Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Profetier i Bibelen.

NYTT TEMA
Jobs
JobsInnlegg: 10564
04.12.17 14:19

Noen som ser profetien i forhold til det som er i ferd med og skje i verden i dag?

Johannes’ åpenbaring

Kapittel 6
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 

Forrige kapittel Neste kapittel
DE SJU SEGLENE (6,1–8,1) 
De første seks seglene blir brutt 
6    Og jeg så Lammet bryte det første av de sju seglene, og jeg hørte en av de fire skapningene rope med røst som et tordenbrak: «Kom!»  Og jeg så, og se! – en hvit hest. Og han som satt på den, hadde en bue. Han fikk en seierskrans, og med seier dro han ut for å seire. 

3 Da Lammet brøt det andre seglet, hørte jeg den andre skapningen rope: «Kom!»  Og det kom fram en annen hest som var flammende rød. Han som satt på den, fikk makt til å ta freden bort fra jorden, så folk skulle slakte hverandre ned. Og det ble gitt ham et stort sverd. 

Da Lammet brøt det tredje seglet, hørte jeg den tredje skapningen rope: «Kom!» Og jeg så, og se! – en svart hest. Og han som satt på den, hadde en skålvekt i hånden.  6 Og jeg hørte noe som lignet en stemme inne blant de fire skapningene: «En liter hvete for en daglønn! Tre liter bygg for en daglønn! Men oljen og vinen må du ikke skade.»
BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 42787
04.12.17 21:41
Jobs: Noen som ser profetien i forhold til det som er i ferd med og skje i verden i dag?
Johannes’ åpenbaring Kapittel 6
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 Forrige kapittel Neste kapittel
DE SJU SEGLENE (6,1–8,1)
De første seks seglene blir brutt
6 Og jeg så Lammet bryte det første av de sju seglene

Har aldri sett noe lam som har brutt hverken den ene eller det andre segl; hva nå enten man snakker om klyver, fokk eller mesan. Det ha'kke du heller. Men fortsett du bare å spre løgner.

Mvh

BE

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 42787
04.12.17 21:44
Jobs: 5 Da Lammet brøt det tredje seglet, hørte jeg den tredje skapningen rope: «Kom!» Og jeg så, og se! – en svart hest. Og han som satt på den, hadde en skålvekt i hånden. 6 Og jeg hørte noe som lignet en stemme inne blant de fire skapningene: «En liter hvete for en daglønn! Tre liter bygg for en daglønn! Men oljen og vinen må du ikke skade.»

Tja - hva skal man si? Jo, at hasjisj har vokst bl. a. i Midt-Østen rimelig lenge. Men så skakk som det der har jeg aldri vært, sjøl om jeg har røyka litt av hvert; både fra Midt-Østen og annetsteds.

Mvh

BE

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg