Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

STOKKAFOKKERS

NYTT TEMA
RickiBK
RickiBKInnlegg: 53259
05.10.16 22:12

Må si jeg ler meg skakk på alle mulige måter. 

Tenk, Lisa Williams aner ikke hva som skulle formidles. 

Kanskje han ikke er død ennå? 

(Folkeopplysningern på NRK1)

(Innlegget ble redigert 05.10.16 22:12)

RickiBK
05.10.16 22:36

Har noen hørt fra Rolf Erik? 

kytec
kytecInnlegg: 22701
05.10.16 22:40

Synes oppriktig synd på folk som tror på og bruker en liten formue på "klarsynte".

Har og vondt av skjebnen til Rolf Erik. Jæ.... trist.

Sulfat
SulfatInnlegg: 6336
05.10.16 22:44

Morsomste var da kornsirkel-Tørum ble forbannet.

For å sitere en fyr på twitter:

"– Kanskje jeg ikke er klarsynt i det hele tatt, sier Gro Helen Tørum i et glimt av klarsyn. #folkeopplysningen"

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 39050
05.10.16 22:45
RickiBK: Kanskje han ikke er død ennå?

"Je er itte død, nei, je lever ennu! U - U - U.U.U"

(A. Prøysen: Koleravise)

Mvh

BE

Strandereng
StranderengInnlegg: 5975
05.10.16 23:36
kytec: Synes oppriktig synd på folk som tror på og bruker en liten formue på "klarsynte".

Det er jo en klarsynt her inne. Helt gratis.

kytec
05.10.16 23:42

Hvor og hvem? 

Strandereng
StranderengInnlegg: 5975
05.10.16 23:48

Vedkommende forteller gjerne og ofte om sin evne til klarfølthet. Vil ikke si hvem, men både du og jeg er i boka til vedkommende.

steponit
steponitInnlegg: 27666
05.10.16 23:50

Jeg har allerede prøvd meg som klarsynt i en annen tråd:

"Jeg kan med hånden fullstendig på hjertet si at jeg ikke har sett programmet, og kan dermed helt uhildet forsøke meg på å kommunisere meg fram til hva som står skrevet i brevet han etterlot:

To Messerschmitt Me 110 flyr inn Gandsfjorden 9 April, dreier øst mens de Skyter mot Sola flyplass

Var jeg i nærheten?"

RickiBK
06.10.16 01:17
steponit: Var jeg i nærheten?"

Aner ikke. 

Kan ikke engang huske det var noen klarsynte. 

Lo meg halvt ihjel da han Amerikaneren avslørte at han narra hele salen der.  Utrolig enkle teknikker de benytter for å kunne "svare riktig". 

joplina
joplinaInnlegg: 58200
06.10.16 09:48
RickiBK: Må si jeg ler meg skakk på alle mulige måter.

Legg inn en link da...så alle kan få le litt...

Jeg aner virkelig ikke hva dere snakker om eller hva som skal diksuteres

Zpiff
ZpiffInnlegg: 17570
06.10.16 10:05
steponit: To Messerschmitt Me 110 flyr inn Gandsfjorden 9 April, dreier øst mens de Skyter mot Sola flyplass     Var jeg i nærheten?"

"STOKKAFOKKERS" ≈ Junkers JU 87 "Stuka", kombinert med Focke-Wulf FW-190
Nærme nok..? 

:●║

Sulfat
SulfatInnlegg: 6336
06.10.16 12:11

Lurer på hvorfor det er 95% kvinnfolk på disse snakke-med-døde-showene?

Er kvinner mer naive og lettlurte? Slår dødsangsten hardere inn hos middelaldrende kvinner enn menn, og dermed et sterkere behov for å tro på et etterliv?

Noen teorier?

Keva
KevaInnlegg: 15079
06.10.16 12:19
joplina: Legg inn en link da...så alle kan få le litt... Jeg aner virkelig ikke hva dere snakker om eller hva som skal diksuteres
BlackEagle
06.10.16 13:18
joplina: Legg inn en link da...så alle kan få le litt...

Har ingen link, men sjekker du nrk.no så finner du det nok. Programmet var det jeg med et nynorsk uttrykk vil kalle "Hilarious!"

Mvh

BE

P. S. Se Kevas innlegg rett før dette! Der er det link!

(Innlegget ble redigert 06.10.16 13:20)

sanila
sanilaInnlegg: 34058
06.10.16 13:46

Den damer de  heter Marianne i utsendelsen., er inne på noe vesentlig når hun prater om, at hun trodde mage følelsen hennes var det at være klarsynt,  det er det  ikke .

Det  er egentlig ens eget "indre barn" . Den del der er klarfølt .

Men er man styrt av det indre barnet, og  det voksne jeg, ikke er modent,  (etisk, eller til stede over hodet)  da blir det enten at ta det man vil ha/forsøke at få det man vil ha , eller at gi folk det de vil ha,  alt etter personlighet/erfaringer ,  og situasjon.'

(Innlegget ble redigert 06.10.16 13:52)

Chivas
ChivasInnlegg: 2181
06.10.16 14:02

At disse såkalte klarsynte ror, holder på med cold reading, famler i blinde osv får nå så være - egentlig ikke overraskende.

Men at programlederen slår fast at det nå er bevist at man ikke kan kommunisere med de døde synes noe snodig.

Hvis man tar eksempelet Rolf Erik, og man antar at det er noe mer mellom himmel og jord...:

- Kan han ha "gått videre", og dermed ikke kan kontaktes?

- Kan "sjelen" få en annen tilstand/bevissthet etter døden slik at han ikke kan kontaktes eller kan formidle dette ordet

- Kan det tenkes at det må være en mer personlig seanse enn å ta det per telefon?

osv...., osv...

Nå sier ikke jeg at jeg tror på verken det ene eller andre, men gjør bare noen refleksjoner etter å ha sett nevnte innslag om Rolf Erik.

sanila
06.10.16 14:17

Disse "klarsynte" svarer til prester,  predikater.

Denne damen der kaller  seg sjaman, er bare pinlig. Ekte sjamaner ville aldri  holde på slikt, Sjaman er  ikke noe man blir på et weekend kurs i selvutvikling. 

Så irritert hun bli på program lederen her,   der i øvrig er  ganske morsom at iaktage, han ser ut til at tenke, " der fikk jeg deg" .

(Innlegget ble redigert 06.10.16 14:18)

Zpiff
ZpiffInnlegg: 17570
06.10.16 14:17
Chivas: At disse såkalte klarsynte ror, holder på med cold reading, famler i blinde osv får nå så være - egentlig ikke overraskende.   Men at programlederen slår fast at det nå er bevist at man ikke kan kommunisere med de døde synes noe snodig. Hvis man tar eksempelet Rolf Erik, og man antar at det er noe mer mellom himmel og jord...: - Kan han ha "gått videre", og dermed ikke kan kontaktes? - Kan "sjelen" få en annen tilstand/bevissthet etter døden slik at han ikke kan kontaktes eller kan formidle dette ordet - Kan det tenkes at det må være en mer personlig seanse enn å ta det per telefon? osv...., osv...

Men de forslagene du kommer med "har gått videre", "en annen tilstand..", "en mer personlig seanse.." osv.osv.. 

-Er ikke det å betrakte som 'ro-ro-til-fiskeskjær..' også da? 

Poenget her, er vel at den *klarsynte spiritisten med über-åndelige evner* fikser biffen, og snakker med / forstår de døde, uavhengig av språk, tilstand, posisjon, personlighet..? 

Eller er det ikke slik lenger? 
Må den døde ha konto i "The Deadly Honest Bank Of Nigeria.." for at dette skal funke? 

sanila
06.10.16 14:34
sanila: Så irritert hun bli på program lederen her, der i øvrig er ganske morsom at iaktage, han ser ut til at tenke, " der fikk jeg deg" .

Der i øvrig nyter akkurat denne scene, mens han trekker det litt ut, med "jeg vet noe du ikke vet" .

Keva
KevaInnlegg: 15079
06.10.16 15:24
BlackEagle: Har ingen link, men sjekker du nrk.no så finner du det nok.

Slik jeg gjorde en time før du skrev dette... ;^)

BlackEagle
06.10.16 17:10
Keva: Slik jeg gjorde en time før du skrev dette... ;^)

Takker for linken i alle fall - det er en hel del her inne som har godt av å se programmet! Skjønt - godt og godt...

Mvh

BE

BlackEagle
06.10.16 17:11
sanila: Denne damen der kaller seg sjaman, er bare pinlig. Ekte sjamaner ville aldri holde på slikt

Hva er en "ekte" sjaman, da?

RickiBK
06.10.16 17:12
Chivas: Men at programlederen slår fast at det nå er bevist at man ikke kan kommunisere med de døde synes noe snodig. Hvis man tar eksempelet Rolf Erik, og man antar at det er noe mer mellom himmel og jord...: - Kan han ha "gått videre", og dermed ikke kan kontaktes?

Greia var jo den at Hu Tørumdama "snakket" med Rolf Erik. 

SÅ, han har pr definisjon (De klarsyntes sådanne) ikke gått videre. 

Rolf Erik VILLE kommunisere, dersom dette skulle være mulig. 

Så du noen tegn til at noen i det hele tatt var på samme planet?

sanila
06.10.16 17:14
BlackEagle: Hva er en "ekte" sjaman, da?

Det motsatte av uekte.

Kan også  sammenlignes  med de der tror/leker de kan fly og de der virkelig kan det.

RickiBK
06.10.16 17:14
sanila: Denne damen der kaller  seg sjaman, er bare pinlig. Ekte sjamaner ville aldri  holde på slikt, Sjaman er  ikke noe man blir på et weekend kurs i selvutvikling.

Er Lisa Williams sånn sjaman? 

Kan du gi noen som helst eksempler på "ekte" sjamaner? 

Ville disse klart å snakke med Rolf Erik? 

Spent på svar. 

joplina
joplinaInnlegg: 58200
06.10.16 17:46

Må si at jeg falt litt av lasset allerede ved Lili Bendriss....hun har alltid den effekten på meg.

Viracocha
ViracochaInnlegg: 10422
06.10.16 17:50
RickiBK: Kanskje han ikke er død ennå?

Samme hvorledes vi vrir oss er ræva alltid bak, bortsett fra de som har ræv over hele seg, totalt uavhengig av vridning.

Når noen kanskje ikke er en del av forutsetningene bør man avvise det som dét vitterlig er - SS, aka Svindel&Svada AS.

Er du uenig vennligst konsulter vår kurator Lilli Bendriss.

(Innlegget ble redigert 06.10.16 18:14)

kytec
06.10.16 17:58

"Men at programlederen slår fast at det nå er bevist at man ikke kan kommunisere med de døde synes noe snodig."

Mulig det finnes noe etter døden ( tror ikke det), men at de kan kontaktes har eg null tro på.

Alltid like kostelig når den "klarsynte" spør om det er en besteforeldre. Noe det ofte er i Wahls alder.

Det merkelige er at de straks får kontakt med den nye abonnenten når de får vite at det er ein ung mann

sanila
06.10.16 18:15
RickiBK: Er Lisa Williams sånn sjaman?
Kan du gi noen som helst eksempler på "ekte" sjamaner?
Ville disse klart å snakke med Rolf Erik?

Spent på svar.

Beklager, du har akkurat klaget på at man skal , lese og så oven i kjøper  gjøre seg uleiligheten at forstå. I tillegg til  klager over  språket

Så jeg kan ikke skjønne at du spør-

Dessuten er  , din intensjon, og hva der ellers er her , av en karakter  jeg ikke gidder.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg