Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Acro-quadcopter

NYTT TEMA
Zpiff
ZpiffInnlegg: 18214
14.02.17 09:42

Noen som tror at denne (med viste manøvre) vil kunne bygges i 'fullskala' slik at den kan transportere mennesker, og utføre samme manøvre?

Blir kanskje litt for mye for dagens teknologi vedr. skrog/motor(er) ref. treghet/masse (ditto sikkerhetshensyn.. :). 
Men om det var mulig å lage en slik med plass til f.eks. 1+ pilot, så ville det nok gitt begrepet "flysyke" en annen dimensjon.. ;·Þ 

Uansett, en artig 'liten' sak, og egentlig ganske imponerende koordinering av "pilot" også, om den da ikke bare var forhåndsprogrammert til å utføre disse manøvrene. 

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 41612
15.02.17 22:43
Zpiff: Noen som tror at denne (med viste manøvre) vil kunne bygges i 'fullskala' slik at den kan transportere mennesker, og utføre samme manøvre?

Har du vært på romferd til Zorg igjen?

Mvh

BE

P. S. Imponerende snittflyging - men jeg har vanskelig for å forstå at piloten kan reagere kjapt nok til at det der er mulig uten i det minste delvis forhåndsprogrammering... men jeg skulle gjerne visst hvordan slasken får det til uansett!

Zpiff
16.02.17 11:16
BlackEagle: Har du vært på romferd til Zorg igjen?

Det trur jeg hadde blitt bare zorgen, i hvert fall med de manøvrene.. :) 
Ble for øvrig litt fristet, det ser jo litt gøy ut, og monterer man et godt lite actioncamera på drona, så kan det jo bli litt spektakulær filming :) 

BlackEagle
16.02.17 12:51
Zpiff: monterer man et godt lite actioncamera på drona, så kan det jo bli litt spektakulær filming

Kutt ut - jeg blir ellers ikke flysyk, men nå var det nære på!

Mvh

BE

thormartisuth
thormartisuthInnlegg: 154
22.02.17 04:25

Kul greie, nærmeste tilsvarende greie i vår skala er vel det kansellerte RAH-66 Comanche kamphelikopteret som hadde noen fantastiske flyegenskaper takket være sin lette vekt og kraftige motorer.

(Innlegget ble redigert 22.02.17 04:40)

Zpiff
27.03.17 21:27
BlackEagle: Kutt ut - jeg blir ellers ikke flysyk, men nå var det nære på!

En tur med denne i fullskala, så hadde man neppe blitt flysyk, for man hadde vel strøket med innen de 10-20 første sekundene :D 
- Og hadde jeg prøvd meg på å gjøre en slik oppvisning i vist skala, så hadde jeg (og evt. dumdristige tilskuere) nok blitt et hode kortere... :)  

Det viser nok i prinsipp ganske så mye hva som er mulig angående struktureringsbegrensninger/masse/treghet vedr. fysikk/aerodynamikk... 
Noe tilsvarende i fullskala, er vel nærmest bare mulig under mikrogravitasjon, og med et fartøy med "en haug" rakettmotorer -men evt. passasjerer hadde nok "slitt hardt", selv om de var spent fast i en perfekt tilpasset stol.. :). 

(Innlegget ble redigert 27.03.17 21:27)

BlackEagle
28.03.17 09:18
Zpiff: En tur med denne i fullskala, så hadde man neppe blitt flysyk

Men Seasick?

Mvh

BE

Zpiff
28.03.17 18:40
BlackEagle: Men Seasick?