

Mvh kunstale2

(Innlegget ble redigert 08.05.12 17:12)

Georgh43
08.05.12 17:20
Finnsannhet: Jeg mener: Gud gikk virkelig inn til pasienten. Joh.3,16.

Absolutt.

Å hjelpe menneskene videre i sin utvikling er å elske dem.

Georgh43
08.05.12 17:22
Finnsannhet: Men hvis pasienten er dødende av hjerte-svikt, kan jo legen ofre seg ved å rive ut sitt eget hjerte, og innplante dette i den dødende pasienten. For å ta en grotesk lignelse.

Ordet "hjerte" brukes som en metafor omkring følelse. Det er rett og slett følelser vi snakker om når vi henviser til ordet "hjerte".

Og følelsen av kjærlighet er ånden som virker i mennesket.

Så helbredelsen går ut på å vekke menneskets indre healer, for å bruke et annet uttrykk.

Det er i virkeligheten ingen annen, men det handler om å settes i kontakt med deg selv. Jesus kan hjelpe, slik flere andre også kan det.

Georgh43
08.05.12 17:24
Finnsannhet: Frelses-fryden og -kraften kom etterpå.
Altså: det er noe dypt psykologisk og åndelig frigjørende med forsonings-tanken.

Du husker kanskje at det var en kvinne som ble frelst før korsfestelen? Det er nettopp denne fryden som var tilstede da Jesus gikk rundt og holdt sine prekner.

Dette er ikke avhengig av korsfestelse eller noe offer i det hele tatt.

amoebe
08.05.12 17:28
stale_stale: Både over og underverdens demoner er i ferd med å svinne ut fra Hidna, Ida og Chimera mytologien. Løve, gjeit og slange går over i Aphrodite, Pan, og Eros. Men fremstår som styggedommen idag.

Hei på deg kun-stale-to!

Demonene har selvfølgelig bare skiftet ham - det vil si at de lever og dyrkes den dag i dag i andre kulturelle uttrykk enn i oldtiden.

Det som er oppgaven deres, er å holde oss borte fra Gud og fra hans ord ved å la oss TRO at vi har funnet sannheten og at vi derfor kan ta det helt med ro og fortsette våre syndige liv som vi allerede lever.

Demoner har nemlig makt til å vise oss ting på overnaturlig vis - gjøre visse tegn og triks slik at vi innbiller oss at det er Guds hellige Ånd som virker i oss.
Skumle greier, og svært lett å bli bedratt.

Mvh amoebe

Georgh43
08.05.12 17:30
amoebe: la seg lure av vranglære som er inspirert av djevelen og som begynner med "små hvite løgner" om skriftsteder som "ikke gjelder idag" eller ting "det ikke er så nøye med - vi lever jo under nåden" osv

Ikke sant? Slik som å si at steiningsstraffene til Moses i gjelder for jødene den dag i dag, for eksempel.

Plutselig gjelder det ikke med øye for øye lengre.

Så hvem har rett? GT-guden eller Jesus?

stale_stale
08.05.12 17:42
amoebe: Det som er oppgaven deres, er å holde oss borte fra Gud og fra hans ord ved å la oss TRO at vi har funnet sannheten og at vi derfor kan ta det helt med ro og fortsette våre syndige liv som vi allerede lever.
Demoner har nemlig makt til å vise oss ting på overnaturlig vis - gjøre visse tegn og triks slik at vi innbiller oss at det er Guds hellige Ånd som virker i oss. Skumle greier, og svært lett å bli bedratt.

God kveld i kveldinga amoebe.

Da er vi tilbake på under og oververdenens englerskole. Men man kan vel føle hva som er ondt og hva som er godt. I alle fall ha en retorikk som ikke behøver være skummel.

Mvh stale2

(Innlegget ble redigert 08.05.12 17:46)

amoebe
08.05.12 17:52
stale_stale: Men man kan vel føle hva som er ondt og hva som er godt.

Det at man kan FØLE hva som er ondt og hva som er godt, det er en typisk løgn som djevelen er opphav til.
Følelsene bedrar oss, siden vi menneskelig sett er onde (les; egoistiske) og elsker å tilfredsstille kroppens lyster og behov.

Grunnen til at Guds ord er så viktig, er at det avslører de djevelske løgnene og har så stor kraft at djevelen og hans løgner må stikke av - når vi ber til Gud på hans ord's fundament.

amoebe
08.05.12 18:03
Georgh43: Så hvem har rett? GT-guden eller Jesus?

De er en og samme Gud, det finnes ingen annen enn Ham.

Men anvendelsen av lovens straffebestemmelser tilligger Gud - ikke oss onde og uforstandige mennesker. I de tilfeller hvor det i loven foreskrives steining, så er poenget at vi skal forstå konsekvensen av en slik synd - og la være å gjøre den.

F.eks. så har det i følge rabineres nedtegnelser ALDRI forekommet i historien, at en forelder har latt sin ulydige og drikkfeldige sønn føre til byporten og steines - ALDRI.

Georgh43
08.05.12 18:09
amoebe: F.eks. så har det i følge rabineres nedtegnelser ALDRI forekommet i historien, at en forelder har latt sin ulydige og drikkfeldige sønn føre til byporten og steines - ALDRI.

Vel, om det faktisk har skjedd vet hverken du eller jeg. Men om folket faktsk har fulgt opp dette i praksis er heller ikke poenget! Saken er at Gud selv står for dette og befaler det, og samtidig gjør helomvending litt senere da det plutselig skal handle om å vende det andre kinnet til osv osv..

Her er det faktisk et spørsmål om hvorvidt syndere skal tilgis eller steines.

Altså vingler Gud mellom det ene og det andre budskapet... dvs Jesus omgjør det første budskapet.

Det kan jo tenkes at Jesus presenterer en løgn og at å elske våre fiender er et løgnaktig prinsipp som Gud selv ikke står for? Kan hende Jesus presenterer eget materiale her? Hva vet jeg.

ELLER det kan tenkes at det er de som skrev Mosebøkene som farer med løgn, slik at Jesus viser hvordan Gud virkelig er.

(Innlegget ble redigert 08.05.12 18:09)

stale_stale
08.05.12 18:11
amoebe: Det at man kan FØLE hva som er ondt og hva som er godt, det er en typisk løgn som djevelen er opphav til. Følelsene bedrar oss, siden vi menneskelig sett er onde (les; egoistiske) og elsker å tilfredsstille kroppens lyster og behov.
Grunnen til at Guds ord er så viktig, er at det avslører de djevelske løgnene og har så stor kraft at djevelen og hans løgner må stikke av - når vi ber til Gud på hans ord's fundament.

Moses likte ikke at hans tilhørere danset rundt Ram. Istedet knuste han tavlen. Kanskje det samme hendte dengang som nå. Så lenge man ber til Gud omgåes man kun h*n's gode profetier og himmelens engler. Så jeg er enig med deg i at non skikkelig ordning må det være. Men smtidig skapte h'n vell også noe ondt i underverdenen? Om man lukker øynene kan man bli filtrert av forlystelse av disse såkalte påførende ånder. Men H'n skapte vel også alle sansene.

(Innlegget ble redigert 08.05.12 18:29)

nattogdag2
nattogdag2Innlegg: 1439
08.05.12 18:25
Georgh43: Steining stammer ut fra hat. Mens den Gud Jesus forkynner i Bergprekenen er stikk motsatt. Likevel så sier man at Bibelen er èn bok med den samme Guden.

Hei

Jeg er ingen teolog, men jeg har litt lyst til å forsøke meg med det jeg lærte på søndagsskolen. Om noen med større kunnskap til Bibelen får lyst til å klabbe meg i hodet, så be my guest.

1. Liv, nåde og frelse i GT fikk betinget av at man fulgte en hel masse lover og regler. Ikke veve ulike tråder sammen, ikke ta på gris, ikke være blasfemisk osv. Straffen for å ikke følge lovene var døden, med steining fordi den elektriske stolen ikke var funnet opp.

2. Gud er trist fordi han ser at mennesker ikke klarer å følge de lover og regler han har satt. Så han klekker ut en plan...

3. Jesus blir mellommann, diplomat og megler. Han er hellig og følger alle regler og lover. Så da han dør for våre synder, så blir vi litt "usynlige" for Gud. Når Gud ser på menneskene/kristne så ser han gjennom Jesus - som fungerer som et slags filter for fjerning av synder - og så vips, behøver vi ikke bli steinet lenger. 

Sånn ca lærte jeg det som liten. Vet ikke om det holder vann i dag. 

amoebe
08.05.12 18:26
Georgh43: Her er det faktisk et spørsmål om hvorvidt syndere skal tilgis eller steines.

Svaret er at syndere SKAL tilgis - HVIS det er mulig å bringe dem til anger og omvendelse.
"Steining" (utstøtelse fra Guds forsamling) KAN bli tvingende nødvendig om synderen overhode ikke vil eller kan angre og omvende seg.

Dette er ingen vingling, som du snakker om. Det er et stødig tilbud til syndere om å vende om, angre sin synd og slutte med den slik at man får leve.

Gud elsker sine fiender så mye at han i det lengste tåler deres ondskap UTEN å iverksette dommen over dem. Kanskje noen av dem vil vise tegn til anger eller omvendelse?

Men en dag er syndens mål fullt, og dommen faller over synderen og ødelegger ham.

nattogdag2
08.05.12 18:32
amoebe: Men jeg minner deltagerne om trådens egentlige tema; Demoner eller demonisk virksomhet i menighetene.

Demoner fins på film. 

Er overbevist om at når Jesus snakket om demoner og utdrivelse, så visste han at folk på hans tid ikke hadde filla peiling på psykoser eller epilepsi - så han brukte bare deres egen terminologi. 

Brent barn lukter vondt - snakk aldri med barn eller sårbare mennesker om demoner eller demonisk aktivitet. 

nattogdag2
08.05.12 18:33
Pooh-de-Peche: Men kan misjonering overhodet forenes med ydmykhet?

Frelsesarmeen kanskje? De deler ut mat, varme og medisiner - og litt forsiktig kristen musikk. 

alberts
albertsInnlegg: 14245
08.05.12 18:39
nattogdag2: Hei
Jeg er ingen teolog, men jeg har litt lyst til å forsøke meg med det jeg lærte på søndagsskolen. Om noen med større kunnskap til Bibelen får lyst til å klabbe meg i hodet, så be my guest.
1. Liv, nåde og frelse i GT fikk betinget av at man fulgte en hel masse lover og regler. Ikke veve ulike tråder sammen, ikke ta på gris, ikke være blasfemisk osv. Straffen for å ikke følge lovene var døden, med steining fordi den elektriske stolen ikke var funnet opp.
2. Gud er trist fordi han ser at mennesker ikke klarer å følge de lover og regler han har satt. Så han klekker ut en plan...
3. Jesus blir mellommann, diplomat og megler. Han er hellig og følger alle regler og lover. Så da han dør for våre synder, så blir vi litt "usynlige" for Gud. Når Gud ser på menneskene/kristne så ser han gjennom Jesus - som fungerer som et slags filter for fjerning av synder - og så vips, behøver vi ikke bli steinet lenger.
Sånn ca lærte jeg det som liten. Vet ikke om det holder vann i dag.

Logisk sammenbrudd! Hva skulle vi lære av å bli tilgitt alle våre synder, når vi ikke engang vetr HVA synden er og derfor helelr ikke kan angre den og SLUTTE med den!

Steinet med døden har vi blitt siden storflommen, og hele veien fått vite HVOR ENKELT vi kan forllike oss med Gud Herren:

Anger og omvendelse fra synd! That's it!

De som tilber Jesus lever kortere enn de som en kort stund lyttet til Moses, før Moses ble korrupt og måtte igang med sine 600 lovers håndtering av alle Paktsbruddene!

Det er Det ti bud som er Pakten, og holder vi dem Vil Gud Herren Velsigne oss, Helbrede oss og Gi oss lange, lykkelige liv!

Det har ikke skjedd ennå, for NOEN, enkelt og greit fordi ingen trodde det kunne være SÅ enkelt å finne fred med Gud Herren!

Spire Elias, Herrens rettferdige spire

nattogdag2
08.05.12 18:40
Georgh43: For eksempel en lære som sier at Jesus IKKE døde for menneskenes synder fordi Gud ikke trenger noe offer for selv å tilgi de som vender om?

Hmm - Gud hadde ikke trengt å ofre sønnen sin for å kunne tilgi våre synder?! Kan noen bibelkyndige  og ikke-demoniskinspirerte vgdere si noe om det? Hvorfor måtte egentlig et offer til? 

stale_stale
08.05.12 18:40
amoebe: Men en dag er syndens mål fullt, og dommen faller over synderen og ødelegger ham.

retusjert.

(Innlegget ble redigert 08.05.12 18:42)

amoebe
08.05.12 18:42
stale_stale: Men smtidig skapte h'n vell også noe ondt i underverdenen?

Gud skapte egentlig ikke "noe ondt" som du kaller det. Men en tredjedel av de engler han hadde skapt lot seg friste til å gjøre det onde - etter hva jeg har forstått i allefall.
Dermed kom de under forbannelsen, og har siden gjort alt som står i deres makt for å dra med seg mest mulig av menneskeheten i den ødeleggelsen de VET kommer.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg