Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Mannegruppe?

NYTT TEMA
Langveg
LangvegInnlegg: 10298
06.10.16 09:22

Det er ein del oppslag om "mannegruppa" Ottar i VG for tida. Men er manne- ei godkjend førstelekk i norske ord? Det er tydeleg nok kalkert på kvinne-. Burde det ikkje heita mannfolkgruppe eller eventuelt det litt bleikare mannsgruppe? Men mannegruppe er kan henda rett i denne samanhangen, formannen er i alle fall ei pingle skal ein døma etter denne utsegna: – Du aner ikke hvor mange søvnløse netter jeg har hatt på grunn av denne gruppa.

sanila
sanilaInnlegg: 34058
06.10.16 10:24
Langveg: formannen er i alle fall ei pingle skal ein døma etter denne utsegna: – Du aner ikke hvor mange søvnløse netter jeg har hatt på grunn av denne gruppa.

Det kan også tenkes det er en menneske med samvittighet.  Det er ikke pinglete at ha samvittighet.

Langveg
06.10.16 11:11

Ser at norsk ordbok godkjenner manne- på line med manns-, men kan ikkje finna andre ord med denne lekken enn mannefall - og då er vel -e- ein reduksjon av -a i fleirtal genitiv på gamalnorsk;  mannafall.

PS. ei framføre godkjend førstelekk i det førre innlegget mitt er misprent for ein.

puma1
puma1Innlegg: 17831
06.10.16 13:53

Vi har også ordsammensetninger med bare mann-. Manngard, manndom, mannskap m.v. 

JudasT
JudasTInnlegg: 5009
06.10.16 16:00

Det finst då nøgda av manne-substantiv, ikkje minst  i nynorsk:

mannebarn, mannebein, mannedaude, mannefall, mannefar, manneheim, mannekeng, mannekropp, mannelekam, mannemann, mannemilde, mannemink, mannemon, mannemål, mannevit, manneætt.

Langveg
06.10.16 17:16
JudasT: mannekeng, mannekropp,

Mannekeng er lånt frå flamsk og tyder mansling. . Mannskropp er vel det vanlegaste og ikkje mannekropp. . Elles skulle eg helst ha sett mannamink osb.. (av gamal genitiv), men ei slik form går ikkje på bokmål. Mannegruppe verkar rett og slett stakkarsleg, kalkert på kvinnegruppe. Det heiter då vel helst mannfolkblad og ikkje manneblad. Med ei mannegruppe ser eg for meg ei tedrikkande gruppe som sit og kjenner på kjenslene sine og græt ein skvett om det skulle høva seg slik. 

missChance
missChanceInnlegg: 44041
06.10.16 17:19
Langveg: Det heiter då vel helst mannfolkblad og ikkje manneblad.

Et kjapt googlesøk hinter om noe annet.

JudasT
JudasTInnlegg: 5009
06.10.16 18:07
Langveg: Mannekeng er lånt frå flamsk og tyder mansling.

Frå spøk til alvor: 
Manne- i desse samansetningane tyder menneske-. Mannekropp tyder fyrst og fremst menneskekropp, medan mannskropp høyrer til ein mann. Nynorskordboka kan fortelje at ordet også kan brukast om mannskropp, men det er ei nyare tyding som har komi til av vankunne. 
Min konklusjon blir at det rettaste må vere å skrive mannsgruppa Ottar (og kvinnegruppa Oline eller noko).

ruffem
ruffemInnlegg: 1118
28.10.16 11:24
JudasT: Manne- i desse samansetningane tyder menneske-. Mannekropp tyder fyrst og fremst menneskekropp

Hvorfor brukes det da så mange underlige ordkonstruksjoner for å unngå nettopp ordet "mann" i betydningen menneske?

Eksempel; gjerningsperson, forkvinne,talskvinne,talsperson etc.

Yrkesbetegnelsen "meklingsmann" endret til "mekler" osv. Er dette et av de skritt byråkratiet bruker for å fremme likestilling? I såffall burde de også se litt på ord som almenning, almen, manns minne.\, mannskap etc.

(Innlegget ble redigert 28.10.16 11:28)

Langveg
28.10.16 13:56

På godt gamaldags norsk kan ein seia at fire mann gjorde vinna (arbeidet), og då kan det vera kvinne(r) blant dei. Seier ein fire menn derimot, vert det noko anna. Mann er nøytralt og bør vera det i mest alle samansetningar, difor mannskap, manntal, formann, sysselmann, fylkesmann, talsmann osb. Det er vel difor ein seier mannfolk - for å få fram kjønet. Mannegruppe er berre klissent.

(Innlegget ble redigert 28.10.16 13:59)

puma1
puma1Innlegg: 17831
28.10.16 14:08
Langveg: Det er vel difor ein seier mannfolk - for å få fram kjønet.

Men du seier vel kvinnfolk også? ;-)

Langveg
28.10.16 14:15
puma1: Men du seier vel kvinnfolk også? ;-)

Ja, om eg tør. Kvinner er så hårsåre at mange av dei tek det negativt opp. Nett som med kjerring, som kjem av kar(l), slik woman kjem av man. Kjerringa mi, er godt norsk og faktisk hugsamt meint. Det hadde kan henda hjelpt å skriva kjerring med ein r, kjering (av karling) 

(Innlegget ble redigert 28.10.16 14:16)

sanila
sanilaInnlegg: 34058
28.10.16 14:29
ruffem: Hvorfor brukes det da så mange underlige ordkonstruksjoner for å unngå nettopp ordet "mann" i betydningen menneske?
Eksempel; gjerningsperson, forkvinne,talskvinne,talsperson etc.
Yrkesbetegnelsen "meklingsmann" endret til "mekler" osv. Er dette et av de skritt byråkratiet bruker for å fremme likestilling? I såffall burde de også se litt på ord som almenning, almen, manns minne.\, mannskap etc

Det  synes jeg faktisk verken har med byråkrati at gjøre, eller likestilling , men som en følge av at  kvinner nå også besitter den slags verv, der tidligere var forbeholdt menn. Altså noe naturlig og praktisk

Alle disse ord stammer fra en helt patrikalsk samfunn Så det har mer med naturlig utvikling at gjøre.

Ord må nødvendigvis forandre seg, sammen med verden.

Mannsminne må virkelig stamme fra, at man har ansett kvinner som mentalt underlegne. . Slike ord som de forsvinner av seg selv tenker jeg, men slike tittel benevnelser  gjør jo ikke det.

(Innlegget ble redigert 28.10.16 14:37)

ruffem
ruffemInnlegg: 1118
01.11.16 20:41
sanila: Alle disse ord stammer fra en helt patrikalsk samfunn Så det har mer med naturlig utvikling at gjøre.

Det du kaller  "en helt patriarkalsk samfunn", kom til landet med kristendommen, og det kvinnesynet den så iherdig forfektet, er langt fra den rolle kvinner spilte i det førkristne samfunnet.

Mann = menneske, og hvis du tror menneske kommer av ordet "mann", eller omvendt, ja så har du helt rett.

At språk og ord endrer seg, er jo helt naturlig - (prøv å si det til nynorsktilhengere!)

Men denne forvanskingen og forflatingen av språket er viljestyrt, ikke en "naturlig" prosess.

Jeg hadde stor sympati for FRP, som lenge etter at S.Jensen ble leder av partiet, konsekvent holdt på at hun var formann.

Men den politiske korrektheten tok rotta ppå den tittelen også.

Eller mener du virkelig at kvinner ikke kan besitte mannsmot?

(Innlegget ble redigert 01.11.16 20:43)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg