Hosea 1,10-11;
10 Israels barn skal bli tallrike som havets sand, som ikke kan måles og ikke telles. Der det før ble sagt til dem: «Dere er ikke mitt folk», skal det sies: «Den levende Guds barn». 11 Judas og Israels barn skal samle seg og ta seg en felles høvding. De skal dra opp fra landet. Ja, stor er Jisreels dag.
Jisreels dag er her og nå, det er hva tidens tegn viser!
Salme 19,2-7;
2 Himmelen kunngjør Guds ære, hvelvingen forteller hva hans hender har gjort. 3 Dagen lar sin tale strømme til dag, natt gir sin kunnskap til natt. 4 Det er ingen tale og ingen ord. Stemmene kan ikke høres. 5 Men de når ut over hele jorden, ordene når dit verden ender. I himmelen har han reist et telt for solen, 6 lik en brudgom går den ut av sitt kammer. Den gleder seg som en helt til å løpe sin bane. 7 Den gjør sin rundgang fra himmelrand til himmelrand, ingen ting er skjult for solens glød.
Den formen for ”tale” hvor ”stemmene ikke kan høres” (vers 4) er den tale som stjernekretsen (Mazaroth på hebraisk) taler til verdens ender.
Venuspassasjen den 6.juni taler om brudgommen når han går ut av sitt kammer, og ”gjør sin rundgang fra himmelrand til himmelrand” (vers 7) eller ”fra øst og like til vest” som det står i Matt.24,27. Venuspassasjen skjedde like over Tyrens hode – midt mellom hornene.
Fra 7.juli til 17.juli gikk Josefs drøm (1.Mos.37,9-11) i oppfyllelse;
9 Josef hadde enda en drøm og fortalte den til brødrene sine. «Nå har jeg hatt enda en drøm», sa han. «Se, solen og månen og elleve stjerner bøyde seg for meg.»10 Da han fortalte drømmen til faren og brødrene, irettesatte faren ham og sa: «Hva slags drøm er det du har hatt? Skulle jeg og din mor og dine brødre virkelig komme og bøye oss til jorden for deg?»11 Brødrene ble misunnelige på ham, men faren merket seg det han hadde sagt.
Jakob tolket straks drømmen på denne måten;
Solen = Jakob
Månen = Josefs mor Rachel (eventuelt stemor Lea)
11 stjerner = Josefs 11 brødre
Både Rakel og Lea var allerede døde før Jakob og brødrene ”bøyde seg for Josef” i Egypt, så Josefs drøm gikk altså ikke i oppfyllelse i Josefs levetid – der var verken mor eller stemor tilstede i Egypt. Det betyr at drømmen var en profeti som skulle få en fremtidig oppfyllelse.
Profetien har nettopp gått i oppfyllelse i stjernebilde Tyren (paleo-hebraisk bokstav aleph = Yeshua Yahweh = Tyren).
Sola som Josefs far Jakob tilsvarer nå Israel som helhet – Yeshua’s ”far” Yahweh.
Månen som Josefs mor Rakel tilsvarer nå ”huset Juda” som Yeshua kommer fra – altså Yeshua’s ”mor”.
11 stjerner er alle stjernene som utgjør stjernebilde Tyren (aleph eller alfa = Yeshua, den første og også den siste – aleph og tav, alfa og omega). Her representerer disse 11 stjernene Josefs 11 brødre.
Begivenheten er lagt ut på Youtube av Nasa her.
Det Nasa viser er at på morgenhimmelen (i øst) viste det seg 7. juli (kl 06:00 i Jerusalem) en perfekt linje fra Aldebaran nederst og opp gjennom Venus og videre gjennom Jupiter.
Det Nasa IKKE sa noe om, er at;
1. Aldebaran er ”Guds høyre øye” (velsignelsens øye) – det høyre øye i stjernebilde Tyren.
2. De sa ikke noe om at morgenstjernen Venus er et kjent bilde på ”Kongenes Konge” (Yeshua),
3. Jupiter er et bilde på ”Rettferdighetens Konge” (også Yeshua).
4. Hvis vi trekker samme linjen videre oppover morgenhimmelen, så treffer vi Pleiadene (syvstjernen) i Tyrens nakke – disse syv stjerner representerer ”englene for de syv menigheter” (Åp.1,20).
5. Denne linjen varte i ca. 10 dager til ca. 17 - 18 juli, da nymånen (Rakel) møtte sola (Jakob) på morgenhimmelen.
Fra Guds ”velsignende øye” går det altså opp en rett linje gjennom ”kongenes konge” og ”rettferdighetens konge” (Yeshua) til ”englene for de syv menighetene” (den gjenløste rest av Israels hus)!!
Salme 81,4-5 (KJV);
4 For this [was] a statute for Israel, [and] a law of the God of Jacob.
5 This he ordained in Joseph (staves her i sin fulle form; Yehoseph = Yeho + seph = Guds terskel, paktens terskel) [for] a testimony, when he went out through the land of Egypt: [where] I heard a language [that] I understood not.
Legg merke til at dette IKKE dreier seg om egyptisk, siden Josef både forsto og snakket egyptisk.
Det dreier seg faktisk om ”Egypt” i overført betydning – altså hele ”denne verden”, og språket som ”Josef ikke forsto” er alle verdens tungemål, for egyptisk FORSTO den historiske Josef.
Dette er ting som skjer i sommer (2012) i den åndelige verden, og det gjør meg en smule mindre opptatt av å ”krangle” med dere ”kranglefanter” her på forumet.
Jeg legger ut litt om dette for dere her, men det spørs vel om ”denne slekt forstår å kjenne de tidens tegn”?
Fariseerne klarte jo på Yeshua’s tid ikke å forstå noe annet enn hvordan været ville bli for morgendagen, mens de himmeltegn som de ”vise menn fra Østen” hadde sett og forstått – det var fariseerne blinde for.
Jeg er nyskjerrig på om DERE er seende (som vismennene) eller blinde (som fariseerne).