Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Homeopati og elektroner

NYTT TEMA
Protonet
ProtonetInnlegg: 53
04.12.16 11:30

Da kjemien tok slutt ved Avogadros tall, var det fortsatt noe i den homeopatiske løsningen. Dette "noe" beregnes av vitenskapen i kilogram. Håndfast nok, men problemet er at en kjemikeren ikke kommer videre. En kjernefysiker hadde lett kommet videre, siden han kjenner elektronenes verden så godt. En dataingeniør kjenner også elektronene godt.

Men her er det "vanntette skott" mellom fagområdene. Dessuten , hverken dataingeniøren eller kjernefysikeren er neppe spesielt opptatt av homeopati.Likevel, i en sum vet de nok til å forklare homeopati.

InnocentBystander
InnocentBystanderInnlegg: 7002
04.12.16 14:46
Protonet: En kjernefysiker hadde lett kommet videre, siden han kjenner elektronenes verden så godt. En dataingeniør kjenner også elektronene godt.

To spørsmål:

Korleis skulle ein kjernefysikar sin kunnskap om elektronar hjelpa med å forklara at eit stoff som ikkje er til stades skal ha ein effekt?

Kva kjennskal er det ein dataingeniør har om elektroner som ikkje kjemikarar har? Eg er faktisk begge deler...

Protonet
04.12.16 16:14

Jeg mener altså at det er noe der, nemlig elektroner.Det er da "noe".

Da  man lærte at elektroner kan teleportere( forsvinne ett sted for så å dukke opp igjen et helt annet sted), bygde man den første datamaskin. Teleportasjon er ikke opplagt kjemikunnskap. Jeg er selv kjemiingeniør.

InnocentBystander
04.12.16 16:49
Protonet: Da  man lærte at elektroner kan teleportere( forsvinne ett sted for så å dukke opp igjen et helt annet sted), bygde man den første datamaskin.

Kor har du fått det fra? Det der er bare vrøvl. 

InnocentBystander
04.12.16 16:51
Protonet: eg mener altså at det er noe der, nemlig elektroner.Det er da "noe".

Ettersom homeopati er basert på uttynning i vatn, så er jo vatnet der, og dermed er det også elektroner der.

Protonet
04.12.16 19:34

Google "Teleportation", Wikipedia.

Ja, vann består blant annet av elektroner, men disse er bundet til en atomkjerne. Elektronene jeg mener er i potenseringsvannet, er frie.

Minner igjen om at elektronene har masse som beregnes i kilogram,og noe som måles i kilo må man da ta alvorlig, selv om ikke kjemikerne finner ut av det....Som sagt, jeg er kjemiker selv, og er stolt av det, men i min aktive karriere grublet jeg aldri over elektronenes vekt. Det passet ikke inn noe sted, men fra å være

"ingen ting" i den homeopatiske løsnigen til noe som beregnes i kilo, er det et spenn, paradoksalt nok, men høyst reelt. Dette bør undersøkes nærmere .

"ingen ting" i de

InnocentBystander
04.12.16 21:26
Protonet: Google "Teleportation", Wikipedia.

Det har eg gjort, og det står ingenting der som linkar det til datateknikk. Faktisk så står det at det kanskje kan vera mulig, så det er altså ikkje noe som er demonstrert. Det nermaste som er observert er "quantum entanglement", men det er veldig langt frå teleportering, og har uansett ingen relasjon til datateknikk.

(Innlegget ble redigert 04.12.16 21:32)

InnocentBystander
04.12.16 21:31
Protonet: Minner igjen om at elektronene har masse som beregnes i kilogram,og noe som måles i kilo må man da ta alvorlig, selv om ikke kjemikerne finner ut av det....

Massen til elektron er velkjent. Den er 9.10938356 × 10-31 kg

InnocentBystander
04.12.16 21:32
Protonet: "ingen ting" i den homeopatiske løsnigen til noe som beregnes i kilo, er det et spenn, paradoksalt nok, men høyst reelt. Dette bør undersøkes nærmere .

Så din påstand er at det er frie elektroner i den homeopatiske suppa. Og kva baserar du det på?

Protonet
05.12.16 14:01

Ja, min påstand er at det er frie elektroner i "den homeopatiske suppa". Når modersubstansen starter opp med å bli potensert,

blir den utsatt for kraftig risting( effekten uteblir uten). Da ser jeg for meg at elektronene løsner, som eplene på en grein som ristes, og

disse blir med videre i potenseringsløsningen. Elektronene har negativ ladning, mens den struktur som etterhvert trer fram i den gjenværende modersubstansen, får en økende plussladning. Til slutt forsvinner modersubstansen helt.

Elektronene i løsningen har da to oppgaver:

fysisk tiltrekning mellom pluss og minusladninger. Sykdomstrukturen har plussladning. Har vann hukommelse?- Nei, men elektronene har det. De gjenkjenner en struktur de forlot som lik eller lignende. Det krever bevissthet. Uten selektiv evne kunne man ha brukt samme homeopatiske medisin på alle for alle slags lidelser. Homeopatisk medisin er som kjent individuelt tilpasset.

Denne bevisste evnen hos elektronene, ser man også i ernæringen; fettsyreelektroner krever leverceller og muskelceller for å danne ATP.

At sykdomsstrukturer( symptombilder) = protonstrukturer kan også bevises uavhengig av homeopati ved hjelp av følgende naturlovmessighet: Sender  man kulde mot en kroppscelle, dannes protoner i cella. Altså en termisk påvirkning, gir en kjemisk reaksjon

InnocentBystander
05.12.16 14:11
Protonet: Ja, min påstand er at det er frie elektroner i "den homeopatiske suppa". Når modersubstansen starter opp med å bli potensert, blir den utsatt for kraftig risting( effekten uteblir uten). Da ser jeg for meg at elektronene løsner, som eplene på en grein som ristes, og disse blir med videre i potenseringsløsningen.

Så du trur seriøst at litt risting på ein vandig løysning skal medføra at elektroner løysnar frå atomene.... Virkelig?

I vanlig vatn ved romtemperatur så bevegar molekylene seg cirka 590 meter per sekund. Eg trur neppe at sjølv den ivrigaste homeopat klarar å rista oppløysninga såpass at denne bevegelsen blir det minste påvirka.

InnocentBystander
05.12.16 14:12
Protonet: Har vann hukommelse?- Nei, men elektronene har det. De gjenkjenner en struktur de forlot som lik eller lignende. Det krever bevissthet.

Dette er så hinsides all kjernefysisk vitenskap, at eg siterar det mest som ein kuriositet. 

Protonet
05.12.16 18:15

Takk for svar, selv om det var litt røffere og avvisende denne gang.

Vitenskapens representanter synes skjelden å like at man blander

det materielle og ikke materielle. Men jeg har funnet på alt sjæl, og er primært opptatt av homeopati ( og ernæring). Og det er godt ment. Men hvorfor er du ikke nysgjerrig på resten av forklaringen

på homeopatiens virkemåte? -Slik jeg ser det. Har du gitt deg med ord som "hinsides"?- Det er umulig å forklare homeopatiens virkemåte med det jeg sagt til nå. Hvorfor lar ikke de frie elektronene i løsningen seg fortynne, for eksemplel? Jeg skal komme tilbake til dette. Noen kan være interessert

return_of_drakkar
return_of_drakkarInnlegg: 14770
05.12.16 18:51

Vi hadde en diskusjon om hp inne på helseforumet.
Med mye att og fram.

Her er vel noe a la min forståelse.
Se bort fra setning 1 som er en kommentar, men fra nr 2 passer det.

Protonet
05.12.16 19:07

Overså innlegg "6134",

En liten kommentar:

Ja, at vannmolekyler beveger seg med 590 m/s, ved romtemperatur,

er en sen måte å bevege seg på i forhold til elektronene,, de kan som kjent oppnå NESTEN lyshastighet i vakuum, de andre hastighetstallene har jeg ikke i hodet, men det kan gå unna. Og nettopp HASTIGHETEN, mener jeg er kjernen i den homeopatiske forklaringen.

Luna_mendax
Luna_mendaxInnlegg: 2556
05.12.16 20:41
Protonet: Men jeg har funnet på alt sjæl

Det er nok det som er problemet.

InnocentBystander
05.12.16 22:36
Protonet: Men hvorfor er du ikke nysgjerrig på resten av forklaringen på homeopatiens virkemåte?

Når det du har forklart ikkje på noe punkt stemmer med anerkjent fysikk, så er det vel lite grunn til å vera nysgjerrig på resten?Bortsett som underholdning, altså...

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 41594
06.12.16 16:35
Protonet: Da  man lærte at elektroner kan teleportere( forsvinne ett sted for så å dukke opp igjen et helt annet sted), bygde man den første datamaskin.

Det spørs om du ikke må gå litt lenger tilbake for å finne den første datamaskin...

Mvh

BE

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 41594
06.12.16 16:37
Protonet: Elektronene jeg mener er i potenseringsvannet, er frie.

Du verden...

Grammofon
GrammofonInnlegg: 1897
06.12.16 17:37
Protonet: Det er umulig å forklare homeopatiens virkemåte med det jeg sagt til nå.

At det er umulig å forklare virkemåten til homeopatiske preparat beror mest sannsynlig på at preparatene ikke virker i det hele tatt. At syke mennesker som tar homeopatiske preparater blir friske, beviser ikke at preparatene virker. Det beviser bare at de er relativt ufarlige.

(Innlegget ble redigert 06.12.16 17:38)

Protonet
06.12.16 18:19

Når underholdningen er over, kommer  det ofte litt alvor.

Ribozyme
RibozymeInnlegg: 5086
06.12.16 21:44
Protonet: Elektronene jeg mener er i potenseringsvannet, er frie.

Hva har erstattet funksjonen til de nå frie elektronene ?

Ribozyme
06.12.16 21:46
Protonet: disse blir med videre i potenseringsløsningen. Elektronene har negativ ladning, mens den struktur som etterhvert trer fram i den gjenværende modersubstansen, får en økende plussladning. Til slutt forsvinner modersubstansen helt.

Mener du man drikker elektroner, hvorfor ikke bare stikke tunga i stikkontakten ?

Protonet
07.12.16 13:46

Ingenting har erstattet funksjonen til de nå frie atomene. Der det før var hele molekyler,  er det en protonstruktur tilbake. Den har plussladning.

Protonet
07.12.16 13:49

Det skal selvfølgelig være "elektroner", ikke "atomer". Beklager

Protonet
07.12.16 14:07

Forskjellen mellom effekt eller ikke av et homeopatisk preparat,

ligger i risteprosessen. Ingen risting gir ingen effekt, risting gir effekt

Forskjellen ligger altså i tilført energi. Elektronene tar opp energien, og får økt hastighet.Ja, hastighetene( litt induviduelt) blir så store at

elektronene kan være ett sted og alle steder, på en og samme gang. Det er det eneste som kan forhindre uttynning av elektronene. Eller hindre nedbremsingen av uttynningen av elektronene

Protonet
07.12.16 14:20

Hvorfor gir de høye fortynningene størst effekt?

Jo, så lenge det er protonstrukturer igjen i løsningen, kan disse nøytralisere elektroner, siden de har plussladning. Først når alle slike strukturer er borte fra løsningen, kan elektronene slappe av, etterhvert gå i dvale...inntil de blir puttet i et pilleglass. Og dvalen kan fortsette. Så kommer aktivering igjen i møte med sykdomsdstruktur....

InnocentBystander
07.12.16 16:52
Protonet: Jo, så lenge det er protonstrukturer igjen i løsningen, kan disse nøytralisere elektroner, siden de har plussladning. Først når alle slike strukturer er borte fra løsningen, kan elektronene slappe av, etterhvert gå i dvale...inntil de blir puttet i et pilleglass. Og dvalen kan fortsette. Så kommer aktivering igjen i møte med sykdomsdstruktur....

Det skal du ha: Det manglar ikkje på fantasi.

jonas
jonasInnlegg: 27577
07.12.16 17:32
Protonet: Forskjellen ligger altså i tilført energi. Elektronene tar opp energien, og får økt hastighet

Så påstanden din er at elektronene virker homeopatisk fordi de ristes løs fra de positive 'protonstrukturene'? Men altså, om du rister aldri så mye så vil jo netto sum av positive og negative ladninger være den samme. 

Ribozyme
07.12.16 22:47
jonas: Så påstanden din er at elektronene virker homeopatisk fordi de ristes løs fra de positive 'protonstrukturene'? Men altså, om du rister aldri så mye så vil jo netto sum av positive og negative ladninger være den samme.

Nå er jeg ikke noen fysiker men min oppfatning er at om man fjerner elektroner fra et stabilt atom vil det medføre at atomet er ustabilt. 

Eneste måte atomet har for å rette dette er å erverve seg et nytt elektron eller kaste ut en heliumkjerne. Det siste tilfellet betyr radioaktiv stråling.

Hvorfor tror du at du er i stand til å riste løs elektroner fra et atom ?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg