Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

En merkelig teknologi eller en spøk?

NYTT TEMA
Saltosprekkens_Draum
Saltosprekkens_DraumInnlegg: 4630
18.06.12 00:52

http://www.youtube.com/watch?v=t9KxnWk5nJw&feature=related

Fra 5:10 i videoen etter masse tomprat begynner en medisinsk utdannet kar å dra fram et slags metallarmbånd eller hva man skal kalle det. 

Det er merket med noen enkle tegn eller figurer. 

Angivelig "ramlet" denne fyren over et merkelig vesen i utmarka, som drev med ett eller annet som lignet på å samle inn planter. Etter fortellingens påstand, gikk bikkja bananas og angrep det lille vesenet, som fikk et svare styr med hunden men tilslutt gjorde ett eller annet som vrengte eller ødela hunden fullstendig og kun fragmenter av den var igjen. 

Angivelig fikk mannen nærmest panikk ,forståelig nok, og deiset vesenet i knollen med en grein eller noe. Vesenet skal ha våknet opp i mannens fryser der han gjemte det, og overlevd og så reist vekk. Armbåndet vist i videoen skal visstnok kunne "teleportere" personen som benytter det. 

Dette demonstreres i TV-programmet, men vi kan vel sjelden stole på autensiteten i at akkurat at noe demonstreres på fjernsyn.. 

Det hører også med til fortellingen at mannen fant ,like ved vesenet, en slags svart liten sak som var formet som et pentagon med en viss dybde. Angivelig skal det ha vært klin umulig å flytte på det og man bruker planter foran tingen i videoopptakene som et bevis for at det ikke skal ha vært et fikset bilde men jeg tror ikke helt på det.. 

La oss si at historien stemmer. Har ikke fysikkforskning lyktes i å teleportere noe av små partikler?

http://www.youtube.com/watch?v=t9KxnWk5nJw&feature=related

Saltosprekkens_Draum
18.06.12 01:01

http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=zypYQkuxklk&NR=1

Både debunk og antidebunk er vident representert. 

Egentlig regner jeg med det er en 90-tallshoax men det mer interessante er : Hvor mulig er teleportasjon som fenomen eller teknologi? Ikke bare for en partikkel men for eventuelt objekter? Kan man i det hele tatt kopiere kompleksitet på en slik måte?

(Innlegget ble redigert 18.06.12 01:02)

jeangabin
jeangabinInnlegg: 24136
18.06.12 01:06
Saltosprekkens_Draum: Angivelig "ramlet" denne fyren over et merkelig vesen i utmarka, som drev med ett eller annet som lignet på å samle inn planter. Etter fortellingens påstand, gikk bikkja bananas og angrep det lille vesenet, som fikk et svare styr med hunden men tilslutt gjorde ett eller annet som vrengte eller ødela hunden fullstendig og kun fragmenter av den var igjen.  Angivelig fikk mannen nærmest panikk ,forståelig nok, og deiset vesenet i knollen med en grein eller noe. Vesenet skal ha våknet opp i mannens fryser der han gjemte det, og overlevd og så reist vekk. Armbåndet vist i videoen skal visstnok kunne "teleportere" personen som benytter det.  Dette demonstreres i TV-programmet, men vi kan vel sjelden stole på autensiteten i at akkurat at noe demonstreres på fjernsyn..

Stargate Atlantis/SG1?

Jeg tror du har funnet en gammel episode av Blake's 7 . 

Teleportering er under utvikling, men da bare på partikkelstadiet. 

Får forresten ikke google eller youtube til å virke. pussig. 

Saltosprekkens_Draum
18.06.12 01:11

Nei dette er ikke noen serie, men handler om en lege (J.Reed) som angivelig hadde en bisarr opplevelse i villmarken. Men det meste som kommer fra Nordamerika av denne typen kan man jo tvile på

Saltosprekkens_Draum
18.06.12 01:12

Jeg tror siden for hendelsen heter Odisealink

jeangabin
18.06.12 01:13
Saltosprekkens_Draum: Jeg tror siden for hendelsen heter Odisealink

Får du google til å virke nå?

Saltosprekkens_Draum
18.06.12 01:15

Ja her er et søkeeksempel. 

jeangabin
18.06.12 01:17
Saltosprekkens_Draum: Ja her er et søkeeksempel.

Google er nede hos meg. Jeg tror jeg vett hva det er. Bynett har problemer med dns serverne. Det har hendt før. Jeg får bruke yahoo til det ordner seg. 

Saltosprekkens_Draum
18.06.12 01:30

Jeg har alltid en sånn bredbandsbrikke liggende i tilfelle det vanlige nettet ramler ut

Klikk for å gå tilbake til toppen