Hva slags vås er dette egentlig?
Du må være logget inn for å bruke denne funksjonen.
Logg inn Ny bruker? Registrer deg her.Ny bruker? Registrer deg her!
Hva slags vås er dette egentlig?
Det kjennertegner et menneske. Du er tydeligvis noe annet.
Ærlig talt, tilogmed du bør klare å skille mellom det de berørte føler og det alle vi andre føler.
Klart at de overlevende og andre berørte føler frykt, angst, er blitt påført posttraumatisk stress.
På de lidelsene mange av disse har så hjelper rosetog og allsang svært lite, men samtidig så betyr den varmen de har blitt møtt med svært mye.
Hjelper på selvmedlidenheten.
Selvfølgelig, men jeg avstår fra den kollektive "galskapen" som Rosetoget og synging av en sang.
Jeg følte ingen trang til noen av delene - men følte sinne over våre myndigheters unnfallenhet.
Det er der sinnet skulle fått utløp - politifolk som dirigerer trafikken ved Utvika, mens Breivik dreper en ungdom hvert minutt.
Du har lest nok på nettdebatter til å må ha fått med deg folks raseri over dette.
Ja, jeg har sett store folkemasser i demonstrasjonstog rope skjellord mot myndighetene... eller... nei, det var rosetog og sang, samt mer åpenhet.
Personlig syntes jeg Regjeringskvartallet var for åpent, men det er vel en smaksak, antagelig.
Nettdebatter ja - de skulle gjøre susen, mener du..?
Du mener dette ville hjulpet mot...?
Jeg er glad vi valgte rosetog og allsang istedet for hat. Konstruktiv kritikk i stedet for skjellsord mot myndighetene.
Vi var i stor sorg, og måtte få utløp for den.
La oss si det slik, vi blir lagt merke til i den grad at vi ble nevnt i nyttårstalen til statsministeren.
Du husker vel oppfordringen om å være en digital nabokjærring? Jeg har tatt oppfordringen jeg, som du muligens har lagt merke til. ;)
De pårørende ville nok følt at dette hadde hjulpet - selv psykologer sier at det hadde vært sunt å latt sinnet få utløp.
Istedet ble det en klisset "alle elsker alle"-situasjon, der de pårørendes måtte stenge dette sinnet inne, da det plutselig ble noe rart å ikke følge den kollektive rosetog-mentaliten - der statsministeren gjorde det helt klart at SLIK skal vi tackle dette.
Uff ja, det skal sannelig sies at den jobben tar du alvorlig også :-)
Det er en tid for alt, en tid for sorg og medfølelse og en annen for sinne.
Etter min mening ble det kastet for få sko i rettsalen.
Selvfølgelig nevnte statsministeren dette i nyttårstalen - det ville jo vært veldig påfallende om han så ikke gjorde.
Tusen takk, neier pent. :-)
Noe slik, eller?
http://vampus.blogspot.no/2012/01/den-brysomme-nabokona.html
Gadd ikke lese mer enn halvparten av mølet.
Åh jasså... er vi der igjen nå :-)
Sinne, raseri, var det ikke det du etterlyste?
Joda, men for det første, så var dette altfor sent, for det andre, så traff skoen feil person og for det tredje, slikt skal vi ikke ha det i en norsk rettsal.
Det var ikke for sent, at skoen traff feil var synd, og dette var en helt spesiell rettsak der det ble tillatt en del slakke.
Kan du se det for deg - en ti - tyve stykker som hver dag kaster sko i retning av Breivik..?
Nei, men jeg ser ikke bort fra at det kunne vært ett par stykker til som kunne hatt lyst - en gang.
Det vi her diskutere er prinsippet - det blir ikke mindre galt om en -to eller tre kaster sko enn om ti kaster sko hver dag.
Folk løste dette bra, og sånn er det med den saken.
Likevel mener jeg folk burde vist litt mer sinne ...
...mot Breivik.
Det var det jo ingen vits i - han er vel den eneste forbryteren som har lagt alle kort på bordet hva straffeansvar gjelder og som i tillegg vil bli straffet.
Nei, sinnet måtte blitt rettet mot de ansvarlige myndigheter - noe jeg virkelig håper at 22. juli-kommisjonens granskning vil avdekke.
Alt tyder på at det var Breivik som både fyrte opp en gjødselbombe og skjøt og drepte ungdommer.
Så derfor blir det mest naturlig å vende alt raseriet mot ham.
For de ansvarlige myndigheter er nok dette det beste - men for de pårørende tror jeg ikke at noe sinne mot Breivik vil gjøre noen nytte.
Du pakket ikke inn budskapet ditt godt nok.
Men for å ha spurt, føles det ille å vite at de fleste faktisk retter hatet sitt og raseriet mot Breivik og ikke mot myndighetene og Eskil Pedersen?
De pårørende (jeg velger helt å se bort ifra din usmakelige insunering) vil gjerne vite hva som førte til at så mange ungdommer kunne drepes, mens politi drev og dirigerte trafikken ute ved Utvika.
Den viten vil de aldri få av Breivik - det er det bare myndighetene som kan gi.