Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Elektromagnetisk felt rundt kroppen

NYTT TEMA
MrOlav
MrOlavInnlegg: 1992
09.12.01 01:28
Dette er noe som en aldri eller sjelden hører om, men likevel forekommer det. Leste på tekst-TV for en stund siden om en engelsk gutt som alltid utløste butikkalarmen når han var på vei ut av butikken, fordi han hadde et så kraftig felt rundt kroppen. Og jeg kjenner ei jente som ikke kan bruke klokke, hverken mekanisk eller batteridrevet, fordi feltet hennes får klokken til å gå feil.
Kirlianfotografier er riktignok ikke fotografier av selve dette feltet, men de avsører likevel, etter hva jeg har forstått, visse saker om kroppen.
Dette er noe jeg savner i populærlitteraturen.
Noen som vet noe om dette emnet?
hararudo
hararudoInnlegg: 83
09.12.01 15:16
Samme med muttern min, kan ikke bruke quartsklokker, men gameldagse veldig store og mekaniske armbaandsur gaar...
Hvis man har mye jaern i kroppen kan dette enkelt magnetiseres ved aa plassere kroppen i et magnetisk felt. Samtidig vil man jo ogsaa forsterke feltet kroppen blir plassert i fordi man oeker permeabiliteten i rommet der feltet oppstaar. Jeg vet ikke hvordan butikkalarmer fungerer....
Roede blodceller inneholder jo jaern, saa kanskje en kjempe blodprosent har noe med det aa gjoere?... Bare en tanke
MrOlav
09.12.01 16:05
Skulle ikke være så vanskelig å finne ut med dagens hjelpemidler. Men det synes som om noen individer har dette ved seg hele livet. Men jeg undres på hvorfor det er så lite litteratur om dette emnet, og hvilke andre skapninger enn mennesker det gjelder.
gubbendarius
gubbendariusInnlegg: 3504
10.12.01 07:49
De fleste mennesker som bor i norge (eller verden) i dag er jo omgitt av elektromagnetiske felter på alle kante. (TV,data,radio,høyspentledninger osv).
Hvis man da, som noen så intelligent sa har en høy prosent av røde blodlegemer, kan det jo tenkes at man blir magnetisert. Denne magnetkraften vil jo vanligvis forsvinne av seg selv, men ikke hvis man går i nærheten av nye magnetiske apparater. Det kan godt tenkes at en slik butikkalarm som står i utgangen av en butikk sender fra seg magnetisme, for å oppdage tyver. Denne gutten har da en magnetisme som virker inn på butikkalarmen. Kanskje.......
tankefull
tankefullInnlegg: 429
10.12.01 08:59
En mulighet er jo selvsagt at dette elektromagnetiske feltet er det man fra gammelt av (og blant new age'ere) kaller for aura...

Alle er vi omgitt av et slikt felt. Dette har ingenting med noe mystisk å gjøre. Hele kroppen din skaper energi. Hver gang du rører på deg sender du f.eks. ut små pulser av elektrisistet. Vi kan ikke se dette feltet (vanligvis), men det er der likevel. Jeg vil tro at alle skapninger har dette, på en eller annen måte.
Det er jo det.. det vi betrakter som fast materie er jo egentlig ikke det. Det er bare det at bevegelsene i materien unngår vår oppfattelse, enten fordi den beveger seg for sakte, eller for fort. Denne "utvekslingen" av energi foregår sannsynligvis konstant. Kanskje er det dette som er det "elektromagnetiske" feltet. Altså utvekslingen av energi fra materie både i oss og rundt oss. De som får andre ting til å reagere, som f.eks. klokker og tyverialarmer, har kanskje en usedvanlig høy frekvens av denne utskiftingen av materie, om man vil.

Bare et forslag fra min side da :)

Ikke sikkert at feltet rundt oss i seg selv er elektromagnetisk, men at det er kun det som kan registreres med de instrumentene vi har pr. i dag ...

~TF~
MrOlav
13.12.01 17:12
At kroppen består av langt mer enn det fysiske, og sannsynligvis av mer enn det vitenskapen så langt har observert, er det store sjanser for.
Er også enig i at slikt har lite med mystikk å gjøre.
oeyvind641
oeyvind641Innlegg: 3115
13.12.01 17:37
Ja, det er mye omkring vår fysiske verden vi fremdeles ikke har svar på.
Det har vært gjort seriøs forskning på dette feltet, men noen skikkelig forståelse av fenomenet har man fremdeles ikke.
MrOlav
06.01.02 05:38
Nei, men man burde definitivt gjøre det. En del tyder på at man kan helbredes for enkelte lidelser ved eleltromagnetisk stråling. Eksempelet jeg siterer nedenfor er ikke enestående i sitt slag.

http://www1.his.no/adm/inform/monitor/9702/9702-07.html

Torfinn Johnsen kan vi rubrisere som oppfinner fra 1984 da brøt over tvert med en daværende yrkeskarriere i oljebransjen. Ironisk nok kom han som røykende allergiker helt tilfeldig i kontakt med en isrælsk professor som gjennom forskning kunne påvise at allergikere som ble utsatt for stråling via elektriske felt ble kvitt sine depresjoner og allergier.
Hva som da skjedde i Johnsens hode vet vi ikke helt, men dagens poeng er at vedovnenes nåværende forurensende effekt kan bli redusert ved hjelp av en elektrogenerator. Generatoren skaper tilstander som danner radikaler. Prosessen reduserer lukt, fjerner røyk, skaper en mer fullstendig forbrenning, får mer varme ut av vedkubbene - og det viktigste: Luftforurensningen blir drastisk redusert.
Zinedane
ZinedaneInnlegg: 1502
06.01.02 21:19
Nå må dere passe dere da, så moderator ikke må flytte diskusjonen over fra vitenskap til et eller annet alternativ greie.....
MrOlav
07.01.02 03:56
Uknovensjonelt kanskje, men ikke det man forbinder med alternativt. Det foregår som sagt seriøs forskning på dette området.
oeyvind641
oeyvind641Innlegg: 3115
07.01.02 19:50
Temaet har vært tatt opp i en naturvitenskapelig serie på NRK eller TV2. Har gjeldende serie på video. Kommer kanskje tilbake til det.
PetrineSmart
PetrineSmartInnlegg: 1
Busus
BususInnlegg: 583
08.01.17 23:22

Det å "magnetisere" jern går ut på at man dreier mange små partikler/felter til å peke i samme retning. Dette vil være praktisk umulig å gjøre med røde blodlegemer, da det ville forutsette at hvert blodlegemer alltid peker i den samme retning.

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 41563
09.01.17 00:05
MrOlav: Og jeg kjenner ei jente som ikke kan bruke klokke, hverken mekanisk eller batteridrevet, fordi feltet hennes får klokken til å gå feil.

Hvordan vil du dokumentere at en mekanisk klokke går feil på grunn av hennes "felt"?

Bortsett fra det, deler jeg Zinedanes innlegg fr 06.01....

Mvh

BE

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 41563
09.01.17 00:07
MrOlav: seriøs forskning

Hva mener du med "seriøs forskning"?

Gi gjerne eksempler relevante for denne tråden.

Mvh

BE

petterG
petterGInnlegg: 9296
09.01.17 09:52
BlackEagle: Hva mener du med "seriøs forskning"? Gi gjerne eksempler relevante for denne tråden.

MrOlav hadde sitt siste innlegg på VGD den 16.04.2003. Dessverre...

Grammofon
GrammofonInnlegg: 1897
09.01.17 13:34
MrOlav: En del tyder på at man kan helbredes for enkelte lidelser ved eleltromagnetisk stråling.

Et eksempel på det er beinskjørhet. Når beinskjørheten skyldes vitamin D-mangel kan den både forebygges og helbredes ved hjelp av vanlig sollys (som er elektromagnetisk stråling).

Zpiff
ZpiffInnlegg: 18210
02.02.17 15:15
Busus: Dette vil være praktisk umulig å gjøre med røde blodlegemer, da det ville forutsette at hvert blodlegemer alltid peker i den samme retning.

Det kunne vært artig å studert hvordan (blod)cellene fortonet seg i denne frosken :) 
Så det er vel "bare" å kombinere ekstrem detektor/scanner-evne med superledere (eg. en ekstremt sterkt magnetisert CT med ekstremt høy oppløsning mht. scanning). 
Det kommer vel, og det som eksisterer av CT'er begynner vel å bli gammelt/utdatert også :) 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg