SkallegrimssonInnlegg: 6926
SannhetenErMittVåpen: At jeg bruker navnet Israel, betyr ikke at jeg mener staten Israel slik vi kjenner den idag.
Israel er ethvert menneske som er i et paktsforhold til Yahweh - enten de er født jøde eller bare har "slått seg sammen med Guds folk" og fått del i løftene og paktene på lik linje med de innfødte israelitter.
Guds Israel er barn av Abraham på åndelig vis, ikke nødvendigvis på kjødelig vis.
Du avslører bare at det du brygger på er reinspikka antisemittisme og antisionisme - ikke noen saklig kritikk av staten Israel slik den er i vår
Jeg ar antisionist.
Fordi jeg liker ikke nasjonalisme viss selve grunnlov er tuftet på religiøs eller etnisk diskrimering. Staten Israel eksisterer. Det er noe vi må forholde oss til. Det jeg IKKE tolererer er når man bruker bibelen som støtte til en stat viss institusjonelle rasisme, samt høyresiden der sin militaristiske tilnærming til sine naboland,godt støttet opp av bibelfanatikere som bruker ordet "antisemitt" der man finner støtte i bibelen som dehumaniserer alt som ikke er av GT og "Abrahams barn" er rett og slett tjukt av hykleri.
At DU støtter et bibelsk storisrael for så å hitle mot envher som ikke tar bibelen din nokstavelig og ikke støtter den bibelske rasismen DU og Israels regjering står inne for, får ligge på din kappe.
Les deg opp på antisemittisme før du gurgler ut mer renspikket tullprat og bibelsk rasisme.
Kanskje du kan bruke ordet "antisemitt" mot de afrikanerne som får sine butikker ødelagt av "Abrahams Folk" og som skulle være frekke nok til å protestere mot israelske nasjonalisters brunpissing?
(Innlegget ble redigert 16.07.12 16:39)
StarfleetCommandInnlegg: 3621
kopi1: kom nå med noe med hold i da - finn frem dokumentasjon
Du kan begynne med denne.
Og telle hvor mange ganger du finner ordet tilfeldig.
Lykke til.
PS. Hadde foreldrene dine et arrangert ekteskap?
(Innlegget ble redigert 16.07.12 23:16)
ArtaxerxesInnlegg: 42513
SannhetenErMittVåpen: Men du skal vite at Gudstro ikke innebærer blind og slavisk dyrking av noen form for urett - spesielt ikke fra jødisk side, en kjennsgjerning som vises ved den straff Yahweh i historisk tid har påført sitt folk.
Hvis man setter seg ned og leser Bibelen, så innser man fort at dersom denne Yahweh faktisk har straffet sitt utvalgte folk, så er det fordi de ikke har vært flinke nok til å drepe oss hedninger.
(Innlegget ble redigert 17.07.12 08:50)
StarfleetCommandInnlegg: 3621
kopi1: nei, sa jeg
svar nå
Du har altså ikke mange års forskning bak deg som kan bevise at det ikke er tilfeldigheter.
Det er heller ikke religion som står i veien.
Kan du da forklare meg hvorfor du mener at det ikke er tilfeldigheter?
For et samlet vitenskapsmiljø er uenig med.
Så det hadde vært velig spennende å lese din versjon, og se bevisene.
(Innlegget ble redigert 17.07.12 14:27)