Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Abort og aktiv dødshjelp i kristendommen og livsyn

NYTT TEMA
CecilieCF
CecilieCFInnlegg: 7
11.06.12 16:32

Heisann.

Jeg skal ha presentasjon om abort og aktiv dødshjelp, og trenger litt fordi vi skal nemlig sammenlikne abort og aktiv dødshjelp innenfor kristendommen og livssynshumanismen, men det står så lite om det på internett. Så jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg med å finne noen likheter og ulikheter? Blir veldig glad for hjelp :-)

I tillegg lurte jeg på om du vet årsaken til at Russland har så store aborttall selv om de er ortodokse, som opprinnlig er imot dette?

CecilieCF
CecilieCFInnlegg: 7
11.06.12 16:57

Ops, skrev innlegget på tema

Saltosprekkens_Draum
Saltosprekkens_DraumInnlegg: 4630
16.06.12 04:10
CecilieCF: I tillegg lurte jeg på om du vet årsaken til at Russland har så store aborttall selv om de er ortodokse, som opprinnlig er imot dette?

Fordi dess mer du tvinger mennesker til å ikke gjøre noe, vil de søke etter å gjøre det om de føler at de må eller bør. Mennesker slutter ikke å ha sex, og det vil aldri bli voldsomt pop med kondom.

Innestengt seksualitet fører til sykelighet. Det er også derfor det gikk folkesport blant konservative religionsmiljøer (og enda gjør det) i hyppighet av pedofili, voldtekt og incest. I all hovedsak fordi moralen i kulturen forbyr det formelt. Det er også derfor liberal ideologi anbefaler frie tøyler for sexindustrien så lenge det ikke går over til slaveri (noe det delvis dessverre gjør - Slaveri er dog ikke noe nytt under solen).

(Innlegget ble redigert 16.06.12 04:11)

Saltosprekkens_Draum
Saltosprekkens_DraumInnlegg: 4630
16.06.12 04:13

.. I Irland reiste aborterende til Storbritannia for å gjøre inngrepet lovlig der. De som hadde råd. Andre fikk uønskede barn eller forsøkte en illegal abortform som kunne skade eller drepe dem selv.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg