Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Visjoner og WTC.

NYTT TEMA
kungfuz2
kungfuz2Innlegg: 1794
11.09.16 17:24

Visjoner, å se hendelser i fremtid, er nærmest tabubelagt. Men likevel blir det til tider registrert og dokumentert.
Slik også med WTC.

En kar utenfor New York melte fra til myndighetene om at tårnene ville falle snart.
Og der var andre.
Et lite barn som var på et fly sammen med foreldrene noen dager før, pekte på tårnene og sa: "Snart er de ikke mer."

En vidio på YouTub viste Bin Laden i samtale med en annen kar. De snakket om WTC.
Bin Laden sier der at det må ha vært en annen familie som sto bak.

Men i bakgrunnen høres en stemme som sier noe sånt som:
- Jeg så det hele i en visjon med fly.  Men jeg så bare det ene tårnet falle.-

Og jeg ringte Forsvaret Vestlandet 10 dager før.

Så jeg tror at de signalene som ble gitt før det skjedde til myndihetene, har fått folk til å tro at myndihetene var involvert i tragedien.

Det var de nok ikke.

En avis intervjuet en av de som hadde meldt fra etterpå, og det ble skrevet om i avisen.

Så advarselen ble ikke tatt hensyn til, for slikt hører man ikke på.

Så i etterkant blir det noe stille.  Hva skal myndighetene da si ?

Og så auler det på med konspirasjons-teorier som myndighetene ikke kan forsvare seg mot.

EndOfGreatness
EndOfGreatnessInnlegg: 2246
11.09.16 20:19

Fint dikt!

KansjeD
KansjeDInnlegg: 6990
11.09.16 20:32

Det er den enkleste sak i verden å spå om fremtiden.... i ettertid.

kungfuz2
11.09.16 20:53
EndOfGreatness: Fint dikt!

Takker.

kungfuz2
11.09.16 21:01
KansjeD: Det er den enkleste sak i verden å spå om fremtiden.... i ettertid.

Nettopp. Ettertiden er jo etter nå. Dvs fremtiden.

Hørt om den parallelle verden?

kungfuz2
11.09.16 22:12
kungfuz2: den parallelle

Fra dyreverdenen kjenner man til dette fenomenet, fra sebraer og andre hestedyr, hunder og katter.Ikke minst fra elefanter der matriarken,  en ho, leder flokken til en ås før flodbølgen kommer.

Det er altså bare en av flokken som har disse sansene.

Fra eldre skrifter finner man nevnt disse tingene.

Under den kalde krigen forsøkte Russland å benytte seg av disse til å finne ut hva USA drev på med.
Det samme gjorde USA.
Det ble eksperimentert med med Faradays-bur, og mye annet.
En tegnet en traverskran med fire hjul på skinner og med to bøyler i mellom.  Denne skulle befinne seg i Russland et sted.

Senere med et spionfly, klarte de å finne og fotografere gjenstanden.  De mente da at de var en krane til å løfte raketter med ombord i skip.

Under siste krig var det mange som hadde slike opplevelser i forkant av bombenedslag og eksplosjoner og som ble fortalt og skrevet om.

WTC fysisk.

Fra mange tusen år tilbake i tid, har man visst at mennesker deler seg i to leire.
Det er illustrert med to greske søyler med krone på toppen.

På hver av søylene henger fire dodningsskaller med kjetting tredd igjennom.
Mellom søylene en stor dødningskalle med to ben i kryss under.
Og over den en elipse med noen krusseduller inni.

Og så har man astronomien som også er kjent i de fleste land, som Babylon. der man feiret Sirius oppgang over fjellene.

Det er i dag, men nå minker det.
Jupiter med sine 11.9 års omdreining rund Solen, var også regnet som en helligdag.

Og så er det vannmassene som steg 15 "alen" over de høyeste fjelltoppene.

Busus
BususInnlegg: 568
15.09.16 22:43

Tid er noe vi kanskje ikke helt klarer å forstå. Det å se fremover i tid gjøres f.eks ved hjelp av intelligens.

Men nyere vitenskaplige eksperimenter viser at vi kan påvirke fortiden. Eksperimentet ble gjort ved å sende enkeltpartikler mot to tettsittende spalter hvor hver partikkel da, som bølger går gjennom begge spaltene og interfererer med seg selv.

Tidligere fant man ut at man ved å observere partikkelen når de går gjennom spaltene ødelegger denne bølgefunksjonen.

Det som er nytt er at man har laget en obervasjonsmekanisme som kommer etter spaltene. Det som skjer ved observasjon der er at partikkelen mister sin bølgefunksjon allerede før spaltene. 

Altså beviser dette at observasjonen påvirker fortiden til partikkelen. 

Sett at der var 1 lysår mellom spaltene og observatøren. Da ville altså observatøren påvirke en hendelse som skjedde for ett år siden, ved at partikkelen på det stadiet i tiden endrer sin tilstand.

Så i teorien er det kanskje mulig at menneskene kan observere ting som skjer et annet sted på tidslinjen. Særlig hvis man tar i betraktning at det i hjernen foregår prosesser på kvantenivå, altså at den benytter seg av partiklers tilstander, og at disse tilstandene er ubegrenset av tid og rom.

(Innlegget ble redigert 15.09.16 22:49)

kungfuz2
16.09.16 19:40
Busus: Tid er noe vi kanskje ikke helt klarer å forstå. Det å se fremover i tid gjøres f.eks ved hjelp av intelligens. Men nyere vitenskaplige eksperimenter viser at vi kan påvirke fortiden. Eksperimentet ble gjort ved å sende enkeltpartikler mot to tettsittende spalter hvor hver partikkel da, som bølger går gjennom begge spaltene og interfererer med seg selv. Tidligere fant man ut at man ved å observere partikkelen når de går gjennom spaltene ødelegger denne bølgefunksjonen. Det som er nytt er at man har laget en obervasjonsmekanisme som kommer etter spaltene. Det som skjer ved observasjon der er at partikkelen mister sin bølgefunksjon allerede før spaltene.  Altså beviser dette at observasjonen påvirker fortiden til partikkelen.  Sett at der var 1 lysår mellom spaltene og observatøren. Da ville altså observatøren påvirke en hendelse som skjedde for ett år siden, ved at partikkelen på det stadiet i tiden endrer sin tilstand.  Så i teorien er det kanskje mulig at menneskene kan observere ting som skjer et annet sted på tidslinjen. Særlig hvis man tar i betraktning at det i hjernen foregår prosesser på kvantenivå, altså at den benytter seg av partiklers tilstander, og at disse tilstandene er ubegrenset av tid og rom.

Hei Busus.
Beklager sent svar. Har vært på en tidsreise.
Det gjorde svaret til deg i går også.  Det forsvant.

Nå har jeg gjort mange tankeeksperimenter ang. tid.
Ett av dem var å sette en tusj-strek midt på en strikk.
Og så en strek på hver side av denne.
Når man strekker ut strikken, forblir streken i midten på samme sted, men de to andre kommer lengre og lengre fra hverandre.

Nå er det lenge siden jeg leste om dette spalteeksperimentet.

Men med litt fantasi tenkte jeg meg to parelektroner med kovalent
binding.
Når de da passerer spaltene speilvendes + og -
Det oppstår da en "kompresjon" hvorav det oppstår en amplitude som igjen gir som resultat at de førgående frekvenser blir slettet.

Denne amplituden har "bildet" i seg fra det som blir slettet.

Denne amplituden kan da variere sin retning.

Siden der ikke finnes noen bestemt tid i universet, så tenker jeg meg et skip i stor sjø.
Å kjøre direkte mot sjøene senkes farten betydelig, og noen ganger full stopp.
Legger man da kursen feks. 10 gr. styrbord, blir veien lenger, men motstanden mindre.

Får man sjøene inn aktenfra, skjer det samme. Men aktenfor tvers, får man en fartsøkning.

Slik tenker jeg meg det som har med tid og frekvenser å gjøre.

Men der er jo mange spørsmål knyttet til det.  Heldigvis.

kungfuz2
16.09.16 20:03
Busus: Det som er nytt er at man har laget en obervasjonsmekanisme som kommer etter spaltene. Det som skjer ved observasjon der er at partikkelen mister sin bølgefunksjon allerede før spaltene.

Dette nye har jeg ikke fått med meg.
Jeg har trodd at det oppstod etter spaltene.

Grunnen til at jeg kalte denne skyen en "kompresjon" i stedet for å 
"interferere med seg selv" var at fra denne tilstanden oppstår en ny tilstand.

Men det var kanskje klønete formulert av meg.

return_of_drakkar
return_of_drakkarInnlegg: 13251
17.09.16 09:13

Kausalitet bakover (1) - et utslag av Platonsk tull-filosofi.
Platon, inspirert av tallmagi og reinkarnasjon.

Men det er vel den teoretiske fysikkens dilemma - stagnasjon.
Derfor må man obskure til et eller annet for mye av forskningens hovedmål i dag - å skaffe seg penger til videre lek.

(1) jamfør avhøret / "hodeanalysen" av Kyle Reese i Terminator 1...

(Innlegget ble redigert 17.09.16 09:15)

Busus
BususInnlegg: 568
17.09.16 21:56
return_of_drakkar: Men det er vel den teoretiske fysikkens dilemma - stagnasjon.
Derfor må man obskure til et eller annet for mye av forskningens hovedmål i dag - å skaffe seg penger til videre lek.

Nja, men denne teoretiske fysikken har jo gitt oss mange hjelpemidler, som f.eks transistor, GPS mm. Forresten er eksempelet over ikke bare teori, men praksis.

(Innlegget ble redigert 17.09.16 21:58)

return_of_drakkar
return_of_drakkarInnlegg: 13251
18.09.16 19:18
Busus: Nja, men denne teoretiske fysikken har jo gitt oss mange hjelpemidler, som f.eks transistor, GPS mm. Forresten er eksempelet over ikke bare teori, men praksis.

Hvis de da ikke setter opp en slags stråmann.
Det er jo en kritisk forskjell mellom kommunikasjon og korrellasjon.
Det hele er noe obskurt.

Man sammenlikner det gjerne med at A sender B nøkkelen til avkryptering før man i det hele tatt sender beskjeden.
Påstanden er da at nøkkelen er en forventning av budskapet.

Vi kan minne om at en  løs kabelkobling førte til at man skrek høyt i CERN også...men kom ned på jorden med et brak.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg