Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Sluttalen til Breivik, siste dag i retten.

NYTT TEMA
promille_krapylet
promille_krapyletInnlegg: 27072
21.08.14 12:45

https://www.youtube.com/watch?v=_Kbt-cQjsqs

Det er vanskelig å ta noen stilling til noe som helst, samt underbygge med noe særlig annet enn en link.

Kanskje bortsett fra at dette innlegget i retten aldri skulle vært sensurert.
Grunnen til dette blir for meg uforståelig.

Rockoh
RockohInnlegg: 10531
13.09.14 03:53
promille_krapylet: Kanskje bortsett fra at dette innlegget i retten aldri skulle vært sensurert.
Grunnen til dette blir for meg uforståelig.

Ja , helt enig ! Det skulle ikke vært så sensurert i retten .Siden de kaller dette hatkriminalitet vil de også sensurere hatefulle ytringer .Jeg lurer på det å kalle det hat kriminalitet ,fordi Breivik virket så rolig og fattet og ikke styrt av følelser .Er ikke hat en veldig sterk følelse da ?

Kanskje Breivik var under mind-control ? Når en hører og ser han under forsvarstalen ,legger han rolig ut om det han ser som politiske saker .Ikke mye følelser der.Han sa jo mordene var en slags PR for å selge manifestet .Han sa og at han vil vi skal se på han som en selger -en selger av ideer .Dette er så kaldt beregnende ,at det er mye verre enn en som skyter i affekt ,selv om resultatet selvfølgelig er like ille .

Så jeg lurer på om Breivik kan være en agent for New World Order , som bearbeidet han under mind-control , og satte han i "stand" til dette .I såtilfelle er det nettopp mer sensur bl.a. de er ute etter å oppnå .

De kan også ha plassert mye sannhet hos Breivik ,for ingen vil assosieres med han ,og mange går automatisk imot alt han har sagt .En effektiv form for selvsensur .

Dyrstad
DyrstadInnlegg: 1981
13.09.14 05:59

Brenn i helvete ABB.

kovensen
kovensenInnlegg: 10152
04.11.14 18:12
Rockoh: Siden de kaller dette hatkriminalitet vil de også sensurere hatefulle ytringer .Jeg lurer på det å kalle det hat kriminalitet ,fordi Breivik virket så rolig og fattet og ikke styrt av følelser .Er ikke hat en veldig sterk følelse da ?

Det er jo nettopp problemet med ABB. På et eller annet tidspunkt i livet har fyren totalt mistet alle menneskelige følelser. Han evner like lite å elske som å hate. Fyren er blottet for følelser. Og likevel må det være lov å kalle det hele for "hatkriminalitet", siden han åpenbart bidrar til at enkelte mennesker blir nedvurdert i sitt menneskeverd.

Rockoh
06.11.14 05:21
kovensen: Fyren er blottet for følelser.

Nei  Han er ikke helt avflatet i følelseslivet ,for han både smilte , lo , gråt og ble sint i retten .

kovensen
kovensenInnlegg: 10152
06.11.14 14:10
Rockoh: han både smilte , lo , gråt og ble sint i retten

Det var ikke mye av det, for å si det sånn. Det som kom av følelsesuttrykk fra ABBs side under rettssaken, kom på instruksjon fra forsvarer Lippestad, slik at rettspsykiaterne skulle bli lurt til å tro at ABB var tilregnelig. Fyren er avstumpet, svært avstumpet i følelsesregisteret.

Rockoh
07.11.14 16:32
kovensen: Det var ikke mye av det, for å si det sånn. Det som kom av følelsesuttrykk fra ABBs side under rettssaken, kom på instruksjon fra forsvarer Lippestad, slik at rettspsykiaterne skulle bli lurt til å tro at ABB var tilregnelig. Fyren er avstumpet, svært avstumpet i følelsesregisteret.

Jeg tror absolutt ikke det kom fra Lippestad at ABB gråt eller ble rørt til tårer da han så sin egen video i retten .Heller ikke de andre følelsesreaksjonene jeg så fra han , kunne ha blitt instruert .

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg