Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Denne tidens tegn!

NYTT TEMA
SannhetenErMittVåpen
SannhetenErMittVåpenInnlegg: 2126
26.07.12 10:04

Hosea 1,10-11;
10 Israels barn skal bli tallrike som havets sand, som ikke kan måles og ikke telles. Der det før ble sagt til dem: «Dere er ikke mitt folk», skal det sies: «Den levende Guds barn». 11 Judas og Israels barn skal samle seg og ta seg en felles høvding. De skal dra opp fra landet. Ja, stor er Jisreels dag.

Jisreels dag er her og nå, det er hva tidens tegn viser!

Salme 19,2-7;
 2 Himmelen kunngjør Guds ære, hvelvingen forteller hva hans hender har gjort. 3 Dagen lar sin tale strømme til dag, natt gir sin kunnskap til natt. 4 Det er ingen tale og ingen ord. Stemmene kan ikke høres. 5 Men de når ut over hele jorden, ordene når dit verden ender. I himmelen har han reist et telt for solen, 6 lik en brudgom går den ut av sitt kammer. Den gleder seg som en helt til å løpe sin bane. 7 Den gjør sin rundgang fra himmelrand til himmelrand, ingen ting er skjult for solens glød.

Den formen for ”tale” hvor ”stemmene ikke kan høres” (vers 4) er den tale som stjernekretsen (Mazaroth på hebraisk) taler til verdens ender.

Venuspassasjen den 6.juni taler om brudgommen når han går ut av sitt kammer, og ”gjør sin rundgang fra himmelrand til himmelrand” (vers 7) eller ”fra øst og like til vest” som det står i Matt.24,27. Venuspassasjen skjedde like over Tyrens hode – midt mellom hornene.

Fra 7.juli til 17.juli gikk Josefs drøm (1.Mos.37,9-11) i oppfyllelse;
9 Josef hadde enda en drøm og fortalte den til brødrene sine. «Nå har jeg hatt enda en drøm», sa han. «Se, solen og månen og elleve stjerner bøyde seg for meg.»10 Da han fortalte drømmen til faren og brødrene, irettesatte faren ham og sa: «Hva slags drøm er det du har hatt? Skulle jeg og din mor og dine brødre virkelig komme og bøye oss til jorden for deg?»11 Brødrene ble misunnelige på ham, men faren merket seg det han hadde sagt.

Jakob tolket straks drømmen på denne måten;
Solen = Jakob
Månen = Josefs mor Rachel (eventuelt stemor Lea)
11 stjerner = Josefs 11 brødre

Både Rakel og Lea var allerede døde før Jakob og brødrene ”bøyde seg for Josef” i Egypt, så Josefs drøm gikk altså ikke i oppfyllelse i Josefs levetid – der var verken mor eller stemor tilstede i Egypt. Det betyr at drømmen var en profeti som skulle få en fremtidig oppfyllelse.

Profetien har nettopp gått i oppfyllelse i stjernebilde Tyren (paleo-hebraisk bokstav aleph = Yeshua Yahweh = Tyren).
Sola som Josefs far Jakob tilsvarer nå Israel som helhet – Yeshua’s ”far” Yahweh.
Månen som Josefs mor Rakel tilsvarer nå ”huset Juda” som Yeshua kommer fra – altså Yeshua’s ”mor”.
11 stjerner er alle stjernene som utgjør stjernebilde Tyren (aleph eller alfa = Yeshua, den første og også den siste – aleph og tav, alfa og omega). Her representerer disse 11 stjernene Josefs 11 brødre.

Begivenheten er lagt ut på Youtube av Nasa her.

Det Nasa viser er at på morgenhimmelen (i øst) viste det seg 7. juli (kl 06:00 i Jerusalem) en perfekt linje fra Aldebaran nederst og opp gjennom Venus og videre gjennom Jupiter.
Det Nasa IKKE sa noe om, er at;
1. Aldebaran er ”Guds høyre øye” (velsignelsens øye) – det høyre øye i stjernebilde Tyren.
2. De sa ikke noe om at morgenstjernen Venus er et kjent bilde på ”Kongenes Konge” (Yeshua),
3. Jupiter er et bilde på ”Rettferdighetens Konge” (også Yeshua).
4. Hvis vi trekker samme linjen videre oppover morgenhimmelen, så treffer vi Pleiadene (syvstjernen) i Tyrens nakke – disse syv stjerner representerer ”englene for de syv menigheter” (Åp.1,20).
5. Denne linjen varte i ca. 10 dager til ca. 17 - 18 juli, da nymånen (Rakel) møtte sola (Jakob) på morgenhimmelen.

Fra Guds ”velsignende øye” går det altså opp en rett linje gjennom ”kongenes konge” og ”rettferdighetens konge” (Yeshua) til ”englene for de syv menighetene” (den gjenløste rest av Israels hus)!!

Salme 81,4-5 (KJV);
4
For this [was] a statute for Israel, [and] a law of the God of Jacob.
5
This he ordained in Joseph (staves her i sin fulle form; Yehoseph = Yeho + seph = Guds terskel, paktens terskel) [for] a testimony, when he went out through the land of Egypt: [where] I heard a language [that] I understood not.

Legg merke til at dette IKKE dreier seg om egyptisk, siden Josef både forsto og snakket egyptisk.
Det dreier seg faktisk om ”Egypt” i overført betydning – altså hele ”denne verden”, og språket som ”Josef ikke forsto” er alle verdens tungemål, for egyptisk FORSTO den historiske Josef.

Dette er ting som skjer i sommer (2012) i den åndelige verden, og det gjør meg en smule mindre opptatt av å ”krangle” med dere ”kranglefanter” her på forumet.
Jeg legger ut litt om dette for dere her, men det spørs vel om ”denne slekt forstår å kjenne de tidens tegn”?
Fariseerne klarte jo på Yeshua’s tid ikke å forstå noe annet enn hvordan været ville bli for morgendagen, mens de himmeltegn som de ”vise menn fra Østen” hadde sett og forstått – det var fariseerne blinde for.

Jeg er nyskjerrig på om DERE er seende (som vismennene) eller blinde (som fariseerne).

(Innlegget ble redigert 26.07.12 10:07)

deF0RD
deF0RDInnlegg: 6717
26.07.12 22:11
SannhetenErMittVåpen: Jeg er nyskjerrig på om DERE er seende

Det står deg selvfølgelig helt fritt - men jeg vil gjerne du forklarer i bokstavkjeks hva du mener nå kommer til å skje og når. 

Jeg mener å huske det var en klok mann som en gang her kritiserte meg fordi jeg la for mye vekt på kryptiske ting i Skriften - den skulle være klar, tydelig og for hvert menneske å forstå - sa den kloke mannen til meg om jeg husker rett...

SannhetenErMittVåpen
26.07.12 22:21
deF0RD: jeg vil gjerne du forklarer i bokstavkjeks hva du mener nå kommer til å skje og når.

Det kan jeg ikke vite noe om deFORD. Jeg er ingen profet og heller ikke sønn av en profet.

Profetiene fra gammel tid er ment å forståes NÅR DE OPPFYLLES - når man SER at de har skjedd.

Dette er Guds måte å gi oss som er "lysets barn" signal om at "han står like for døren".

Det er ubibelsk å bruke profetier til å "spå om de kommende ting" - det er rett og slett det samme som å være "falsk profet" eller benytte seg av en "spådomsånd".

Når vi ser det som HAR blitt oppfyllt, så skal vi prise vår Gud som gir oss muligheten til å forberede oss selv og dem vi er glad i for de ting som snart vil skje.

Viracocha
ViracochaInnlegg: 6837
26.07.12 22:30
SannhetenErMittVåpen: Profetiene fra gammel tid er ment å forståes NÅR DE OPPFYLLES

Bok, kapittel og vers?

SannhetenErMittVåpen
26.07.12 22:37
deF0RD: Jeg mener å huske det var en klok mann som en gang her kritiserte meg fordi jeg la for mye vekt på kryptiske ting i Skriften - den skulle være klar, tydelig og for hvert menneske å forstå - sa den kloke mannen til meg om jeg husker rett...

"Den kloke mannen" snakket sikkert om at frelsens vei - det å skille rett fra galt og godt fra ondt, DET skal være svært enkelt å forstå - så enkelt at selv de umyndige ikke kan fare vill.

"Den kloke mannen" du snakker om, mente nok absolutt IKKE at endetids-profetiene skulle være enkle å forstå. Tvert imot så skulle disse være FORSEGLET inntil endens tid - inntil at de faktisk begynner å oppfylles for våre øyne.

deF0RD
deF0RDInnlegg: 6717
26.07.12 22:38
SannhetenErMittVåpen: Fra Guds ”velsignende øye” går det altså opp en rett linje gjennom ”kongenes konge” og ”rettferdighetens konge” (Yeshua) til ”englene for de syv menighetene” (den gjenløste rest av Israels hus)!!

Greit nok at det må skje før vi skjønner det - dette har altså skjedd og betyr hva?

Forklar dette for meg så skal jeg forklare kvantefluktuasjoner for deg :o) 

StKristian
StKristianInnlegg: 4584
26.07.12 22:40
SannhetenErMittVåpen: Det er ubibelsk å bruke profetier til å "spå om de kommende ting" - det er rett og slett det samme som å være "falsk profet" eller benytte seg av en "spådomsånd".

Det å inneha en profetisk nådegave gjør det ikke til en profet - Så her er det nok du som blander.

1 kor.12: 4 Det er forskjellige nådegaver, men Ånden er den samme.  5 Det er forskjellige tjenester, men Herren er den samme.  6 Det er forskjellige kraftige virkninger, men Gud er den samme, han som er virksom og gjør alt i alle.  7 Hos hver enkelt gir Ånden seg til kjenne slik at det tjener til det gode.  8 For ved én og samme Ånd blir det gitt én å tale visdom, en annen å formidle kunnskap,  9 én får ved den ene Ånd en spesiell trosgave, en annen får nådegaver til å helbrede, 10 og én får kraft til å gjøre under. Én får den gave å tale profetisk, en annen å bedømme ånder, én får ulike slag av tungetale, og en annen kan tyde tungetale. 11 Alt dette gjør den ene og samme Ånd, som deler ut sine gaver til hver enkelt slik han vil.

SannhetenErMittVåpen
26.07.12 22:45
Viracocha: Bok, kapittel og vers?

Sakarja 13,1-6;
1 Den dagen skal det være en åpen kilde for Davids hus og for dem som bor i Jerusalem, til å rense bort synd og urenhet. 

2 Den dagen, sier Yahweh over hærskarene, utsletter jeg avgudenes navn fra landet, så de ikke blir husket mer. Også profetene og den urene ånden vil jeg få bort fra landet.  3 Om noen fremdeles taler profetisk, skal hans far og mor, som satte ham til verden, si: «Du får ikke leve, for du har talt løgn i Yahweh's navn.» Og hans far og mor, som satte ham til verden, skal stikke ham ned fordi han har talt profetisk. 
4 Den dagen skal hver profet skamme seg over synene sine når han taler profetisk. Han skal ikke kle seg i lodden kappe og lyve.  
5 Han skal si: «Jeg er ikke profet, jeg er en jorddyrker, fra ungdommen av har jeg dyrket jorden.»  
6 Om noen spør ham: «Hva er det for sår du har på kroppen?» skal han svare: «Jeg er blitt skadet i mine venners hus.»

SannhetenErMittVåpen
26.07.12 22:53
StKristian: Det å inneha en profetisk nådegave gjør det ikke til en profet - Så her er det nok du som blander.

Igjen så misforstår du Paulus skrifter StKristian.

En "profet" er en som taler ord fra Gud - altså et talerør for Gud til menigheten.

Det er fullstendig misforstått at de profetiske nådegavene gir evner til å "se inn i fremtiden" eller "tolke fremtidsrettede profetier fra bibelen".

Problemet ditt er altså bare at du legger en annen betydning i ordene "profetisk tale" og "profetisk nådegave" enn det som Paulus legger i ordene.

StKristian
26.07.12 22:55

- 13 Vi gjør ikke som Moses, som la et slør over ansiktet for at ikke Israels folk skulle se at glansen bleknet og tok slutt. 14 Likevel ble deres sinn forherdet. For helt til i dag er dette sløret blitt liggende når det leses fra den gamle pakt, og det blir ikke fjernet, for det er i Kristus det blir tatt bort. 15 Ja, også i dag ligger sløret over deres hjerter hver gang det blir lest fra Moseloven.16  Men når de vender om til Herren, blir sløret tatt bort.

Det jeg ønsker for dem, er at de skal få nytt mot, bli knyttet sammen i kjærlighet og nå fram til hele rikdommen av overbevisning og innsikt, så de kan fatte Guds hemmelighet, som er Kristus."

Den Gamle Pakt er den fysiske pakt, hvor vi har loven og profetene - Den Nye Pakt – er den åndelige pakt med loven gjenopprettet i vårt hjerte. - Ef.2.14-15: For han er vår fred, han som gjorde de to til ett og rev ned den muren som skilte, fiendskapet. Ved sin kropp har han opphevet loven med dens bud og forskrifter. Slik stiftet han fred da han av de to skapte ett nytt menneske i seg. 

Lovens surdeig må da renses ut og erstattes med kjærlighetens og nådens tilgivende legedom - 1.Joh.4.18: I kjærligheten finnes det ikke frykt: Den fullkomne kjærligheten driver frykten ut.  For frykten bærer straffen i seg, og den som frykter, er ikke blitt fullendt i kjærligheten.  

Det er denne frykten for straff som loven er bærer av som står i veien for kjærligheten - Tanken om velsignelse ved lydighet og forbannelse ved ulydighet er grunnlaget for frykt for straff. Derfor må loven bort for at kjærligheten skal få gjøre sin helbredende virkning.

Rom.6.15: "Hva så? Skal vi synde, fordi vi ikke er under loven, men under nåden? - Slett ikke!  13: Dere, søsken, er kalt til frihet.  La bare ikke friheten bli et påskudd for det som kjøtt og blod vil, men tjen hverandre i kjærlighet.

14: For hele loven blir oppfylt i dette ene budet: Du skal elske din neste som deg selv. - 16: Jeg sier dere: Lev et liv i Ånden! Da følger dere ikke begjæret i vår syndige natur. - 18: Men blir dere drevet av Ånden, er dere ikke under loven.

StKristian
26.07.12 22:55

Det som interesserer meg er de av profetiene som gir troen næring.

"Herren skal spre deg (israelittene) blant alle folkene fra jordens ene ende til den andre." 5.Mos.28,64

Derfra skal svært mange av dem vende tilbake til Israel, i de siste dager: "I de dager skal Judas hus gå til Israels hus. De skal komme sammen fra landet i nord til det land jeg gav deres fedre til arv." Jer.3,18. ”Se, de kommer langt borte fra, noen fra nord og noen fra vest …” Jes.49,12. ”Se, jeg fører dem fra landet i nord og samler dem fra jorden ytterste ende.” Jer.31,8.

I de siste dager skal noen rope ut budskapet om hjemvendelse, ”Gå av sted og rop ut disse ord mot nord og si: Vend tilbake, Israel, du frafalne …” Jer.3,12.

StKristian
26.07.12 22:57
SannhetenErMittVåpen: Igjen så misforstår du Paulus skrifter StKristian. En "profet" er en som taler ord fra Gud - altså et talerør for Gud til menigheten. Det er fullstendig misforstått at de profetiske nådegavene gir evner til å "se inn i fremtiden" eller "tolke fremtidsrettede profetier fra bibelen". Problemet ditt er altså bare at du legger en annen betydning i ordene "profetisk tale" og "profetisk nådegave" enn det som Paulus legger i ordene.

Her går profetien i Joel i oppfyllelse  3:1f, som handlet om både hedning og jøde. Sitat: «Deretter skal det skje at jeg vil utgyde min Ånd over alt kjød. Sønnene deres og døtrene deres skal tale profetiske ord. De gamle mennene deres skal ha drømmer, og de unge mennene deres skal se syner. Ja, også over treller og trellkvinner vil jeg utgyte min Ånd i de dagene.»

Som Paulus her sa «Fikk dere Den hellige ånd da dere kom til tro?» De svarte: «Vi har ikke engang hørt at det er noen Hellig Ånd.»  3 «Hva slags dåp er dere døpt med da?» spurte han. «Johannes-dåpen», svarte de. Han sa til folket at de skulle tro på ham som kom etter ham, det er Jesus.»  5 Etter å ha hørt dette lot de seg døpe til Herren Jesu navn.  6 Og da Paulus la hendene på dem, kom Den hellige ånd over dem. De talte i tunger, og de talte profetisk. (de fikk da Den Hellige Ånd)

SannhetenErMittVåpen
26.07.12 23:14
deF0RD: dette har altså skjedd og betyr hva?

Dersom du ikke evner å "se" hva disse tidens tegn viser, så er det umulig for meg å forklare det.

Jeg bare forteller om den faktiske begivenheten som har funnet sted i Mazaroth (hebraisk for Stjernekretsen).

Enten så lar Guds Ånd deg "SE" betydningen av dette, eller så må du desverre nøye deg med Nasa sin informasjon om begivenheten - sånn er det bare.

StKristian
26.07.12 23:22
SannhetenErMittVåpen: Det er fullstendig misforstått at de profetiske nådegavene gir evner til å "se inn i fremtiden" eller "tolke fremtidsrettede profetier fra bibelen". Problemet ditt er altså bare at du legger en annen betydning i ordene "profetisk tale" og "profetisk nådegave" enn det som Paulus legger i ordene.

Slik jeg ser dèt blir begge deler omtalt -  3 Men den som taler profetisk, taler for menneskene, til oppbyggelse, formaning og trøst.

Hvilken nytte har dere av det, hvis jeg ikke samtidig gir dere åpenbaring, kunnskap, profeti eller lære?

Men som det også står skrevet - 32 Enhver profet har herredømme over sin profetånd, 33 for Gud vil ikke uorden, men fred.

Det finnes flere skriftsteder som underbygger dette.

Videre - Ifølge skriften forleder Falske profeter folk  - Mange falske profeter skal stå fram og føre mange vill. Matteus 24:11 Mine kjære, tro ikke enhver ånd! Prøv åndene om de er av Gud! For det er gått mange falske profeter ut i verden. 1 johannes 4:1 Ånden sier med klare ord at i de siste tider skal noen falle fra troen. De skal holde seg til ånder som fører vill, og til demoners lære fra løgnaktige hyklere med avsvidd samvittighet. 1 Tim 4:1-2

(Innlegget ble redigert 26.07.12 23:32)

SannhetenErMittVåpen
26.07.12 23:31
StKristian: Det finnes nok flere skriftsteder som underbygger dette.

Det har ingen hensikt at du forsøker å belære meg om disse tingene, for jeg er ikke her for å krangle om betydningen av Guds ord.

Enten tar du til deg det jeg sa, eller så lar du være - det er helt opp til deg StKristian. Men jeg vil gjerne at du lar være å spamme tråden min ned med tradisjonelle "tolkninger" av Guds ord i bibelen. Jeg har vokst opp med allt dette som du snakker om, men det var i 1960 og -70 årene.

(Innlegget ble redigert 26.07.12 23:33)

StKristian
26.07.12 23:35
SannhetenErMittVåpen: Det har ingen hensikt at du forsøker å belære meg om disse tingene, for jeg er ikke her for å krangle om betydningen av Guds ord. Enten tar du til deg det jeg sa, eller så lar du være - det er helt opp til deg StKristian. Men jeg vil gjerne at du lar være å spamme tråden min ned med tradisjonelle "tolkninger" av Guds ord i bibelen. Jeg har vokst opp med allt dette som du snakker om, men det var i 1970 årene.

Det kommer stadig frem at du besitter en annen tro og lære enn det jeg gjør, men dette er jo tro og livssyn - Du bruker tråden din som du vil, men det kan også jeg gjøre - hvis jeg ønsker spammer jeg daglig ned det jeg kaller vranglære.

SannhetenErMittVåpen
26.07.12 23:46
StKristian: Det kommer stadig frem at du besitter en annen tro og lære enn det jeg gjør

Du må være den mest arrogante nyfrelste jeg har vært borti!

Jeg ble døpt som pinsevenn i Sarons Dal på sommerstevnet 1970. Hva i all verden er det som gjør at en nyfrelst som deg mener å være kalt av Gud til å være bibel-lærer for en som har vokst i troen siden 1970?

Hvor lang tids åndelig vekst har så du - sånn til sammenligning?

StKristian
26.07.12 23:47
SannhetenErMittVåpen: Du må være den mest arrogante nyfrelste jeg har vært borti! Jeg ble døpt som pinsevenn i Sarons Dal på sommerstevnet 1970. Hva i all verden er det som gjør at en nyfrelst som deg mener å være kalt av Gud til å være bibel-lærer for en som har vokst i troen siden 1970? Hvor lang tids åndelig vekst har så du - sånn til sammenligning?

Men fikk du Den Hellige Ånd (ble du frelst) ?

Stialex
StialexInnlegg: 21539
26.07.12 23:52

- Men jeg vil gjerne at du lar være å spamme tråden min ned med tradisjonelle "tolkninger" av Guds ord i bibelen.

Selvfølgelig er det tolkninger og ikke bare i hermetegn. Når det finnes så mange ulike forståelser av ulike skriftsteder, sier det seg selv at det er tolkninger.

- Jeg har vokst opp med allt dette som du snakker om, men det var i 1960 og -70 årene.

Hva så, om jeg tør spørre? Det betyr ikke at læren/lærene er rette. Det finnes andre nålevende mennesker som har vokst opp med andre forståelser før du ble født.

(Innlegget ble redigert 26.07.12 23:54)

StKristian
26.07.12 23:54
SannhetenErMittVåpen: Hvor lang tids åndelig vekst har så du - sånn til sammenligning?

Jeg er heller ikke her for å krangle, men du er vel omtrent det verste eksempelet jeg har observert her inntil nå - Aldri før har jeg bevitnet noen snuble så kraftig i seg selv som det du ofte har gjort, så ingen grunn til å være kjepphøy heller da.

SannhetenErMittVåpen
27.07.12 00:22
Stialex: Det finnes andre nålevende mennesker som har vokst opp med andre forståelser før du ble født.

De som er eldre enn meg - i troen og i alder - de hører jeg på med respekt Stialex! Akkurat slik DU burde høre på de som er "menighetens eldste".

Åndelig vekst kommer nemlig over TID skjønner du, så derfor er det bibelsk at "de eldste er ELDST"!!!!!

Stialex
StialexInnlegg: 21539
27.07.12 00:25
SannhetenErMittVåpen: De som er eldre enn meg - i troen og i alder - de hører jeg på med respekt Stialex! Akkurat slik DU burde høre på de som er "menighetens eldste".
Åndelig vekst kommer nemlig over TID skjønner du, så derfor er det bibelsk at "de eldste er ELDST"!!!!!

Det står at du skal ha respekt for de eldre, men meg bekjent står det ingen steder at du nødvendigvis skal høre på dem. - Tenk sjæl, sier jeg.

Det er forresten noe som heter "garbage in, garbage out". Tenk litt over akkurat det.

SannhetenErMittVåpen
27.07.12 00:32
StKristian: du er vel omtrent det verste eksempelet jeg har observert her inntil nå - Aldri før har jeg bevitnet noen snuble så kraftig i seg selv som det du ofte har gjort, så ingen grunn til å være kjepphøy heller da.

Mange takk! Jeg bryr meg katten om hva du eller andre synes om meg.

Men det er en grunn til at jeg ikke har satt deg på plass for LENGE SIDEN, jeg liker nemlig ikke å påpeke at jeg har "et tonn" mer åndelig ballast enn deg!

Paulus likte heller ikke å skryte av seg selv, men ved en anledning ba han seg unnskyldt og roste seg selv, sin kunnskap som fariseer og sin etterlevelse av loven - MER enn noen annen fariseer.

Men dette gjorde han kun for å stoppe kjeften på de jypling-fariseerne som trodde de hadde enten kunnskaper eller livsførsel som var mer i samsvar med loven enn det Paulus hadde.

Dette er et slikt unntak StKristian - hvor jeg tillater meg å omtale min åndelige erfaring i den hensikt å få DEG ned på bakkenivå og skjønne hvilken galskap du har lidd av.

Landmina
LandminaInnlegg: 8480
27.07.12 00:36
SannhetenErMittVåpen: Åndelig vekst kommer nemlig over TID skjønner du, så derfor er det bibelsk at "de eldste er ELDST"!!!!!

Men det gjelder ikke lenger!
Nå plopper "kunnskapen" ned i hodene deres før de har lest i strofe i skriften...

LM

SannhetenErMittVåpen
27.07.12 00:38
Stialex: Det står at du skal ha respekt for de eldre, men meg bekjent står det ingen steder at du nødvendigvis skal høre på dem. - Tenk sjæl, sier jeg.

Det er bare deg Stialex, som tillegger meg å mene at du skal høre på meg. Jeg snakket kun om respekt.

Du skal ikke HØRE PÅ andre enn Yeshua - vår eneste læremester ved den Hellige Ånd.

Hører du på meg (i betydningen tro på eller følge etter), så er det avgudsdyrkelse, bare så det er sagt.

StKristian
27.07.12 00:48
SannhetenErMittVåpen: Dette er et slikt unntak StKristian - hvor jeg tillater meg å omtale min åndelige erfaring i den hensikt å få DEG ned på bakkenivå og skjønne hvilken galskap du har lidd av.

Jesus - galskapen ? Uansett - jeg gjenkjenner ingen faglig kompetanse - eller kristen - retttroende innsikt eller åndelighet hos deg - Så har opparbeidet deg en kredibilitet på lik null her inne - Samtidig som du virker både er belærende og hovmodig, representerer du ofte falskhet eller regelrett løgn.

StKristian
27.07.12 00:51
SannhetenErMittVåpen: Det er bare deg Stialex, som tillegger meg å mene at du skal høre på meg. Jeg snakket kun om respekt.

Respekt er noe du må opparbeide deg - Det er ikke noe du oppnår gjennom en kommando. (ingen som bryr seg om alder her inne.

(Innlegget ble redigert 27.07.12 01:00)

SannhetenErMittVåpen
27.07.12 01:03
StKristian: Jesus - galskapen ?

Navnet på galskapen er ikke Jesus-galskap, men hovmodighetens galskap.

Du er tydeligvis et uhelbredelig tilfelle, siden du mener å kunne påvise min grad av "innsikt og åndelighet, falskhet eller regelrett løgn".

Slike ord har jeg aldri tatt i bruk overfor deg, men du bruker slike ord overfor meg. Er du fullstendig blindet for din egen bjelke i denne sammenheng?

Landmina
LandminaInnlegg: 8480
27.07.12 01:04

Nå må dere roe dere ned...
Diskuter sak - og ikke person!

Det er forresten helt ok å tolke bibelvers til å omfatte astrologi, for det er ingen tvil om at Josefs drøm om sol og måne, og 11 stjerner som bøyer seg... er forankret i astrologi.

Det samme gjelder de fire kardinaltegnene hos profeten, og de 12 edelstener som er portene inn til den gjenopprettede verden - Det Nye Jerusalem...

LM

StKristian
27.07.12 01:05
SannhetenErMittVåpen: Slike ord har jeg aldri tatt i bruk overfor deg, men du bruker slike ord overfor meg. Er du fullstendig blindet for din egen bjelke i denne sammenheng?

Ikke overraskende da jeg heller ikke har løyet for noen her inne.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg