Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Eldre bitre menn

NYTT TEMA
GrillSpyd
GrillSpydInnlegg: 6776
05.05.12 21:02
Gothminister: Jeg ønsker ikke å krangle med deg.

Men allikevel løp du etter meg på alle trådene for å provosere med disse løgnene dine?

Nå avslutter jeg for i kveld, og du har ødelagt alle muligheter for at jeg noensinne kan respektere deg igjen. Jeg trodde du var en nogenlunde oppegående fyr, men etter at du tok i bruk Nonna sin taktikk ved å jage meg rundt på forumet for å provosere så ser jeg deg for det du er; en idiot.

Isidorito
IsidoritoInnlegg: 4561
05.05.12 21:06
GrillSpyd: Kan vi tro at tilfellet er det samme på dette forumet?

Jeg ville hevdet du er et godt eksempel, men jeg kan jo ta feil. Mulig forakten du viser på andre er ment som en spøk, men jeg personlig tror ikke det.

Isidorito
IsidoritoInnlegg: 4561
05.05.12 21:08
GrillSpyd: Nå avslutter jeg for i kveld, og du har ødelagt alle muligheter for at jeg noensinne kan respektere deg igjen.

Det er slik ABB virker på folk også, han vekker hatet tl folk og hatet lever videre Jeg tror ikke du forstår kosekvensene av slikt jeg.

(Innlegget ble redigert 05.05.12 21:09)

Gothminister
GothministerInnlegg: 12747
05.05.12 21:08
GrillSpyd: Nå avslutter jeg for i kveld, og du har ødelagt alle muligheter for at jeg noensinne kan respektere deg igjen. Jeg trodde du var en nogenlunde oppegående fyr, men etter at du tok i bruk Nonna sin taktikk ved å jage meg rundt på forumet for å provosere så ser jeg deg for det du er; en idiot.

Du har nesten tatt avstand til en ideologi som er menneskefiendtlig og det er bra spydet. At du nå velger å ta dette personlig er et valg du selv tar. Jeg har ingen ting i mot deg, jeg vet hva du står for og vi har hatt mange krangler, langt verre en denne. Forfulgt deg har jeg ikke, men tema har kommet i to tråder. Så for min del er denne diskusjonen over og jeg håper du tenker med hode og ikke magen. Du bør kjenne meg som jeg kjenner deg. Ha en god kveld spydet.

GrillSpyd
05.05.12 21:16
Gothminister: Du har nesten tatt avstand til en ideologi som er menneskefiendtlig og det er bra spydet. At du nå velger å ta dette personlig er et valg du selv tar. Jeg har ingen ting i mot deg, jeg vet hva du står for og vi har hatt mange krangler, langt verre en denne. Forfulgt deg har jeg ikke, men tema har kommet i to tråder. Så for min del er denne diskusjonen over og jeg håper du tenker med hode og ikke magen. Du bør kjenne meg som jeg kjenner deg. Ha en god kveld spydet.

Jeg forsøkte å føre andre debatter og du brøt inn i de med dine ynkelige løgner. Som sagt, du har sagt klart fra hvilken fyr du er. Du har beskyldt meg i hele kveld for å støtte drap og forsøker nå med å vri dette til en slags seier for deg. Du er ikke sann.

Oxymoron123
Oxymoron123Innlegg: 6404
05.05.12 21:55
GrillSpyd: Men alltid er det de ytterliggående ekstremistene som f.eks gothminster du beskytter, selv om han sier at det var Fpu som sto bak 22/7.

Nei det er det ikke.

Jeg forsvarer de som blir utsatt for uredeligheter mot de som utsetter dem for uredeligheter.

Jeg har ikke forsvart gothminister i denne tråden, ei heller aldri forsvart den latterlige påstanden om at FpU står bak 22.07

Jeg vil aldri forsvare det jeg er uenig i, men jeg vil forsvare de jeg er uenige med, og deres rett til å mene noe annet enn meg.

(Innlegget ble redigert 05.05.12 21:57)

Gothminister
05.05.12 22:01
GrillSpyd: Du har beskyldt meg i hele kveld for å støtte drap og forsøker nå med å vri dette til en slags seier for deg. Du er ikke sann.

Jeg har som alle ser ikke beskyldt deg for noe. Du har selv valgt og ikke ta avstand til en ideologi som ønsker å drepe homofile. Jeg startet med å ønske en debatt om menneskefiendtlige ideologier og da må man være konsekvent. Ikke som du ønsker, man tar kun de ideologier som passer best. Flere av dere på venstresiden er livredde for å kritisere islam. Jeg snakker ikke om det usaklige tøvet til ytrehøyre om at muslimene skal ta oss og de skal overta. Jeg snakker om deres syn på mennesker og det er her du skuffer med at du ikke viser avsky mot et slikt menneskesyn.

Så har du som vanlig tatt dette personlig og angrepet meg som person. Ja, det bryr meg ikke så mye, i debattens hete sier vi alle mye dumt. Du må lære deg å skille sak og person. I morgen kan det være et teama der vi to er 100 % enig. Skal vi da gå rundt som små sure piker og ikke ville snakke med hverandre? Det er barnslig spydet og jeg vet du vil være enig i det.

Gothminister
05.05.12 22:03
Oxymoron123: Jeg har ikke forsvart gothminister i denne tråden, ei heller aldri forsvart den latterlige påstanden om at FpU står bak 22.07

Nå håper jeg du ser at jeg aldri har skrevet noe slikt om FpU. Det er noe spydet har funnet på. Det er dokumentert flere ganger.  

Gothminister
05.05.12 22:05
GrillSpyd: Jeg forsøkte å føre andre debatter

Du forsøkte å snike deg unna det vanskelige spørsmål, men jeg slapp deg ikke. Slik skal det være om noen viser støtte til ideologier som er fiendtlige. Trodde du hadde lært litt etter 22. juli.

Oxymoron123
Oxymoron123Innlegg: 6404
05.05.12 22:13
Gothminister: Nå håper jeg du ser at jeg aldri har skrevet noe slikt om FpU. Det er noe spydet har funnet på. Det er dokumentert flere ganger.

Det er desverre ikke noe nytt fra den kanten.

Han finner jo opp løgner om at jeg forsvarer både deg og den påstanden du ikke har fremmet også så da.

Du har sålangt ikke vært tema for noe av det jeg har skrevet i denne tråden.

GrillSpyd
05.05.12 22:16
Oxymoron123: Han finner jo opp løgner om at jeg forsvarer både deg og den påstanden du ikke har fremmet også så da.

Gothminster sier at Fpu sto bak 22/7, det er like mye sant som at jeg støtter drap på homser.

Gothminister
05.05.12 22:17
Oxymoron123: Det er desverre ikke noe nytt fra den kanten.
Han finner jo opp løgner om at jeg forsvarer både deg og den påstanden du ikke har fremmet også så da.

Han ble tatt litt på sengen i dag tror jeg. Spydet blir som regel litt ivrig og glemmer seg bort. Da kan det fort bli mange diagnoser og persondebatt og i kveld har vel jeg fått 7 ulike innlegg om diagnoser og hvilken idiot jeg er. Det kan jeg leve fint med.

Gothminister
05.05.12 22:18
GrillSpyd: Gothminster sier at Fpu sto bak 22/7, det er like mye sant som at jeg støtter drap på homser.

Nå er du langt nede. Du kan så mye bedre en dette spydet.

Laststand
LaststandInnlegg: 5701
05.05.12 22:19
GrillSpyd: Gothminster sier at Fpu sto bak 22/7, det er like mye sant som at jeg støtter drap på homser.

Kan du vise til setningen hvor vedkommende skriver at FpU sto bak 22/7?

Og vennligst ikke en tolket variant. Men rett fram

gonzzzo
gonzzzoInnlegg: 9367
06.05.12 09:11
GrillSpyd: men det er nå bekreftet at eldre menn over 65 år uten barn er overrepresentert blant islam-haterne.

Hvis vi dissekrerer disse talene vil vi sikkert finne ut at det er snakk om eldre homofile menn over 65 uten barn. Eldre høyrevridde homofile menn som synes Breivik og Fjordman er søte gutter og er voldsomt moralskt indignerte over at islam forfølger homser.

Goblin_9
Goblin_9Innlegg: 20131
06.05.12 15:38
gonzzzo: Hvis vi dissekrerer disse talene vil vi sikkert finne ut at det er snakk om eldre homofile menn over 65 uten barn.

Vel, homofile sto det vel ikke - men jeg skjønner spøken...
Nå skal man vel ikke stole så altfor mye på en slik undersøkelse, og særlig ikke når den bare blir referert til og ikke gjengitt.

Men denne forholdsvis høye alderen i den mest islamfiendtlige gruppen finner jeg i alle fall sannsynlig. Dette er menn på min egen alder, og da de var unge hadde de vel - som jeg - bare en vag forestilling om "muhammedanere".

Det er liten grunn til å tro at halvgamle menn med bra utdanning og bra inntekt skulle ha større innsikt i problemene omkring et multikulturelt samfunn enn andre.
Kanskje heller tvert i mot?
De har sitt fagområde, sitt befestede liv, sitt trygge verdensbilde - og nå føler de det truet, med eller uten grunn.

En annen svakhet som ofte har forbløffet meg hos mennesker med god utdannelse, er at de ofte ikke begriper at  viten på ett felt ikke gjør dem klokere på et annet. Du må fortsatt søke kunnskap, når du er utenfor din egen kunnskapsmessige dørmatte.
Men det gjør de ofte ikke!
De tror de kan uttale seg med autoritet om hva som helst, fordi de vet mye om noe annet.
Og sånn går no dagan...

(Innlegget ble redigert 06.05.12 15:39)

EnMann
EnMannInnlegg: 11730
06.05.12 15:55
Goblin_9: kan uttale seg med autoritet om hva som helst, fordi de vet mye om noe annet.

huhumm Goblin

ja det er kanskje helst dere litt eldre Gubber som lider av dette...  :)

Instantcoffee
InstantcoffeeInnlegg: 5470
06.05.12 15:59
Goblin_9: at de ofte ikke begriper at viten på ett felt ikke gjør dem klokere på et annet.

Det sier vel bare litt om hvor lite de vet :)

Instantcoffee
06.05.12 16:01
EnMann: ja det er kanskje helst dere litt eldre Gubber som lider av dette

De eldre gubbene har vel kanskje en utdanning ingen av de yngre har, nemlig livets skole. Der får man erfaringer og vil selvsagt kunne sette ting i perspektiv. Sammenligne situasjonen i dag, med situasjonen som var før.

Goblin_9
06.05.12 16:09
Instantcoffee: Det sier vel bare litt om hvor lite de vet :)

Det er litt underlig det der: De har studert sine egne fag i mange år, og er stolte av det.
Men så kaster de seg ut i debatter om fagområder de ikke har peil på, som om de tror alt annet enn deres eget fag er så enkelt at man bare kan tenke seg til alt.

Goblin_9
06.05.12 16:16
EnMann: ja det er kanskje helst dere litt eldre Gubber som lider av dette... :)

Når det kommer til angsten for Islam, ser det altså ut til å gjelde mest i de høyere aldersgruppene. Kanskje de har levd et skjermet liv og føler sin livsform, - sin lille verden! - truet.

Men når det kommer til å ha overdreven tro på at en selv vet alt om alt fordi man har en eller annen utdannelse, så gjelder det nok over hele fjøla.

EnMann
EnMannInnlegg: 11730
06.05.12 16:23
Goblin_9: Kanskje de har levd et skjermet liv og føler sin livsform, - sin lille verden! - truet.

ja har dere eldre menn Goblin

en mindre og mer uanselig verden enn oss andre tror du...?  :)

Instantcoffee
06.05.12 16:49
Goblin_9: Når det kommer til angsten for Islam, ser det altså ut til å gjelde mest i de høyere aldersgruppene. Kanskje de har levd et skjermet liv og føler sin livsform, - sin lille verden! - truet.

Det kan jo også skyldes at de føler de har hatt et bra liv og unner andre det samme?

D-vitamin
D-vitaminInnlegg: 2708
06.05.12 16:53
fabulator: Ytre venstre røper sine sympatier..

God avatar du har.

Goblin_9
06.05.12 18:33
Instantcoffee: Det kan jo også skyldes at de føler de har hatt et bra liv og unner andre det samme?

Dersom de har et dystopisk livssyn generelt, så kan jo dét godt hende. Men i så fall innbiller de seg at det bare finnes én versjon av " et godt liv" - nemlig det de selv har hatt.
Dvs at de allerede lever i de gode gamle dager.

Instantcoffee
06.05.12 19:06
Goblin_9: i så fall innbiller de seg at det bare finnes én versjon av " et godt liv" - nemlig det de selv har hatt.

Vel, det er vel noe som heter at men vet hva man har, men ikke hva man får. Selv om det finnes mer enn en versjon er jo sjansen for at den versjonen man får, ikke er en av de gode.

Goblin_9
06.05.12 19:40
Instantcoffee: Vel, det er vel noe som heter at men vet hva man har, men ikke hva man får.

Ja, det er nok for en stor del der det henger.

proforsker3
proforsker3Innlegg: 701
06.05.12 19:55
GrillSpyd: Det er rett og slett usmakelig å pålegge døde mennesker meninger i et forsøk på å gjøre et billig poeng.

Feil.

1) Du kaller det et billig poeng. Da har du ikke skjønt alvoret i poenget som tas opp.

2) Du sa tidligere han snakket med vegne av sin far, nå kritiserer du han for å pålegge sin avdøde far meninger.

Det han gjør, er at han forteller hva han TROR sin far som han kjente godt, ville ment. Du må gjerne være uenig med ham men å kalle ham usmakelig og "det frekkeste jeg har lest", sier mer om din debatteknikk når du møter fakta.

(Innlegget ble redigert 06.05.12 20:00)

jakoline
jakolineInnlegg: 23904
06.05.12 20:00
GrillSpyd: eldre menn over 65 år uten barn er overrepresentert blant islam-haterne.

I muslimske land er det mest eldre menn som drar nytte av islam:"Barnebrud Sahar (15år) neglene trukket ut (Dagbladet 5/5-2012).

Artikkelen viser til at over 40% av jentene er under 13 år når de tvinges til å gifte seg med langt eldre mannfolk,og at 87% av alle afghanske kvinner blir utsatt for vold,seksuelle overgrep og tvunget til å gifte seg.

Så igrunn burdte her norske feminister stå fremst i fronten,for å nedkjempe en slik ideologis utbredelse og vekst ,der betrakter kvinner som annenrangs mennesker,og står for utstrakt kjønnsapertheid.

Også  globalt er det jo kvinner som lider mest under islam.

Så igrunn rart om det stemmer med at det er "eldre menn over 65 år uten barn" som er mest islam-kritiske.

Selv har jeg mange barn,er kvinne,og vil kjempe med "nebb og klør" for å forhindre slik kvinneforaktende kultur i å spre seg,og da tenker jeg selvfølgelig mest på fremtidens jenter,mine barn og barnebarn etc innberegnet.

Om ikke kvinner i Norge ser sitt ansvar bevisst nå,så er det skremmende. Og jeg håper statistiken viser feil:for det er kvinnene som vil lide aller mest ved islamismens utbredelse,og derfor er det en kamp som er svært viktig for alle kvinner idag.

Faktisk burdte det være alle kvinners plikt for sine barns skyld,og kjempe mot slik kultur.

(Innlegget ble redigert 06.05.12 20:00)

Goblin_9
06.05.12 20:10
jakoline: igrunn burdte her norske feminister stå fremst i fronten,for å nedkjempe en slik ideologis utbredelse og vekst ,der betrakter kvinner som annenrangs mennesker,og står for utstrakt kjønnsapertheid.

På det punktet har norske feministers noe uklare holdning forundret meg også.

Særlig fordi det hadde gått an å sette et skille her: Vi, som nasjon, har full rett til å si at religionen er en privat sak, men bare til det punktet der skikker innenfor den kolliderer med  Norges lover - underforstått: Overhold norsk lov, eller ta konsekvensene.

Hadde man gjort et slikt skille klart fra utgangspunktet av - og håndhevet det nidkjært - kunne ett og annet vært annerledes.
Noen ganger må neven ut av silkehansken.

(Innlegget ble redigert 06.05.12 20:20)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg