Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Breiviks forsvarstale lagt ut på youtube

NYTT TEMA
trdzk
trdzkInnlegg: 606
26.07.12 11:57

P4 skriver at Behring Breiviks forsvarstale fra Oslo tingrett er lagt ut på YouTube. Kringskasting av denne talen er forbudt.

Etter det Aftenposten får opplyst antar Oslo tingrett at videoklippet skal ha blitt filmet i publikumssal 127, i første etasje i Oslo tingrett.

- Dette er et lovbrudd på paragraf 131 a. Vi setter pris på at klippet er fjernet og vil komme tilbake med hvordan vi skal følge opp dette, sier kommunikasjonsrådgiver i Oslo tingrett, Kamilla Thoresen til Aftenposten.no.

Advokat Mette Yvonne Larsen, som er én av sakens tre koordinerende bistandsadvokater, sier til P4 at hun har kontaktet Oslo tingrett for å få dem til å fjerne videoklippet.

Store deler av rettssaken mot Anders Behring Breivik var ikke tillatt kringkastet, selv om pressen hadde rett til å rapportere og viderebringe det som skjedde i tekstform.

- Dette innholdet tåler ikke dagens lys og det er klare oppfordringer til straffbare handlinger, sier Larsen

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Behering-Breviks-forsvarstale-lagt-ut-pa-YouTube-6951348.html

Ja huffameg dette var forferdelig, offentligheten kunne plutselig se hva som ble sensurert.

birk123
birk123Innlegg: 819
26.07.12 12:05

Noen som klarer å finne den? Regner egentlig med at personen som la den ut har selv fjernet den.

SingMeASong
SingMeASongInnlegg: 891
26.07.12 12:27
birk123: Noen som klarer å finne den? Regner egentlig med at personen som la den ut har selv fjernet den.

Prøver å finne den på youtube da den skal ha blitt postet videre av en tysk bruker. Hittil uten hell dessverre.

Dushanbe
DushanbeInnlegg: 670
26.07.12 12:39

Søk på "Breiviks Abschlussrede".

SL2011
SL2011Innlegg: 7960
26.07.12 12:43

Jeg har talen på PCen. Tipper det er mange ABB fans som kommer til å laste den opp på nytt.

DagonPriest
DagonPriestInnlegg: 8
26.07.12 12:48

Jeg finner en på youtube med kun lyd, men på Aftenposten står det at det er en video av det? Stemmer det, eller er bare lydversjonen tilgjengelig?

Dushanbe
DushanbeInnlegg: 670
26.07.12 12:52

Jeg kan ikke skjønne hvordan han skal ha klarte å filme det. Det er nok bare lyd.

DagonPriest
DagonPriestInnlegg: 8
26.07.12 12:56

Det er jo fullt mulig å filme noe sånt med spionkamera.

birk123
birk123Innlegg: 819
26.07.12 13:13
Dushanbe: Søk på "Breiviks Abschlussrede".

Takk, fant den

SingMeASong
SingMeASongInnlegg: 891
26.07.12 13:43
DagonPriest: Jeg finner en på youtube med kun lyd, men på Aftenposten står det at det er en video av det? Stemmer det, eller er bare lydversjonen tilgjengelig?

Den med video er fjernet. Den er kun videreført med lyd utifra det jeg vet.

Holloway_road
Holloway_roadInnlegg: 10871
26.07.12 13:48

ABB snakker i sin tale om den sviktende moralen i Norge :)) Ja så går han ut og dreper 77 mennesker.

ChristofferBakken
ChristofferBakkenInnlegg: 48
SL2011
26.07.12 13:55
Holloway_road: ABB snakker i sin tale om den sviktende moralen i Norge :)) Ja så går han ut og dreper 77 mennesker.

Ja, det er ikke mye til forsvarstale. Kunne vært 45 minutt med syting fra hvilken som helst på ytre høre.

Holloway_road
26.07.12 13:58
SL2011: Ja, det er ikke mye til forsvarstale. Kunne vært 45 minutt med syting fra hvilken som helst på ytre høre.

Kan det være årsaken til trerroren ? At ABB hatet det partiet som han mener har ansvaret for all elendigheten,så kan man jo hevde at all elendigheten bare er syt. Men det tar ikke vekk denne vanvittige terrorhandlingen og drapene.

En ting slår meg. Utilregnelig ? Ja sikkert.

Holloway_road
26.07.12 14:02

Dessuten en dørjende kjedelig "tale" som jeg ikke fatter hvorfor skulle forbys,der ABB roter og surrer sammen en smørje med halvsanheter og løgn.

fargerik
fargerikInnlegg: 13636
26.07.12 14:04

Publisert av en FrP`er, selvfølgelig. Overrasket?

Branneren
BrannerenInnlegg: 44589
26.07.12 14:17
fargerik: Publisert av en FrP`er, selvfølgelig. Overrasket?

egentlig ikke

men det er merkelig at et lovogorden parti medlem gjør noe sånt

det er faktisk ulovlig og kan medføre straff

SL2011
26.07.12 14:18
Holloway_road: Kan det være årsaken til trerroren ? At ABB hatet det partiet som han mener har ansvaret for all elendigheten,så kan man jo hevde at all elendigheten bare er syt. Men det tar ikke vekk denne vanvittige terrorhandlingen og drapene. En ting slår meg. Utilregnelig ? Ja sikkert.

Hat man ser på ytre høyre kombinert med personlighetsforstyrrelser:

Dyssosial (antisosial, psykopatisk):

Ufølsom, samvittighetsløs, aggressiv

Dramatiserende:

Oppmerksomhetssøkende, snakkesalig, fantasifull

Tvangspreget:

Pedantisk, kontrollert, smålig

http://snl.no/.sml_artikkel/personlighetsforstyrrelser

DrDeath
DrDeathInnlegg: 5231
26.07.12 14:27

Bra at sensuren slår sprekker. Ap står i fare for å mytologisere breivik ytterligere med denne angsten for stemmen hans. Det er jo ikke noe spesielt med den, det er vel kanskje det som er problemet?

Irritator
IrritatorInnlegg: 3362
26.07.12 14:52
SL2011: Hat man ser på ytre høyre kombinert med personlighetsforstyrrelser:
Dyssosial (antisosial, psykopatisk):
Ufølsom, samvittighetsløs, aggressiv
Dramatiserende:
Oppmerksomhetssøkende, snakkesalig, fantasifull
Tvangspreget:
Pedantisk, kontrollert, smålig

du kunne beskrevet et hvilket som helst geni også med disse ordene.... De fleste som er på kant med samfunnet av forsjellige årsaker, også politiske, vil oppleve noe av dette fordi de ikke føler at de passer inn, at de sakper "sin egen verden" fordi normene samfunnet støtter er for dem fremmed og de er i opposisjon mot dette.

fargerik
fargerikInnlegg: 13636
26.07.12 15:04
Branneren: egentlig ikke
men det er merkelig at et lovogorden parti medlem gjør noe sånt

Nå er jo Torstein Vidal bare "tidligere FrP- medlem", da.

Akkurat som breivik.

Krake søker make.

(Innlegget ble redigert 26.07.12 15:05)

Brezjnev
BrezjnevInnlegg: 6749
26.07.12 16:23
trdzk: Ja huffameg dette var forferdelig, offentligheten kunne plutselig se hva som ble sensurert.

Jeg har både lest rettsreferatet og hørt talen på youtube, uten å finne noen sensurerte passasjer. Det er sikkert bare fordi jeg er uoppmerksom, så vil sette stor pris på om du kan peke på hva det var som ble sensurert.

Bortsett fra en usedvanlig tafatt fremføring, av en tale som ville stått til stryk på ethvert retorikk-kurs.

SL2011
26.07.12 17:34
Irritator: du kunne beskrevet et hvilket som helst geni også med disse ordene.... De fleste som er på kant med samfunnet av forsjellige årsaker, også politiske, vil oppleve noe av dette fordi de ikke føler at de passer inn, at de sakper "sin egen verden" fordi normene samfunnet støtter er for dem fremmed og de er i opposisjon mot dette.

Genier er vel de som driver utviklingen fremover heller enn å melde seg ut. Ser du på livshistorien til ABB så bestemte han seg i tidlig alder for å bli en som skulle bli rik. Han endte opp med å drive med diplomforfalskning, og har omtalt seg selv som vellykket og erfaren næringslivsaktør. Sannheten er vel at han var mislykket, men på grunn av sine personlighetsforstyrrelser så ser ikke ABB dette selv. Det er samfunnet som er fordervet, fordervet av feministene, kulturmarxistene, og media, alt ledet fra sentralt Arbeiderpartihold. Det er konspirasjonen disse utgjør mot han og hans likesinnede som har drevet han til å gjennomføre en terroraksjon. I den grad ABB tilpasser sin ordbruk, så er det utelukkende for å prøve å få flere til å se det han og hans likesinnede ser. Derfor kan det være slik at hans personlighetsforstyrrelser er et resultat av dette målet, heller enn at han har utviklet personlighetsforstyrrelser i tidlig alder.

Pelle_Parafin
Pelle_ParafinInnlegg: 2862
26.07.12 18:34

Hørte på 5 minutter av talen, de døveste 5 minuttene i mitt lange liv.

Hykkolo
HykkoloInnlegg: 141
26.07.12 20:55

underholdende tale, haha

Hykkolo
HykkoloInnlegg: 141
26.07.12 20:56

jeg er imot sensur så det er for meg like greit at dette er ute som alt mulig islamistpropaganda

startelver
startelverInnlegg: 20508
26.07.12 22:28

Lyden var veldig svak , er dette tatt opp med en diktafon ?

Ellers var talen som forventet .

Wiggum
WiggumInnlegg: 14141
27.07.12 00:50

Skal ha bra tålmodighet for å gidde å høre på den femistemmen prate piss en times tid.

Ederkoppen
EderkoppenInnlegg: 928
27.07.12 01:06

http://www.youtube.com/watch?v=CNd1J_HjPsk&feature=player_embedded

Ederkoppen
EderkoppenInnlegg: 928
27.07.12 01:08

Man hører alle i salen le når han vil diagnisere antirasister.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg