Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Skal Carl I. Hagen vitne?

NYTT TEMA
bruker456789
bruker456789Innlegg: 4
01.06.12 23:39

Kan noen bekrefte/avkrefte om Carl I. Hagen skal vitne, eventuelt hvilken dato og om dette blir kringkastet?

Takk for eventuell oppklaring av spørsmålet.

vaffanculo
vaffanculoInnlegg: 22032
02.06.12 00:01
bruker456789: Kan noen bekrefte/avkrefte om Carl I. Hagen skal vitne, eventuelt hvilken dato og om dette blir kringkastet?

Så vidt jeg vet - ja.

Disse er droppet:

Disse er Peder Nøstvold Jensen, også kjent som bloggeren Fjordman, Mohammad Mohyeldeen og Bruce Bawer.

Fra før er følgende personer ute fra den opprinnelige listen:

Document.no-redaktør Hans Rustad, Rita Karlsen i Human Rights Service, religionshistoriker Hanne Nabintu Herland, Lars Østby fra SSB og Mulla Krekar.

Laststand
LaststandInnlegg: 5701
02.06.12 00:11

Hagen er oppsatt som vitne. Men som tingrettens representant har opplyst, Hagen er i sin fulle rett å si nei.

bruker456789
02.06.12 00:11

Vet du når Hagen vitner? Ser det er mye debatt om kringkasting av vitner, jeg tar det for gitt at Hagen kringkastes, er det med rette?

PS.

Ok, da må vi vel bare avvente om Hagen velger å møte opp og eventuelt velger å bli kringkastet. Han bestemmer vel også sistnevnte selv.

(Innlegget ble redigert 02.06.12 00:13)

Laststand
LaststandInnlegg: 5701
02.06.12 00:14
bruker456789: Vet du når Hagen vitner? Ser det er mye debatt om kringkasting av vitner, jeg tar det for gitt at Hagen kringkastes, er det med rette?

Nei det er ikke sikkert at Hagen kringkastes. For han er ikke "ekspert" utfra politisk korrekt forståelse.

bruker456789
02.06.12 00:25

hehe, Hagen har aldri vært politisk korrekt. Det er sikkert. Men dersom han selv godtar kringkasting, og tingretten allikevel nekter dette, da blir jeg svært opprørt. Er det neste uke han er planlagt å møte opp, noen som vet dag?

Broren_til_broren_min
Broren_til_broren_minInnlegg: 2020
02.06.12 01:10
Laststand: Hagen er oppsatt som vitne. Men som tingrettens representant har opplyst, Hagen er i sin fulle rett å si nei.

Og om han er det minste i nærheten av å være sitt gamle pr-kåte jeg tropper han gladelig opp, nystrigla og småfiks på håret, for å høre sin egen stemme.

Faktisk tror jeg ikke en kjeft er i stand til å holde ham borte fra vitneboksen.

Detvardaogsånoe
DetvardaogsånoeInnlegg: 198
02.06.12 01:15
Laststand: Nei det er ikke sikkert at Hagen kringkastes. For han er ikke "ekspert" utfra politisk korrekt forståelse.

Rent formelt er han vel økonomiutdannet, og det gir ham neppe status som sakkyndig i denne sammenheng.  -Du skal likevel ikke se helt bort fra muligheten for at retten ser stort på det, og tilkjenner Hagen på grunnlag av flere tiårs meritter realkompentanse på relevante felt som "skittkasting mot minoriteter og "sosialister" betyr ikke at man er gal" og "litt virkelighetsfordreining og småløgner om muslimer betyr ikke at man nødvendigvis er paranoid".

Detvardaogsånoe
02.06.12 01:25
Broren_til_broren_min: Faktisk tror jeg ikke en kjeft er i stand til å holde ham borte fra vitneboksen.

Jeg tror Hagens lyst til å vitne her hadde vært betydelig større om ikke retten hadde insistert på først bruke ukevis på obduksjonsrapporter og vitnemål fra overlevende ofre her, når det allikevel er avslørt hvem som var morderen.

Hadde retten fulgt Hagens anbefalinger fra i fjor sommer når det gjelder behandlingen av disse kjedelige unødvendigheter, og heller gått rett til Hagens vitnemål om hvordan denne uttværingen av saken gjør Frp til det største offeret her, hadde han nok stilt opp med større entusiasme.

Detvardaogsånoe
02.06.12 01:31
Laststand: For han er ikke "ekspert" utfra politisk korrekt forståelse.

I denne sammenheng er det vel kanskje greiere å skrive "utfra juridisk korrekt forståelse".

- Eller tror du Draugen i Arbeiderpartiet bestemmer i retten her også?

(Innlegget ble redigert 02.06.12 01:33)

Broren_til_broren_min
02.06.12 01:36

Her har du nok mer rett enn du aner.

Han kommer til å oppleve et skikkelig kladdeføre om han nå, etter at allverdens jæveligheter av blod og gørr og andre grusomheter har kommet fram,  å påpeke at det i bunn og grunn er Fremskittspartiet som har lidd de største tapene.

Og etter vitnemål som har tatt helt luven av de fleste av oss fra de overlevende og skaddes livsglede, optimisme og framtidstro blir nok Hagens sutring temmelig uspiselige saker.

vaffanculo
02.06.12 01:38
Detvardaogsånoe: - Eller tror du Draugen i Arbeiderpartiet bestemmer i retten her også?

Yes, yes, yes.

Den avmønstra seileren ser AP-spøkelset hvor enn han snur seg.

vaffanculo
02.06.12 01:42
Broren_til_broren_min: blir nok Hagens sutring temmelig uspiselige saker.

Hagen er p.t. ferdig med FrP.

Vi har aldri sett kraftigere forsøk på karaktermord av nåværende leder av FrP enn vi ble servert fra ekteparet Hagen.

-Jeg har ikke noe tro på Siv som leder. Hvordan kan hun styre landet når hun ikke klarer å ordne den lille saken her. (skaffe Carl Ivar en plass i Nobel-komiteen, min anm.)

(Innlegget ble redigert 02.06.12 01:43)

Knallpeil
KnallpeilInnlegg: 10073
02.06.12 08:51
Laststand: For han er ikke "ekspert" utfra politisk korrekt forståelse.

Ingen har vel noengang forklart det bedre.

carl_vaktmester
carl_vaktmesterInnlegg: 2374
02.06.12 09:36
Laststand: Nei det er ikke sikkert at Hagen kringkastes. For han er ikke "ekspert" utfra politisk korrekt forståelse.

Man trenger ikke være politisk korrekt for å se det åpenbare i han har status som vitne, ikke sakkyndig. Hagen er like lite sakkynding som Jens Stoltenberg hadde vært. Spørsmålet om vitner som selv ønsker å bli kringkastet også skal få lov til det, er en annen skål.

(Innlegget ble redigert 02.06.12 09:37)

vaffanculo
06.06.12 09:52
bruker456789: Kan noen bekrefte/avkrefte om Carl I. Hagen skal vitne, eventuelt hvilken dato og om dette blir kringkastet?

Carl I. Hagen slipper å vitne.

GARDSDATTRA
GARDSDATTRAInnlegg: 55832
06.06.12 14:05
vaffanculo: Carl I. Hagen slipper å vitne.

FRPs største, løse kanon blir ikke avfyrt fra vitneboksen, Siv kan puste lettet ut.

vaffanculo
06.06.12 14:14
GARDSDATTRA: FRPs største, løse kanon blir ikke avfyrt fra vitneboksen, Siv kan puste lettet ut.

Siv hadde ikke hatt noen grunn til bekymring om Carl I. hadde vitnet.

GARDSDATTRA
06.06.12 14:38
vaffanculo: Siv hadde ikke hatt noen grunn til bekymring om Carl I. hadde vitnet.

Mandatet han fikk handlet om ytringsfrihet, knebling av pressen og alt det der.

Tror ikke det ville passet helt for Siv sitt kommende regjeringsprosjekt å fått flomlys på Carl sine meninger og påståtte erfaringer om ARK og mangel på taletid, avbrytelser, demoniseringer osv.

For ikke å snakke om den mangel på ytringsfrihet som har gjort FRP til det største offer etter 22/7. Vet ikke helt om Siv vil bli påminnet dette heller, nå er det snart bare ett år til valget.

Nå prøver tross alt Siv å nok en gang å få partiet stuerent og spiselig nok til at alle de borgelige partiene skal kunne inngå ett samarbeide.

Broren_til_broren_min
06.06.12 14:45
GARDSDATTRA: Mandatet han fikk handlet om ytringsfrihet, knebling av pressen og alt det der.

Det kan vel hende at det hadde kollidert aldri så lite med hva Simonsen sa tidligere: "TV2 har vært en lykke for Frp. De har også lagt opp debatter om kjernesakene til Frp. Hadde det ikke vært for TV2 så er det ikke sikker at Frp hadde vært der de er i dag."

De har jo vært knebla både på hender og føtter må vite!

GARDSDATTRA
06.06.12 15:01
Broren_til_broren_min: De har jo vært knebla både på hender og føtter må vite!

Det ville kanskje vært til fordel for partiet dersom noen av de taleføre i partiet hadde fått en knebel i munnen av og til...:)

EinarSalbu
EinarSalbuInnlegg: 13413
06.06.12 17:45
bruker456789: Takk for eventuell oppklaring av spørsmålet.
Detvardaogsånoe
06.06.12 17:56
GARDSDATTRA: Det ville kanskje vært til fordel for partiet dersom noen av de taleføre i partiet hadde fått en knebel i munnen av og til...:)

Vi skal prise oss lykkelige for ytringsfriheten. Frp har tapt opptil flere valg på politikere som har tatt den i bruk i liberale doser.

(Innlegget ble redigert 06.06.12 18:00)

Detvardaogsånoe
06.06.12 17:59
GARDSDATTRA: Mandatet han fikk handlet om ytringsfrihet, knebling av pressen og alt det der.

Gud hjelpe meg. Og det skulle han liksom kommet seg gjennom på en formiddag? Dommeren må være lykkelig for at Lippestad trakk ham fra lista, så hun slapp å bli uhøflig mot en pensjonist.

(Innlegget ble redigert 06.06.12 18:02)

GARDSDATTRA
06.06.12 18:10
Detvardaogsånoe: Vi skal prise oss lykkelige for ytringsfriheten. Frp har tapt opptil flere valg på politikere som har tatt den i bruk i liberale doser.

Amen.

Supertzar_
Supertzar_Innlegg: 2363
06.06.12 18:59

han sa klart fra hva han mente om at forsvarerne til Breivik hadde satt ham på vitnelista.

- Det synes jeg var meget ubehagelig, de ba meg om en samtale, men jeg sa at jeg ikke var interessertt i det hele tatt

Hagen om tilregnelighets-spørsmålet: - Han visste godt hva han gjorde og bør få sin straff

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg