Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ca. 3 500 000 mill. sinnsyke...

NYTT TEMA
Jaddadu
JaddaduInnlegg: 3734
02.12.16 20:53

... I Norge !

Det bor altså ca, 3 500 000 millioner sinnsyke voksne mennesker i Norge, det vil si alle som er sykelige avhengig av av denne påtatte og indoktrinerte snillismens høytid - JULA !

Når jeg skriver "alle" så innbefatter det alle som deltar i denne høytiden i den tradisjons ånd den er.

Hvorfor er Jula så inn i granskauen "hellig" for folk flest? - en påstand er at dere ikke er i stand til å se andre muligheter og dere bare må følge resten av saueflokken, for å skille seg ut fra flokken virker som livsfarlig...

Men !! det som er litt paradoksalt er jo at deres fordommer mot at andre velger å ikke gjøre som dere, slike som tør å skille seg ut, blir sett på som rare og mere eller mindre sinnsyke, indoktrinerte og litt underlige, men hvem er de rare, i dette tilfellet ?

Spørsmålet er, er det mulig å ha det like trivelig i denne sinnsyke tiden uten noen form for strabasiøse faktorer, bare ro og hygge... for meg er det ikke noe problem, men hva med deg ?

XD 

(merk... barn og ungdom under 19 år, samt religiøse og andre som ikke feirer jul er ikke medregnet)

(Innlegget ble redigert 02.12.16 20:57)

Doku
DokuInnlegg: 5402
02.12.16 21:53
Jaddadu: ... I Norge ! Det bor altså ca, 3 500 000 millioner sinnsyke voksne mennesker i Norge, det vil si alle som er sykelige avhengig av av denne påtatte og indoktrinerte snillismens høytid - JULA ! Når jeg skriver "alle" så innbefatter det alle som deltar i denne høytiden i den tradisjons ånd den er. Hvorfor er Jula så inn i granskauen "hellig" for folk flest? - en påstand er at dere ikke er i stand til å se andre muligheter og dere bare må følge resten av saueflokken, for å skille seg ut fra flokken virker som livsfarlig... Men !! det som er litt paradoksalt er jo at deres fordommer mot at andre velger å ikke gjøre som dere, slike som tør å skille seg ut, blir sett på som rare og mere eller mindre sinnsyke, indoktrinerte og litt underlige, men hvem er de rare, i dette tilfellet ? Spørsmålet er, er det mulig å ha det like trivelig i denne sinnsyke tiden uten noen form for strabasiøse faktorer, bare ro og hygge... for meg er det ikke noe problem, men hva med deg ? XD  (merk... barn og ungdom under 19 år, samt religiøse og andre som ikke feirer jul er ikke medregnet)

Det er litt rart at du skriver: "er det mulig å ha det like trivelig i denne sinnsyke tiden uten noen form for strabasiøse faktorer, bare ro og hygge"?

Nei, det er helt greit at dere ikke feirer jul, men at dere bare har det hyggelig! Det er også mange, mange andre som feirer jul, som har det hyggelig. Veldig hyggelig!

Jeg tror jødiske og muslimske og ikke-religiøse folk også har det hyggelig i denne mørkeste tiden!

Bra, ikke sant!

Doku

(Innlegget ble redigert 02.12.16 21:54)

Viracocha
ViracochaInnlegg: 10621
02.12.16 22:09
Jaddadu: for meg er det ikke noe problem, men hva med deg ?

Bare sånn til opplysning!

Den som har problemer er tydeligvis deg selv, som i en slik grad gremmer seg over andres lykke, på en slik måte at du ser deg nødsaget til å spre din og gjøketårnets brooklyn'ske kvalme over ærlige folk i lystige lag.

Akk, hvilket lavmål.

-Senior-
-Senior-Innlegg: 2915
02.12.16 23:33
Viracocha: Akk, hvilket lavmål.

Trodde vel aldri jeg skulle kunne gi tommel til noe fra Viracocha, men nå skjedde det altså ;)

Viracocha
ViracochaInnlegg: 10621
03.12.16 00:23
-Senior-: Trodde vel aldri jeg skulle kunne gi tommel til noe fra Viracocha, men nå skjedde det altså ;)

Selv tistler og giftig eføy kan blomstre vettu.

Strandereng
StranderengInnlegg: 6817
03.12.16 00:31
Jaddadu: Hvorfor er Jula så inn i granskauen "hellig" for folk flest? - en påstand er at dere ikke er i stand til å se andre muligheter og dere bare må følge resten av saueflokken, for å skille seg ut fra flokken virker som livsfarlig...

Svaret er jo ganske enkelt. 
Vi feirer Midtvintersblot. (som faller så prektig sammen med jesusbarnets fødsel i tid på året. 

Uansett så feirer man jul for å kose seg i mørketida som er tung for mange. 
Men dette vet du jo sikkert.

Lys, julepynt og venner og familie samlet er helsebot.

Men julestresset kan du få gratis. Det bør man unngå. Slikt befatter ikke alle seg med

Jaddadu
03.12.16 09:42
Doku: Det er litt rart at du skriver: "er det mulig å ha det like trivelig i denne sinnsyke tiden uten noen form for strabasiøse faktorer, bare ro og hygge"? Nei, det er helt greit at dere ikke feirer jul, men at dere bare har det hyggelig! Det er også mange, mange andre som feirer jul, som har det hyggelig. Veldig hyggelig! Jeg tror jødiske og muslimske og ikke-religiøse folk også har det hyggelig i denne mørkeste tiden! Bra, ikke sant! Doku

Ja det var det du hengte deg opp i... joda mange har det hyggelig i denne mørke tiden... men du fattet ikke poenget..

XD

Jaddadu
03.12.16 09:44
Viracocha: Bare sånn til opplysning! Den som har problemer er tydeligvis deg selv, som i en slik grad gremmer seg over andres lykke, på en slik måte at du ser deg nødsaget til å spre din og gjøketårnets brooklyn'ske kvalme over ærlige folk i lystige lag. Akk, hvilket lavmål.

Bare sånn til opplysning, så fattet ikke du heller poenget, men du er tydeligvis berørt av at noen (meg) setter spørsmålstegn ved Jula...

XD

Jaddadu
03.12.16 09:58
Strandereng: Svaret er jo ganske enkelt. 
Vi feirer Midtvintersblot. (som faller så prektig sammen med jesusbarnets fødsel i tid på året.  Uansett så feirer man jul for å kose seg i mørketida som er tung for mange. 
Men dette vet du jo sikkert. Lys, julepynt og venner og familie samlet er helsebot. Men julestresset kan du få gratis. Det bør man unngå. Slikt befatter ikke alle seg med

Jula handler om å feire Jesu fødselsdag, som ikke er i juletider, men det er en annen sak.

Poenget mitt er at Jula er så innbakt i folks sinn og sjel, at det er blitt galskap av det hele, - et eks. en venn av meg, (som ikke er et JV), får ingen på besøk av sine barn eller noen andre av familiemedlemmene denne Jula, - Jeg tilbydde han å overvære "julekvelden" hjemme hos oss, for han kjenner min familie godt, og har vært på utallige kaffebesøk og spist middag med oss flere ganger, - men da ble minen en helt annen, (slik jeg har opplevd mange andre får når spørsmålet kommer) - han mente det var litt utidig at jeg inviterte han hjem til oss i og med at vi ikke feiret jul, og ikke hadde noen symboler av noe slag som minnet om jul... han skulle da heller sitte alene enn å sitte i en stue uten jul... og slik er DERE nok alle sammen, hver trygg jeg vet... 

Mitt poeng er derfor at DERE er nokså gale / sinnsyke nettopp på grunn av at dere ikke kan tenke dere at det er mulig å hygge seg selv uten symboler, gaver, sølvgutter som synger julesanger, men med bare god mat og drikke, som en koselig lørdagskveld... på selve "julekvelden".

XD

(Innlegget ble redigert 03.12.16 09:59)

Strandereng
StranderengInnlegg: 6817
03.12.16 13:14
Jaddadu: Mitt poeng er derfor at DERE er nokså gale / sinnsyke nettopp på grunn av at dere ikke kan tenke dere at det er mulig å hygge seg selv uten symboler, gaver, sølvgutter som synger julesanger, men med bare god mat og drikke, som en koselig lørdagskveld... på selve "julekvelden".

Den formen for generalisering av menneskeheten utenfor JV sine småsamfunn er jo bare en psykologisk forsvarsmur for å rettferdiggjøre sin egen tro.
Det er en helt forståelig reaksjon, og gjelder på mange områder hvor folk må rakke ned på andre for å holde ut med sine egne valg.

Mitt poeng er kort og godt at dette du skriver om galskap og jul er noe du selv trenger å tro for å overleve med og overbevise deg selv om at ditt livssyn er det rette for deg og din familie.
En helt vanlig menneskelig reaksjon.

Forøvrig finnes det like mange juletradisjoner som det finnes mennesker.

Doku
03.12.16 13:50
Jaddadu: Ja det var det du hengte deg opp i... joda mange har det hyggelig i denne mørke tiden... men du fattet ikke poenget..

Jo, jeg fattet hva du skrev, og poenget ditt går ut på å rakke ned på alle andre enn dere Jehovas vitner, bare fordi andre ikke resonnerer på samme måte som Selskapet Vakttårnet! Ut over det, hadde du ingen poeng!

Doku

-Senior-
03.12.16 14:14
Viracocha: Selv tistler og giftig eføy kan blomstre vettu.

Sant nok. Trenger bare å lukes av og til ....hehe

-Senior-
03.12.16 14:23
Jaddadu: Mitt poeng er derfor at DERE er nokså gale / sinnsyke

Da må jeg si du har en merkelig definisjon på sinnsykdom. 

Skiller du ikke mellom hva som er et folkelig kultur-uttrykk og hva som er sinnsykdom?

Jaddadu
03.12.16 15:00
Strandereng: Den formen for generalisering av menneskeheten utenfor JV sine småsamfunn er jo bare en psykologisk forsvarsmur for å rettferdiggjøre sin egen tro.
Det er en helt forståelig reaksjon, og gjelder på mange områder hvor folk må rakke ned på andre for å holde ut med sine egne valg. Mitt poeng er kort og godt at dette du skriver om galskap og jul er noe du selv trenger å tro for å overleve med og overbevise deg selv om at ditt livssyn er det rette for deg og din familie.
En helt vanlig menneskelig reaksjon.

En nokså tåpelig konklusjon, i og med at de fleste av OSS har feiret Jul tidligere, og vet hva det hele dreier seg om.

Når til og med julefeirende mennesker også synes det er noe til galskap, så er det jo det, men saken er vel heller den motsatte av hva du konkluderer med, det er nok du som setter dine fordommer mot at andre ikke gjør slik som deg, for å beskytte den galskapen som Jula er en del av...

XD

broren_til_noen
broren_til_noenInnlegg: 20518
03.12.16 15:03
Jaddadu: Det bor altså ca, 3 500 000 millioner sinnsyke voksne mennesker i Norge

Det var da forferdelig mange!

Har dere en egen måte å regne på oppi dette hubbabubbatårnet deres også?

(Innlegget ble redigert 03.12.16 15:08)

Jaddadu
03.12.16 15:07
Doku: Jo, jeg fattet hva du skrev, og poenget ditt går ut på å rakke ned på alle andre enn dere Jehovas vitner, bare fordi andre ikke resonnerer på samme måte som Selskapet Vakttårnet! Ut over det, hadde du ingen poeng! Doku

Nei du fattet ikke poenget, du konkluderer min påstand med at det er å rakke ned på folk, det er nemlig folket som ikke ser at Jula er galskap, ikke du heller, spesielt slike som deg, som forsvarer noe så latterlig som det såkalte "juleevangeliet" - ingenting som heter "juleevangeliet" fra Bibelen.

Jesus var født en gang på senhøsten, de såkalte hellige tre konger kom med gaver omlag 3 - 4 år etter at Jesus var født, og julestjerna var et lys Satan skapte for å avsløre hvor Jesus lå... 

Julenissen er en figur hentet ut fra en såkalt helgen og slått sammen med disse fjøsnissene som i realiteten er et pek fra demonene...

Som sagt du har ikke fattet noe poeng.

XD

Jaddadu
03.12.16 15:10
broren_til_noen: Det var da forferdelig mange! Har dere en egen måte å regne på dette hubbabubbatårnet deres også?

Tallet er tatt ut fra SSB og gjelder sånn cirka, ikke helt nøyaktig med andre ord... Hvilket tårn ? 

XD

Jaddadu
03.12.16 15:12
-Senior-: Da må jeg si du har en merkelig definisjon på sinnsykdom.  Skiller du ikke mellom hva som er et folkelig kultur-uttrykk og hva som er sinnsykdom?

Min definisjon på sinnsykt er Jula, og i og med at så mange elsker jula, så er min konklusjon at mange er sinnsyke... 

XD

broren_til_noen
broren_til_noenInnlegg: 20518
03.12.16 15:19
Jaddadu: Tallet er tatt ut fra SSB

Har du funnet tallet 3 500 000 millioner hos SSB? Og du er sikker på at det ikke var leseferdighetene, eventuelt dine manglende sådanne, som fikk øya dine og hjernen din til å krøsse seg helt?

Det sto ikke 3 500 000 mennesker, evt 3,5 millioner?

Til din orientering bor det ca 5 millioner mennesker her i landet, skrevet på en annen måte: 5 000 000 mennesker.

3 500 000 MILLIONER er det i alle fall ikke.

Men nå har jeg hatt besøk av dine medsammensvorne, og hørt tøvet dere "forkynner" såpass mange ganger at det vil ikke forundre meg særlig om du faktisk tror tallet ditt er korrekt.

(Innlegget ble redigert 03.12.16 15:20)

Aurorabliss
AurorablissInnlegg: 6169
03.12.16 16:13
Jaddadu: Hvorfor er Jula så inn i granskauen "hellig" for folk flest? - en påstand er at dere ikke er i stand til å se andre muligheter og dere bare må følge resten av saueflokken, for å skille seg ut fra flokken virker som livsfarlig... Men !! det som er litt paradoksalt er jo at deres fordommer mot at andre velger å ikke gjøre som dere, slike som tør å skille seg ut, blir sett på som rare og mere eller mindre sinnsyke, indoktrinerte og litt underlige, men hvem er de rare, i dette tilfellet ? Spørsmålet er, er det mulig å ha det like trivelig i denne sinnsyke tiden uten noen form for strabasiøse faktorer, bare ro og hygge... for meg er det ikke noe problem, men hva med deg ?

For meg er ikke julen "hellig". Jeg har bare etter hvert kommet til at det er hyggelig å feire Midtvinter. Med juletre og ribbe og gjerne en kjærlighetsgave eller to.

Akkurat som det er hyggelig å feire Midtsommer, fortrinnsvis med grilling på verandaen.

Noen venner av oss har kalkunfest hver høst. (Jada, det har sammenheng med Thanksgiving, men faller omtrent på samme tid som Høstjevndøgn.

Det gjenstår bare å feire Vårjevndøgn, som kanskje stundom sammenfaller med påske, men jeg har aldri kunnet fordra den kyllinggule vårfesten klint sammen med tortur og annen elendighet, så her får jeg eventuelt finne på noe nytt.

Har ingen fordommer mot andres feiring, bare jeg slipper å delta i den selv.

Ro og hygge, ja. :)

God jul! (Ikke Kristmesse.)

Jenji
JenjiInnlegg: 5117
03.12.16 17:02
Jaddadu: Det bor altså ca, 3 500 000 millioner sinnsyke voksne mennesker i Norge, det vil si alle som er sykelige avhengig av av denne påtatte og indoktrinerte snillismens høytid - JULA !

Slike uttalelser kommer ikke fra en kristen, Jaddadu.

Du tråkker Jesu misjonsbefaling under føttene ved slike uttalelser. Du vil jo møte alle de «sinnsyke» på dørene når du har tatt på deg forkynnelses-frakken.

Står det ikke at de kristne skulle være verdens lys. Eller Matt 5, 16 La således eders lys skinne for menneskene, for at de kan se eders gode gjerninger og prise eders Fader i himmelen!

Er det ikke mennesker for sannheten du vil vinne?

Du blir jo i krig med din neste. 

Kom heller med en unnskyldning, og redegjør for ditt syn på Jule feiringen med dokumentasjon fra bibelen.

(Innlegget ble redigert 03.12.16 17:02)

Doku
03.12.16 18:08
Jaddadu: spesielt slike som deg, som forsvarer noe så latterlig som det såkalte "juleevangeliet" - ingenting som heter "juleevangeliet" fra Bibelen.

Du tuller fælt nå, Jaddadu! Kan du vise til noe jeg har skrevet at jeg har benyttet ordet "Juleevangeliet", så skal jeg spandere på deg en gratis svømmetur tur/retur Danmark!

Doku

(Innlegget ble redigert 03.12.16 18:14)

Solvgutt1
Solvgutt1Innlegg: 5357
03.12.16 18:09

Koser meg i jula jeg, og ser ingen grunn til å la være bare for å skille meg ut fra "sauflokken".

Doku
03.12.16 18:12
Jenji: Slike uttalelser kommer ikke fra en kristen, Jaddadu. Du tråkker Jesu misjonsbefaling under føttene ved slike uttalelser. Du vil jo møte alle de «sinnsyke» på dørene når du har tatt på deg forkynnelses-frakken. Står det ikke at de kristne skulle være verdens lys. Eller Matt 5, 16 La således eders lys skinne for menneskene, for at de kan se eders gode gjerninger og prise eders Fader i himmelen! Er det ikke mennesker for sannheten du vil vinne? Du blir jo i krig med din neste.  Kom heller med en unnskyldning, og redegjør for ditt syn på Jule feiringen med dokumentasjon fra bibelen.

Jeg er dessverre gått tom for tomler, Jenji (Sølvgutten fikk min siste).

(Innlegget ble redigert 03.12.16 18:15)

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 42224
03.12.16 21:00
Jaddadu: ... I Norge ! Det bor altså ca, 3 500 000 millioner sinnsyke voksne mennesker i Norge, det vil si alle som er sykelige avhengig av av denne påtatte og indoktrinerte snillismens høytid - JULA ! Når jeg skriver "alle" så innbefatter det alle som deltar i denne høytiden i den tradisjons ånd den er. Hvorfor er Jula så inn i granskauen "hellig" for folk flest? - en påstand er at dere ikke er i stand til å se andre muligheter og dere bare må følge resten av saueflokken, for å skille seg ut fra flokken virker som livsfarlig... Men !! det som er litt paradoksalt er jo at deres fordommer mot at andre velger å ikke gjøre som dere, slike som tør å skille seg ut, blir sett på som rare og mere eller mindre sinnsyke, indoktrinerte og litt underlige, men hvem er de rare, i dette tilfellet ? Spørsmålet er, er det mulig å ha det like trivelig i denne sinnsyke tiden uten noen form for strabasiøse faktorer, bare ro og hygge... for meg er det ikke noe problem, men hva med deg ? XD (merk... barn og ungdom under 19 år, samt religiøse og andre som ikke feirer jul er ikke medregnet)

Gratulerer. Du skriver som du har vett til. Om jeg gadd, kunne jeg kommentert noe av det. Men jeg noterer meg at du ikke har problemer med å ha det trivelig i en sinnsyk tid. Det var jeg imidlertid allerede klar over; jeg har da aldri mistenkt deg for å ha noen slags empati for mennesker som ikke har det så greit. Du er jo mest opptatt av selvforherligelse.

-Senior-
03.12.16 22:18
Jaddadu: og julestjerna var et lys Satan skapte for å avsløre hvor Jesus lå...

DEN var ny for meg. Er dette virkelig etablert JV-teologi - eller noe du mener ganske privat?

Kunne vært litt artig å vite....;)

(Innlegget ble redigert 03.12.16 22:19)

Tro
TroInnlegg: 1007
03.12.16 23:43
Jaddadu: 3 500 000 millioner sinnsyke voksne mennesker i Norge

Jula var koseliger i gamle dager, med skomaker Andersen og mor som hadde tid til å bake julekaker og pynte og far som tok oss med på skitur.

Idag er alt trist, snøen smelter før den faller, og far og mor bare krangler - jeg synes synd på mine barn. "Pappa, hvorfor kan dere ikke bare skille dere, det er skadelig for barna å høre på slik krangling!"

Idag kjøpte vi en presang til mor, fordi hun hadde vært sammen med oss en hel dag uten å bli fly forbanna.

Vi har vel vært flinke tenker den lille, men det er nok bare pillene hun tar som virker. 

oknext
oknextInnlegg: 3017
04.12.16 08:08
Jaddadu: Det bor altså ca, 3 500 000 millioner sinnsyke voksne mennesker i Norge

Ække rart det er boligmangel!

sanila
sanilaInnlegg: 34058
04.12.16 09:37
Jenji: Du tråkker Jesu misjonsbefaling

Begrepet misjonsbefaling er temmelig misforstått. Det handler lite om at misjoner, altså forkynne ( overbevise ) om  andres ord.

(Innlegget ble redigert 04.12.16 09:38)

Doku
04.12.16 10:23
-Senior-: DEN var ny for meg. Er dette virkelig etablert JV-teologi - eller noe du mener ganske privat? Kunne vært litt artig å vite....;)

Denne idéen er ganske fremmed for de fleste kristne, og viktigere er at den også er fremmed i Bibelen!

Det er dessverre ikke en idé som Jaddadu har tenkt ut. Han er et fullkomment ekko fra Vakttårnet. Det er Selskapet Vakttårnet som kommer med denne syke tolkningen:

"Hvem var det så som sendte «stjernen», eller det som så ut som en stjerne? Hvem var det som hadde størst interesse av å få Jesus drept som barn, slik at han ikke vokste opp og fullførte sitt oppdrag her på jorden? Hvem er det som prøver å villede folk, og som fremmer løgn, vold og drap? Jesus selv identifiserte «løgnens far», som «var en manndraper da han begynte» – Satan Djevelen." (Vakttårnet 1. april 2012, s. 29)

For de som vil lese beretningen om vismennene som kom fra Østen for å hylle Jesus, kan lese dette i Matt 2:1-15.

Doku

(Innlegget ble redigert 04.12.16 10:38)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg