Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Pengepredikant

NYTT TEMA
Tortro
TortroInnlegg: 16701
14.11.17 12:21

Ja hvorfor er ikke dette stoppet for lenge siden? Blir flau på våre politikere sine vegne som støtter slik svindel.

https://www.facebook.com/anders1torp/videos/10159414176540012/

Nødutgang
NødutgangInnlegg: 16314
14.11.17 12:26

For de det vil være urimelig å stoppe dette. Det sier seg selv.

TheMadKing
TheMadKingInnlegg: 86
14.11.17 12:50

Det er ei større glede å gi enn å få. Gud har ikkje berre gitt frelsa gratis av nåde, men også gitt ressursar slik at vi kan gi noko tilbake til Guds rike. Dette er kjærleik.

puma1
puma1Innlegg: 18778
14.11.17 13:14
TheMadKing: Det er ei større glede å gi enn å få.

Ehhh....Hva er budskapet her? Mest mulig penger til Hanvold? 

broren_til_noen
broren_til_noenInnlegg: 21660
14.11.17 13:17
TheMadKing: Gud har ikkje berre gitt frelsa gratis av nåde, men også gitt ressursar slik at vi kan gi noko tilbake til Guds rike.

Hvor mye av den milliarden som Hanvold har samla inn de siste åra vil du anslå har gått til guds rike?

Hvordan overfører man penger dit forresten?

Det finnes en debattant her på forumet som skryter av å ha direktelinje til en alien ved navn Kryon som holder hus på en planet i stjernebildet Pleiadene, og det er jo friskt å påstå.

Men å ha direktelink til guds bankkonto er et par hakk friskere.

(Innlegget ble redigert 14.11.17 13:21)

Lezah
LezahInnlegg: 60477
14.11.17 13:19
broren_til_noen: Hvordan overfører man penger dit forresten?

Nettbank.

puma1
puma1Innlegg: 18778
14.11.17 13:33
broren_til_noen: Hvordan overfører man penger dit forresten?
broren_til_noen
broren_til_noenInnlegg: 21660
14.11.17 13:37
puma1: Ikke noe problem for en som er gitt all makt i himmel og på jord. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/den-norske-kirke/hevder-gud-startet-tullebrann-for-aa-redde-foererkort/a/23815183/

Men det er jo rasende godt gjort å klare å holde noe så sensasjonelt som guds bankkontonummer hemmelig såpass lenge?

Tortro
14.11.17 14:03
Nødutgang: For de det vil være urimelig å stoppe dette. Det sier seg selv.

Nei det sier seg ikke selv...Dette er rett og slett å svindle til seg godtroende folks penger. Fyren burde vært bak lås og slå.

(Innlegget ble redigert 14.11.17 14:09)

Zpiff
ZpiffInnlegg: 18472
14.11.17 14:25
TheMadKing: Det er ei større glede å gi enn å få.

Regner med at 'ei' her betyr det samme som 'ikke' - i hvert fall burde det bety det, i dette pengepredikant temaet. 

Nødutgang
NødutgangInnlegg: 16314
14.11.17 20:34
Tortro: Nei det sier seg ikke selv

Folk må få lov til å bruke pengene sine på hva de vil.

Jobs
JobsInnlegg: 10564
14.11.17 20:55
Tortro: Ja hvorfor er ikke dette stoppet for lenge siden? Blir flau på våre politikere sine vegne som støtter slik svindel.

Han driver en tv stasjon uten støtte,og driver nødhjelp i østblokkland og bygd skoler og mye annet.Så om du ikke kan vise til noe annet en uvitenhet syntes jeg du burde holde kjeft.

dzk
dzkInnlegg: 11361
14.11.17 21:00

https://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/mddp11001316/25-10-2016

Sjeldent jeg har blitt så forbanna som ble jeg etter å se denne her. For en ussel svindler som utnytter de svakeste i samfunnet vårt som b.la pensjonister.

nattogdag2
nattogdag2Innlegg: 4722
15.11.17 08:57
Jobs: Han driver en tv stasjon uten støtte,og driver nødhjelp i østblokkland og bygd skoler og mye annet.Så om du ikke kan vise til noe annet en uvitenhet syntes jeg du burde holde kjeft.

I videoen sier han 

"Hån Djevelen ved å gi 1500,- til meg. Den stemmen som sier du ikke skal gi, det er Djevelen som prater, så ikke lytt til den."

Så om et menneske sitter der, har dårlig råd og ikke så lyst til å gi - så er det fra Hanevold nærmest en indirekte trussel om at det djevelen som styrer deg. 

At du kan forsvare den mannen er merkelig. Det han gjør er forkastelig. 

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 42787
15.11.17 12:54
nattogdag2: At du kan forsvare den mannen er merkelig.

Men du skjønner - Jobs har litt ... hmmm ... merkelige briller...

De gjør at han ser bare det han ønsker å se, og det han ikke ønsker å se - se, det ser han ikke...

Mvh

BE

BlackEagle
15.11.17 12:57
Nødutgang: Folk må få lov til å bruke pengene sine på hva de vil.

Så om de vil bruke ørten millioner på å skaffe seg en ørliten atombombe for å få fjerna naboen en gang for alle, så er det helt i orden?

Nei, jeg sa ikke at det var et relevant eksempel. Det er du som skriver "Folk må få lov til å bruke pengene sine på hva de vil.".

Mvh

BE

ynnory
ynnoryInnlegg: 46572
15.11.17 13:01
BlackEagle: De gjør at han ser bare det han ønsker å se, og det han ikke ønsker å se - se, det ser han ikke...

Dette gjelder vel temmelig mange, vil jeg tro... Du anvender kanskje linser eller skylapper!!!

BlackEagle
15.11.17 13:03
TheMadKing: Gud har ikkje berre gitt frelsa gratis av nåde

Det er jo det jeg har sagt hele tiden: Hvis det finnes en slik "gud" som beskrives i bibelen, er den smålig, innful, ondskapsfull, utkrøpen, sadistisk, hevngjerrig, direkte ond og henfallen til folkemord.

Ååå, du er ikke enig i folkemordet? Du har kanskje ikke hørt snakk om syndfloden?

Hva sa du? At menneskene var onde og hadde seg sjøl og takke? Jo, jo, jeg har meeeeeeeeeeeeeeeeget stor forståelse for at de nyfødte barna som i følge bibeln også ble terminert i syndfloden, var onde. Eller... vent litt...

Mvh

BE

BlackEagle
15.11.17 13:04
ynnory: Du anvender kanskje linser eller skylapper!!!

Jeg lukker øya. Ingen vits i å bruke det nest beste.

Mvh

BE

ynnory
ynnoryInnlegg: 46572
15.11.17 13:06
BlackEagle: Jeg lukker øya.

Forsiktig i juletrafikken, da!!!

nattogdag2
nattogdag2Innlegg: 4722
15.11.17 13:29
BlackEagle: Men du skjønner - Jobs har litt ... hmmm ... merkelige briller... De gjør at han ser bare det han ønsker å se, og det han ikke ønsker å se - se, det ser han ikke... Mvh BE

Noe med sebra eller kobra?

Jeg synes det virker som om brillene trenger en liten vask. 

BlackEagle
15.11.17 16:13
nattogdag2: Noe med sebra eller kobra?

*glise*

Noe slikt, ja!

Mvh

BE

BlackEagle
15.11.17 16:14
ynnory: Forsiktig i juletrafikken, da!!!

Ingen fare; jeg sitter på med nissen (får endelig gjort gjengjeld for nissen på lasset), og sitter og drikker rom mens Rudolf navigerer.

Mvh

BE

Tortro
15.11.17 17:42
Jobs: Han driver en tv stasjon uten støtte,og driver nødhjelp i østblokkland og bygd skoler og mye annet.

Å lure djevelen ved å gi penger? "Hjelpe" folk med å sette opp sitt testamente? At du støtter fra luring av folks penger er merkelig.

Jobs
JobsInnlegg: 10564
15.11.17 19:38
nattogdag2: I videoen sier han  "Hån Djevelen ved å gi 1500,- til meg. Den stemmen som sier du ikke skal gi, det er Djevelen som prater, så ikke lytt til den." Så om et menneske sitter der, har dårlig råd og ikke så lyst til å gi - så er det fra Hanevold nærmest en indirekte trussel om at det djevelen som styrer deg.  At du kan forsvare den mannen er merkelig. Det han gjør er forkastelig.

Selvfølgelig kan man sette spørsmålstegn ved måten de driver inn penger.Men det jeg vil fram til er at han har gjort mye bra når det gjelder de fattige i Moldova og flere øst blokk land.Dessuten er tv stasjonen et godt tilbud til mange,og det koster og drive den.

Tortro
15.11.17 22:31
dzk: Sjeldent jeg har blitt så forbanna som ble jeg etter å se denne her. For en ussel svindler som utnytter de svakeste i samfunnet vårt som b.la pensjonister.

Ja man kan bli både sint og oppgitt over disse pengepredikantene og skikkelig drit-forbanna på  at myndighetene ikke griper inn og stopper denne svindelen.
Undersøkelser beskrevet i boken "The Faith Healers" viser og at disse predikantene først og fremst bruker innsamlede penger til eget privat forbruk.  I tillegg driver de med svindel på scenen ved å bruke triks, og påståtte helbredelser var fake. 

Man må være ganske "marinert" for å støtte dette. 

dzk
dzkInnlegg: 11361
16.11.17 01:42
Jobs: og det koster og drive den.

Ikke så rart Hanvold leier ut lokaler til visjon og tar fra 2 til 7 ganger mer i leie enn tidligere. Er lett det når Hanvold sitter på begge sider av bordet og kan leie ut til seg selv.

(Innlegget ble redigert 16.11.17 01:45)

Folkflesk
FolkfleskInnlegg: 8526
16.11.17 01:50
Jobs: Dessuten er tv stasjonen et godt tilbud til mange,og det koster og drive den.

Det er vel strengt tatt de kristne som burde ha mest interesse av å ta avstand fra åpenbart lugubre typer som Hanvold. Fyren bidrar jo til å gjøre religion til latter, og fremstille den som en pengebasert manipulativ djevelskap i skinnhellig ferniss.

I denne sporten med å blande religion og business ukritisk ligger USA langt foran oss i løypa, men i motsetning til USA så gjennomskues det svindel-aktige elementet her til lands av langt flere. Samfunnet har vel uansett blitt mer sekularisert, men man trenger kanskje en Hanvold eller Sæle for virkelig å hamre spikeren i kista.  

(Innlegget ble redigert 16.11.17 01:53)

aIseboy
aIseboyInnlegg: 3362
17.11.17 20:30

Hanvold tatt på fersken igjen.

Hevder at en mann "mirakuløst" kom ut av koma og gikk av seg selv etter en halvtime etter at Hanvold hadde "salvet og bedd" for ham. Legene som hadde "gitt ham opp" var visst nok i sjokk.

Stedatteren til vedkommende som var "helbredet" skriver en melding på FB-siden til Hanvold, hvor hun nøktern forteller at dette overhodet ikke er sant. Faren hadde et lårbeinsbrudd og var lagt i kunstig koma  pga pustevansker. Fremdeles sengeliggende, men på bedringens vei grunnet flinke leger og sykepleiere.

Hanvold? Han sletter meldingen fra familiemedlemmet og kaller det hets.. 

Annen artikkel om saken, uten krav om abonnement.

(Innlegget ble redigert 17.11.17 20:32)

aIseboy
aIseboyInnlegg: 3362
17.11.17 20:33
Jobs: Selvfølgelig kan man sette spørsmålstegn ved måten de driver inn penger.Men det jeg vil fram til er at han har gjort mye bra når det gjelder de fattige i Moldova og flere øst blokk land

Hva synes du om de åpenbare løgnene han kommer med?

Er ikke det å lyve og vanære Gud? 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg