Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

**22/7 - Rettsaken**

NYTT TEMA
JRza
JRzaInnlegg: 12695
17.04.12 11:29
susilu: da kan vi jo alle være "psykotiske" og utilregnelige

Du tror det er den eneste diagnosen man har for å påpeke at han er syk? Å ikke være psykotisk betyr ikke at han er sinnsfrisk.  

bennyen
bennyenInnlegg: 10200
17.04.12 11:31
JRza: Hvem er "vi" for terroristen

Hans " brødre" i Knights Templar.

De i salen ler og her sitter vi og får ikke se dette selv med egne øyne.

Å ikke gi ham en talerstol er jo bare tull. Vi skal beskyttes mot det han sier, men pårørende og overlevende sitter i salen og  i andre saler over hele landet....

(Innlegget ble redigert 17.04.12 11:36)

JRza
17.04.12 11:34
susilu: Putte inn alle i psyk klinikker hvis de ikke støtter regjeringen...

Nei, men mener du vi ikke har nok av eksempler på syke mennesker som også blir politiske og/eller religiøse aktivister? Skal disse ikke straffes eller kritiseres for sine handliger og/eller meninger dersom disse bryter loven? Du og menneskeeteren forenkler dette til å dreie seg om opponenter av regjeringen, eller meningsmotstandere risikerer å bli forfulgt. Lurer da på hvorfor Frp-politikere får gå fritt.

Holloway_road
Holloway_roadInnlegg: 10871
17.04.12 11:36
Krigogsånt: Skulle han ikke inkludere noe som opptok 10 år av han liv?

Han var da ikke fornøyd med det kan det virke som. Han fikk jo null gjennomslag for sine ideer og måtte ty til terror.

JRza
17.04.12 11:37
bennyen: Hans " brødre" i Knights Templar.

Tja...det er trolig mange "tempelriddere" i Europa som støtter hans syn. Det har vi sett eksempler på flere ganger. De tar selvfølgelig "avstand" fra hans ugjerninger, men samtidig er de enig i at man må forberede seg til den kommende krigen mot muslimer, marxister og "multikulturalister". Med andre ord, alle som ikke tenker som dem.

Landmina
LandminaInnlegg: 10164
17.04.12 11:59
Supersunny: de fleste domstoler hadde ikke engang tillat han å holde en 30 min tale og dere kaller dette en kommuniststat?

Nettopp det at domstolene i Norge ikke tillater mer enn 30 minutter beviser jo at vi lever i en kommuniststat.

Mener å ha lest at de kun tillater 30 minutter i Kina og Nord Korea også...

LM

(Innlegget ble redigert 17.04.12 12:00)

GARDSDATTRA
GARDSDATTRAInnlegg: 40498
17.04.12 12:14
Landmina: Nettopp det at domstolene i Norge ikke tillater mer enn 30 minutter beviser jo at vi lever i en kommuniststat.
Mener å ha lest at de kun tillater 30 minutter i Kina og Nord Korea også...
LM

Han fikk 30 min til disposisjon for å lese opp en innledende, skriftlig tale. Den timen ble etterhvert utvidet og han fikk bruke en time slik at han fikk lese ferdig.

Utover dette har han fått fem dager til bare å forklare seg muntlig.

Landmina
LandminaInnlegg: 10164
17.04.12 12:20
GARDSDATTRA: Han fikk 30 min til disposisjon

Ja, mener å ha lest at de kun tillater 30 minutter i Kina og Nord Korea også...

LM

ExNihilow
ExNihilowInnlegg: 791
17.04.12 12:22
Landmina: Nettopp det at domstolene i Norge ikke tillater mer enn 30 minutter beviser jo at vi lever i en kommuniststat. Mener å ha lest at de kun tillater 30 minutter i Kina og Nord Korea også...

Her har vi en som dessverre ikke har peiling på hva han/hun snakker om.

Lurer på hvorfor enkelte gidder å sitte foran en TV-skjerm og se på rettsaken hvis de ikke evner å forstå en promille av det som blir sagt. Synd. Finnes bedre ting å finne på da.

Fjones
FjonesInnlegg: 217
17.04.12 12:24
Landmina: Nettopp det at domstolene i Norge ikke tillater mer enn 30 minutter beviser jo at vi lever i en kommuniststat

Mannen får 5 dager. Han fikk mulighet selv om det ikke er sedvane å lese fra manuskript i 30 minutter. Han ble ikke stoppet selv om han brukte 70 minutter. Retten har altså gjort unntak for ABB i redsel for at han ellers ikke vil forklare seg videre. Retten og aktoratet er svært interessert i forklaringen. 

Det som først og fremst slo meg i forklaringen hans var hvor mange likheter det er mellom hans verdensbilde og det verdensbilde som blir presentert på VGD. Alle er marxister, konservative islamkritikere blir sensurert osb. Bagateller blir holdt fram som alvorlige krenkelser og argument i konspirasjonsteorier.

Man kan lure på om hele gjengen lider av samme personlighetsforstyrrelse.

Link-86
Link-86Innlegg: 8212
17.04.12 12:37

Har de nevnt noe om "krangelen" etter at opplesningen var ferdig? Vært ute en time. 

Dani_e
Dani_eInnlegg: 3826
17.04.12 12:54

"jeg ser at mitt folk er offer for etnisk rensing" 

Jaha, ditt folk... og etnisk rensing? 

(Innlegget ble redigert 17.04.12 12:57)

FrancescoTotti
FrancescoTottiInnlegg: 5386
17.04.12 13:14

Han sier han ville gjort det igjen. Det er altså stor fare for gjentagelse, så han dømmes nok til forvaring resten av livet vil jeg tro.

Jonasar
JonasarInnlegg: 21696
17.04.12 14:01

så han er en Celle alene?

Krigogsånt
KrigogsåntInnlegg: 8546
17.04.12 14:05
Fjones: Man kan lure på om hele gjengen lider av samme personlighetsforstyrrelse.

Dette kan vi konkludere med et rungende ja!

(Innlegget ble redigert 17.04.12 14:07)

Jonasar
JonasarInnlegg: 21696
PhillyJones
PhillyJonesInnlegg: 1615
17.04.12 14:51
Fjones: Man kan lure på om hele gjengen lider av samme personlighetsforstyrrelse.

Nei.

Breivik har ikke skapt denne verden han lever i selv. Hadde han levd i en unik verden hadde han vært paranoid schizofren.

Han har simpelthen entret enn tankeverden som har eksistert før ham og som bygger på mye gammelt rasistisk tankegods.

Det vil alltid være mennesker på utsiden som har "syke" argumenter, selv i den moderne vestlige verden. De bør møtes med motargumenter, ikke med diagnoser - selv om de så er på fleip.

kreps34
kreps34Innlegg: 2530
17.04.12 15:16

Allerede nå er det jo en del ting som skurrer fra hans forklaring (i tillegg til alt det andre forskrudde selvsagt..)

Sier at verv i FpU og FrP egnet seg som "CV-fyll"..hvordan tror han "fullførte ikke 3. gym" og "ikke avtjent verneplikten" vil se ut på CVn??

Hvor gjorde han av de 2 millionene han mente han tjente på det siste selskapet..?

Hvordan tror han at "spilte Wow i en periode som tilsvarer 2 år.." vil se ut på en CV..?

-Shabelle
-ShabelleInnlegg: 10258
17.04.12 15:19

Jeg liker virkelig Adrian Pracon. Først trodde jeg han var pr kåt, men etter boken hans og denne meningen har jeg sansen for ham. 

bladder
bladderInnlegg: 1286
17.04.12 15:21
Jonasar: så han er en Celle alene?

Alt tyder på det ja, selv om det er en person som hevder å ha gitt ham ordre. Ganske åpenlyst også. Er hun sjekket ut? Står mer om det her: http://norskeforhold.bloggnorge.com/2012/04/16/fortell-meg-hvem-dine-venner-er/

olk1702
olk1702Innlegg: 13115
17.04.12 16:06

Retten er hevet for i dag. Blir vel pressekonferanse om ca. 30 minutter om jeg ikke tar helt feil.

GARDSDATTRA
GARDSDATTRAInnlegg: 40498
17.04.12 16:51
Landmina: Ja, mener å ha lest at de kun tillater 30 minutter i Kina og Nord Korea også...
LM

Vær så snill å ikke vri på mine innlegg slik at jeg framstår som å mene noe helt annet enn det jeg gjør.

For ordens skyld til dere andre, jeg forsøkte å forklare Landmina at ABB har fått 5 dager til sitt forsvar, og at tretti minutter var satt av til hans opplesning av hans innledning. De tretti minuttene ble strekt til sytti minutter, så din sammenligning med Kina og Nord-Korea faller på stengrunn.

susilu
susiluInnlegg: 34452
17.04.12 17:01
JRza: Du tror det er den eneste diagnosen man har for å påpeke at han er syk?

Nei, det var den diagnosen han fikk.

susilu
17.04.12 17:04
JRza: Nei, men mener du vi ikke har nok av eksempler på syke mennesker som også blir politiske og/eller religiøse aktivister? Skal disse ikke straffes eller kritiseres for sine handliger og/eller meninger dersom disse bryter loven? Du og menneskeeteren forenkler dette til å dreie seg om opponenter av regjeringen, eller meningsmotstandere risikerer å bli forfulgt. Lurer da på hvorfor Frp-politikere får gå fritt.

Jeg beklager, men jeg skjønner ikke bæret av innlegget ditt.  Kan du forklare hva du mener?

Mener du at alle som stemmer Frp er syke? Eller hva??

mcdermott
mcdermottInnlegg: 60090
17.04.12 17:11
FrancescoTotti: Han sier han ville gjort det igjen. Det er altså stor fare for gjentagelse, så han dømmes nok til forvaring resten av livet vil jeg tro.

--- Er ikke bekymret for at han skal få sjansen til å gjenta dette,det bekymrer meg mere om han blir et forbilde der han sitter.Det er jo akkurat det han vil også.Idag går man tross alt rundt med Che Guevara på t-skjorten uten at man vet hvorfor annet enn at det er mote,noe som vel ikke ville vært så aktuelt i det omfanget for 40 år siden

BreckRoad2
BreckRoad2Innlegg: 34326
17.04.12 17:14

Bistandsadvokat Elden sier 3 ganger i et intervju på NRK kl 1700 at barn ble drept.

Men sparte ikke ABB alle barn, fordi disse var for unge til å være påvirket? Var det ikke bare ungdom fra ca 15 år og oppover og voksne som ble drept? Eller har jeg misset noe her?

susilu
17.04.12 17:21
BreckRoad2: kl 1700 at barn ble drept.

Hm...misforsto, tok kl 1700 for å være 1700 barn.... Uff:-) Sorry..

(Innlegget ble redigert 17.04.12 17:23)

BreckRoad2
BreckRoad2Innlegg: 34326
17.04.12 17:24
susilu: Hm...misforsto, tok kl 1700 for å være 1700 barn.... Uff:-) Sorry..

Det hadde vært voldsomt ja...

flourhouse
flourhouseInnlegg: 17032
17.04.12 17:31
BreckRoad2: Bistandsadvokat Elden sier 3 ganger i et intervju på NRK kl 1700 at barn ble drept. Men sparte ikke ABB alle barn, fordi disse var for unge til å være påvirket? Var det ikke bare ungdom fra ca 15 år og oppover og voksne som ble drept? Eller har jeg misset noe her?

Alle under 18 er barn.

TURBRA
TURBRAInnlegg: 36072
17.04.12 17:33

Forstår ikke at man ikke kringkaster det Breivik sier, når vil kan lese det uansett?

Dette sa Breivik - ord for ord -

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/22juli/Dette-sa-Breivik---ord-for-ord-6807324.html

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg