Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

VG Rett

NYTT TEMA
VG Nett
VG NettInnlegg: 18658
09.12.13 11:25

Her i VG har vi et system som heter VG Rett. Det er et javascript som legger seg over nettsiden, og hvor du kan melde inn feil - og foreslå rettelser om du ønsker. Alle journalistene i VG er selvsagt med på dette, og melder inn/retter evt. feil kollegaer gjør.

Du kan også se hva som er meldt inn som feil allerede (de vises med rød farge over teksten).

http://www.vg.no/vgrett

Om du vil være med på dette, send en melding til undertegnede her…

http://www.vg.no/profil/?u=8862/

…fra den epostadressen du ønsker å bruke. Så sender jeg deg en en invitasjon.

I 2012 hadde vi 19 000 rettelser registrert i VG Rett:

http://www.vg.no/spesial/2013/regnskap/ 

NB. VG Rett fungerer dessverre bare i desktopversjonen av (moderne) nettlesere.

Øyvind

(Innlegget ble redigert 09.12.13 15:03)

Fishstick
FishstickInnlegg: 23676
09.12.13 12:12

Melder inn feil:

Fire tråder er sticky på Fotball - Norsk. Samtlige kunne med fordel ha sunket ut av førstesiden, da ingen er relevante for norsk fotball.

Problemet er at tråder som blir satt sticky aldri forsvinner. Dere lar dem henge her til evig tid, som denne VG Manager-tråden, som ikke har vært relevant på flere år. Faktisk snart fire år siden den ble opprettet, og ikke ett eneste innlegg er postet i den i løpet av hele sesongen vi var gjennom. Den er totalt irrelevant for alle her. Har meldt den inn flere ganger i et forsøk på å få den vekk, men ingenting skjer.

Samme med de tre andre også (inkludert denne). Greit at de er sticky for korte perioder, men ikke dra det for langt. Finnes andre fora for denne typen henvendelser.

Med vennlig hilsen

Fishstick, Rett'er i VG Nett.

LANGEMANN-1968
LANGEMANN-1968Innlegg: 5864
09.12.13 12:17

Kan dere fjerne de 3 øverste sticky'ene på filmforumet?

WhiteMagic
WhiteMagicInnlegg: 14736
09.12.13 12:20

Hjelp oss å gjøre jobben vår - lønnen er ingenting og vi kommer fortsatt til å være landets ledende avis!

HIGH FIVE!

Kvitlauk
KvitlaukInnlegg: 5793
09.12.13 12:52

Du kan gjerne sende til torreslfchelt@gmail.com!

PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 19473
09.12.13 14:16
Fishstick: Melder inn feil: Fire tråder er sticky på Fotball - Norsk. Samtlige kunne med fordel ha sunket ut av førstesiden, da ingen er relevante for norsk fotball. Problemet er at tråder som blir satt sticky aldri forsvinner. Dere lar dem henge her til evig tid, som denne VG Manager-tråden, som ikke har vært relevant på flere år. Faktisk snart fire år siden den ble opprettet, og ikke ett eneste innlegg er postet i den i løpet av hele sesongen vi var gjennom. Den er totalt irrelevant for alle her. Har meldt den inn flere ganger i et forsøk på å få den vekk, men ingenting skjer. Samme med de tre andre også (inkludert denne). Greit at de er sticky for korte perioder, men ikke dra det for langt. Finnes andre fora for denne typen henvendelser. Med vennlig hilsen Fishstick, Rett'er i VG Nett.

Jeg henger meg på her og støtter Fishstick

VG Nett
09.12.13 15:03
Fishstick: Fire tråder er sticky på Fotball - Norsk. Samtlige kunne med fordel ha sunket ut av førstesiden, da ingen er relevante for norsk fotball.

Her var det en feil - denne tråden skulle bare på Språk. Rettet nå.

Skal se på de andre tingene! Takk!

Øyvind

Aveirinha
AveirinhaInnlegg: 29273
09.12.13 15:14

Har nå meldt min ankomst i trådstarters innboks. Regner med at jeg får tillatelse til å føre opp denne type jobb på CV-en under «veldedig arbeid».

Langveg
LangvegInnlegg: 9461
09.12.13 17:45
Fishstick: Fire tråder er sticky på Fotball

Anglomanien vil ingen ende ta. Ein ignorant har problem med dette sticky - klebrig? Kunne ein ikkje bruka liming på norsk? Fire trådar er limte på forumet Fotball .... 

(Innlegget ble redigert 09.12.13 17:47)

Fishstick
09.12.13 17:54

Sticky er godkjent norsk forumspråk. Også helt standard. 

JudasT
JudasTInnlegg: 4828
09.12.13 20:47
Fishstick: Sticky er godkjent norsk forumspråk

Godkjent av Norsk dusteforbund?

Fishstick
09.12.13 20:51

Ja, også kjent som VG Nett sitt moderatorteam.

Jarwin
JarwinInnlegg: 2030
09.12.13 22:19

Allerede i infoen om hvordan man logger seg inn på VG Rett, står det følgende til slutt:    Hvis du ønsker å bruke VG Rett på en lånet PC, så husk å fjerne krysset for "Hold meg innlogget".

Det heter da ikke "lånet" PC.
Er det unger som sitter ved maskinene her ?

Aveirinha
AveirinhaInnlegg: 29273
23.07.14 15:47

Har dere fjernet denne funksjonen?

VG Nett
16.08.14 17:11
Aveirinha: Har dere fjernet denne funksjonen?

Beklager tregt svar!

Da vi la om til nytt system, så ble vi ikke ferdig med VG Rett til lanseringen. Såvidt jeg vet skal det komme, men vet ikke helt når.

http://innsiden.vg.no/nytt-design-pa-vgs-nettsider/

Øyvind

timy3
timy3Innlegg: 3901
06.03.15 11:10
Fishstick: Sticky er godkjent norsk forumspråk. Også helt standard.

Link, takk.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg