Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Bok fra ABB

NYTT TEMA
VivaLV
VivaLVInnlegg: 28989
10.01.14 22:52

Holdt nesten på her om dagen og skrive innlegg at det var stille fra ABB og at det var bra for hans pårørende.

Men så plutselig er det tv-program om stemoren og nå har man altså startet prosessen med å gi ut en bok på 1000 sider. Regner med at det virkelig blir en opphetet diskusjon den dagen den boken kommer ut.

silkyjohnson
silkyjohnsonInnlegg: 4811
10.01.14 22:53

Ja, men vi venter til den kommer ut.

Orchid
OrchidInnlegg: 1886
10.01.14 22:54
VivaLV: Regner med at det virkelig blir en opphetet diskusjon den dagen den boken kommer ut.

Ja og diskusjonen blir om han skal få gi ut en bok eller ikke. SElv ser jeg ingen betenkeligheter med at han får utgi bok. Koranen er jo lovlig utgitt i Norge.

(Innlegget ble redigert 10.01.14 22:55)

ghog
ghogInnlegg: 9455
10.01.14 23:15

Det er handlingene han er dømt for, ikke meningene. At det blir debatt om/når det kommer bok kan jeg forstå.

Jeg synes han burde få skrive. Jeg er ganske sikker på at det manuskriptet blir lest gjennom før det blir trykket noen bok, for å få fjernet ulovlige uttrykk.

Men at mange kommer til å mislike innholdet er helt sikkert, meg selv inkludert. Nå er det uansett ingen menneskerett å gå gjennom livet uten å mislike andre folks meninger.

Langorm
LangormInnlegg: 7330
21.07.14 14:37

Om verden og Norge av i dag består. Så kommer det garantert ut en bok skrevet av A.B.B. Og slik jeg ser galskapen i verden, så finnes der sikkert noen, som vil betale ekstra for å få boken signert. Jeg kommer ikke til å kjøpe den boken!

promille_krapylet
promille_krapyletInnlegg: 27195
21.08.14 14:45
ghog: før det blir trykket noen bok, for å få fjernet ulovlige uttrykk.

Og hva er "ulovlige utrykk"?

ghog
23.08.14 14:09
promille_krapylet: "ulovlige utrykk"?

"ulovlige uttrykk" er vel uttrykk mange ser på som uetiske, men som vi kan akseptere å leve med. Ulovlige uttrykk er uttrykk som lovene og domstolen har vedtatt straffer for.

promille_krapylet
23.08.14 21:31
ghog: Ulovlige uttrykk er uttrykk som lovene og domstolen har vedtatt straffer for.

Innenfor kunst, kultur og  bøker er det helt andre faktorer som gjelder enn straffeloven.

Isåfall er det mange krimforfattere som skulle vært arrestert, for ikke å snakke om titler som skulle vært sensurert; Hvite niggere f.eks.

Hva var det med "ulovlige utrykk" sa du?

ghog
23.08.14 21:45
promille_krapylet: Isåfall er det mange krimforfattere som skulle vært arrestert, for ikke å snakke om titler som skulle vært sensurert; Hvite niggere f.eks.

Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg gidder å svare på en gammel tråd.Men hvorfor mener du det?

Du skriver bare tøv. Ha en fin kveld,

promille_krapylet
23.08.14 21:49
ghog: Du skriver bare tøv. Ha en fin kveld,

Selvsagt gjør jeg ikke det.

Har du idet hele tatt kjennskap til hvordan kunst og kultur ikke blir straffeforfulgt, tiltross at det er benyttet bilder f.eks som i sivil tilstand helt klart ville vært rammet av straffeloven?

Azadi
AzadiInnlegg: 1293
24.08.14 15:00

Denne boken er jo perfekt. Kan sendes som gave til rasister rundt om i landet.

heidi1984
heidi1984Innlegg: 182
04.09.14 07:56

Det vil alltid være diskusjon rundt Breivik fordi det har skjedd en gang! Og ingen var forbedrede på terrorangrepet!

Jinmalan
JinmalanInnlegg: 423
04.09.14 08:06
Orchid: Koranen er jo lovlig utgitt i Norge.

For ikke å nevne Bibelen.

heidi1984
heidi1984Innlegg: 182
13.09.14 19:06

Venter på boken til faren og Anders selv også!

VivaLV
VivaLVInnlegg: 28989
17.09.14 20:48

Man kan sikkert si at det er en unødvendig bok, men jeg mener faktisk at den er interessant og også nødvendig. Jeg syntes vi i alt for liten grad har forsøkt og forstå hvorfor det som skjedde 22. juli skjedde.

F.eks. dette avsnittet her:

""Naboen sa det skjedde rare ting i leiligheten". "Wenche (terroristens mors som døde tidligere i år, red.anm.) var ofte borte om natten. Anders og halvsøsteren var mye overlatt til seg selv. Det var mye mannlig besøk i leiligheten", sa naboen."

Dette står vel også omtalt i manifestet, men er vel en av de tingene som ikke har kommet så mye fram pga. de har forsøkt og skjerme de involverte.

Skremmende nok så omtaler han også dette med foreldreretten selv i manifestet:

"As of now, the mother will always be awarded child custody rights unless she is mentally ill or a drug/alcohol addict. The system must be reformed so that the father will be awarded custody rights by default.

As of now, the mother will always be awarded child custody rights unless she is mentally ill or a drug/alcohol addict. The system must be reformed so that the father will be awarded custody rights by default.

As of now, the mother will always be awarded child custody rights unless she is mentally ill or a drug/alcohol addict. The system must be reformed so that the father will be awarded custody rights by default."

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg