Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

La det bli lys!

NYTT TEMA
Geirijo
GeirijoInnlegg: 56123
16.04.14 23:40

Første Mosebok, Genesis: " I begynnelsen skapte Gud himmelen og jorden. Og jorden var øde og tom, og det var mørke over det store dyp, og Guds Ånd svevde over vannene. Da sa Gud: Det bli lys! Og det blev lys. Og Gud så at lyset var godt, og Gud skilte lyset fra mørket. Og Gud kalte lyset dag, og mørket kalte han natt. Og det blev aften, og det blev morgen, første dag."

Idag vet vi at lyset vi ser fra stjerner og galakser har vært på vei til oss i hundretusenvis, ja i millioner av år, og endatil i milliarder av år. Noe av det lyset vi idag kan se er fra før jorden fantes.

Vi vet også at lyset ikke kan skilles fra mørket for å skape natt og dag. Vi kan blokkere for lyset, og lage skygge. Mørke er bare vår oppfatning av fravær av lys. Men det er først og fremst en begrensning ved våre øyne. Ved hjelp av teknologi vet vi at det kan være mye lys der våre øyne bare oppfatter mørke.

Den kunnskap vi har i vår samtid gjør det meste av bibelen til "sannheter", som ikke lenger er "sannheter". Forfatterne av de gamle skrifter hadde ikke vår kunnskap. De laget seg forestillinger med bakgrunn i sin samtids kunnskap.

Så kan man spørre seg. Hvilken kunnskap er av Gud? Er det vår samtids kunnskap? Eller er det bare kunnskapen i bibelen som er av Gud?

Man kan også spørre seg om hvorfor en Gud ikke ga menneskene all kunnskap ved skapelsen. Hvorfor gjøre det nødvendig med ny kunnskap fra begynnelse til slutt? Vi vet idag at "sannheter" har begrenset "holdbarhet". Ny kunnskap kommer stadig til, som gjør at vi må revidere, og ofte forkaste gamle "sannheter".

Kan et opplyst menneske med all den kunnskap vi har idag tro på bibelen som Guds Ord? Som absolutte sannheter? Er det i det hele tatt mulig?

(Innlegget ble redigert 16.04.14 23:41)

lemuren
lemurenInnlegg: 1702
17.04.14 00:12
Geirijo: Den kunnskap vi har i vår samtid gjør det meste av bibelen til "sannheter", som ikke lenger er "sannheter". Forfatterne av de gamle skrifter hadde ikke vår kunnskap. De laget seg forestillinger med bakgrunn i sin samtids kunnskap.

Altså ingen guddommelig inspirasjon med i bildet?

Tenkte meg det..

Geirijo
GeirijoInnlegg: 56123
17.04.14 00:22
lemuren: Altså ingen guddommelig inspirasjon med i bildet? Tenkte meg det..

Det kan godt hende de var guddommelig inspirert. Men det er åpenbart ingen garanti for evige og uforanderlige "sannheter".

Jeg føler meg guddommelig inspirert ganske ofte jeg :)

Men jeg gjør ikke krav på at det er absolutte sannheter jeg kommer med :)

Etter et liv har jeg lært at kunnskap og sannheter har begrenset holdbarhet. Uten stadig påfyll blir det fort avleggs.

(Innlegget ble redigert 17.04.14 00:27)

stabeis
stabeisInnlegg: 3161
17.04.14 01:01

Fremdeles blir mange millioner barn hjernevasket daglig med det religiøse tullet og mange blir hjernevasket så grundig at de blir totalt ødelagte for livet.. Dette burde vært forbudt verden over..

alberts
albertsInnlegg: 16975
17.04.14 04:20
Geirijo: Så kan man spørre seg. Hvilken kunnskap er av Gud? Er det vår samtids kunnskap?

Nei, desverre! Vår tid styres helt av matrialismen sammen med illusjonene og frustrasjonene!

Den Kunnskap som er av Gud Herren, dreier seg om LIVET; hva som styrker og forlenger og forherliger det LEVENDE!

Og Gud Herren Har Helt Siden Begynnelsen Prøvd Å Lære oss, at selve NØKKELEN til om vi er MED eller MOT Ham,

er om vi klarer å oppfatte våre medskapninger som LIKEVERDIGE!
Som altså, selvfølgelig betyr "like verdige" og "like mye verdt"!

Og derfor skal oppfattes som vår "neste" og behandles som sådanne utifra Pakten:

De Ti Bud!

Når vi gjennomfører DEN FORNYEDE PAKT globalt, som absolutt grunnlov og norm for alle våre handlinger eller mangel på sådanne, skal hver eneste levende skapning behandles som hellig og likeverdig!

Og vi vil bli et folk av HELLIGE, fordi da Vil Gud Herren Velsigne oss;
Han Som Rår Over Alle Hjerter, og Gi oss ny stor livskraft!

Akkurat som alle alt levende vil kunne nyte BÅDE frihet og trygghet, når Homo sapiens ENDELIG har forstått sin oppgave her på Tellus:
Å ta vare på Gud Herrens fantastiske hage, ved å minske lidelsen for alt levende!

Profetiene sier det samme: Ingen skal skade noe og ingen skal ødelgge noe på hele Gud Herrens hellige fjell!

Det som er typisk for denne tiden, "menneskenes" tid, er at vi bruker teknologi og kunnskap for å kompensere for våre manglende LIV!

Hvor vi trøster oss med et mangfold av kostbare og krevende surrogater, fordi vi er blitt nektet å utfolde oss som levende organismer, med følelser, kjærlighet, kroppskontakt, sosialt samvær;
og alt annet som hører inn under våre biologiske behov!

Fordi de som har hatt makten frem til nå, har sett stor profitt i den makten det er å manipulere og kue oss følelsesmessig, og så selge oss oss alt fra dop til luksus for å utnytte det skadde følelseslivet vårt!

Dette vanvyrdige systemet skal nå krasjes, ved at jeg har erklært ny tidsregning og Jubelår fra 29.april 2014:

All gjeld slettes, alle fanger slippes fri, og fra denne dagen Vil Gud Herren Ta I Tu Med de som eventuelt fremdeles er uangret og uomvendt til Ham!
Nødvendigvis som jordlejon, ettersom "menneske" som rasebegrep er blitt strøket på Gud Herrens artsliste!

Såvidt jeg kan regne, er det 13 dager til Nymåne og Jubelårets begynnelse, så TEOretisk kan vi rekke å transmutere alle 7 G til jordlejon!

JEG er optimist til siste slutt!

Dessuten Har Gud Herren Sagt, At Hans Utvalgte folk skal bli til på ÉN dag, og få et NYTT NAVN, som Gud Herrens munn, dvs meg, skal nevne:

Jordlejon, Homo sapiens sensisbilis!



Spire

alberts
albertsInnlegg: 16975
17.04.14 04:24
Geirijo: Man kan også spørre seg om hvorfor en Gud ikke ga menneskene all kunnskap ved skapelsen. Hvorfor gjøre det nødvendig med ny kunnskap fra begynnelse til slutt? Vi vet idag at "sannheter" har begrenset "holdbarhet". Ny kunnskap kommer stadig til, som gjør at vi må revidere, og ofte forkaste gamle "sannheter". Kan et opplyst menneske med all den kunnskap vi har idag tro på bibelen som Guds Ord? Som absolutte sannheter? Er det i det hele tatt mulig?

Nei, fordi hele NT er dikt og kontradiktorisk LØGN!

Tanach, derimot, tjuvgodset de NT-frelste er så frekke å kalle Det Gamle Testamente, inneholder både Gud Herrens Pakt, og abrahamittenes og israelittenes skjebne frem til de ble utryddet fra Judea for godt og vel 2600 år siden: Dét er bekreftet historie!

Til Advarsel og Lærdom for alle oss andre!

Spire

Finnsannhet
FinnsannhetInnlegg: 11928
17.04.14 08:36
Geirijo: Kan et opplyst menneske med all den kunnskap vi har idag tro på bibelen som Guds Ord? Som absolutte sannheter? Er det i det hele tatt mulig?

Ja, for inspirasjonen inn under tekstene er vårt forhold til menneskelivets mening og art, Gud.

Så må inspirasjonen gripe til enhver tids verdens-bilde som naturlige referanse-ramme for dette. Så som Skape-berettningen.

Forholdet til Gud, hvordan lege det og styrke det - er alltid inspirasjonens trang å uttrykke relevant - med formål folks hengivelse til dette i tilslutning og tro.

En må alltid etterspørre og tanke-respondere DETTE i de inspirerte Skriftene. DA begynner Livs-menings sterke stråler å skinne igjennom Skriftene som lys igjennom klareste krystall, rett igjennom hue ned i hjertet.

Slik opplever jeg det, og mange fler.

Bibelen er Hjerte som taler til hjerter om livets mening, den store forelskelsens fest mellom Meningsguden og oss.

Bekreftes av gjenkjendelse og kjærlighet.

Hva regne-huene har funnet og finner ut om universum og jord behøver ikke å influere på Guds dype mening med oss, som er Skriftenes blink for dens ord-piler.

Vi snakker hjerte-samfunnets ufattlige fest.

Beste ønsker til deg, du skarpe kniv og varme hjerte!

BHB

(Innlegget ble redigert 17.04.14 08:44)

Aurorabliss
AurorablissInnlegg: 5650
17.04.14 08:39
Finnsannhet: Vi snakker hjerte-samfunnets ufattlige fest.

Joda, men hvis jeg prøver å trykke dette inn i Bibelen, blir det full skjæring.


Skjønner ærlig talt ikke hvordan du greier det!


Dere kristne snakker stadig om å se helheten. Når bortimot 90% av de bibelske tekster omhandler alt annet enn en kjærlig gud, forstår jeg ikke hvordan man ser helheten som kjærlighet.

sanila
sanilaInnlegg: 34058
17.04.14 08:46
Geirijo: Man kan også spørre seg om hvorfor en Gud ikke ga menneskene all kunnskap ved skapelsen. Hvorfor gjøre det nødvendig med ny kunnskap fra begynnelse til slutt? Vi vet idag at "sannheter" har begrenset "holdbarhet". Ny kunnskap kommer stadig til, som gjør at vi må revidere, og ofte forkaste gamle "sannheter

Fordi det er greit og komme til dekket bord, en gang iblant, men den kunnskap man oppnår ved erfaring har større verdi.

På samme måte som, som at barn ikke liker ferdig bygde lego ting.

Problemet med sannheter er ikke de nye, men uvilligheten til å forkaste de gamle.

Finnsannhet
FinnsannhetInnlegg: 11928
17.04.14 08:59
Aurorabliss: Skjønner ærlig talt ikke hvordan du greier det!

På Jesus-måten, kanskje.

Underveis har Mening måttet gjøre det beste ut av menneskets rotete og blodige situasjon deres ville hjerter hadde satt dem i; sakte peilet Gud inn - Jesus. Og brennmerket Ham på vår histories ark.

Tell ikke ord, men tell sentra. Og se på det. Det hurtigbankende Hjertet bak.  Alle tårene som har rent som strie strømmer ned Guds fjell-siders bryst - og helt ned i menneske-gravs jord i dalenes bunn!

Tenk på det.  Bruk Jesu øyne, med andre ord.  Og så er det nok litt viktig å huske Guds perspektiv for alle menneskers liv: evighet. Siden mange får steiner i hodet fra jordens bratte hellinger.

Hvordan jeg greier det? Litt besatt av Jesu klokskap og kjærlighet, tenker jeg.

Kanskje en dag dine "bibel-skyer" viker plass for bibel-Lyset?

Uansett så er du et flott stykke Tenke og Føle på vår jord, så jeg vil tro Overlyset vil trenge ned over din sti. Der dine tanker går .

Beste hilsen.

Finnsannhet
FinnsannhetInnlegg: 11928
17.04.14 09:02
sanila: Problemet med sannheter er ikke de nye, men uvilligheten til å forkaste de gamle.

Klokt sagt.  Men noen erkjennelser - er varige mot evighets blendende sol.

Beste hilsen.

Geirijo
GeirijoInnlegg: 56123
17.04.14 09:08
alberts: Jordlejon, Homo sapiens sensisbilis!

Homo Sapiens er på vei mot utryddelse. Homo Digitalis tar over. Med Homo Sapiens dør kunnskapsløshet og ignorans ut.

Med Homo Digitalis tar kunnskap og fornuft over. Hvilket blant annet medfører at troen på gamle religiøse eventyr blir rasjonell, og ikke basert på dogmer og indoktrinering.

De ti bud blir med Homo Digitalis til rasjonelle etikk og moral normer, slik de fra starten var ment. Men Abrahamismen forkludret og forkvaklet de ti buds etikk og moral normer. Jøder, kristne og muslimer laget hver sine dogmer og myter for å brukes til kontroll med og undertrykking av folket.

Religionenes undertrykking av rasjonelt og fornuftig tankegods dør ut med Homo Digitalis.

Aurorabliss
AurorablissInnlegg: 5650
17.04.14 09:16
Finnsannhet: Bruk Jesu øyne, med andre ord.

Som i: "Min far, min far, hvorfor har du forlatt meg?" ;)


Dette utsagnet tolker jeg som at Jesus på dødsleiet forsto at hans tro på farguden var tuftet på selvbedrag.


Hvis vi i det hele tatt skal tro at Jesus - slik han beskrives i Bibelen - levde.

Finnsannhet
FinnsannhetInnlegg: 11928
17.04.14 09:16
Geirijo: De ti bud blir med Homo Digitalis til rasjonelle etikk og moral normer, slik de fra starten var ment. Men Abrahamismen forkludret og forkvaklet de ti buds etikk og moral normer.

De ti bud er akkurat like hjelpeløse som de tusen bud.

Når ETT bud er sterkt nok  - er DET tilstrekkelig for VERDENS-REVOLUSJONEN.

Den hele kjærlighetens hensynstagen.  Å se seg selv - i ALLE.

Alt annet er bare morsomt pjatt for høner.

BHB

Geirijo
GeirijoInnlegg: 56123
17.04.14 09:25
Finnsannhet: De ti bud er akkurat like hjelpeløse som de tusen bud. Når ETT bud er sterkt nok  - er DET tilstrekkelig for VERDENS-REVOLUSJONEN. Den hele kjærlighetens hensynstagen.  Å se seg selv - i ALLE. Alt annet er bare morsomt pjatt for høner.

Menneskelig verdens revolusjon skjer med jevne mellomrom. Den er knyttet til evolusjonens evige forandring. Den som i vår samtid forvandler Homo Sapiens til Homo Digitalis.

Respekten for skaperkraften vil øke og baseres på rasjonell og logisk fornuft, istedet for irrasjonelt tankegods basert på dogmer og myter.

Fariseerne mister sin autoritet og makt til å undertrykke med Homo Digitalis. Da kan ikke fariseere bruke sin status som skriftlærd til å herske, fordi Homo Digitalis har den samme tilgang på kunnskap om skrift og skaperkraft som alle andre.

Mennesker kan for første gang bli likeverdige. Ingen kan opphøye seg selv som lærd autoritet, når alle har lik tilgang på menneskers kollektive kunnskap.

(Innlegget ble redigert 17.04.14 09:44)

Mayas
MayasInnlegg: 4856
17.04.14 11:32
Geirijo: Kan et opplyst menneske med all den kunnskap vi har idag tro på bibelen som Guds Ord? Som absolutte sannheter? Er det i det hele tatt mulig?

nei

men hvordan et opplyst menneske velger å traktere utviklings-stien det har gått på i eftertid, vil variere.  Det blir å hugge ved og bære vann om man vil og ønsker. Noe med å ta vare på og respektere stigen man en gang gikk på , likeledes noe med at enkelte ønsker å bidra med å ta vare på den også ... selv om fokus nødvendigvis vil være endret. 

god oestre :)

 

mvh Mayas

Geirijo
GeirijoInnlegg: 56123
17.04.14 11:49
Mayas: men hvordan et opplyst menneske velger å traktere utviklings-stien det har gått på i eftertid, vil variere.  Det blir å hugge ved og bære vann om man vil og ønsker. Noe med å ta vare på og respektere stigen man en gang gikk på , likeledes noe med at enkelte ønsker å bidra med å ta vare på den også ... selv om fokus nødvendigvis vil være endret.

Kunnskap om skaperkraften leder til respekt og ærbødighet for skaperverket, enten man tror på en skaper eller ikke.

Det er ikke behov for å gjøre seg noe konkret bilde av en skaper. Det er tilstrekkelig å forholde seg med respekt og ærbødighet til skaperverket og skaperkraften IMO.

Mennesket har selv evne til å nyttiggjøre seg av skaperkraften. Både på nyttig og destruktivt vis. Det hele koker ned til å ha respekt og ærbødighet for skaperkraften, og å ha et etisk og moralsk altruisk fundament for egne handlinger.

(Innlegget ble redigert 17.04.14 11:53)

Finnsannhet
FinnsannhetInnlegg: 11928
17.04.14 11:53
Geirijo: Menneskelig verdens revolusjon skjer med jevne mellomrom. Den er knyttet til evolusjonens evige forandring. Den som i vår samtid forvandler Homo Sapiens til Homo Digitalis.
Respekten for skaperkraften vil øke og baseres på rasjonell og logisk fornuft, istedet for irrasjonelt tankegods basert på dogmer og myter.
Fariseerne mister sin autoritet og makt til å undertrykke med Homo Digitalis. Da kan ikke fariseere bruke sin status som skriftlærd til å herske, fordi Homo Digitalis har den samme tilgang på kunnskap om skrift og skaperkraft som alle andre.
Mennesker kan for første gang bli likeverdige. Ingen kan opphøye seg selv som lærd autoritet, når alle har lik tilgang på menneskers kollektive kunnskap

Ja, optimismen lenge leve!  Akkurat respekten for "skaper-kraften" er jeg veldig usikker på om svært mange vil akte, men - men.

Personlig tror jeg nok at menneskets SELV-definisjon i hjertet av dets åndelige dyp-røtter er mye viktigere enn det meget diffuse begrep "skaper-kraften", som forøvrig kun vil ha relasjon ut fra det foran-nevnte.  Vitenskap vil absolutt ingenting ha å si for hva mennesket finner dyp-tilfredsstillende for livs-mening.

For jeg mener bestemt at mennesket er et "Tenke-føle" for Livs-mening som suverent griper herredømme over ALL natur - etter hvert.  Vi kan ikke utlede Livs-meningen fra Naturen (oppdaget av vitenskapen).  DEN er kun mor for Menings sæd-celler for sin utlevelse i det åndelige segmentet, som kun troen tegner sitt livs speilbilder av - i tankers ord.  Men tanker (=referanser) vil uttrykke Mening noe forskjellig, bruke lignelser fra naturen (skaper-kraften), men sveve suverent OVER den.

Er enig i at sannhet bør flyte som elver og bekker uten påberopelse av annet enn deres egen kraft.  Jesus påberopte seg ikke store titler for autoritet og underordning, men VAR i hva Han serverte -fullstendig autoritet: Livs-meningens. Som tar med seg kjøtt, jord og univers inn i den evige kjærlighets livs-orgasme mot uendelighets døds-brytende vidder av Livets Fullstendig Uforståelighet; Mennesket i Mening og Mening i Mennesket altså.

Den hellige forening i Livets Komplette Under. Som Mennesket er.

Som Jesus ryddet veien for.

Ellers er det mye klokt i hva du skriver, men du har nok litt å trede inn i av Meningens Menneskelige ansikt og hjerte, Jesus.

Håper du kunne finne dører i deg for Seieren i Mennesket.

Beste ønsker og hilsen til en gentlemann!

BHB

 

 

stabeis
stabeisInnlegg: 3161
17.04.14 11:53
alberts: Og Gud Herren Har Helt Siden Begynnelsen Prøvd Å Lære oss, at selve NØKKELEN til om vi er MED eller MOT Ham,

Og jeg som er MOT han, hva kan jeg vente meg..?

Zpiff
ZpiffInnlegg: 17668
17.04.14 12:00
stabeis: Og jeg som er MOT han, hva kan jeg vente meg..?

Eller hva med meg, som bare anser at 'han' er irrelevant? 

(Nei, det betyr ikke at jeg anser at mennesker som evt. påstår seg å tro på 'han' -er irrelevante. Bare sånn "hvis" noen skulle trekke den slutningen, så slipper jeg kanskje å forklare det -igjen..). 

Geirijo
GeirijoInnlegg: 56123
17.04.14 12:08
Finnsannhet: Akkurat respekten for "skaper-kraften" er jeg veldig usikker på om svært mange vil akte, men - men.

Min erfaring er at respekt og ærbødighet for skaperkraften øker med kunnskap om kraften, i all dens lovmessige utfoldelse i universet.

Mennesket er kun viktig for mennesket selv. I den store sammenheng er mennesket som støvkorn å regne. Uten signifikant betydning for skaperverk og skaperkraft.

Å opphøye mennesker til universets midtpunkt og mening er ikke å vise respekt og ærbødighet for skaperkraften. Det er å ignorere evighetens perspektiv og menneskers meget korte livssyklus i den store sammenhengen. Både som individ og som art.

I menneskers individuelle tilmålte tilværelse er livets verdi å høste glede ved opplevelser, og verdiene ved å forsørge og vise omsorg i den aller videste forstand.

(Innlegget ble redigert 17.04.14 12:18)

deF0RD
deF0RDInnlegg: 15402
17.04.14 12:10
Geirijo: Kan et opplyst menneske med all den kunnskap vi har idag tro på bibelen som Guds Ord? Som absolutte sannheter? Er det i det hele tatt mulig?

Det finnes da langt verre eksempler - folk er jo sosialister samme om det faktisk beviselig er en elendig styreform som strider mot både logikk, natur og utbredt oppfattelse av god moral.

Folk tror det de VIL - uansett bevis.

Åh ja....vent...? Er ikke du sosialist, Geir? :o)

 

Aurorabliss
AurorablissInnlegg: 5650
17.04.14 12:14
Geirijo: Å opphøye mennesker til universets midtpunkt og mening er ikke å vise respekt og ærbødighet for skaperkraften. Det er å ignorere evighetens perspektiv og menneskers meget korte livssyklus i den store sammenhengen. Både som individ og som art.

Godt sagt!

Geirijo
GeirijoInnlegg: 56123
17.04.14 12:24
deF0RD: Det finnes da langt verre eksempler - folk er jo sosialister samme om det faktisk beviselig er en elendig styreform som strider mot både logikk, natur og utbredt oppfattelse av god moral. Folk tror det de VIL - uansett bevis. Åh ja....vent...? Er ikke du sosialist, Geir? :o)

Jeg er først og fremst en tilhenger av altruismens filosofi. Men fra en fritenkers perspektiv, og ikke som del av en religions doktrine.

Som sosialdemokrat er sosialisme en altruistisk konsekvens. Et samfunn og en sivilisasjon kan bare fungere i fred og bærekraftig velstand med den filosofien som fundament.

Din individ-egosentriske kapitalisme leder til ulikheter, avstand mellom høy og lav, og derved til sosial spenning og uro, ufred og kamp om materielle ressurser. Jeg er ingen tilhenger av Mammons kapitalistiske filosofi.

Filosofien om at jeg skal konkurrere med alle andre individer om skaperverkets ressurser for egen vinning, på bekostning av andre, tiltaler meg ikke.

(Innlegget ble redigert 17.04.14 12:27)

Finnsannhet
FinnsannhetInnlegg: 11928
17.04.14 12:30
Geirijo: I menneskers individuelle tilmålte tilværelse er livets verdi å høste glede ved opplevelser, og verdiene ved å forsørge og vise omsorg i den aller videste forstand.

Vel bekomme får jeg vel si!

Et måltid SÅ nærings-fattig at det knapt rekker for små-gnagere?

Hilsen Pusten og Tungen til Mennesket, Mening og Gud.

Jeg regner nå med at du kjenner min direkte-pust igjennom nettets luft-flygende ordinanser, og ikke blir bak-nærmet!

Beste vink fra meg.

Finnsannhet
FinnsannhetInnlegg: 11928
17.04.14 12:34
Geirijo: Filosofien om at jeg skal konkurrere med alle andre individer om skaperverkets ressurser for egen vinning, på bekostning av andre, tiltaler meg ikke.

Nei, den er simpelthen forferdelig, og passer kun den dag alle har blitt besatt av friheten - fra seg selv!

Frp-ere er kanskje allerede det. I allfall vår gode venn fra Vallers.

BHB

sanila
sanilaInnlegg: 34058
17.04.14 12:48
Finnsannhet: Beste vink fra meg.

Beste fra mig er få bakke kontakt, den som ikke forstår gleden ved de små ting, har vanskelig med å nå de større.

Geirijo
GeirijoInnlegg: 56123
17.04.14 12:51
Finnsannhet: Vel bekomme får jeg vel si! Et måltid SÅ nærings-fattig at det knapt rekker for små-gnagere? Hilsen Pusten og Tungen til Mennesket, Mening og Gud. Jeg regner nå med at du kjenner min direkte-pust igjennom nettets luft-flygende ordinanser, og ikke blir bak-nærmet!

Er det "næringsfattig" å oppleve, å forsørge og vise omsorg?

Kan du nevne eksempler på en mer "næringsrik" tilværelse?

deF0RD
deF0RDInnlegg: 15402
17.04.14 12:52
Geirijo: tiltaler meg ikke.

Nei, men sett bort ifra at du totalt har misforstått hvilket samfunnsystem jeg støtter - som er basert på hvordan verden virkelig fungerer - så lever du altså etter hva som tiltaler deg. Og det er din fulle rett og noe du må få lov til, men da kan en rett og slett ikke bruke slike argumenter som at en er opplyst og har kunnskap mot andre menneskers syn.
Det blir som å hevde at Julenissen er virkelig, mens Påskeharen er bare tull.

Geirijo
GeirijoInnlegg: 56123
17.04.14 12:54
deF0RD: Nei, men sett bort ifra at du totalt har misforstått hvilket samfunnsystem jeg støtter - som er basert på hvordan verden virkelig fungerer - så lever du altså etter hva som tiltaler deg. Og det er din fulle rett og noe du må få lov til, men da kan en rett og slett ikke bruke slike argumenter som at en er opplyst og har kunnskap mot andre menneskers syn.
Det blir som å hevde at Julenissen er virkelig, mens Påskeharen er bare tull.

Jeg har skjønt at du mener at verden fungerer ved egoisme. Men troen på det deler jeg ikke med deg :)

Jeg kommer fra den andre virkeligheten, som er en motsetning til din virkelighet.

Tror du det bare finnes èn virkelighet? Din virkelighet?

(Innlegget ble redigert 17.04.14 12:57)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg