Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Raymond Johansen ønsker debatt om 22 Juli

NYTT TEMA
baov
baovInnlegg: 8631
04.07.14 09:00

ABB og 22 Juli var et angrep på Arbeiderpartiet og hva AP representerer i Norsk politikk. Det var feil å kalle det et angrep på Norge. Var det dette Raymond Johansen ønsket å diskutere mht 22 Julli?

Arbeiderpartiet har ikke tatt egenkritikk og har ikke endret seg.

Dette er inntrykk en kan  ende opp med etter analyse av hva som ble skrevet, - og hva som ikke ble skrevet  i Norske AP-manipulerte media den gang og etterpå.

http://www.hegnar.no/okonomi/politikk/artikkel509479.ece

(Innlegget ble redigert 04.07.14 13:47)

KongBob
KongBobInnlegg: 35402
04.07.14 09:19

AP og AUF var de som ble direkte angrepet 22.07...

Men ved å angripe politiske partier for deres meninger så var det også et indirekte angrep på vårt demokrati...

KongBob
04.07.14 09:20
baov: Arbeiderpartiet har ikke tatt egenkritikk og har ikke endret seg.

Kan du utdype hva du mener med dette?...

Krigogsånt
KrigogsåntInnlegg: 8864
04.07.14 09:29
KongBob: Kan du utdype hva du mener med dette?...

Vil vel tru han mener at AP burde tatt selvkritikk for at de ble angrepet.

baov
04.07.14 09:31

I åpningsinnlegget kaller jeg en spade for en spade for konkretisere det hele.

AP skylder på at  ABB angrep var på Nasjonen Norge og vårt demokrati på tross at det var et direkte angrep på det Norske Arbeiderparti og hva det representerer.

Å utdype mer enn det blir vel bare spekulasjoner, omskrivinger, unnskyldninger, - og å skylde på andre.

Det tradisjonelle offentlige flytskjema kan en ikke bruke her.

Kallevindskeiven
KallevindskeivenInnlegg: 10566
04.07.14 09:32
baov: ABB og 22 Juli var et angrep på Arbeiderpartiet og hva AP representerer i Norsk politikk. Det var feil å kalle det et angrep på Norge. Var det dette Raymond Johansen ønsket å diskutere mht 22 Julli?
Arbeiderpartiet har ikke tatt egenkritikk og har ikke endret seg.

Et "smart" trekk fra AP for å trekke oppmerksomhet bort fra en regjering som kommer med populære tiltak og endringer på løpende bånd?

baov
04.07.14 09:33

Det Norske Arpeiderparti har ikke tatt selvkritikk og har ikke endret seg.

Hva er det å utdype her? Skjønner du ikke Norsk?

DenSisteBohem
DenSisteBohemInnlegg: 46896
04.07.14 09:38

Det har helt sikkert noe med innvandring og EU/EØS å gjøre...

Skvirre
SkvirreInnlegg: 2562
04.07.14 09:39
baov: Det Norske Arpeiderparti har ikke tatt selvkritikk og har ikke endret seg

Tatt selvkritikk for hva? 22. juliterroren?

Følger dette logikken: Hadde ikke AP vært som de er, så hadde ikke Breivik vært kritisk til Arbeiderpartiet og da hadde ikke 22 juli skjedd, ergo:
AP -> Breivik -> 22. juli. Gir at AP -> 22. juli?

baov
04.07.14 09:43
Skvirre: Følger dette logikken: Hadde ikke AP vært som de er, så hadde ikke Breivik vært kritisk til Arbeiderpartiet og da hadde ikke 22 juli skjedd, ergo:
AP -> Breivik -> 22. juli. Gir at AP -> 22. juli?

Her beskriver Skvirre ufeilbarlige menneskers logikk. De som ikke evner selvkritisk innsikt og selv sørge for egen-endring til noe positivt i forhold til samfunnet/omgivelsene,   i stedet for å fortsette som tidligere, - og å skylde på andre eller andre faktorer.

(Innlegget ble redigert 04.07.14 09:44)

Skvirre
04.07.14 09:46
baov: Her beskriver Skvirre ufeilbarlige menneskers logikk. De som ikke evner selvkritisk innsikt og selv sørge for egen-endring til noe positivt i forhold til samfunnet/omgivelsene, i stedet for å fortsette som tidligere, - og å skylde på andre eller andre faktorer.

Selvkritisk innsikt? egen-endring? Fortsette som tidligere?

Så AP burde forandre seg på grunn av ideologien til Breivik?

Jeg gjør mitt beste for å forstå, men du hjelper meg ikke.

baov
04.07.14 09:47
Skvirre: Jeg gjør mitt beste for å forstå, men du hjelper meg ikke.

Synd for deg.

KongBob
04.07.14 09:49
DenSisteBohem: Det har helt sikkert noe med innvandring og EU/EØS å gjøre...

:)

KongBob
04.07.14 09:57
baov: Det Norske Arpeiderparti har ikke tatt selvkritikk og har ikke endret seg.
Hva er det å utdype her? Skjønner du ikke Norsk?

Jo, jeg gjør det...

Jeg trodde bare ikke hva mine øyne fortalte meg...

At noen mener at de som blir utsatt for terror bør ta hintet og gjøre som terroristene ønsker er så hinsidig all sunn fornuft så jeg tvilte faktisk på at noen kunne mene det...

baov

Det har helt sikkert noe med det Norske arbeiderparti og hva/hvem det representerer å gjøre. 

Innledende innlegg er et konkretisert tydelig lettfattelig tilsvar på Arbeiderpartiets Raymond Johansens ønske om dabatt om dette 22 Juli ABB-Arbeiderparti-tema.

(Innlegget ble redigert 04.07.14 09:58)

Dark-Horse
Dark-HorseInnlegg: 1015
Skvirre: Følger dette logikken: Hadde ikke AP vært som de er, så hadde ikke Breivik vært kritisk til Arbeiderpartiet og da hadde ikke 22 juli skjedd, ergo:AP -> Breivik -> 22. juli. Gir at AP -> 22. juli?

Dette er jo logikken som vanligvis benyttes av venstresiden etter terroraksjoner. Hvis ikke vesten hadde.... osv.

amore
amoreInnlegg: 5306
04.07.14 10:20

Det jeg skulle ønske i debattene videre er at vi slutter med å hitle folk som har andre meninger enn en selv.

At folk mener at landet vårt var bedre før før de gjorde det om til et flerkulturellt land har jo faktisk folk lov til å mene uten å bli kalt for å være høyreekstremist av den grunnen.

Det kan jo være at det er forhold folk reagerer på som man vil påpeke i den offentlige debatten.

Jeg håper derfor at vi får en ordentlig debatt i fremtiden om dette uten at man slår politisk mynt, eller rakker ned på annerledes tenkende.

En bør huske på at det er mange nordmenn som sammenligner landet vårt før og etter at den store innvandringen og forvandlingen av Norge tok til.

Hørte Eskil Pedersen nevnte dette på dagsnytt 18 i går ang. det flerkulturelle samfunnet.

Det må være såpass takhøyde i Norge at også de som er imot det flerkulturelle samfunnet ikke blir stemplet på lik linje med Breivik og hans likesinnede.

Den forvandlingen landet vårt har gjennomgått er jo gjenstand for debatter, og da har folk ulike meninger.

Jeg er enig i at det var AP som var hovedmålet for Breivik, og hans grusomme handlinger.

Jeg håper som jeg skrev ovenfor at folk tar i bruk DEMOKRATISKE  virkemidler hvis det er noe man er misfornøyd med i samfunnet.

Tror nok også det er viktig at politikerne lytter mer til befolkningen sin enn det de gjør nå. Det er alltid folket som skal bestemme i et land. Politikerne skal alltid være folkets tjenere.

(Innlegget ble redigert 04.07.14 10:30)

baov
04.07.14 10:38
amore: Tror nok også det er viktig at politikerne lytter mer til befolkningen sin enn det de gjør nå. Det er alltid folket som skal bestemme i et land. Politikerne skal alltid være folkets tjenere.

Her treffer du manges spikere på  tommeltotten.

Arrogansen blant politikerne/embedsverket og politiske miljøer er over alle støvleskaft, og de gir inntrykk av egen forherlig-hellighet, media er deres prostituerte luddere.

(Innlegget ble redigert 04.07.14 10:39)

Skvirre
04.07.14 10:41
amore: Tror nok også det er viktig at politikerne lytter mer til befolkningen sin enn det de gjør nå. Det er alltid folket som skal bestemme i et land. Politikerne skal alltid være folkets tjenere.

Spørsmålet er om man skal lytte til de som skriker høyest eller de som er flest. Disse meningene som det her blir vist til er i et klart mindretall og det finnes flere politiske partier som går til valg på disse synspunktene også.

Skvirre
04.07.14 10:43
amore: Det må være såpass takhøyde i Norge at også de som er imot det flerkulturelle samfunnet ikke blir stemplet på lik linje med Breivik og hans likesinnede.
Den forvandlingen landet vårt har gjennomgått er jo gjenstand for debatter, og da har folk ulike meninger.

Dette er jeg enig i. Det som derimot bør debatteres er det ekstremistiske hatet. Uansett i hvilken ende av høyre-venstre aksen det kommer fra.

Torotto
TorottoInnlegg: 10778
04.07.14 11:07
baov: Her treffer du manges spikere på  tommeltotten. Arrogansen blant politikerne/embedsverket og politiske miljøer er over alle støvleskaft, og de gir inntrykk av egen forherlig-hellighet, media er deres prostituerte luddere.

22. juli var ett angrep både på Arbeiderpartiet og demokratiet.  

Bombeaksjonen mot regjeringskvartalet var rettet mot Arbeiderpartiet som den største innenfor det RødGrønne samarbeidet.  Men også mot alle de som befant seg i nærheten av kvartalet.  Slik ble vår toleranse overfor fremmedkulturelle angrepet og det norske folk var ABB's fiender.  

Utøya aksjonen var rettet mot de yngste og hvor ABB fremstod, som en hatefull massemorder.  Ubevæpnede barn, ble skutt rett ned og henrettet.  

Her viste AP og andre som ble rammet personlig av tragedien, en storhet ved å snakke om å stå sammen og ikke dyrke hatet.  

Derfor har partiet, nå når saken har kommet på avstand ett naturlig behov for å få ut,  noen av denne innestengte fustrasjon over tapene og mot politiske strømninger som dyrker hat istedet for toleranse.

At arroganse i politiske partier og embetsverk, skal bli ett forsvar for slike syke handlinger, blir helt absurd.

Ikke minst på grunnlag at ett samlet politisk miljø i Norge tar avstand fra denne type handlinger.

Støtter Raymond her.   

(Innlegget ble redigert 04.07.14 11:08)

Goblin_9
Goblin_9Innlegg: 22014
04.07.14 11:13
baov: Det Norske Arpeiderparti har ikke tatt selvkritikk og har ikke endret seg.

Jeg synes du bør redegjør for nøyaktig HVA  du mener Arbeiderpartiet skulle ta selvkritikk på, i forbindelse med terroraksjonen?
Gjør du ikke det, blir jo påstanden hengende i luften.

eerun
eerunInnlegg: 4216
04.07.14 11:28
Krigogsånt: Vil vel tru han mener at AP burde tatt selvkritikk for at de ble angrepet.

Angrepet skjedde da vitterilig som en følge av politikken AP har ført, ikke at den skandalsøse politikken Jensemann og co har ført rettferdigjør handlingene til ABB, men likevel så til ettertanke kanskje det burde reflekteres over likevel. Det bør jo være høyt under taket i et demokrati.

(Innlegget ble redigert 04.07.14 11:30)

KongBob
04.07.14 11:30
eerun: Angrepet skjedda da vitterilig som en følge av politikken AP har ført

Mener du terroroffer bør ta selvkritikk og gjøre som terroristene vil?...

Sagt med andre ord; Om en venstreekstrem terrorist bomber Frp-huset i Oslo på grunn av Frp sin politikk, bør da Frp ta lærdom av dette og legge om politikken?...   Eller gjelder logikken din kun AP?...

(Innlegget ble redigert 04.07.14 11:33)

Batucada
BatucadaInnlegg: 9538
04.07.14 11:43
KongBob: At noen mener at de som blir utsatt for terror bør ta hintet og gjøre som terroristene ønsker er så hinsidig all sunn fornuft så jeg tvilte faktisk på at noen kunne mene det...

Tvilte du virkelig på det? Var mange tullinger, også her på VGD, som mente tilsvarende under karikaturdebattene. Masse aggresjon mot disse bråkmakerne av noen tegnere som satte liv i fare gjennom sine onde streker.

Terroristene ble stort sett sammenliknet med veps (man ikke skulle tirre), bål/ild (man ikke skulle helle bensin på) og andre ting som kjennetegnes av manglende evne til å ta ansvar for egne handlinger.

Vi har i det hele tatt lange tradisjoner i Norge for å legge skyld på andre enn terroristene. Jfr også Israel/Palestina-debatten, eller 11. september der Mads Gilbert og Hans Husum mente det var uttrykk for de «undertryktes» legitime rett, heller enn feks al-Qaidas krigerske røtter og imperialistiske ambisjoner. Per Fugelli var inne på samme spor:

«For det andre fordi jeg føler at vi har den største skyld og det høyeste ansvar for forandring. Som jeg skal utdype senere, mener jeg at Vestens grådighet og hovmot har ført til den fattigdom og krenkelse terrorisme blir til av.»

eerun
04.07.14 11:54
KongBob: Sagt med andre ord; Om en venstreekstrem terrorist bomber Frp-huset i Oslo på grunn av Frp sin politikk, bør da Frp ta lærdom av dette og legge om politikken?... Eller gjelder logikken din kun AP?...

Det å reflektere over hvorfor noen blir så forbanna over den politikken som blir ført er vel helt naturlig i en sånn situasjon. Om man da ikke selv tror at politikken man fører er så overtreffelig at ingen ikke kan like den, slik jeg tror AP folk tenker om sin politikk.

Batucada
BatucadaInnlegg: 9538
04.07.14 12:14
eerun: Det å reflektere over hvorfor noen blir så forbanna over den politikken som blir ført er vel helt naturlig i en sånn situasjon.

Jeg syns man skal reflektere over at mange blir så forbanna at de skriver innlegg i kommentarfelt med tildels stygge ord.

At et åpenbart dypt skadet menneske som aldri har hørt til noe sted eller representerer noen som helst nådeløst henretter ungdom bør ikke være utgangspunktetet for refleksjon rundt feilslått innvandrings- og integreringspolitikk.

Lytt til og reflektér over de mange vanlige menneskene som respekterer demokratiet og uttrykker seg fredelig, ikke han ene personen som ville heve seg over reglene og leke (den mest brutale og allerjævligste) gud.

(Innlegget ble redigert 04.07.14 12:15)

eerun
04.07.14 12:19
Batucada: Lytt til og reflektér over de mange vanlige menneskene som respekterer demokratiet og uttrykker seg fredelig, ikke han ene personen som ville heve seg over reglene og leke (den mest brutale og allerjævligste) gud.

Det finnes fler gærninger der ute som ABB, desverre.

GGråstein
GGråsteinInnlegg: 29928
04.07.14 12:35
Batucada: Vi har i det hele tatt lange tradisjoner i Norge for å legge skyld på andre enn terroristene. Jfr også Israel/Palestina-debatten, eller 11. september der Mads Gilbert og Hans Husum mente det var uttrykk for de «undertryktes» legitime rett, heller enn feks al-Qaidas krigerske røtter og imperialistiske ambisjoner. Per Fugelli var inne på samme spor: «For det andre fordi jeg føler at vi har den største skyld og det høyeste ansvar for forandring. Som jeg skal utdype senere, mener jeg at Vestens grådighet og hovmot har ført til den fattigdom og krenkelse terrorisme blir til av.»

Dette blir faktisk noe annet. Når det gjelder Israel/Palestina og USAs utallige krigseventyr er det høyst diskutabelt om hvem som er den største terroristen. Det blir ikke automatisk ikke-terrorisme fordi en stat begår terroren.

AP har i veldig liten grad stått for statsterrorisme. Bombingen av Libya er det eneste eksemplet jeg kommer på. Hvis bombingen av regjeringskvartalet hadde vært utført av libyere, kunne man ha diskutert rettferdigheten av den. Men ikke når det var en norsk høyreekstremist.

(Innlegget ble redigert 04.07.14 12:38)

KongBob
04.07.14 12:41
eerun: Det å reflektere over hvorfor noen blir så forbanna over den politikken som blir ført er vel helt naturlig i en sånn situasjon. Om man da ikke selv tror at politikken man fører er så overtreffelig at ingen ikke kan like den, slik jeg tror AP folk tenker om sin politikk.

Hvis man er forbanna over politikken AP fører, så stemmer man på et annet parti...

Det er slik demokratiet fungerer...

Det er bare du og noen få andre som mener at partiene skal innrette seg etter hva terrorister måtte mene...

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg