Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Før leste jeg...

NYTT TEMA
petterG
petterGInnlegg: 9160
29.04.12 02:46

VGD/Vitenskap hver dag! Interessante temaer og diskusjoner, kunnskapsrike folk som var villige til å dele med oss "legfolk"!!

I dag titter jeg innom kanskje en gang i uken og blir like skuffet hver gang. Forumet oversvømmes av tydelig forvirrede og sinnslidende mennesker som produserer høytflyvende galskap i et  imponerende tempo, med innlegg som i beste fall hadde passet på /UFO.

Tenk hvis MOD kunne rydde/stenge ute verstingene slik at de normale kommer tilbake...! 

des163
des163Innlegg: 719
29.04.12 04:39

Enig.

RattusNorvegicus
RattusNorvegicusInnlegg: 12422
29.04.12 09:18

Dårlige innlegg fortrenger gode.

petterG
29.04.12 15:23
Pip_6: -Nå spør iallefal folk om ting de har opplevd, og ting det finnes forutsetninger for å svare på.

Ja særlig; ånder, gjenferd og folk som hugger ved til de produserer kulelyn... I tillegg en dose energi produsert av luft og kjærlighet.

Pip_6
Pip_6Innlegg: 18509
29.04.12 16:37
petterG: I tillegg en dose energi produsert av luft og kjærlighet.

-Anbefales. ;o)

petterG
29.04.12 17:20
Pip_6: -Anbefales. ;o)

Skulle selvsagt være "fri energi"!!! :)

ziggypoppp
ziggypopppInnlegg: 809
30.04.12 22:33

Ja jeg må si meg enig her. Kanskje det burde opprettes en egen gruppe som heter "Kvasivitenskap" eller noe slikt, så vitenskapsgruppa igjen kan bli hva det engang var. Før var jeg her inne mest for å lese hva folk med litt/mye kunnskap om seriøs vitenskap diskuterte, og var med å diskuterte litt hvis jeg følte jeg hadde noe konstruktivt å bidra med, eller spørre om ting jeg ikke visste. Var kanskje litt mer "nerdefaktor" her inne da, men for meg er vitenskap nettopp litt nerdete i den forstand at det bør inneholde mest mulig fakta. Morro med litt filosofiske betraktninger rundt vitenskapen muligens, men jeg syntes inneholdet bør ha en viss rot i virkeligheten for å kunne kalles vitenskap. Tror også at når de fleste trådene inneholder svada og gjerne utrettelige innlegg fra religiøse som skal frelse oss fra vitenskapen ved hjelp av spamming, så holder de som virkelig interesserer seg for vitenskap borte. 

OlePerOlsenPersen
OlePerOlsenPersenInnlegg: 1196
30.04.12 22:43
ziggypoppp: Tror også at når de fleste trådene inneholder svada og gjerne utrettelige innlegg fra religiøse som skal frelse oss fra vitenskapen ved hjelp av spamming, så holder de som virkelig interesserer seg for vitenskap borte.

Der er man enig.Forumet bør handle om forskning. Hvilken som helst forskning. Deltakere av enkelte typer snakker ikke om noe kunnskapsorientert, men kun poesi eller gud eller klaging over at evolusjon finner sted.

Dog er det jo enkelte her inne som også utad framstår som 'vitenskapelige' mens kunnskapen deres er begrenset til trigonometri eller Vestre Bærums kommunestyres vedtak i 1979, mens man da har en sterk misunnelse mot evt innlegg som ikke handler om overnevnte.

OlePerOlsenPersen
30.04.12 22:45
petterG: Skulle selvsagt være "fri energi"!!! :)

Ja huff den friheten og billige energien. Kan jo gjøre at de store strømselskapene taper penger, og Olga på 83 sparer ei krone. Går jo ikke an.

LYSVING
LYSVINGInnlegg: 1236
30.04.12 22:54

Hører dette til på vitenskap?:)

(Innlegget ble redigert 30.04.12 23:01)

LYSVING
30.04.12 23:19
petterG: VGD/Vitenskap hver dag! Interessante temaer og diskusjoner, kunnskapsrike folk som var villige til å dele med oss "legfolk"!! I dag titter jeg innom kanskje en gang i uken og blir like skuffet hver gang. Forumet oversvømmes av tydelig forvirrede og sinnslidende mennesker som produserer høytflyvende galskap i et imponerende tempo, med innlegg som i beste fall hadde passet på /UFO. Tenk hvis MOD kunne rydde/stenge ute verstingene slik at de normale kommer tilbake...!

Let us come to an end of this summary. Årsaksammenhenger? FØR Var det intr temaer og diskusjoner . Kunnskapsrike folk som var villige til å dele media with legend. In dung tag titans services I getting disputed every gangster .Force overlaps the tide and since mennonites sometimes provides highly galaxy in an important temperature medical innovation sometimes in best-known false "hades" (passenger people) aforementioned ufos.

tanker models could clearly step outside versuus slightly so determined normal kombat tilt.

(Innlegget ble redigert 30.04.12 23:23)

OlePerOlsenPersen
30.04.12 23:23
LYSVING: Let us come to an end of this summary. Årsaksammenhenger? FØR Var det intr temaer og diskusjoner . Kunnskapsrike folk som var villige til å dele media with legend. i dung tag titans services I getting disputed every gangster .Force overlaps the tide and since mennonites sometimes provides highly galaxy in an important temperature medical innovation sometimes in best-known false "hades" (passenger people) aforementioned ufos. tanker models could clearly step outside versuus slightly so determined normal kombat tilt.

Dette er ikke 8 mile-filmen på syretrippversjon?

LYSVING
30.04.12 23:26

Nei det er engelsknorsk oversettelse.: :)

(Innlegget ble redigert 30.04.12 23:29)

ziggypoppp
30.04.12 23:45

Er du bipolar?

LYSVING
30.04.12 23:47
OlePerOlsenPersen: Dette er ikke 8 mile-filmen på syretrippversjon?

mobility issues complained with society?

LYSVING
30.04.12 23:48
ziggypoppp: Er du bipolar?

Are you extended from columbia?

(Innlegget ble redigert 30.04.12 23:48)

ziggypoppp
01.05.12 00:01

Nei, jeg er fra det ytre rom. Jeg bor på en planet som hovedsaklig er befolket av nisser og dverger, og små lykketroll som røyker cannabis og spiser fleinsopp. Jeg pendler dit med mitt pedaldrevne helikopter hver dag, for jeg jobber der som intergalaktisk blokkfløytestemmer. 

OlePerOlsenPersen
01.05.12 00:16
ziggypoppp: Nei, jeg er fra det ytre rom. Jeg bor på en planet som hovedsaklig er befolket av nisser og dverger, og små lykketroll som røyker cannabis og spiser fleinsopp. Jeg pendler dit med mitt pedaldrevne helikopter hver dag, for jeg jobber der som intergalaktisk blokkfløytestemmer.

Høres bra ut om skattenivåene er greie.

ziggypoppp
01.05.12 01:12

Jada, jeg er nullskatteyter. Det har sammenheng med at jeg også er nullinntektsmottager. Men jeg får mye frisk luft og trim da :) 

OlePerOlsenPersen
01.05.12 09:42
ziggypoppp: Men jeg får mye frisk luft og trim da :)

Hjelper ikke det med den feite jointen :-)

Pip_6
01.05.12 11:56
ziggypoppp: religiøse som skal frelse oss fra vitenskapen ved hjelp av spamming

Disse har jeg ikke truffet på, enda..

Men jeg har truffet på horder av 'nerder' som trekker inn religion i diskusjonene, gjerne når de 'står litt fast' i debatten selv.

-Hva folk interesserer seg for her inne er jo lett å se. Ønsker du fart i tråden din, er det jo bare å ta for seg litt religion -(og dere fosser til for å diskreditere).

(Innlegget ble redigert 01.05.12 12:01)

ziggypoppp
01.05.12 12:57

Ja mulig jeg ikke har fått med meg essensen i trådene jeg har tittet igjennom, så jeg vet ikke om det er religiøse som har forsøkt å motbevise vitenskap ved hjelp av bibelen, eller om det er folk som har trukket religion inn i trådene selv for å si sin mening om hvor "dumt" dette er. Begge delene syns jeg egentlig er like ille. Vitenskap og religion er to forskjellige ting som ikke har noe med hverandre å gjøre slik jeg ser det, og det er umulig å slå ihjel den ene med den andre. Faktisk har jeg opplevd å se at mange av de som har et veldig reflektert syn på vitenskap også er religiøse. 

Pip_6
01.05.12 14:30
ziggypoppp: Ja mulig jeg ikke har fått med meg essensen i trådene jeg har tittet igjennom, så jeg vet ikke om det er religiøse som har forsøkt å motbevise vitenskap ved hjelp av bibelen, eller om det er folk som har trukket religion inn i trådene selv for å si sin mening om hvor "dumt" dette er. Begge delene syns jeg egentlig er like ille. Vitenskap og religion er to forskjellige ting som ikke har noe med hverandre å gjøre slik jeg ser det, og det er umulig å slå ihjel den ene med den andre. Faktisk har jeg opplevd å se at mange av de som har et veldig reflektert syn på vitenskap også er religiøse.

Jeg kan kun kommentere basert på eget perspektiv.

-Og for meg, er det ofte slik at jeg 'gjør en god sak', for så å få 'blåst i trynet' at jeg er religiøs og dermed ikke har greie på noe. -(Og jeg er faktisk ikke religiøs, engang.. Jeg tar ofte religion i forsvar, da jeg syntes det er mange interessante elementer i religion, som jeg ofte lett trekker paraleller til hva vi finner ut i moderne vitenskap (jeg er derfor ofte ikke så hard i min kritikk av religion).

Temaene har lett for å flyte ut her på forumet, og omfatte flere vitenskaplige feldt.
-Noe jeg syntes er bra..

(Men mattetrådene deres skal dere få ha for dere selv, for min del :o)

(Innlegget ble redigert 01.05.12 14:32)

petterG
01.05.12 21:50
petterG: Forumet oversvømmes av tydelig forvirrede og sinnslidende mennesker som produserer høytflyvende galskap i et  imponerende tempo, med innlegg som i beste fall hadde passet på /UFO.

Og den såkalte "LYSVING" er for øyeblikket den verste av alle, at det er mulig å få holde på slik...?

LYSVING
01.05.12 22:00
petterG: Og den såkalte "LYSVING" er for øyeblikket den verste av alle, at det er mulig å få holde på slik...?

(Innlegget ble redigert 01.05.12 22:12)

LYSVING
01.05.12 22:16

Takk:)

(Innlegget ble redigert 01.05.12 22:22)

LYSVING
01.05.12 22:37

(Innlegget ble redigert 01.05.12 22:48)

Azurrr
AzurrrInnlegg: 882
26.07.12 23:08

Dere har svart på alt folk lurer på, så nå er det bare usvarbare spørsmål igjen :) Godt jobbet :)

Saltosprekkens_Draum
Saltosprekkens_DraumInnlegg: 4630
31.07.12 02:15
Pip_6: -Nå spør iallefal folk om ting de har opplevd, og ting det finnes forutsetninger for å svare på.

Jeg er enig i at fora ikke bør bli a4.  Problemet er likevel at enkelte innleggspostere her har like lite kunnskap om naturen og fysikken som kråker og tusenbein har på fotball. Derfor blir de fleste av innleggene deres bare masse tomprat seg imellom. Det kan man gjøre på chatteforum.

petterG
14.03.13 17:24

Og nå har galskapen startet igjen. I skrivende stund er seks av sju "topptråder" på vitenskap kuppet av kreasjonister og UFOister og det som verre er...

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg