Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Etterlyser et videointervju fra rundt 22.

NYTT TEMA
tidsklemmeren
tidsklemmerenInnlegg: 1990
15.09.13 17:59

Kort tid etter 22. juli ble noen fra den norske staten intervjuet av en utenlandsk TV-kanal, på engelsk. Dette var ikke et toppolitikernavn, men noen som uttalte seg med en viss autoritetsbacking. Kanalen var amerikansk eller et kjent vestlig navn. Tankene går til CBS eller noe liknende. Intervjuet ble aldri sendt i Norge eller engang nevnt i norske medier. Personen sier i intervjuet på engelsk at det er noen som føler det er demokratisk underskudd, at de ikke kommer til gjennom demokratiet, eller noe i den duren, om demokrati. Dette var en liten rute med videospiller i en tekstartikkel. Noen som husker dette eller kan finne det?

vgdkonto
vgdkontoInnlegg: 5
18.12.13 14:26

Her er videoen du leter etter. Helge Lurås blir intervjuet av Russia Today tror jeg det er : http://www.youtube.com/verify_controversy?next_url=/watch%3Fv%3D0Ll-STT2pLY

(Innlegget ble redigert 18.12.13 14:28)

shaukat23B
shaukat23BInnlegg: 6573
29.12.13 22:09

This video may be inappropriate for some users. (Du må logge inn for at identiteten din skal knyttes til å ha sett denne videoen.

Å ja.. Det er som kjent ikke noen konspirasjon lenger at USA lagrer alt av "internettatferd")

shaukat23B
shaukat23BInnlegg: 6573
29.12.13 22:13

Helge Lurås er grunnlegger og leder for SISA. Han har bred erfaring fra Norsk Utenrikspolitisk Institutt (NUPI), Forsvaret, NATO, FN...

OK et par gode poenger. Men interessant at en såpass elitistisk plassert person unnskylder masseslakt av 70 ungdommer på denne måten...

vgdkonto
vgdkontoInnlegg: 5
30.12.13 13:05

Tror nok ikke H.L. prøvde å unnskylde noe som helst, men han ble vel tatt på sengen og sjokkert av 22/7 han som de fleste andre, og prøvde seg på en slags forklaring til Russia Today i timene etter katastrofen. Ganske så politisk ukorrekt og utypiske uttalelser for å være en fra dette sjiktet ja, og eksakt samme grunn som ABB oppgav selv. En kuriositet med andre ord. 

goggen43
goggen43Innlegg: 11351
30.12.13 13:08
vgdkonto: Her er videoen du leter etter. Helge Lurås blir intervjuet av Russia Today tror jeg det er : http://www.youtube.com/verify_controversy?next_url=/watch%3Fv%3D0Ll-STT2pLY

Noen som har denne videoen uten at man må bekrefte alder, youtube har bestemt at jeg er under 18 år  (er over 40):)

KongBob
KongBobInnlegg: 35666
30.12.13 13:21
goggen43: youtube har bestemt at jeg er under 18 år (er over 40):)

De har vel sett skribleriene dine her inne?...   :)

Neida, bare tuller...

goggen43
goggen43Innlegg: 11351
30.12.13 23:53
KongBob: De har vel sett skribleriene dine her inne?... :)

Måtte igjen be min sønn om hans passord på youtube og fikk sette det:)

Er så lattis, de har tydeligvis fanget min ip eller noe slikt og mener jeg er under 18 år, dette har vært i mange år ca 5-6 år:)

Olekrlunde
OlekrlundeInnlegg: 978
07.03.14 16:22
shaukat23B: Helge Lurås er grunnlegger og leder for SISA. Han har bred erfaring fra Norsk Utenrikspolitisk Institutt (NUPI), Forsvaret, NATO, FN...OK et par gode poenger. Men interessant at en såpass elitistisk plassert person unnskylder masseslakt av 70 ungdommer på denne måten...

Vel: ser man på utdannelsen til Lurås så finner man ut at Lurås er er utdannet Cand.mag. med fagene sosiologi, idehistorie og antropologi og er utdannet siviløkonom. Tror knapt nok han har hatt noen veldig høy stilling i forsvaret, NATO og FN for å si det slik.

Så har litt vanskelig med å se hvorfor han blir trukket frem som "ekspert" innen feks utenrikspolitikk. Kanskje han er en mann som har vanskelig for å si nei:-). 

(Innlegget ble redigert 07.03.14 16:28)

Sparklebrus3
Sparklebrus3Innlegg: 4109
17.04.14 02:45
tidsklemmeren: Dette var en liten rute med videospiller i en tekstartikkel.

hahaha

engafever
engafeverInnlegg: 16428
17.04.14 19:26

Nå ble jeg overraska!

kusetjuv
kusetjuvInnlegg: 19
11.09.14 23:12

Wow, er det noe som ikke når gjennom demokratiet? For det har aaaldri skjedd før!

*ahem* DLD *ahem* skatt på alt og alle *ahem* Internettovervåkning/loggføring *ahem*

(Innlegget ble redigert 11.09.14 23:13)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg