Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Fjordmann, en feiging?

NYTT TEMA
Branneren
BrannerenInnlegg: 49942
01.06.12 18:17

han babler i vei på nettet om sine sære synspunkter og at han og disiplene ikke kommer til orde, men tør ikke stille opp i retten

det tippet vel oppegående individer på forhånd

Det er litt pussig at de vitnene som er mest opptatt av å ytre seg, eventuelt mener de ikke får muligheten til å ytre seg, gjemmer seg vekk når de får muligheten og har hele verdenspressen er rettet mot seg, sa Lippestad

Zen0n
Zen0nInnlegg: 44502
01.06.12 18:30
Branneren: han babler i vei på nettet om sine sære synspunkter og at han og disiplene ikke kommer til orde, men tør ikke stille opp i retten
Det er litt pussig at de vitnene som er mest opptatt av å ytre seg, eventuelt mener de ikke får muligheten til å ytre seg, gjemmer seg vekk når de får muligheten og har hele verdenspressen er rettet mot seg, sa Lippestad

Akkurat Fjordman skjønner jeg ønsker å forbli under jorden. Han har helt ufrivillig blitt trukket inn i dette sirkuset og det kan ikke være lett å få sitt navn så tett forbundet til en terrorist og massemorder.

morbidsaint
morbidsaintInnlegg: 32199
01.06.12 18:32

Sett deg selv i hans sko, så kan du komme tilbake og fordømme.

Branneren
01.06.12 18:32
Zen0n: Han har helt ufrivillig blitt trukket inn i dette sirkuset og det kan ikke være lett å få sitt navn så tett forbundet til en terrorist og massemorder.

det kan jeg være enig med deg i

Nr-1
Nr-1Innlegg: 31656
01.06.12 18:33
morbidsaint: Sett deg selv i hans sko, så kan du komme tilbake og fordømme.

Om jeg hadde skrevet slikt som han, så måtte jeg selvsagt ta ansvar for det.

morbidsaint
01.06.12 18:34
Nr-1: Om jeg hadde skrevet slikt som han, så måtte jeg selvsagt ta ansvar for det.

Han står til ansvar for det han har skrevet. Han vil derimot ikke stå til ansvar for en annen gal manns handlinger.

Jeg lurer på om du forstår mer enn du orker å bevise på VGD. Jeg håper det.

Branneren
01.06.12 18:35
morbidsaint: Sett deg selv i hans sko, så kan du komme tilbake og fordømme.

han er av "pressen knebler oss" gjengen

nå hadde han muligheten til å bli observert live på tv, men stakk av

men jeg tar poenget til Zen0n

Branneren
01.06.12 18:36
morbidsaint: Han står til ansvar for det han har skrevet

nøh

da hadde han ikke rømt landet

Ferrari28
Ferrari28Innlegg: 10605
01.06.12 18:37
Nr-1: Om jeg hadde skrevet slikt som han, så måtte jeg selvsagt ta ansvar for det.

Også om du støtter for eksempel terror? Hamas? Eller sier USA og Israel er enda verre enn Hamas med sitt programfestede folkemord?

Ja, man kan jo håpe at du innså hva du støtter en gang.

Nr-1
01.06.12 18:37
morbidsaint: Han står til ansvar for det han har skrevet. Han vil derimot ikke stå til ansvar for en annen gal manns handlinger.

Han er ikke tiltalt. Han er vitne. Når man er vitne så står man ikke til ansvar for gjerningsmannens handlinger.

morbidsaint
01.06.12 18:38
Branneren: men jeg tar poenget til Zen0n

Så flott. Vi andre klarte å tenke ut det poenget selv, og det før vi rablet ut vås på VGD.

Fordøm gjerne meningene til Fjordman. Helst gjør det så ofte som mulig.

Fordøm derimot ikke slike ting som dette, da vi umulig kan forstå hvordan det er å være i hans sko om dagen. Hans skriblerier blir stadig nevnt som både grunner og annet for ABBs massakre. Da er det ikke så fryktelig vanskelig å forstå at fyren er motvillig til å sette seg selv i tinghuset forran mobben.

morbidsaint
01.06.12 18:39
Branneren: nøh da hadde han ikke rømt landet

Stå på, du virker å være veldig klok.

Ferrari28
Ferrari28Innlegg: 10605
01.06.12 18:40
Branneren: han er av "pressen knebler oss" gjengen nå hadde han muligheten til å bli observert live på tv, men stakk av

Observert, men ikke hørt? Ville hans vitnemål fått samme behandling som de på venstresiden, eller som de på høyresiden? Strømmen og Gule, eller al-Kubaisi og Bawer?

"Orwellsk

Oslo tingrett har besluttet at vitnemålene fra Øivind Strømmen, Lars Gule og Mattias Gardell i ABB-saken kan kringkastes, men ikke vitnemål fra Walid al-Kubaisi, Bruce Bawer eller Ole Jørgen Anfindsen. Det gis ingen begrunnelse for avgjørelsen, som minner om det samfunnet ABB ønsker seg: et totalitært samfunn der ytringer og tanker sensureres." http://www.rights.no/publisher/publisher.asp?id=56&tekstid=5666

Nr-1
01.06.12 18:41
Ferrari28: USA og Israel

Ingen har tatt så mange liv som disse drapsmaskinene.

Branneren
01.06.12 18:43
morbidsaint: Så flott. Vi andre klarte å tenke ut det poenget selv, og det før vi rablet ut vås på VGD.

vås?

det er sikkert ikke gøy å være i skoene hans om dagen nei

men han har sterke meninger og blir lest av flere hundre personer

og da er det sånn: enten står man for det man mener, eller så gjør man ikke det

og det er manifestet til breivik som fremhever ham, ikke massemordene

han hadde nå en sjanse til å forfekte sine meninger og fordømme breiviks massemord, men feiget ut

Branneren
01.06.12 18:45
Ferrari28: Oslo tingrett har besluttet at vitnemålene fra Øivind Strømmen, Lars Gule og Mattias Gardell i ABB-saken kan kringkastes, men ikke vitnemål fra Walid al-Kubaisi, Bruce Bawer eller Ole Jørgen Anfindsen. Det gis ingen begrunnelse for avgjørelsen, som minner om det samfunnet ABB ønsker seg: et totalitært samfunn der ytringer og tanker sensureres." http://www.rights.no/publisher/publisher.asp?id=56&tekstid=5666

kakle kakle

har du lest lest tingrettens beslutning? neppe

disse vitnene bestemte selv at de ikke ville kringkastes

Branneren
01.06.12 18:47
morbidsaint: Stå på, du virker å være veldig klok.

du har gode argumenter i debatten nei

personangrep er toppers!

da vet man at man har møtt sin undermann

morbidsaint
01.06.12 18:51
Branneren: ersonangrep er toppers!

Hvorfor har det seg alltid slik at mennesker som raskest hyler ut om personangrep, alltid er de som fordømmer og spytter på andre i stor stil? Du er jo et kroneksempel på dette. Klager og skriker i hytt og pine, men på samma tiden rakker du ned på folk som er i situasjoner du umulig kan forstå deg på.

Jeg får vel la være å si hva man kaller slike, så du ikke får flere grunner til å trykke på "Upassende Innlegg?".

Branneren
01.06.12 19:18
morbidsaint: Hvorfor har det seg alltid slik at mennesker som raskest hyler ut om personangrep, alltid er de som fordømmer og spytter på andre i stor stil? Du er jo et kroneksempel på dette. Klager og skriker i hytt og pine, men på samma tiden rakker du ned på folk som er i situasjoner du umulig kan forstå deg på.
Jeg får vel la være å si hva man kaller slike, så du ikke får flere grunner til å trykke på "Upassende Innlegg?".

1. jeg påpekte bare at han ikke benyttet anledningen til å forfekte sitt merkelige syn på verden.

at du føler deg truffet er beklagelig tror jeg

2. flere grunner? klageknappen?

du er useriøs så det holder ja

troblix
troblixInnlegg: 2507
01.06.12 20:02

Eg hadde ikkje oppdaga verken Behring eller Fjordman før det som hende 22.juli. Som ein god del menneske brukte eg nettet til å uttale meg om ditt og datt, og eg skreiv mest for min eigen del. Tidtrøyte som det heiter. Så eg la lite på minnet dei nick som eg hadde ordvekslingar med.

Fjordman har nok sterke fiendebilder om islam osv, men samtidig trur eg han var langt frå slike handlingar som massemordaren sette i verk. Har tenkt ein del på lanssvikarens forsøk å ødelegge og drepe i regjeringskvartalet og massemyrderiene på Utøya.Ein slik lystdrepar er ein skikkeleg møkkamann, er min fasit. Etter tid i tenkeboksen. Så sjølv om Fjordman gjekk nok vel langt i fiendetolking, er handlingane til landssvikaren milevidt forbi dette stadiet. Forstår godt at Fjordman måtte reise bort frå lystmordaren. Altfor ekkel situasjon.

CasusBelli
CasusBelliInnlegg: 12894
01.06.12 20:02

Fjorfjott bør ihvertfall ikke klage over at han bkir sensusert mer.

Det finnes ikke grenser for hvor mange åpne mikrofoner denne mannen har avslått, mest sansynlig av frykt for å bli møtt av vanskelige argumenter.

pfrog567
pfrog567Innlegg: 9154
01.06.12 20:09
Branneren: han babler i vei på nettet om sine sære synspunkter og at han og disiplene ikke kommer til orde, men tør ikke stille opp i retten

Finnes bare ett ord for dette: Fjordman er feig.

Hvorfor? Jo, fordi han babler i vei som du sier, om at han blir "kneblet", "ikke hørt", "sensurert" osv. Og blogger videre om sin redsel for Eurabia og vil at flest mulig folk skal lese hans synspunkter og meninger om dette. Men når han endelig, som Lippestad også sier, får muligheten til å forklare nordmenn og verden om dette, så gjemmer han seg..

Skal man da liksom være enig med han, neste gang han sier han blir kneblet? Pff, nei, bare en feiging de luxe dette. Nei, han får sitte bortgjemt og klapre videre på tastaturet sitt.

clavin
clavinInnlegg: 29291
01.06.12 21:16
pfrog567: Men når han endelig, som Lippestad også sier, får muligheten til å forklare nordmenn og verden om dette, så gjemmer han seg..

Tror du at det er en glimrende talestol å forfekte sine synspunkter i en sak hvor veldig mange vil sette disse synspunktene i sammenheng med en massemorders handlinger?

jakoline
jakolineInnlegg: 41069
01.06.12 21:28
morbidsaint: Han står til ansvar for det han har skrevet. Han vil derimot ikke stå til ansvar for en annen gal manns handlinger.

Jeg ser nå i rettsaken mot Breivik,at man synes prøve bevise at islamkritikk kan føre til at noen engasjerer seg sterkt i dette,og ender opp som massedrapsmann.

Jeg antar da at om vi neste gang får en terroristaksjon slik vi har sett i London,USA og Madrid,får en like grundig analyse om hvordan islam kan være en religion som noen kan engasjere seg så sterkt for,at de blir massedrapsmenn.

For noen/noe  inspirerer vel islamistenes massedrap,akkurat som noen/noe  inspirere Breivik?

Vi får vel heretter en balansert vinkling på slike rettsaker,der terroristers inspirasjonskilder,UANSETT religiøs/politisk bakgrunn,heretter vil ved ev. neste sak,få like nøye gjennomgang av "inspirasjonskilder"?

Laststand
LaststandInnlegg: 5701
01.06.12 21:44
CasusBelli: Det finnes ikke grenser for hvor mange åpne mikrofoner denne mannen har avslått, mest sansynlig av frykt for å bli møtt av vanskelige argumenter.

La meg spørre deg følgende enkle spørsmål: Hvis en kilde hadde vært svært opptatt med å demonisere deg? Fremstille deg som både det ene og det andre, og hvor de så hadde ønsket å ha et intervju med deg, ville du vært særlig vennligsinnet?

Fjordman har ingen problemer med å møte såkalte vanskelige argumenter, men når f.eks det tilnærmede "samfunnskriminelle", upatriotiske, fedrelandsfientlige jødefientlige sosialistpakket i Dagsavisen først fremstiller Fjordman som en slags nåtidens Himmler og deretter forventer å få intervju med han. Kort fortalt: Da brenner Dagsavisen alle bruer.

Laststand
01.06.12 21:48
clavin: Tror du at det er en glimrende talestol å forfekte sine synspunkter i en sak hvor veldig mange vil sette disse synspunktene i sammenheng med en massemorders handlinger?

Det er ikke en kjeft utenfor den rettssaken som ville få høre hans utsagn. Det man derimot hadde fått var "oversatt" versjon fra norske journalister.

CasusBelli
01.06.12 21:48
Laststand: g spørre deg følgende enkle spørsmål: Hvis en kilde hadde vært svært opptatt med å demonisere deg? Fremstille deg som både det ene og det andre, og hvor de så hadde ønsket å ha et intervju med deg, ville du vært særlig vennligsinnet? Fjordman har ingen problemer med å møte såkalte vanskelige argumenter, men når f.eks det tilnærmede "samfunnskriminelle", upatriotiske, fedrelandsfientlige jødefientlige sosialistpakket i Dagsavisen først fremstiller Fjordman som en slags nåtidens Himmler og deretter forventer å få intervju med han. Kort fortalt: Da brenner Dagsavisen alle bruer.

Han har uansett sagt nei til åpne debatter med seriøse aktører ved flere anledninger.

Da faller argumentet om knebling på stengrunn.

Laststand
01.06.12 21:50
pfrog567: Finnes bare ett ord for dette: Fjordman er feig.
Hvorfor? Jo, fordi han babler i vei som du sier, om at han blir "kneblet", "ikke hørt", "sensurert" osv. Og blogger videre om sin redsel for Eurabia og vil at flest mulig folk skal lese hans synspunkter og meninger om dette. Men når han endelig, som Lippestad også sier, får muligheten til å forklare nordmenn og verden om dette, så gjemmer han seg..
Skal man da liksom være enig med han, neste gang han sier han blir kneblet? Pff, nei, bare en feiging de luxe dette. Nei, han får sitte bortgjemt og klapre videre på tastaturet sitt.

Bare en faktaopplysning her: Ikke en kjeft utenfor den rettsalen hadde fått høre et pip av Fjordman i rettsaken.

Glemte Lippestad å formidle det?

Laststand
01.06.12 21:53
CasusBelli: Han har uansett sagt nei til åpne debatter med seriøse aktører ved flere anledninger.
Da faller argumentet om knebling på stengrunn.

Som sagt, han syns ikke det er rett å premiere de som har vært opptatt av å fremstille han som både det ene og det andre.

Og du, når de gjelder de "åpne debattene", de kan du nok krølle sammen og kjøre opp sideveis.

CasusBelli
01.06.12 21:54
Laststand: Som sagt, han syns ikke det er rett å premiere de som har vært opptatt av å fremstille han som både det ene og det andre. Og du, når de gjelder de "åpne debattene", de kan du nok krølle sammen og kjøre opp sideveis.

Vel, han ville nok møtt svært vanskelige motargumenter.

Det er ikke det samme som å knebles. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg