Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvem er du ledet av?

NYTT TEMA
Jaddadu
JaddaduInnlegg: 3424
13.07.16 09:04

Du vil kanskje si ingen, men det er en stor selvmotsigelse, for alle mennesker er ledet av noe / noen. 

MEN! det er bare to veier å gå, den ene er med den Gode og allmektige himmelske Gud Jehova, den andre er med den Onde og falske verdens Gud, Satan Djevelen.

Det finne ikke flere retninger, det er bare enten den ene eller den andre. 

På hvilken side står du? har du noen gang gjort noen reflekterte tanker om dette... 

Hvorfor sier Bibelen at det er en bred vei å gå som fører til utslettelse og en smal vei som fører til livet ? 

Hva sier du?

XD

(Innlegget ble redigert 13.07.16 09:05)

Zpiff
ZpiffInnlegg: 17485
13.07.16 10:05
Jaddadu: alle mennesker er ledet av noe / noen.

Vi blir ledet... av naturen og/eller naturkrefter -om du vil. 
Tror du at du kan unngå å bli dannet/endret/ledet.. av naturkreftene? 
OM du tror det, hvordan unngår du det -i tilfelle? 

(Innlegget ble redigert 13.07.16 10:05)

JTHammer
JTHammerInnlegg: 1935
13.07.16 11:41
Jaddadu: Det finne ikke flere retninger, det er bare enten den ene eller den andre.

Joda, det finnes en tredje: Ingen av de to.

OOTSP
OOTSPInnlegg: 6844
13.07.16 13:05
Jaddadu: Du vil kanskje si ingen, men det er en stor selvmotsigelse, for alle mennesker er ledet av noe / noen. MEN! det er bare to veier å gå, den ene er med den Gode og allmektige himmelske Gud Jehova, den andre er med den Onde og falske verdens Gud, Satan Djevelen. Det finne ikke flere retninger, det er bare enten den ene eller den andre.

Det er mer en selvmotsigelse med det du kommer med her.

Ingen av de 2 leder meg siden jeg ikke tror på Gud og Satan. Jeg følger meg selv og det ene budet at du skal elske din neste som deg selv. Følger man det ene budet så er det umulig at du ønsker eller vil gjøre noe ondt mot andre.

Finnes ingen andre retninger, du er artig du ;)

RichiRich
RichiRichInnlegg: 4324
13.07.16 13:11

Hvis det mot all formodning skulle finnes noe i universet som man kan definere som en gud, så tror jeg alle menneskeskapte religioner tar feil om hva det evt er. Så nei, ledes absolutt ikke av noe menneskeskapt gudebilde.

Narad
NaradInnlegg: 17485
13.07.16 13:30
Jaddadu: Du vil kanskje si ingen, men det er en stor selvmotsigelse, for alle mennesker er ledet av noe / noen.

I oss alle fins det "Navn" som er Guds, det "Jeg Er" som ble kalt vårt "Selv" av gamle Sokrates.

Og det er dette vårt Selv som jeg for min del vil ha som min leder og "forvandler". altså den samme som Jesus viste til i sitt indre da Han sa "Jeg" eller "Meg"..

Jesus fortalte like så at dette "ego eimi" eller vårt "Selv" om vil, Er tilstede som fullt og helt i alle disipler og alle de små på jord.

Det finnes nok en måte å sette denne vår medfødte og derfor iboende høyverdige skatt og gave i virksomhet på..

For de "fem talentene" den gaven inneholder må da foldes ut, slik er jo loven med alle slags pakker vi får.

Eller hurr ? 

Narad
13.07.16 13:50
RichiRich: Hvis det mot all formodning skulle finnes noe i universet som man kan definere som en gud, så tror jeg alle menneskeskapte religioner tar feil om hva det evt er. Så nei, ledes absolutt ikke av noe menneskeskapt gudebilde.

Nå sies det i skriften at "Gud" er Ånd og derfor ingen "ting"

Og selv om ikke er en religiøs troende person av noen art, så finner jeg en god del i skriftene som for meg føles å være rett. 

Jeg ser at "Ånden" lignes med "vinden" i skriften, altså at den er usynlig..og derfor kun kjennes ved sine virkninger.

Vi vet jo alle at vinden kan bære med seg mange slags dufter som stammer fra mang en slags kilde.

Den Vind som "Ånden" kan lignes med, bærer nok med seg en duft som kommer fra "Gud", om da denne "Evige Ene" finnes.

Og for min del har jeg kjent en "Fred" som over hodet ikke kan sammenlignes med noe annet i denne verden,

Så om det virkelig finnes En Skaper bak det hele, så er jeg sikker på at denne ubeskrivelige og veldige Fred er Guds parfyme..:)

OOTSP
13.07.16 14:28
Narad: Jeg ser at "Ånden" lignes med "vinden" i skriften, altså at den er usynlig..og derfor kun kjennes ved sine virkninger.

Det jeg tror denne ånden er som er i alt og alle er følelsen kjærlighet. Det er Gud fra slik jeg ser det og alle har det i seg. Jeg tror Gud er den kjærligheten vi alle har i oss og som befinner seg overalt i alt ;)

Narad
13.07.16 14:51
OOTSP: Det jeg tror denne ånden er som er i alt og alle er følelsen kjærlighet. Det er Gud fra slik jeg ser det og alle har det i seg. Jeg tror Gud er den kjærligheten vi alle har i oss og som befinner seg overalt i alt ;)

I dette min gamle venn her, har du min fulle enighet :)

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 38598
13.07.16 15:03
Jaddadu: Du vil kanskje si ingen, men det er en stor selvmotsigelse, for alle mennesker er ledet av noe / noen. MEN! det er bare to veier å gå, den ene er med den Gode og allmektige himmelske Gud Jehova, den andre er med den Onde og falske verdens Gud, Satan Djevelen. Det finne ikke flere retninger, det er bare enten den ene eller den andre. På hvilken side står du? har du noen gang gjort noen reflekterte tanker om dette... Hvorfor sier Bibelen at det er en bred vei å gå som fører til utslettelse og en smal vei som fører til livet ? Hva sier du? XD

Jeg sier:

Gi opp ditt virke som FULLSTENDIG MISLYKKET MISJONÆR, neidadu.

Narad
13.07.16 15:11
Jaddadu: Hvorfor sier Bibelen at det er en bred vei å gå som fører til utslettelse og en smal vei som fører til livet ?  Hva sier du?

Det finnes hverken liv eller forstand i bibelen, og derfor kan den ikke si noe som helst.

Men jeg ser at noen med livet og derfor visdom i seg har følt, tenkt og sagt hva som i den står skrevet.

Den brede vei er for hva som kalles massen eller menneskehavet om vil..

Og den veien fører til et stup siden dette hav er kun en mental forestilling uten forankring i sannheten og livet.

Den smale vei er for "de få", altså en liten flokk som på et eller annet vis kjenner igjen stemmen til hvem som fra gammel tid har blitt kalt "den gode hyrden"

Og denne smale veien føre til en dør som er så sml og lav at kun et menneske kan gå gjennom den. 

Ved denne dørens terskel, så må også forestillingen om "de få" legges til side, for selv om den ikke er en masse-suggesjon som "menneskehavet", så er den forbundet med det menneskelige "duale" sinnet.

Det finnes nemlig et "singulært" slags sinn, altså hva man gjerne kan kalle et "enfoldig" sinn om vil...

For full av Fred vil den være som har fått del i dette sinnet som hører til den salvede Kongen av Fredens Rike på jorden i sin tid.

Aner det meg..ehe

OOTSP
13.07.16 17:26
Narad: I dette min gamle venn her, har du min fulle enighet :)

Vi er likere enn hva du tror, hehe... ;)

Jaddadu
15.07.16 09:33
Zpiff: Vi blir ledet... av naturen og/eller naturkrefter -om du vil. 
Tror du at du kan unngå å bli dannet/endret/ledet.. av naturkreftene? 
OM du tror det, hvordan unngår du det -i tilfelle?

Naiv hva... så du tror ikke du blir ledet av annet enn naturens krefter? hva i naturen er det som leder deg ?

XD

Jaddadu
15.07.16 09:34
JTHammer: Joda, det finnes en tredje: Ingen av de to.

Nei det finnes bare to, for dersom du ikke går i noen retning så er det det samme som å gå i den retningen denne verdens gud leder deg mot.

XD

Jaddadu
15.07.16 09:36
OOTSP: Det er mer en selvmotsigelse med det du kommer med her. Ingen av de 2 leder meg siden jeg ikke tror på Gud og Satan. Jeg følger meg selv og det ene budet at du skal elske din neste som deg selv. Følger man det ene budet så er det umulig at du ønsker eller vil gjøre noe ondt mot andre. Finnes ingen andre retninger, du er artig du ;)

Å velge å ikke tro på noen gud, er det denne verdens gud ønsker at du skal gjøre, og dermed er du ledet av denne verdens gud.

XD

Jaddadu
15.07.16 09:38
RichiRich: Hvis det mot all formodning skulle finnes noe i universet som man kan definere som en gud, så tror jeg alle menneskeskapte religioner tar feil om hva det evt er. Så nei, ledes absolutt ikke av noe menneskeskapt gudebilde.

Om du leser historien og Job i Bibelen, ser du muligens likheter med manges og din tanke.

XD

Jaddadu
15.07.16 09:40
Narad: I oss alle fins det "Navn" som er Guds, det "Jeg Er" som ble kalt vårt "Selv" av gamle Sokrates. Og det er dette vårt Selv som jeg for min del vil ha som min leder og "forvandler". altså den samme som Jesus viste til i sitt indre da Han sa "Jeg" eller "Meg".. Jesus fortalte like så at dette "ego eimi" eller vårt "Selv" om vil, Er tilstede som fullt og helt i alle disipler og alle de små på jord. Det finnes nok en måte å sette denne vår medfødte og derfor iboende høyverdige skatt og gave i virksomhet på.. For de "fem talentene" den gaven inneholder må da foldes ut, slik er jo loven med alle slags pakker vi får. Eller hurr ?

HØ !?

XD

Jaddadu
15.07.16 09:44
OOTSP: Det jeg tror denne ånden er som er i alt og alle er følelsen kjærlighet. Det er Gud fra slik jeg ser det og alle har det i seg. Jeg tror Gud er den kjærligheten vi alle har i oss og som befinner seg overalt i alt ;)

Her ligger mye av problematikken i forhold til tro... noen, bl.a. slike som deg bygger troen på det du personlig har oppfattet og tror på, ikke på hvilken kunnskap tronen bygger på, kun et selv diagnosert bilde på hva som er, i en filosofisk retning.

Jeg bygger min tro på viten og nøyaktig kunnskap om det en ser.

XD

(Innlegget ble redigert 15.07.16 09:45)

Jaddadu
15.07.16 09:49
BlackEagle: Jeg sier: Gi opp ditt virke som FULLSTENDIG MISLYKKET MISJONÆR, neidadu.

Og det du sier er loven... alle bør derfor følge deg, og la seg lede av dine filosofiske dogmer... derfor til alle dere her på VGD, lytt til BE.

XD

Jaddadu
15.07.16 09:50
Narad: Det finnes hverken liv eller forstand i bibelen, og derfor kan den ikke si noe som helst.

Som denne verdens hersker Satan Djevelen skulle sagt det selv...

XD

BlackEagle
15.07.16 10:37
Narad: Det finnes hverken liv eller forstand i bibelen, og derfor kan den ikke si noe som helst.

Tommel - med ettertrykk!!!

Mvh

BE

BlackEagle
15.07.16 10:41
Jaddadu: Naiv hva... så du tror ikke du blir ledet av annet enn naturens krefter? hva i naturen er det som leder deg ?

Ikke bare romfareren, men også

***DU***

er pent nødt til å følge naturlovene, enten du liker det eller ei.

Meeeen... hvis du er uenig i det, kan du jo få lensmannen til å dokumentere at du eksempelvis kan levitere. Da skal jeg umiddelbart trekke tilbake mitt utsagn i dette innlegget, og kjenne det dødt og maktesløst. Samtidig skal du få min uforbeholdne unnskyldning. Men ikke før jeg ser en dokumentasjon fra lensmannen (eller nærmeste politimyndighet; tlf. 42 06 15).

BlackEagle
15.07.16 10:43
Jaddadu: Nei det finnes bare to, for dersom du ikke går i noen retning så er det det samme som å gå i den retningen denne verdens gud leder deg mot.

Fra deg kommer det som vanlig intet annet enn drittpreik.

Du "glemmer" åpenbart forutsetningen for ditt utsagn - nemlig at guder finnes.

Værsågod - dokumentér i bøtter og spann:

joplina
joplinaInnlegg: 58115
15.07.16 10:50
Jaddadu: Hvorfor sier Bibelen at det er en bred vei å gå som fører til utslettelse og en smal vei som fører til livet ?  Hva sier du?

Bibelen sier det fordi den er skrevet av skrivekyndige  på oppdrag fra geistlige med en agenda.

Kall det  fortidens hardcore-markedsføring om du vil.

Skrem folk til "rett" valg.

Det der er psykisk påvirkning som er like gammel som mennesket selv.

- Har det virkelig aldri streifet deg....??

BlackEagle
15.07.16 10:55
Jaddadu: Å velge å ikke tro på noen gud, er det denne verdens gud ønsker at du skal gjøre, og dermed er du ledet av denne verdens gud.

Som sagt... vi avventer dokumentasjon på at guder finnes.

Om du IKKE kan dokumentere det (f. eks. dersom guders eksistens ikke kan bevises - eller motbevises) -

JUGER DU.

Jeg har spurt deg før: Hva sier den elskede novellesamlinga di om å snakke USANT?

BlackEagle
15.07.16 10:57
Jaddadu: Her ligger mye av problematikken i forhold til tro... noen, bl.a. slike som deg bygger troen på det du personlig har oppfattet og tror på, ikke på hvilken kunnskap tronen bygger på, kun et selv diagnosert bilde på hva som er

Riktig.

Her ligger mye av problematikken i forhold til tro... noen, bl.a. slike som deg bygger troen på det du personlig har oppfattet og tror på, ikke på hvilken kunnskap troen bygger på, kun et selvdiagnosert bilde på hva som er.

BlackEagle
15.07.16 11:06
Jaddadu: Og det du sier er loven... alle bør derfor følge deg, og la seg lede av dine filosofiske dogmer... derfor til alle dere her på VGD, lytt til BE.

Du står fritt til å tolke mine SPØRSMÅL som du vil.

Jeg har ikke sagt så mye - annet enn å påpeke at

DU JUGER -

og stilt spørsmål ved en del at de LØGNENE du presenterer som om det var "gudsens sanning".

Ut over det har jeg flerfoldige ganger anbefalt folk å BRUKE HUET og TENKE SJØL - men vi har jo oppfattet at det nærmest er en dødssynd i dine kretser. Ellers har jeg også uttrykkelig sagt at folk skal IKKE tro på en dritt av det jeg sier uten at det er dokumentert, sannsynliggjort eller ledsageT av en konsistent forklaring basert på logisk gyldige konklusjoner ut fra beviselig eller selvinnlysende sanne og gyldige premisser.

Og jeg som ikke visst at det gikk an å gjøre seg sjøl så dum som du gjør ved tenkevegring - men akk, så gjør det det likevel...

Hva sier forresten din elskede novellesamling om å

TALE USANT?

Narad
15.07.16 11:07
Jaddadu: Som denne verdens hersker Satan Djevelen skulle sagt det selv...

Jesus sa selv til fariseerne og de skriftlærde at sannheten og livet ikke fantes i bibelen, men at rett foran deres øyne sto "den levende",

..altså hvem og hva de ikke så fordi trodde livet er å finne i en bok og derfor søkte det på fullstendig galt sted.

Sannhetens og livets lys er å finne inne i mennesket selv..

Og derfor må vi lære å vende vår oppmerksomhet om til livets sted, hvor også evighetens fred og rikets nærhet kan oppleves i vårt indre så lenge man lever i et legeme av jord.

Dette blir bekreftet av skriftens ord, nettopp fordi himmelen ikke er hvor de fleste tror i følge Jesus ord.

(Innlegget ble redigert 15.07.16 11:09)

joplina
joplinaInnlegg: 58115
15.07.16 11:13
Narad: ..altså hvem og hva de ikke så fordi trodde livet er å finne i en bok og derfor søkte det på fullstendig galt sted. Sannhetens og livets lys er å finne inne i mennesket selv..

Som ordtaket med ukjent ophav sier:

Alla dessa dagar som kom och gick

Inte visste jag att det var livet

OOTSP
15.07.16 11:23
Jaddadu: Å velge å ikke tro på noen gud, er det denne verdens gud ønsker at du skal gjøre, og dermed er du ledet av denne verdens gud.

Hvordan kan du i det hele tatt vite at vi har en Gud som styrer og bestemmer over oss, og gjør vi ikke slik så blir vi kastet på ilden, hehe...

Jeg følger vitenskapen og karma mot andre, jeg går aldri etter alt det grusomme som står i de fleste av disse religion bøkene.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg