Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Vraket bilen i november.Men lever.

NYTT TEMA
gamecrazy
gamecrazyInnlegg: 2151
22.12.16 22:38

Så kjører jeg fra min sønn på Kolbotn i 20.30 tida og havner ute på ett jorde i Trøgstad.Litt fort i vingen ført h sving,så v sving,rett ut påjordet med piggfrie dekk.

Jeg kjørte sikkert for fort,men ved 0 føre er det umulig å viteom bakken holder -1 eller 1.Med liten fuktighet og "svart is" er det håpløst uten pigger.Jeg tar en piruett på jordet og kjører langs veikanten for åfinne veien traktoren bruker til og fra jordet.Med full fres klarer jeg å kjøre "kjerreveien" opp på jordet og må innom "Bunnpris" forå sjekke bilen og meg selv.

Nå har "noen" reddet livet mitt 2 ganger på 60 dager,så nå begynner jeg å lure på om det er Gud,Far,Mor,Farfar,farmor eller alle sammen.Sitter de på en hvit sky og ber formeg,eller er himmelen en annen klode?

Tør nå ikke kjøre bil på Julaften,så jeg blir hjemme,jeg og Dennis min nye katt.

Piggfrie dekk er livsfarlig.Men skal sjekke mønsterdybden på lillejulaften og vurdere det.Problemet er ikke å kjøre til mine venner dagen etter,men hjem igjen.

Finnes det en Gud alikevel?

Tro
TroInnlegg: 1006
23.12.16 00:53
gamecrazy: Finnes det en Gud alikevel?

1. Gud gjorde isen glatt

2. Mennesket trosser naturen

3. Gud sier: på eget ansvar

God Jul!

(Innlegget ble redigert 23.12.16 00:54)

sanila
sanilaInnlegg: 34058
23.12.16 08:51
gamecrazy: Finnes det en Gud alikevel

Ja,  og der finnes gudommelig inngrep, men ikke all inngripen er av gud.

Det er den kant eller sti, vi alle nærmer oss. for noen er den smallere enn andre.   Men vi er alle avhengig av de der  tråkker stien opp. Dette er det der kjennetegner det nye menneskes  begynnelse, eller med andre ord forandringens tid.

sanila
sanilaInnlegg: 34058
23.12.16 08:56
Tro: 1. Gud gjorde isen glatt

Der er litt vel mange der har styret med været, opp gjennom tidene, Tor er vel den der tror seg som den store værstyre. Sammen med alle de der ber om forskjellig vær, alt etter eget behov og ønsker.

Jeg tenker at den der vet best og kjenner best  jordens og mennerskes behov., er den med det største overblikk.  Det er neppe Tor eller mennesker.

gamecrazy
25.12.16 19:47

Tro: Naturen har sine egne lover.Det har ingenting med Gud å gjøre.Om vinteren pleier det å være minusgrader.Da kan det være lurt med piggdekk.Har man da vinterdekk uten pigger og det regner,hva er temperaturen da? Jo man tror det er varmegrader.Men asfalten er våt noen steder og svart andre steder.Når da bakken holder  -1 grad får man problemer.I allefall når de svingete veiene på landsbygda ikke er opplyst og pusserne på lyktene ikke virker,ser man lite,fjernlyset varmer opp glasset og skitten sitter igjen når isen smalter og renner bort som vann.Når man da tror at man kjører i 60,og man vraker bilen,oppgir man jo dette tul Politiet,selv om man ikke husker eksakt hva som skjedde,bare at man plutselig fikk utløst begge airbaggene og fronten ble trykt inn av 2 stk bjerk ca 2 meter under veibanen.Eller for å si det på en annen måte.Opp igjennom de siste 100 år har man bare bygget oppå det gamle om det var grus eller asfalt,slik at veien i dag ligger ca 2 meter over skogbunnen.Det var sikkert mange furutrær der og men jeg ble så sjokka at jeg bare fikk hjelp til å komme meg opp på veien av en forbipasserende,som kjøre meg til Statoil Hemnes (I Høland).Priusen fra 2011 ble total-vrak.Det er 5 gangen jeg har overlevd nær-døden opplevelser.Den 22/12 kjørte jeg av veien med min Audi A6 stvgn.Kom meg opp på veien da det var ett flatt jorde i Trøgstad,og jeg fant den lille veien bonden kjører med sin traktor fra jordet og opp på veien.6 gang jeg oeverlevde.Når man opplever slike ting på 58 år,kan man jo begynne å lure på om man har dritflax,eller noe.Merkelig.Finnes det en Gud? Jeg vet ikke,men jeg tror det.Skal kjøre sakte hele jula.

gamecrazy
25.12.16 19:53

Det er også ca 2016 år siden sønnen hans ble født (+/4 år) Men Kvirinius var landshøvding i Syria,så de som kan lese gamle tekster,kan sikkert finne eksakt årstallet."Betlehemstjernen" kan godt ha vært Venus eller et annet himmellegeme.

Men det kom 3 "vise menn"  fra østerland,sannsynligvis Syria,Jordan eller Irak.De kom med kamel,så lengre bort enn Iran er vel tvilsomt?

Egypt eller Tyrkia er også en mulighet.Eller Libanon.

RickiBK
RickiBKInnlegg: 60459
28.12.16 21:42
gamecrazy: Nå har "noen" reddet livet mitt 2 ganger på 60 dager,så nå begynner jeg å lure på om det er Gud,Far,Mor,Farfar,farmor eller alle sammen.Sitter de på en hvit sky og ber formeg,eller er himmelen en annen klode?

Skulle det finnes noen gud som redder deg etter slikt, så er han uansett et rasshull som lar dusinvis av mennesker som tilber ham bli drept av en dude som via en "annen bok" tilber ham. 

Så valget er: 

Er gud eksisterende og derfor en evig sadist? 

Eller er det helt andre ting (de fysiske lover) som gjorde at du "overlevde"? 

Zpiff
ZpiffInnlegg: 18215
09.01.17 13:20
gamecrazy: Piggfrie dekk er livsfarlig

Dekk som ikke har tilstrekkelig(?) høy friksjon på et gitt underlag, kan være (livs)farlig. 

Men, altfor høy hastighet med piggdekk (eller vinger, rakettmotorer...-whatever) på et hvilketsomhelst under/over..-lag er en svært dårlig kombinasjon, ergo pigg/piggfrie.. dekk m.m. er (livs)farlig :) 

Klikk for å gå tilbake til toppen