Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Prins Al-Shaba sier ja til Jesus som sin frelser

NYTT TEMA
Skallegrimsson
SkallegrimssonInnlegg: 6926
16.07.12 16:24
SannhetenErMittVåpen: En liten "gud" blandt mange "guder" kan ikke bli "forfremmet" på annen måte enn ved å demonstrere at han har MERE makt enn alle disse andre "gudene", og det er nøyaktig hva Yahweh har gjort - han har demonstrert for sitt folk Israel at han har ALL makt!
Så kos deg bare med munn-diaréen din du Skallegrimsson, for jeg VET på hvem jeg tror - dét gjør også den prinsen tråden handler om :o))

Jahwe var kun en liten gud blant mange guder. Intet kan forandre på det faktum.

At du da bruker litt av den samme type Lebensraum politikk for å forsvare det religiøst-nasjonalistiske Israel som verdens elite viser hvor lite tiltro du har til noen andre enn en guddom som er både rasist, nasjonalist og en bloddryppende sadist.

SannhetenErMittVåpen
SannhetenErMittVåpenInnlegg: 2126
16.07.12 16:32
Skallegrimsson: At du da bruker litt av den samme type Lebensraum politikk for å forsvare det religiøst-nasjonalistiske Israel som verdens elite viser hvor lite tiltro du har til noen andre enn en guddom som er både rasist, nasjonalist og en bloddryppende sadist.

At jeg bruker navnet Israel, betyr ikke at jeg mener staten Israel slik vi kjenner den idag.

Israel er ethvert menneske som er i et paktsforhold til Yahweh - enten de er født jøde eller bare har "slått seg sammen med Guds folk" og fått del i løftene og paktene på lik linje med de innfødte israelitter.

Guds Israel er barn av Abraham på åndelig vis, ikke nødvendigvis på kjødelig vis.

Du avslører bare at det du brygger på er reinspikka antisemittisme og antisionisme - ikke noen saklig kritikk av staten Israel slik den er i vår tid.

Skallegrimsson
16.07.12 16:35
SannhetenErMittVåpen: At jeg bruker navnet Israel, betyr ikke at jeg mener staten Israel slik vi kjenner den idag.
Israel er ethvert menneske som er i et paktsforhold til Yahweh - enten de er født jøde eller bare har "slått seg sammen med Guds folk" og fått del i løftene og paktene på lik linje med de innfødte israelitter.
Guds Israel er barn av Abraham på åndelig vis, ikke nødvendigvis på kjødelig vis.
Du avslører bare at det du brygger på er reinspikka antisemittisme og antisionisme - ikke noen saklig kritikk av staten Israel slik den er i vår

Jeg ar antisionist.

Fordi jeg liker ikke nasjonalisme viss selve grunnlov er tuftet på religiøs eller etnisk diskrimering. Staten Israel eksisterer. Det er noe vi må forholde oss til. Det jeg IKKE tolererer er når man bruker bibelen som støtte til en stat viss institusjonelle rasisme, samt høyresiden der sin militaristiske tilnærming til sine naboland,godt støttet opp av bibelfanatikere som bruker ordet "antisemitt" der man finner støtte i bibelen som dehumaniserer alt som ikke er av GT og "Abrahams barn" er rett og slett tjukt av hykleri.

At DU støtter et bibelsk storisrael for så å hitle mot envher som ikke tar bibelen din nokstavelig og ikke støtter den bibelske rasismen DU og Israels regjering står inne for, får ligge på din kappe.

Les deg opp på antisemittisme før du gurgler ut mer renspikket tullprat og bibelsk rasisme.

Kanskje du kan bruke ordet "antisemitt" mot de afrikanerne som får sine butikker ødelagt av "Abrahams Folk" og som skulle være frekke nok til å protestere mot israelske nasjonalisters brunpissing?

(Innlegget ble redigert 16.07.12 16:39)

SannhetenErMittVåpen
16.07.12 16:46
Skallegrimsson: At DU støtter et bibelsk storisrael

Hvor har jeg skrevet dette? Du tillegger meg å være politisk blind, men ser ikke at det er DEG som har mistet gangsynet her.

En antisionist ER nasjonalist til fingerspissene, fordi de er ute av stand til å skille mellom politiske realiteter og åndelige realiteter.

Eneste måten Guds Israel kan utvide sine grenser på, er dersom folk i store antall slår seg sammen med israelittene og dyrker Yahweh og holder hans bud.

En dag - Yahweh kjenner den - skal alle mennesker på jorden dyrke Yahweh, hærskarenes Gud, og DA vil Israel i så fall være ett rike som dekker jorden som havet dekker alle de store havdyp.

Men de politiske realitetene på det nåværende tidspunkt, er en HELT annen sak, mr. nasjonalist!

Skallegrimsson
16.07.12 16:53
SannhetenErMittVåpen: Hvor har jeg skrevet dette? Du tillegger meg å være politisk blind, men ser ikke at det er DEG som har mistet gangsynet her.
En antisionist ER nasjonalist til fingerspissene, fordi de er ute av stand til å skille mellom politiske realiteter og åndelige realiteter.
Eneste måten Guds Israel kan utvide sine grenser på, er dersom folk i store antall slår seg sammen med israelittene og dyrker Yahweh og holder hans bud.
En dag - Yahweh kjenner den - skal alle mennesker på jorden dyrke Yahweh, hærskarenes Gud, og DA vil Israel i så fall være ett rike som dekker jorden som havet dekker alle de store havdyp.
Men de politiske realitetene på det nåværende tidspunkt, er en HELT annen sak, mr. nasjonalist!

Du støtter Israel og bruker samme bibeltekst som tilsa at israelittene var "Guds folk" hvor de på DIN guds oppfordring begikk folkemord i SIN stammeguds navn.

Altså, din hitling av meg er intet annet enn en projisering av din egen iboende brunsviddhet.

Personkultusen din med dyrkingen av eventyrfigurer kan du forsøke ån overbevise noen i samme mentale alder som deg med. Forsøkt folk i barneskolealderen?

De skal visstnok være mye mer mottagelige for tannfe-historier enn voksne folk som har reist verden rundt :-)

SannhetenErMittVåpen
16.07.12 19:06
Skallegrimsson: Du støtter Israel og bruker samme bibeltekst som tilsa at israelittene var "Guds folk" hvor de på DIN guds oppfordring begikk folkemord i SIN stammeguds navn.
Altså, din hitling av meg er intet annet enn en projisering av din egen iboende brunsviddhet.
Personkultusen din med dyrkingen av eventyrfigurer kan du forsøke ån overbevise noen i samme mentale alder som deg med. Forsøkt folk i barneskolealderen?

At JEG tror på Gud - Yahweh, er en kjennsgjerning som jeg er stolt av - ikke noe det er praktisk mulig å terge meg for, siden min tro er mye rikere enn ditt hat og din vantro!

Men du skal vite at Gudstro ikke innebærer blind og slavisk dyrking av noen form for urett - spesielt ikke fra jødisk side, en kjennsgjerning som vises ved den straff Yahweh i historisk tid har påført sitt folk.

FØRST dømmer Yahweh sitt eget folk, til SIST dømmer han alle sine fiender - og DEN dagen er nær, at det er ute med dem alle!

I mellomtiden; kan du rase så mye du vil, men det ville vært snilt av deg om du lot være å sikle på dette forumet! Takk :o)

alchemy2012
alchemy2012Innlegg: 3590
16.07.12 19:30
SannhetenErMittVåpen: Eneste måten Guds Israel kan utvide sine grenser på, er dersom folk i store antall slår seg sammen med israelittene og dyrker Yahweh og holder hans bud.

Trodde Isreal var symbol for vårt hjerte jeg. Guds sanne "by"/hjem i mennesket?

Artaxerxes
ArtaxerxesInnlegg: 42513
16.07.12 19:32
SannhetenErMittVåpen: Det var BIBELEN som hadde overbevist ham og gjort ham rede til å dø for sin tro. Tro ikke et øyeblikk at en arabisk prins er like tullete i haue som ho som leser opp "nyheten"!

Dersom disse to påstandene stemmer, har han vel neppe lest hele Bibelen. Eller særlig mye av den...

StarfleetCommand
StarfleetCommandInnlegg: 3621
16.07.12 19:32
kopi1: dokumenter, takk - får litt tid på deg, for jeg måk øye nå

Tid?!

Alle teorier og hypoteser som eksisterer i vitenskapen idag tilsier at det er tilfeldigheter. 

kopi1
kopi1Innlegg: 7617
16.07.12 19:46
StarfleetCommand: Alle teorier og hypoteser som eksisterer i vitenskapen idag tilsier at det er tilfeldigheter.

gjør det? vis da hva som tilsier tilfeldigheter

Skallegrimsson
16.07.12 21:01
SannhetenErMittVåpen: At JEG tror på Gud - Yahweh, er en kjennsgjerning som jeg er stolt av - ikke noe det er praktisk mulig å terge meg for, siden min tro er mye rikere enn ditt hat og din vantro! Men du skal vite at Gudstro ikke innebærer blind og slavisk dyrking av noen form for urett - spesielt ikke fra jødisk side, en kjennsgjerning som vises ved den straff Yahweh i historisk tid har påført sitt folk. FØRST dømmer Yahweh sitt eget folk, til SIST dømmer han alle sine fiender - og DEN dagen er nær, at det er ute med dem alle! I mellomtiden; kan du rase så mye du vil, men det ville vært snilt av deg om du lot være å sikle på dette forumet! Takk :o)

At DU tror på en stammegud på samme måte som muslimer tror på sin månegud er et personlig valg dere tar. Men kom ikke her og tro at selvstendig tenkende mennesker skal tro på de samme eventyrene dere forsøker å prakke på resten av verden.

Den uretten du snakker om har blitt begått i stammegudens navn med alle grusomheter dette har innebært både før og etter NT.

Jeg sikler ikke. Men jeg gir deg som troende moralske nøtter. Og det ser ut som om både Jeshua såvel som Muhammed er meget skuffet over sine tilhengere.

StarfleetCommand
16.07.12 21:03
kopi1: gjør det? vis da hva som tilsier tilfeldigheter

Evolusjon. Livets opphav. At dine foreldre møttes.

Osv...........

SannhetenErMittVåpen
16.07.12 21:43
alchemy2012: Trodde Isreal var symbol for vårt hjerte jeg. Guds sanne "by"/hjem i mennesket?

Israel er vel mer et symbol for Guds hjerte, vårt sanne hjem hos Gud!

SannhetenErMittVåpen
16.07.12 21:46
Artaxerxes: Dersom disse to påstandene stemmer, har han vel neppe lest hele Bibelen. Eller særlig mye av den...

Om han hadde lest mye....eller lite..av bibelen, er ikke så veldig interessant egentlig.

Frelsen er ikke forbeholdt de skriftlærde, men hver den som griper sannheten med sitt hjerte!

kopi1
16.07.12 22:18
StarfleetCommand: Evolusjon. Livets opphav. At dine foreldre møttes. Osv...........

hvor finner du at evolusjon er en tilfeldighet?

hvor finner du at liv oppstod ved en tilfeldighet?

hvor finner du at mine foreldre møttes ved en tilfeldighet?

hvor finner du osv.?

StarfleetCommand
16.07.12 22:56
kopi1: hvor finner du at evolusjon er en tilfeldighet? hvor finner du at liv oppstod ved en tilfeldighet? hvor finner du at mine foreldre møttes ved en tilfeldighet?

Evolusjon er tilfeldig. 

Hypotesene om livets opprinnelse sier at det er tilfeldig.

Arrangert ekteskap?

Til og med du er tilfeldig.

kopi1
16.07.12 23:06
StarfleetCommand: Evolusjon er tilfeldig.  Hypotesene om livets opprinnelse sier at det er tilfeldig.

kom nå med noe med hold i da - finn frem dokumentasjon

StarfleetCommand
16.07.12 23:12
kopi1: kom nå med noe med hold i da - finn frem dokumentasjon

Du kan begynne med denne

Og telle hvor mange ganger du finner ordet tilfeldig.

Lykke til.

PS. Hadde foreldrene dine et arrangert ekteskap?

(Innlegget ble redigert 16.07.12 23:16)

kopi1
16.07.12 23:42
StarfleetCommand: Og telle hvor mange ganger du finner ordet tilfeldig.

det var ikke mye å varte opp med

Darwin fikk et tilbud - altså ikke en tilfeldighet

den svakeste taper er heller ingen tilfeldighet - det er helt normalt

ordet "tilfeldighet" er brukt av mangel på andre ord

så nei, at evolusjon er tilfeldig er jeg ikke med på

StarfleetCommand
17.07.12 00:01
kopi1: så nei, at evolusjon er tilfeldig er jeg ikke med på

Vitenskapen er ikke enig med deg.

Har du mange års forskning bak deg som kan bevise påstanden din?

Eller er det religion som står i veien?

kopi1
17.07.12 00:18
StarfleetCommand: Vitenskapen er ikke enig med deg.

jo da

la meg stille deg et spørsmål:

en skog i en li blir delvis hugget ned - kun trærne i ytterkantene, samt noen omtrentlig midt i fikk stå fordi de var så pene å se på

ville det være tilfeldig om noen av de trærne falt ved neste storm?

StarfleetCommand
17.07.12 00:32
kopi1: jo da la meg stille deg et spørsmål:

Du glemte å svare på mitt.

kopi1
17.07.12 00:47
StarfleetCommand: Du glemte å svare på mitt.

nei

kan du svare meg?

StarfleetCommand
17.07.12 01:02
kopi1: nei kan du svare meg?

Når du svarer meg:

Har du mange års forskning bak deg som kan bevise påstanden din?

Eller er det religion som står i veien

kopi1
17.07.12 01:18
StarfleetCommand: Når du svarer meg: Har du mange års forskning bak deg som kan bevise påstanden din? Eller er det religion som står i veie

nei, sa jeg

svar nå

Artaxerxes
ArtaxerxesInnlegg: 42513
17.07.12 08:50
SannhetenErMittVåpen: Men du skal vite at Gudstro ikke innebærer blind og slavisk dyrking av noen form for urett - spesielt ikke fra jødisk side, en kjennsgjerning som vises ved den straff Yahweh i historisk tid har påført sitt folk.

Hvis man setter seg ned og leser Bibelen, så innser man fort at dersom denne Yahweh faktisk har straffet sitt utvalgte folk, så er det fordi de ikke har vært flinke nok til å drepe oss hedninger.

(Innlegget ble redigert 17.07.12 08:50)

StarfleetCommand
17.07.12 14:24
kopi1: nei, sa jeg svar nå

Du har altså ikke mange års forskning bak deg som kan bevise at det ikke er tilfeldigheter. 

Det er heller ikke religion som står i veien.

Kan du da forklare meg hvorfor du mener at det ikke er tilfeldigheter?

For et samlet vitenskapsmiljø er uenig med.

Så det hadde vært velig spennende å lese din versjon, og se bevisene.

(Innlegget ble redigert 17.07.12 14:27)

kopi1
17.07.12 15:01
StarfleetCommand: Kan du da forklare meg hvorfor du mener at det ikke er tilfeldigheter?

det skal jeg gjøre så fort du har svart meg

StarfleetCommand
17.07.12 15:38
kopi1: det skal jeg gjøre så fort du har svart meg

Da har du altså ikke noe svar. 

Det er bare religion som står i veien.

Jeg har vitenskapen i ryggen.

Hva har du?

kopi1
17.07.12 20:05
StarfleetCommand: Da har du altså ikke noe svar.

jo, men jeg vil ha svar fra deg først - eller ligger det for høyt for deg, det spørsmålet?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg