Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

ABB nytt

NYTT TEMA
VivaLV
VivaLVInnlegg: 27928
22.12.15 21:04

ER det virkelig nødvendig av NRK og "kjøre" denne nyheten nå 2 dager før juleaften? Først 19-nyhetene og nå 21-nyhetene. Intervju av forsvarer, rettspsykiater, historiker osv. osv.

Syntes dette virker unødvendig mhp. respekten for de pårørende.

KingKongHalvor
KingKongHalvorInnlegg: 48495
22.12.15 21:16

Så det ikke selv, hva var det om denne gangen?

VivaLV
22.12.15 22:07
KingKongHalvor: Så det ikke selv, hva var det om denne gangen?

Det var jo det som var merkelig at det ikke var så mye nytt! Hadde det virkelig vært noe nytt så selvsagt greit med ett oppslag om det.

Hovedsaken (som vel ble kjent i dag) var at de skulle ha den rettssaken i gymsalen. Så hadde de supplert med en slags reportasje om at han er blitt mer radikalisert i fengselet og intervju med diverse personer. Neppe noe nytt som har dukket opp de siste dagene.

Stoppet på TVen og tok frys og leste det brevet og han fremstår utvilsomt som galere enn noengang.

VivaLV
23.12.15 16:14

Det var jo en ny ting som dukket opp i går. ABB har vistnok sverget troskap til Vidkun Quisling i cella!

staaalisen
staaalisenInnlegg: 2546
22.07.16 22:31
VivaLV: Quisling

Og Quisling var som kjent en borgerlig politiker med tilhold i Bondepartiet og Nasjonal Samling. Som sviker er Quisling kjent over hele den siviliserte verden.

Nok om det, da skulle ABBs politiske ståsted være presentert. Hans angrep rammet statsadministrasjonen, Arbeiderpartiet og i særlig grad arbeiderungdommen. Nå fem år etterpå tar jeg sjansen på å si at hans angrep, nei, det rammet ikke privat næringsliv, borgerligheten, innvandrere og andre "utsatte" grupper i vårt samfunn. Vi skal være glad for at ikkje de sistnevnte og kanskje flere ble skyteskiver for hans terrorangrep.

I likhet med mange andre blir jeg fremdeles veldig sint når jeg tenker fem år tilbake. Det irriterer meg også at enkelte særgrupperinger i vårt land later som om de ble rammet. Ja, noen hevder til og med at deres særgruppe var hans egentlige mål.

La meg gjenta: ABBs angrep var rettet mot statsadministrasjonen, Arbeiderpartiet og AUF. Punktum.

widschge
widschgeInnlegg: 117
28.07.16 14:10
staaalisen: Det irriterer meg også at enkelte særgrupperinger i vårt land later som om de ble rammet. Ja, noen hevder til og med at deres særgruppe var hans egentlige mål.
La meg gjenta: ABBs angrep var rettet mot statsadministrasjonen, Arbeiderpartiet og AUF. Punktum.

Mener du at folk på ytterfløyene i norsk politikk, samt politiske, kulturelle og religiøse særgrupper later som om Breiviks angrep var rettet mot dem?

Mrsa2
Mrsa2Innlegg: 5806
30.07.16 21:00
widschge: Mener du at folk på ytterfløyene i norsk politikk, samt politiske, kulturelle og religiøse særgrupper later som om Breiviks angrep var rettet mot dem?

Det var jo enkelte frå Frp som uttalte at det var dei som var offeret.

staaalisen
staaalisenInnlegg: 2546
30.07.16 22:25
Mrsa2: Frp

Frp har aldri hevdet at de var målet for Breiviks angrep. Din påstand er bare tull.

Keva
KevaInnlegg: 15326
06.08.16 09:38
staaalisen: Din påstand er bare tull.

Ja, det blir jo slik når du ikke vet forskjell på 'mål' og 'offer'.

KongBob
KongBobInnlegg: 35380
10.08.16 12:21
Mrsa2: Det var jo enkelte frå Frp som uttalte at det var dei som var offeret.

Nei, her tror jeg du blander litt...

Du tenker nok på Siv Jensen sin uttalelse; Jeg synes det er avskyelig det som har skjedd, men jeg synes det er like avskyelig at enkelte medier forsøker å trekke en kobling mellom denne mannens udåd, og Fremskrittspartiet, sa Siv Jensen til NRK søndag formiddag.

Altså at hun syntes det var like avskyelig å sette likhetstegn mellom ABB og FRP, som å slakte ned barn og ungdom for fote...

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg