Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Trenger hjelp fort!

NYTT TEMA
Suarling
SuarlingInnlegg: 1430
31.05.12 00:16

Kom plutselig på at jeg skal ha en muntlig framføring i matte i morgen. Jeg lurte på om noen her kunne lage et par regnestykker til meg som jeg kan ta med? Temaet jeg fikk var "Idrettsdag". Jeg går 1året på vgs så ikke lag regnestykkene for vanskelige. På forhånd takk!

nøkkerosa
nøkkerosaInnlegg: 6589
31.05.12 00:35

Tenk logisk.....og geometrisk som naturfilosofane sokrates og Platon (lytt til din indre Intuisjon....som veit svaret FØR du tenker!!!)......og so kan du jo spørre din sensor kven som fann opp talla? Kor kom talla frå? Himmelen? ;-) 

Korleis kunne Sumerarane dele inn jorda i 360 grader for 6-7-8 tusen år sidan? Dagens matte er grunnlagt av desse summerarane......og kven gav dei kunnskapen om matte som vi brukar i dag .....utan "å tenke"? ... ;-) 

nøkkerosa
31.05.12 00:39

"Idrettsdag" høyres ut som statestikk......putt talla inn i ein boks og walla......av 100 deltakarar so kom 5 i mål. 3 døde.....og dei andre orka ikkje å fullføer......huffa...så statestikken visa at omtrent 1% av Norges befolkning orkar idrett....hihi

Meda andre ord......bruk fantasien din 110%.....køyr på.......og overdriv med humor...... ;-) (gjerne svart ...hehe)

nøkkerosa
31.05.12 00:47

Okay no forvirra eg sikkert noko grusomt.....beklager.....men nytt forsøk.....la oss seie at det var 100 idretssdeltakarar.......alle starta likt og sprang som inni  svarte helve.........okay da....for å ikkje overdramatisere....99 kom i mål....1 frafall........så då har du 100% deltakelse.....1% frafall (frafall undervegs =deltakelse)....

Av dei som deltok........sprang 5% under normalen (som sikkert er stasansatt?) og 94% innan normalen.....men berre 2% utmerka seg ved å passere Norges grenser....haha...

øh.....som du sikkert skjønner.....er det betre du brukar din fantasi og ikkje min ;-) LYKKE TIL SUARLING!!!

(lykketanke sendt til deg:)

(Innlegget ble redigert 31.05.12 00:48)

Pelle_Parafin
Pelle_ParafinInnlegg: 2967
09.06.12 03:37

Vet du hvorfor jenter som bruker colgate ikke blir voldtatt? Null hull!

Det var litt matte i den.

jonaslindseth
jonaslindsethInnlegg: 33
12.06.12 14:58

haha, lol :- )

Saltosprekkens_Draum
Saltosprekkens_DraumInnlegg: 4630
16.06.12 02:46
nøkkerosa: og kven gav dei kunnskapen om matte som vi brukar i dag .....utan "å tenke"?

Hvorfor hevder du at sumererne ikke tenkte? Er det noen spesiell bevisførsel du kan peke til som viser til at arter gjennom evolusjon ikke kan lære noe nytt? Hvis noen "andre" mer intelligente lærte oss noe (sikkert mulig men lite trolig), hvordan har da disse lært noe?

(Innlegget ble redigert 16.06.12 02:47)

Saltosprekkens_Draum
Saltosprekkens_DraumInnlegg: 4630
16.06.12 02:54
Pelle_Parafin: Vet du hvorfor jenter som bruker colgate ikke blir voldtatt? Null hull!

Dersom du binder snella fast, fører en grillpølse opp mellom jurene og avløser ostesausen med et greit trykk, vil det med all sannsynlighet regnes som et seksuelt overgrep.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg