Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Det første som dør ut er havet.

NYTT TEMA
Jobs
JobsInnlegg: 10564
07.01.18 19:19

Det sa Ludvik Karlsen,men vet ikke om det var en profeti eller om han hadde lest det i Bibelen? Noen som har noen Bibel vers som støtter dette? Han har rett for havet er i ferd med og dø av klimaendringene og forurensning.

 

https://www.dagbladet.no/nyheter/forskere-har-oppdaget-gigantiske-dode-soner-i-atlanterhavet/60667244

 

https://www.aftenposten.no/norge/i/o697m/Vi-kveler-havet

Narad
NaradInnlegg: 17620
07.01.18 19:54

Det første som dør når et menneske kjenner sitt Selv og derfor forstår at kun enkeltmennesket finnes på jord og ikke en masse, den hop som kalles menneskehavet.

I skriften står det så vidt jeg vet at "havet finnes ikke mer" når den dag kommer..altså "Herrens Dag"

Den som lever får se..ehe

Tortro
TortroInnlegg: 16701
08.01.18 12:31
Jobs: Han har rett for havet er i ferd med og dø av klimaendringene og forurensning.

Han fulgte vel heller litt med  media tenker jeg da.

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 42786
08.01.18 12:42
Jobs: Det sa Ludvik Karlsen,men vet ikke om det var en profeti eller om han hadde lest det i Bibelen? Noen som har noen Bibel vers som støtter dette? Han har rett for havet er i ferd med og dø av klimaendringene og forurensning.

, jobs! Tenk om det ikke finnes noe i biber'n om klimaendringer! Da kan du bli redd, da!

Mvh

BE

Zpiff
ZpiffInnlegg: 18472
08.01.18 14:43
Jobs: Det sa Ludvik Karlsen,men vet ikke om det var en profeti eller om han hadde lest det i Bibelen? Noen som har noen Bibel vers som støtter dette? Han har rett for havet er i ferd med og dø av klimaendringene og forurensning.

Ludvig Karlsen = Verdensledende hav/klima..-forsker/professor og profesjonell profet (helbreder pr. sms/mms/fax/morse.. gjør han nok også, og bare til selvkost selvsagt). 
 
Om det finnes bibelske vers som støtter dette? 
Dèt spørsmålet (også) må jo selvfølgelig være retorisk (knis&fnis..), for de bibelske vers støtter jo ALT mellom himmel og jord -bokstavelig talt. 
Så at noen skarve klima/miljø-endringer gjennom klodens historie kan tolkes som bekreftet i et utall vers i Den Hellige Blekke, er jo bare helt naturlig -i den guddommelige verden. 
 
Sånn, da VET du det også. 

TrondVaatsveen
TrondVaatsveenInnlegg: 742
08.01.18 17:53
Jobs: Noen som har noen Bibel vers som støtter dette? Han har rett for havet er i ferd med og dø av klimaendringene og forurensning.

Det stemmer at det står om global død i verdenshavene i Bibelen. (Johannes Åpenbaring 16:3.)

Det er også dokumentert rent vitenskapelig at fisk dør i stort omfang både i Atlanterhavet og Stillehavet. LINK

Mvh. Trond Vaatsveen

Jobs
JobsInnlegg: 10564
08.01.18 19:32
Zpiff: Ludvig Karlsen = Verdensledende hav/klima..-forsker/professor og profesjonell profet (helbreder pr. sms/mms/fax/morse.. gjør han nok også, og bare til selvkost selvsagt).

Til opplysning så døde han i 2003,eller som han sa,jeg flytter bare en etasje opp.Han viste Bibelens Gud levde.

Jobs
JobsInnlegg: 10564
08.01.18 19:35
TrondVaatsveen: Det stemmer at det står om global død i verdenshavene i Bibelen. (Johannes Åpenbaring 16:3.)

Takk,når jeg tenker meg om har jeg lest dette selv.Men da snakker vi om hele havet for det er mye som skal skje før dette først.Blandt annet at antikrist trer fram.

ipa
ipaInnlegg: 262
08.01.18 19:49
TrondVaatsveen: Det stemmer at det står om global død i verdenshavene i Bibelen. (Johannes Åpenbaring 16:3.)

Det er fint å få en bekreftelse på at man kan stole helt og fult på kristne som uttaler seg her på forumet.

Johannes Åpenbaring 16:3.:

Derfor, fordi du er lunken og verken kald eller varm, vil Jeg spy deg ut av Min munn.

Dette bekrefter alt vi trenger å vite om verdenshav samt profetier, selv ikke den mest standhaftige hedning kan benekte sannheten bak disse ord.

 

 

(Innlegget ble redigert 08.01.18 19:50)

TrondVaatsveen
TrondVaatsveenInnlegg: 742
08.01.18 19:58
ipa: Derfor, fordi du er lunken og verken kald eller varm, vil Jeg spy deg ut av Min munn.

Dette er nok ikke Johannes Åpenbaring 16:3 som du hevder.

Menigheten i Laodikia står omtalt, så du mener nok Johannes Åpenbaring 3:16.

Mvh. Trond Vaatsveen

 

(Innlegget ble redigert 08.01.18 20:05)

Jobs
JobsInnlegg: 10564
08.01.18 20:09
ipa: Dette bekrefter alt vi trenger å vite om verdenshav samt profetier, selv ikke den mest standhaftige hedning kan benekte sannheten bak disse ord.

Tror du må få deg briller.

 

Johannes’ åpenbaring

Kapittel 16
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

Forrige kapittel Neste kapittel

16Og jeg hørte fra tempelet en høy røst som sa til de sju englene: «Gå av sted og tøm de sju skålene med Guds vrede ut over jorden!»
   
 Da gikk den første engelen bort og tømte sin skål ut over jorden. Og vonde og forferdelige byller brøt ut på de menneskene som bar dyrets merke og tilba bildet av det.
   
 Den andre engelen tømte sin skål i havet, og det ble til blod som fra en død kropp, og alle levende skapninger i havet døde

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 42786
08.01.18 20:11
Jobs: Takk,når jeg tenker meg om har jeg lest dette selv.Men da snakker vi om hele havet for det er mye som skal skje før dette først.Blandt annet at antikrist trer fram.

Menmenmenmenmen... hvor står det om klimaendringer? Nå har jeg lest biber'n fra perm til perm, og jeg kan fanken ikke huske et eneste sted det står noe om det!

Mvh

BE

RickiBK
RickiBKInnlegg: 63513
08.01.18 20:11
ipa: Johannes Åpenbaring 16:3.: Derfor, fordi du er lunken og verken kald eller varm, vil Jeg spy deg ut av Min munn. Dette bekrefter alt vi trenger å vite om verdenshav samt profetier, selv ikke den mest standhaftige hedning kan benekte sannheten bak disse ord.

Man behøver ikke engang være en beskjeden skeptiker for å arrestere slik "sannhet". 

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 42786
08.01.18 20:12
Jobs: 3 Den andre engelen tømte sin skål i havet, og det ble til blod som fra en død kropp, og alle levende skapninger i havet døde

Jamen hvor står det om klimaendringer?

For det kan vel ikke være slik at det står no' gæern't i biber'n - eller?

Mvh

BE

RickiBK
RickiBKInnlegg: 63513
08.01.18 20:13
BlackEagle: Menmenmenmenmen... hvor står det om klimaendringer? Nå har jeg lest biber'n fra perm til perm, og jeg kan fanken ikke huske et eneste sted det står noe om det!

Er jo klimaendringer på hver side, og ikke minst mellom hver eneste oversettelse. 

Eller som du ser her: For hvert eneste sitatfusk fra den boken. 

 

Minner meg om et spill der man hele tiden kan plukke akkurat de ordene man ønsker opp av en hatt, sette de sammen til det "sitatet" man ønsker, for så å føre det som bevis. 

 

Sånn "plukk og mix" i godtebutikken.....

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 42786
08.01.18 20:14
Jobs: Blandt annet at antikrist trer fram.

Pøh. Jeg har da vært her lenge - flere år, faktisk.

Mvh

BE

TrondVaatsveen
TrondVaatsveenInnlegg: 742
08.01.18 20:36
RickiBK: Sånn "plukk og mix" i godtebutikken.....

Her mener jeg at du er overfladisk, videre at du undervurderer Gudetro og prøver å fordumme de som tror på Bibelen.

Åpenhet og oppriktighet er bedre enn å dyrke sitt eget ego, eller prøve å fordumme sine medmennesker.

Her en video om Gud og vitenskap.

Mvh. Trond Vaatsveen

RickiBK
RickiBKInnlegg: 63513
08.01.18 20:43
TrondVaatsveen: Her mener jeg at du er overfladisk, videre at du undervurderer Gudetro og prøver å fordumme de som tror på Bibelen.

Nå var akkurat den rettet direkte til enkelte her inne og deres lefling med "absolutte sannheter" og dylike. 

Er slett ikke ute etter å fordumme noen, men jeg ser at jeg her kanskje overforenklet noe. Beklager. 

 

200
200Innlegg: 503
08.01.18 22:52

http://aktivkristendom.no/hva-sier-bibelen-om-den-store-trengsel

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 42786
08.01.18 23:01
TrondVaatsveen: Her mener jeg at du er overfladisk, videre at du undervurderer Gudetro og prøver å fordumme de som tror på Bibelen. Åpenhet og oppriktighet er bedre enn å dyrke sitt eget ego, eller prøve å fordumme sine medmennesker. Her en video om Gud og vitenskap.

Om jeg får lov å skyte inn en liten ting her: At "De fleste vitenskapsfolk i dag" mener at "Universet hadde en begynnelse", som det sies (skrives) i videoen - underbygger ikke annet enn - i beste fall nettopp dét. Dersom du tar det til inntekt for en gudetro, er det du som er overfladisk, er jeg redd.

Du kjenner meg fra tidligere, Trond, og du vet at jeg har flere venner blant troende, til tross for at de er fullt klar over at jeg mener at gudetro er både bakstreversk, unødvendig og latterlig. Mellom disse vennene og meg råder det gjensidig personlig respekt (som ikke nødvendigvis tar høyde for livssyn, tro osv.). Jeg vil anta at flere ikke-troende enn meg kan si omtrent det samme.

Det betyr imidlertid ikke at jeg prøver å fordumme dem som tror på bibelen (med "dem" her menes alle som hevder de tror på noe av det som står i den etter det berømte kirkemøte reviderte utgave).

Så er det endel av disse troende som nærmest ber på sine knær om at vi skal le av dem og deres dumskap og toskeskap. Det har jeg ingen skrupler for. Disse folka ser ut til å leve etter mottoet "jo mer aparte, desto bedre". Jf. også UFO-forumet; man finner samme folka der. Oversatt blir mottoet omtrent slik: "Jo mindre som kan underbygges, desto mer sant er det".

Du trenger ikke å svare, for du har sett det sjøl. Men du får noe respekt for at du forsøker å forsvare hele gruppa av troende. Dog - tro du meg - det er ikke verdt det. Og dét vet du også.

Mvh

BE

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 42786
08.01.18 23:02
200: http://aktivkristendom.no/hva-sier-bibelen-om-den-store-trengsel

How interesting.

Misjonsspirer henvises fortrinnsvis til andre fora - dette er et

DEBATT-

forum.

Mvh

BE

ipa
ipaInnlegg: 262
08.01.18 23:46
TrondVaatsveen: Menigheten i Laodikia står omtalt, så du mener nok Johannes Åpenbaring 3:16.

Sant nok - av en eller annen grunn gav Google meg 3:16 som svar på søket "Johannes Åpenbaring 16:3" (bare prøv) og jeg halvsov når jeg så svaret... Det sagt både Google og jeg er enige om at 3:16 er MYE morsommere enn 16:3 og av den grunn BURDE vært svaret.

(Innlegget ble redigert 08.01.18 23:47)

200
200Innlegg: 503
09.01.18 10:25
ipa: Derfor, fordi du er lunken og verken kald eller varm, vil Jeg spy deg ut av Min munn.

Handler om lunkenhet, tvesinn. Jesus vil spy en slik person ut av sin munn. Ikke skal en slik mann får noe av Herren skriver Jakob (Jak 1,7-8)

Menigheten var plassert mellom de varme-kildene i nabobyen, som ga varmt vann og fjellene med kaldt vann, men avstanden gjorde at uansett hvor vannet kom fra, så var det lunkent.

(Innlegget ble redigert 09.01.18 10:26)

Jenji
JenjiInnlegg: 5127
09.01.18 12:18
Jobs: Det sa Ludvik Karlsen,men vet ikke om det var en profeti eller om han hadde lest det i Bibelen? Noen som har noen Bibel vers som støtter dette? Han har rett for havet er i ferd med og dø av klimaendringene og forurensning.

Havet står ofte i skriften som et bilde på noe som er foranderlig, skiller oss fra det vi har kjær.  

Jes 57, 20 Men de gudløse ligner det opprørte hav, som aldri kan falle til ro, og bølgene rører opp mudder og gjørme.

Åp 20, 13 Og havet gav tilbake de døde som var i det, og døden og dødsriket gav tilbake de døde som var i dem; og de blev dømt, enhver efter sine gjerninger.

Åp 21, 1 Og jeg så en ny himmel og en ny jord; for den første himmel og den første jord var veket bort, og havet er ikke merr. 

Menneskehavet.

(Innlegget ble redigert 09.01.18 12:18)

TrondVaatsveen
TrondVaatsveenInnlegg: 742
09.01.18 12:55
BlackEagle: Om jeg får lov å skyte inn en liten ting her: At "De fleste vitenskapsfolk i dag" mener at "Universet hadde en begynnelse",

Det var Edwin Hubble som oppdaget at universet utvider seg. Vitenskap og det å tro på Gud er ikke vanskelig, tvert imot så tror en del forskere også på Gud.

Gjennom å ikke begrense Gud til kun skrifter, alså de 66 bøkene i Bibelen, så tror i allefall jeg at Gud kan ha satt i gang evolusjonen.

Tror det er nyttig å ikke begrense Gud til noen kirker og bedehus.

Det er gjennom å prøve å frigjøre tanken fra det vante, at man kan finne troen på Gud, også en Gud som ikke så lett lar seg plassere, noe som ikke er nødvendig slik jeg ser det. Gud vet nok godt selv hvordan det hele er..

Mvh. Trond Vaatsveen

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 42786
09.01.18 13:01
TrondVaatsveen: Gjennom å ikke begrense Gud til kun skrifter, alså de 66 bøkene i Bibelen, så tror i allefall jeg at Gud kan ha satt i gang evolusjonen.

Dét er en grei tanke. Det overrasker meg i grunnen at så mange sveiseblinde frakjenner sin allmektige gud evnen til å skape evolusjon.

Mvh

BE

 

Finnsannhet
FinnsannhetInnlegg: 12638
09.01.18 14:26
TrondVaatsveen: Det var Edwin Hubble som oppdaget at universet utvider seg. Vitenskap og det å tro på Gud er ikke vanskelig, tvert imot så tror en del forskere også på Gud. Gjennom å ikke begrense Gud til kun skrifter, alså de 66 bøkene i Bibelen, så tror i allefall jeg at Gud kan ha satt i gang evolusjonen. Tror det er nyttig å ikke begrense Gud til noen kirker og bedehus. Det er gjennom å prøve å frigjøre tanken fra det vante, at man kan finne troen på Gud, også en Gud som ikke så lett lar seg plassere, noe som ikke er nødvendig slik jeg ser det. Gud vet nok godt selv hvordan det hele er.. Mvh. Trond Vaatsveen

Dette er jo et godt innlegg, dette.

Fri tankene, tenk pånytt, vær nådeløs ærlig, undersøk ivrig.

Vi drasser på vår kollektive historie som art levevesener, og vår individuelle historie.

Og har våre lærereferanser ut fra disse.

Zpiff
ZpiffInnlegg: 18472
11.01.18 09:52
Jobs: Til opplysning så døde han i 2003,eller som han sa,jeg flytter bare en etasje opp.Han viste Bibelens Gud levde.

Akkurat & helt sikkert :) 

Zpiff
ZpiffInnlegg: 18472
11.01.18 10:02
Jobs: 16Og jeg hørte fra tempelet en høy røst som sa til de sju englene: «Gå av sted og tøm de sju skålene med Guds vrede ut over jorden!»
     2 Da gikk den første engelen bort og tømte sin skål ut over jorden. Og vonde og forferdelige byller brøt ut på de menneskene som bar dyrets merke og tilba bildet av det.
     3 Den andre engelen tømte sin skål i havet, og det ble til blod som fra en død kropp, og alle levende skapninger i havet døde

Hmm, er det da egentlig noen vits i å betale miljø/klima-avgifter? 
For her står det jo svart på hvitt (evt. gult), at en høy røst har overtalt syv engler til å gjøre ditten&datten mot både mennesker og klode, uansett hva vi betaler i avgift? 
 
Eller er det kanskje slik at vi betaler feil avgift til feil "institusjon"? 
 
Kanskje det hadde vært en ide å satt opp en bompengestasjon ved perleporten (der man får rabatt om man f.eks. tilhører sekten "De Utrolig Supre Teologene"? 

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 42786
11.01.18 10:29
200: Handler om lunkenhet, tvesinn. Jesus vil spy en slik person ut av sin munn.

Akkurat. Den tolerante religionen som oser av kjærlighet, ikke sant? Joa - riktig hyggelig, det der.

Du tror ikke du kunne være tjent med å begynne å tenke deg litt om før du skriver innlegg, 200?

Mvh

BE

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg