Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

-Abbs krefter finnes i oss ALLE

NYTT TEMA
Consiglieres
ConsiglieresInnlegg: 3237
27.04.12 13:59

(Innlegget ble redigert 27.04.12 14:00)

D-vitamin
D-vitaminInnlegg: 2708
27.04.12 14:27

Gitt de rette betingelser kan mennesker gjøre de utroligste ting - på godt og vondt. Det er naivt å tro noe annet.

Snikytring
SnikytringInnlegg: 7777
27.04.12 15:24

Hvis vi blir påvirket  nok så er vi i stand til det meste. Hva så?

Persja
PersjaInnlegg: 2186
28.04.12 02:15
Consiglieres: «Vi skal ikke tro at kreftene som har drevet Breivik, ikke finnes i oss alle»

Snakk for deg sjøl. Selvfølgelig finnes ikke det. Bare se på markeringene som har vært. Om du mennner at disse finnes i deg, så gå og anmeld deg selv med en gang.

Abelsborg
AbelsborgInnlegg: 19204
28.04.12 07:05

Det er linket til en blogg som er helt verdiløs i enhver sammenheng, der det også hevdes:  "Vi skal vite dette når vi fordømmer Breivik – at også vi har kimen til ondskap i oss."

Å hevde noe slikt er på grensen til idioti, det er å hevde at verden ikke makter å skille godt fra ondt.

Å lenke til sprøyt som dette er spam.

(Innlegget ble redigert 28.04.12 07:05)

krokus1
krokus1Innlegg: 4380
28.04.12 07:26
Consiglieres: «Vi skal ikke tro at kreftene som har drevet Breivik, ikke finnes i oss alle»  fra dt.no

Du er bra desperat....din stakkars.

For øvrig, kreftene som har drevet Breivik finnes sannsynligvis bare i Breivik...samt noen få andre syke personer...for det er jo syk han er , utilregnelig eller ikke.

Det som vi alle har i oss er evnen til å drepe...men det er en helt annen diskusjon.

goggen43
goggen43Innlegg: 6439
28.04.12 07:35
Consiglieres: «Vi skal ikke tro at kreftene som har drevet Breivik, ikke finnes i oss alle»

Dukumentasjonen her er jo like troverdig som Klanen står og skriker Enga er best, når de ligger under 0-4.

Kom med noe troverdig neste gang, og voks opp.

Gothminister
GothministerInnlegg: 12750
28.04.12 09:31
Snikytring: Hvis vi blir påvirket nok så er vi i stand til det meste

Ja det er vi. Men å skyte ned helt uskyldige forsvarsløse mennesker, det skal det mye til.

susilu
susiluInnlegg: 30141
28.04.12 10:21

Det skal mye til å komme dit...men potensialet finnes i alle, til det meste av godt og ondt. Sånn sett er vi like.

Wumpscut
WumpscutInnlegg: 344
28.04.12 10:25
Persja: Snakk for deg sjøl. Selvfølgelig finnes ikke det. Bare se på markeringene som har vært. Om du mennner at disse finnes i deg, så gå og anmeld deg selv med en gang.

For noe vås. Dette finnes nok i deg også gitt de rette ekstreme omstendighetene. Svært få mennesker vil velge døden fremfor å kjempe til siste slutt.

(Innlegget ble redigert 28.04.12 10:25)

Eplerot
EplerotInnlegg: 2351
28.04.12 10:31
krokus1: Det som vi alle har i oss er evnen til å drepe...men det er en helt annen diskusjon.

Å drepe er ingen evne, det er en OND handling.

Det er lett å delta i en allsang og så drepe på kommando fra myndighetene etterpå.

DrDeath
DrDeathInnlegg: 5231
28.04.12 11:20

Selvfølgelig har vi alle et potensiale for ondskap og drap i oss, det er jo dette som gjør mennesker så spesielle på planeten. Dyr dreper for mat og revir, mens vi dreper når vi har overbevist oss selv om at det er legitimt. Krig er grunn god nok som regel.

Snikytring
28.04.12 11:57
Gothminister: Ja det er vi. Men å skyte ned helt uskyldige forsvarsløse mennesker, det skal det mye til.

Men alle er i stand til det med nok påvirkning. Det er Breivik et bevis på.

Gothminister
28.04.12 12:01
Snikytring: Men alle er i stand til det med nok påvirkning

Jeg tviler på at alle kan slakte kaldblodig ned helt uskyldige mennesker, kun pga. deres ideologi.

Snikytring
28.04.12 12:04
Gothminister: Jeg tviler på at alle kan slakte kaldblodig ned helt uskyldige mennesker, kun pga. deres ideologi.

Alle kan det. Vi har en menneskehjerne og med påvirkning så kan vi gjør hva som helst.

Med ditt yrke så trodde jeg dette var opplagt.

(Innlegget ble redigert 28.04.12 12:04)

Gothminister
28.04.12 12:19
Snikytring: Alle kan det.

Nettopp pga. min fagkunnskap så tror jeg ikke alle mennesker vil være i stand til å skyte ned uskyldige mennesker slik ABB gjorde.

Snikytring
28.04.12 12:33
Gothminister: Nettopp pga. min fagkunnskap så tror jeg ikke alle mennesker vil være i stand til å skyte ned uskyldige mennesker slik ABB gjorde.

Vet du ingenting om vår hjerne? Hvis man blir oppdratt til at det er en nødvendighet å ta lav så er vi i stand til det. Alle er det og det tror jeg du vet.

Gothminister
28.04.12 12:37
Snikytring: Vet du ingenting om vår hjerne? Hvis man blir oppdratt til at det er en nødvendighet å ta lav så er vi i stand til det. Alle er det og det tror jeg du vet.

Jeg vet mye om mennesker og vår adferd. Men at vi kan få alle som du påstår til å utføre henrettelser av uskyldige mennesker, den må du dra et annet sted. At vi kan få mange til å utføre det er noe helt annet. Men du sier ALLE.

Snikytring
28.04.12 12:40
Gothminister: Men at vi kan få alle som du påstår til å utføre henrettelser av uskyldige mennesker, den må du dra et annet sted.

Slik er vi. Alle valg vi tar alle ting vi gjør gjør vi ut i fra påvirkning fra ting rundt oss.

Absolutt alle med  "riktig" påvikning er i stand til å gjøre hva Breivik gjorde og verre. Bare at du tror det finnes visse unntak høres på grensen til relgiøst ut.

(Innlegget ble redigert 28.04.12 12:40)

Gothminister
28.04.12 12:49
Snikytring: Absolutt alle med "riktig" påvikning er i stand til å gjøre hva Breivik gjorde og verre. Bare at du tror det finnes visse unntak høres på grensen til relgiøst ut.

Du står fritt til og tro at alle kan ved påvirkning utføre det ABB har gjort. Jeg tror på ingen måte det.

CasusBelli
CasusBelliInnlegg: 11291
28.04.12 12:52
Gothminister: Jeg vet mye om mennesker og vår adferd. Men at vi kan få alle som du påstår til å utføre henrettelser av uskyldige mennesker, den må du dra et annet sted. At vi kan få mange til å utføre det er noe helt annet. Men du sier ALLE.

På østfronten ble de spesielle SS-troppene som tok seg av jødeutryddelsen opprettet mye fordi wermacht-soldatene som først ble utkommandert til retterstedene fikk store traumer, desserterte, tok selvmord etc.

Når det selv under disse ekstreme forholdene med indoktrinering, trussel om dødsstraff og brutal krigføring ikke var mulig å gjøre alle til monstre forteller det faktisk noe positivt om mennesker oppe i alle andre verdenskrigs grusomheter.

GrillSpyd
GrillSpydInnlegg: 6776
28.04.12 12:53

Snakk for deg selv TS.

Snikytring
28.04.12 12:54
Gothminister: Du står fritt til og tro at alle kan ved påvirkning utføre det ABB har gjort. Jeg tror på ingen måte det.

Tro kan du gjøre i kirka.

Det er et faktum at man kan påvirke mennesker til å gjøre hva som helst. Dette burde du vite.

GrillSpyd
28.04.12 12:58
Snikytring: Det er et faktum at man kan påvirke mennesker til å gjøre hva som helst.

Det blir ikke et faktum selv om du sier at det er et faktum.

Snikytring
28.04.12 13:01
GrillSpyd: Det blir ikke et faktum selv om du sier at det er et faktum.

Jeg sier bare det alle som har greie på psykologi sier. At mennesket kan påvirkes til å gjøre hva som helst. Til og med ta vårt eget liv som ligger langt over å drepe andre mennesker (noe vi har gjort siden tidenes morgen).

At et mennesket er i stand til å gjøre hva som helst har vært et kjent faktum i hundrevis av år.

Gothminister
28.04.12 13:01
Snikytring: Tro kan du gjøre i kirka.
Det er et faktum at man kan påvirke mennesker til å gjøre hva som helst. Dette burde du vite.

Nå farer du med tøv. Det fins ikke noe dokumentasjon på at ALLE mennesker er i stand til å utføre et slikt blodbad som ABB har gjort. Så kutt ut slik synsing.

Gothminister
28.04.12 13:02
CasusBelli: På østfronten ble de spesielle SS-troppene som tok seg av jødeutryddelsen opprettet mye fordi wermacht-soldatene som først ble utkommandert til retterstedene fikk store traumer, desserterte, tok selvmord etc.

Klar over det fakta du her sier. Derfor er det tøv det som blir påstått i denne tråden at ALLE mennesker kan utføre slike handlinger som ABB har utført.

Gothminister
28.04.12 13:03
Snikytring: Jeg sier bare det alle som har greie på psykologi sier. At mennesket kan påvirkes til å gjøre hva som helst.

Det påstår på ingen måte alle psykologer. Hvor tar du alt tøvet ditt i fra?

Snikytring
28.04.12 13:04
Gothminister: Det fins ikke noe dokumentasjon på at ALLE mennesker er i stand til å utføre et slikt blodbad som ABB har gjort.

Bare at du nekter på at mennesker kan påvirkes til å gjøre hva som helst er pussig.

At det ikke står noe spesifikt om Breivik sine handlinger er logisk. 

Hvis man kan påvirke noen fra de er barn så kan de hjernevaskes til å gjøre hva som helst.

GrillSpyd
28.04.12 13:04
Snikytring: At et mennesket er i stand til å gjøre hva som helst har vært et kjent faktum i hundrevis av år.

Blir det mer sant om du gjentar og gjentar dette? Hvor er dokumentasjonen?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg