Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

God Jul !

NYTT TEMA
Finnsannhet
FinnsannhetInnlegg: 12152
24.12.14 15:23

Vil få ønske ALLE mine diskusjonspartnere på VGD en riktig god jul!

Vennlig hilsen Finn.

stale_stale
stale_staleInnlegg: 1864
24.12.14 16:40
Finnsannhet: god jul

Happy God Jul Finn og alle andre!

Dagen for meg består i måltidet og feiringen utover midnatt og imorgen.

JTHammer
JTHammerInnlegg: 1960
24.12.14 16:54

God Jul. :)

TrondVaatsveen
TrondVaatsveenInnlegg: 705
24.12.14 16:59
Finnsannhet: Vil få ønske ALLE mine diskusjonspartnere på VGD en riktig god jul!

Det samme til deg og ALLE andre, hva vi enn legger i begrepet julen.

Mvh. Trond Vaatsveen

PerryAndre
PerryAndreInnlegg: 4047
25.12.14 11:52

God Jul og de aller beste ønsker for neste år!

TomPadang
TomPadangInnlegg: 13245
25.12.14 12:18

Det samme til alle!

ZonkTheBear
ZonkTheBearInnlegg: 2990
25.12.14 14:41
Finnsannhet: Vil få ønske ALLE mine diskusjonspartnere på VGD en riktig god jul! Vennlig hilsen Finn.

Right back at y'all :)

(Innlegget ble redigert 25.12.14 14:41)

-Senior-
-Senior-Innlegg: 2846
25.12.14 16:13
Finnsannhet: Vil få ønske ALLE mine diskusjonspartnere på VGD en riktig god jul! Vennlig hilsen Finn.

God jul ;)

Messier33
Messier33Innlegg: 3751
25.12.14 19:11
Finnsannhet: Vil få ønske ALLE mine diskusjonspartnere på VGD en riktig god jul!

God jul i ekte hedensk tradisjon.

Husk at kristendommen kom og tok fra denne tradisjon fra norrøn mytologi. I gamle dager hadde vi feiring og gilding fra 21-24 desember i forbindelse med at Sola snudde.

Men i ekte svindel stil, kom misjonerende prester hit og omgjorde denne tradisjonen til deres tro, en sleip og effektiv måte å kristne de hedenske Nordboerne på. Jesus var jo tross alt født i Juni en gang, ikke 24 Desember som de faktisk forteller oss på barneskolen. Jupp, det bedrives løgn på skolen også.

Nei, nå har jeg vært nok buzzkill på denne tråden. Var jo ikke noe vondt ment :)

God Jul!

Aurorabliss
AurorablissInnlegg: 5889
25.12.14 19:51

God jul til deg, også, Finn!

Så lenge du lar meg feire god, gammeldags jol og lar meg slippe kristmesse fra Midt-Østen...:)

joplina
joplinaInnlegg: 58602
25.12.14 20:25

Nå har julaften passert , og jeg benytter derfor anledningen til å ønske deg 'løkk'me'jula' for resten av romjulen  :)

Finnsannhet
26.12.14 16:51
joplina: Nå har julaften passert , og jeg benytter derfor anledningen til å ønske deg 'løkk'me'jula' for resten av romjulen :)

Likeså, du gode medmenneske!

Har hatt og har en strålende jul med gode og barneøyne og barnehender og voksne barn/svigerbarn. En utfoldelse av liv fra øverste hylle, altså.

Alt godt ønskes for deg og dine!

(:o))

Finnsannhet
26.12.14 16:53
Messier33: God jul i ekte hedensk tradisjon.

Like så.  Mye "hedensk" er bra, vet vi!

Alle gode ønsker til deg!

(:o)

Finnsannhet
26.12.14 16:55
Aurorabliss: God jul til deg, også, Finn!
Så lenge du lar meg feire god, gammeldags jol og lar meg slippe kristmesse fra Midt-Østen...:)

Takk og like så!

Setter jo pris på deg egentlig, vet du.

Så kan jeg la mister Innmari humre i meg, men han tenker:

det er mye av Kristus i god gammeldags jul, altså: gode menneskelige verdier!

He-he!

Aurorabliss
AurorablissInnlegg: 5889
27.12.14 11:08
Finnsannhet: Setter jo pris på deg egentlig, vet du.

Setter jo pris på deg også. Egentlig. Vet du. Selv om du kanskje mangler litt gangsyn og roter deg ned i grøfta sammen med vinglebliss.

Juleklem! :)

Finnsannhet
27.12.14 11:27
Aurorabliss: og roter deg ned i grøfta sammen med vinglebliss.

Ikke det verste det, vel?

Ja, ja; vi er jo i perlehumør om jul.

Klem tilbake!

(:o)

alberts
albertsInnlegg: 16975
17.09.15 04:30
Messier33: Men i ekte svindel stil, kom misjonerende prester hit og omgjorde denne tradisjonen til deres tro, en sleip og effektiv måte å kristne de hedenske Nordboerne på. Jesus var jo tross alt født i Juni en gang, ikke 24 Desember som de faktisk forteller oss på barneskolen. Jupp, det bedrives løgn på skolen også.

Du er feilinformert eller uvitende. Messier33! "Jesus"-kulten, alias "Kristendommen", prøvde å utrydde Jól de første 600 årene de herjet her! Først en god stund etter "Reformasjonen" skjønte de at det ikke gikk og begynte å dikte om at "Jesus" var født på Julaften, etc.!

Artig nok kan Jól spores tilbake til samme tradisjon som Hanucka, jødenes lysfest, som israelittene tok med seg da de flyktet fra assyrerne til Nord- og Øst-Europa for ca 2800 år siden: Det er en fest til påminnelse om Guds Rike komme, hvor alt levende var hellig, alle var trygge og alle hadde nok å spise og drikke, hvor hele slekten var samlet og kjærligheten blomstret!

Spire, han som skal la Jól gå året rundt og slik grunnfeste Guds Rike!

Finnsannhet
24.12.15 15:59

I år som ifjor!

Måtte solvendet også gjelde hjerte og forstand.

JTHammer
24.12.15 17:18

God Jul, Finn. :)

Annananas
AnnananasInnlegg: 1123
24.12.15 22:16

Happy Wheel. :-)

Finnsannhet
25.12.15 13:11
JTHammer: God Jul, Finn. :)

Takk og like så!

Finnsannhet
25.12.15 13:13
Annananas: Happy Wheel. :-)

Takk og like så!

Husk at man blir minst svimmel -

i sentrum.

Narad
NaradInnlegg: 17554
25.12.15 15:23
Finnsannhet: Husk at man blir minst svimmel - i sentrum.

Hhe, ja der er du inne på "noe" min venn, for midt i alt som snurrer finnes hva alt dreier seg om, den urørlige og derfor evige Ro..

God hjul til deg og..:)

Finnsannhet
25.12.15 18:53
Narad: God hjul til deg og..:)

Takk og like så!

Og husk at på en vogn går en sentrumsveg fra det ene til det andre hjulet.

I spenningen mellom livets to hjul dannes en veg i hvis grøfter renner bekk på begge sider med blomster og trær på siden av seg.

Blir man trett på vegen kan man vasse sine skitne vandreføtter rene over bekken, og forsyne seg av trærnes bladgrønt og frukter.

De to hjul er den dualitet som i spenningen mellom seg -

alltid skaper liv, fruktbart liv.

Så: gode hjul ønskes deg.  Den gode dualitet.

(Innlegget ble redigert 25.12.15 19:09)

Tro
TroInnlegg: 940
25.12.15 22:14
Finnsannhet: Husk at man blir minst svimmel - i sentrum.

Du må ha hatt overbeskyttende foreldre, min venn. Vel, det er aldri for sent å ha en god barndom. Prøv en god gammeldags karusell, start ytterst med god fart og trekk deg inn mot sentrum. Blir du ikke svimmel, er du nok født med englevinger. Forøvrig Gledelig Jul!

(Innlegget ble redigert 25.12.15 22:15)

kovensen
kovensenInnlegg: 10147
26.12.15 02:27
alberts: Du er feilinformert eller uvitende. Messier33! "Jesus"-kulten, alias "Kristendommen", prøvde å utrydde Jól de første 600 årene de herjet her! Først en god stund etter "Reformasjonen" skjønte de at det ikke gikk og begynte å dikte om at "Jesus" var født på Julaften, etc.!

Du desinformerer som vanlig, Alberts.

God jul til deg i stua!

Finnsannhet
26.12.15 17:32
Tro: Du må ha hatt overbeskyttende foreldre, min venn. Vel, det er aldri for sent å ha en god barndom. Prøv en god gammeldags karusell, start ytterst med god fart og trekk deg inn mot sentrum. Blir du ikke svimmel, er du nok født med englevinger. Forøvrig Gledelig Jul!

He, he; jeg var nok svimmel mang en gang i barndommen.

Gledelig jul til deg, og!

Finnsannhet
22.12.16 14:18

Gammel og god tråd.

Ønsker alle her inne en god juletid -

med mat, fellesskap, fest -

og - tanke om det gode -

det beste -

livsfatet for denne merkelige art -

på to bein og glatt hud -

byr på.

Velsignet være dere!

sanila
sanilaInnlegg: 34058
22.12.16 14:30
Tro: Prøv en god gammeldags karusell, start ytterst med god fart og trekk deg inn mot sentrum. Blir du ikke svimmel, er du nok født med englevinger. Forøvrig Gledelig Jul!

Tornadoer og sykloner er alt for mye vind, og bringer kun kaos for de mange..  Dette er egoets svarte vei. Den vind der ødelegger alt.

(Innlegget ble redigert 22.12.16 14:34)

JTHammer
22.12.16 14:35
Finnsannhet: Gammel og god tråd. Ønsker alle her inne en god juletid -

God Jul igjen, Finn. :)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg