Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

NBA Playoffs 2009 (18.april-26.juni)

NYTT TEMA
Black-Mamba
Black-MambaInnlegg: 311
16.04.09 10:53

Endelig er playoffs her!!!

EAST

1. Cleveland (66-16) vs 8. Detroit (39-43)

Season series: 3-1 Cleveland

Nøkkel: Detroit, rett og slett. Fortsetter de på samme måte som i regular season har de ikke sjangs. Rip, Sheed og Prince må stå fram fra første stund. Detroit må vinne en av de to første.

Prosent: 90-10 Cavs

Mitt tips: 4-1 Cavs

2. Boston (62-20) vs 7. Chicago (41-41)

Season series: 2-1 Boston

Nøkkel: Kevin Garnetts kne. Hvor skadet er han egentlig? Chicago er i kjempeform om dagen, og uten KG kan det faktisk være muligheter for ett upset her.

Prosent: 80-20 Celtics

Mitt tips: 4-2 Celtics

3. Orlando (59-23) vs 6. Philadelphia (41-41)

Season series: 3-0 Orlando

Nøkkel: Skader på Turkoglu og Lewis. Hvis begge er klare til playoffs bør Orlando håndtere Philly helt greit. Uten en eller begge kan det bli mer jevnt.

Prosent: 80-20 Magic

Mitt tips: 4-1 Magic

4. Atlanta (47-35) vs 5. Miami (43-39)

Season series: 3-1 Atlanta

Nøkkel: Alle andre Miami-spillere enn Dwayne Wade. Noen må steppe opp, og Wade må fortsette der han slapp.

Prosent: 60-40 Hawks

Mitt tips: 4-3 Hawks

(Innlegget ble redigert 16.04.09 10:56)

Black-Mamba
16.04.09 10:54

West

1. Los Angeles (65-17) vs 8. Utah (48-34)

Season series: 2-1 Lakers

Nøkkel: Carlos Boozer. Har ikke vært like dominant som før han ble skadet. Må tilbake på gammelt nivå for at Utah skal ha mulighet.

Prosent: 90-10 Lakers

Mitt tips: 4-1 Lakers

LETS GO LAKERS! :)

2. Denver (54-28) vs 7. New Orleans (49-33)

Season series: 2-2

Nøkkel: Stojakovic og Chandler. Peja har skutt fryktelig i år og Chandler har gått skadet. Hvis de to kan steppe opp igjen kan dette bli fantastisk jevnt.

Prosent: 60-40 Nuggets

Mitt tips: 4-3 Nuggets

3. San Antonio (54-28) vs 6. Dallas (50-32)

Season series: 2-2

Nøkkel: Tim Duncan's bein. Har slitt veldig den siste tiden, og Popovich har hvilt han så mye som mulig. Med Ginobili allerede ute trenger Spurs en frisk Duncan for å avansere mot ett Dallas som har spilt på seg litt selvtillitt den siste tiden.

Prosent: 60-40 Spurs

Mitt tips: 4-3 Spurs

4. Portland (54-28) vs 5. Houston (53-29)

Season series: 2-1 Houston

Nøkkel: Portland's unggutter. Blazers har mer enn nok talent til å slå Rockets, spørsmålet er bare om dette unge laget kan steppe opp og gjøre jobben mot mer rutinerte karer som Yao, Artest, Battier. Er også lenge siden Houston har hatt sluttspillsuksess

Prosent: 50-50

Mitt tips: 4-2 Rockets

(Innlegget ble redigert 16.04.09 10:58)

MMyhre_22
MMyhre_22Innlegg: 4072
16.04.09 14:41

Gidd å send Miami ut! Blir 4-3 eller 4-2 i favør HEAT ;) LETS GO HEAT!

LeBron
LeBronInnlegg: 7737
16.04.09 14:55

Stort sett enig, men ser for meg Miami og faktisk Dallas kan vinne i første runde, tror Garnett er nok tilbake til å stoppe Bulls.

Dallas er ganske dårlig match for Spurs hvertfall om Duncan ikke er 100%

BoomDizzle
BoomDizzleInnlegg: 4066
16.04.09 15:01

Jeg har også tro på Mavs. Et Spurs uten Duncan vil slite utrolig med Dirk. Det er jo egentlig ingen som kan guarde Dirk uansett, men med Duncan vil det i hvert fall hjelpe :)

Smallboi
SmallboiInnlegg: 9165
16.04.09 15:04

Go Mavericks! :)

King_James
King_JamesInnlegg: 204
16.04.09 18:36

Flott og oversiktlig, Mamba!

Veldig enig i det du skriver, bare en liten ting; Cleveland går 4-0 mot Detroit ;)

Black-Mamba
16.04.09 18:55

Miami kan helt klart avansere. Gav Atlanta edgden pga. hjemmebanefordel.

SPurs uten Duncan taper mot Mavs, enig. Men hvis han kan spille opp mot 80/90% tror jeg de tar de.

Enig KJ, Cleveland har gode muligheter på å sweepe Detroit, men tror likevel de kan sope seg til en kamp på hjemmebane. Er spent på den serien:p

Leser nå på NBA.com at Garnett kanskje mister hele playoffs, sykt.

http://www.nba.com/2009/news/04/16/garnett.injured.ap/index.html

(Innlegget ble redigert 16.04.09 19:03)

Black-Mamba
16.04.09 19:02

Kan jo slenge med åpningskampene;

Lørdag

18:30 Boston vs Chicago

21:00 Cleveland vs Detroit

02:00 San Antonio vs Dallas

04:30 Portland vs Houston

Søndag

19:00 LAKERS vs Utah

23:30 Orlando vs Philly

02:00 Atlanta vs Miami

04:30 Denver vs New Orleans

Blir mye basket framover:D

(Innlegget ble redigert 16.04.09 19:02)

King_James
King_JamesInnlegg: 204
16.04.09 19:56
Black-Mamba: Blir mye basket framover:D

..og godt er det!! :D

Black-Mamba
16.04.09 23:03

Virkelig synd at KG ser ut til å miste resten av sesongen, hadde ett stort ønske om re-match fra fjoråret:(

Black-Mamba
17.04.09 17:38

Ingen flere som kjører en liten analyse av første runde?:p dååårlig

Reina
ReinaInnlegg: 42023
17.04.09 17:56

Jeg så ikke tråden din før nå, men slenger inn en analyse iløpet av kvelden en gang (dersom jeg husker det). Dersom du svarer på innlegget mitt slik at det havner i profilen, skal jeg klare å huske det ;)

BoomDizzle
17.04.09 17:57

Jeg sier meg enig i det meste du har skrevet, er dog uenig i noen få ting. Kan ikke røpe alt før fristen til å levere bracketen har gått ut, hehe :)

Er forsåvidt spent på å se din vurdering av Celtics sjanser mot Bulls og evt. Magic nå som Garnett nesten helt sikkert er ute.

Black-Mamba
17.04.09 18:41

På pick n roll har jeg Celtics over Bulls og Magic over Celtics i semis. Tror vi tidlig kan se hvordan Celtics takler å miste Garnett, enter går de ut på banen i morgen med hevet hode og med tro på at de kan komme langt, eller så har de kanskje en innstilling om at sesongen er ødelagt. Tror mest på førstnevnte, men uten KG har de ikke sjangs på å vinne alt, uansett hvor motiverte de er.

Redondo66
Redondo66Innlegg: 4368
17.04.09 19:07

Kort før vi starter

Boston vs Chicago - Trenger ikke KG en gang for å knuse Bulls. Bulls bør bli fornøyde om de vinner en kamp

Cleveland vs Detroit - Cavs ser bra ut og det gjør ikke Detroit, dog med så mange gode spillere kan ikke avskrives. Tror at Cavs tar denne kjempe lett 

San Antonio vs Dallas - Dallas har spilt bra i det siste og kommer i playoff med håp å gå videre. Spurs har ikke vært bra i det siste og uten Manu blir det vanskelig for å gå videre. Liten overraskelse med Mavs seier i 6

Portland vs Houston - helt åpent, Portland har Roy Huston har ikke T-mac. Portland i avgjørende

LAKERS vs Utah - Kanskje klarer Jazz å vinne en av kampene hjemme, men det er for lite. LA kjempe favoritter

Orlando vs Philly - usikker på denne, skader for Magic kan være avgjørende.

Atlanta vs Miami - Kan en man team vinne i playoff også. Vel vi få se, jeg håper på det

Denver vs New Orleans - I tillegg til LA klareste favoritt. Hornets må spille godt over evne å gå videre her

Også heier vi på at KG kommer tilbake og vi få nytt drømmefinalen -)

Draciger
DracigerInnlegg: 9168
18.04.09 01:26

Min analyse:

East:

Boston vs Chicago - Greit nok at Boston ikke har KG gjennom hele denne serien men jeg har lite tro i at Derrick Rose og Co. greier å gjøre en upsett mot en KG less Celtics. Pierce og Co drar nok denne i land, Celtics blir for sterke for dette Chicago laget. 90-10 favør Boston Celtics

Cleveland vs Detroit - Cavs har vært ganske solide og de har homecourt advantage gjennom det hele. Detroit har rutinene men for at de skal komme seg videre må Sheed, Hamilton og Prince ha noen sinnsyk gode kamper. Men for øyeblikket er Cavs altfor store favoritter med tanke på season. 75-25 favør Cleveland Cavaliers

Orlando vs Philly - Orlando før de siste kampene de hadde så stødige ut men i det siste har de virkelig snublet. Med tanke på form og at Hedo og Lewis er vel litt småskadet så kan denne serien bli litt mer interessant. Men jeg ser ikke helt hvordan de skal kontrollere Superman. Men denne kan fort bli interessant. 70-40 favør Orlando Magic

Atlanta vs Miami - Denne her kommer til å bli den mest spennende serien i East i mine øyne. Vil Wade være sinnsyk dominant i disse kampene, time will tell. Men Heat kan ikke komme seg gjennom playoffs ved å være et one man team, og Hawks har gode nok defenders som kan passe på Wade å holde han unna. Vil da spillere som Beasley, Oneill etc. step it up? Svaret blir nok nei, Hawks har en dybde i laget og er et godt lag. Med spillere som Bibby, J-Smooth og Joe så tror jeg nok de drar det lengste strået. 70-30 favør Atlanta Hawks.

West:

Lakers vs Utah - Uansett hvor mye jeg ønsker Lakers går ut i første runden så er det nok Lakers som drar dette i land. Utah sin form tilsier nok ikke at de kommer til å gjøre noe form for upset. Men Utah er kapabel nok til å ta en borte seier og vi vet alle at Utah er et godt hjemmelag. Men til syvende og siste tror jeg nok Lakers blir for sterke. De har jo selvsagt the Black Mamba. 80-20 favør Los Angeles Lakers

San Antonio vs Dallas - Dette her kommer kanskje til å bli den mest jevne serien i mine øyne i West. Flere faktorer spiller inn; Spurs er skadeskutt mens Dallas er virkelig i siget. Manu er skadet og Duncan er småskadet. Men dette er playoff og Papovich har nok kunnskap og dette laget har sinnsykt mye erfaring som gjør dem sterke. Men dette kommer til å bli en spennende og jevn serie mellom Texas lagene. 50-50 tied. Men i mine øyne tror jeg nok det blir en liten upset Dallas Mavericks

Denver vs New Orleans - Før sesongen ville jeg tro at New Orleans ville ta denne enkelt. Men gjennom året har vi sett dette Denver laget, bli til et godt og stabilt lag, takket være Chauncy Billups. CP3 har fortsettet sitt gode spill men de andre har ikke helt levd opp til fjorårets veldig gode sesong. Eksempel på det er vel at Peja har vært forferdelig med tanke på ifjor. 60-40 favør Denver Nuggets

Portland vs Houston - Dette er en annen jevn serie i West. Portland har visst potensial til å kunne komme langt. De har vel slått Lakers to ganger som sier sitt. Med en Brandon Roy som leder for dette unge laget så kan de fort komme med noen overasskelser. Men det at dette nye laget er så ungt så vil nok playoffsperioden være en tid for å skaffe seg erfaring for dette unge laget. Rockets har imponert, når man trodde de ville gjøre det dårligere uten T-Mac men de har greid å innfri i overkant av hva man trodde. Ron Artest har vært en god deal for Houston og Yao Ming har gjort en god jobb for dette laget. Rockets laget vil nok for første gang på lenge kunne greie å komme seg videre på bekostning av dette unge Trailblazer laget. 40-60 favør Houston Rockets

Til syvende og sist så er dette playoffs. Alt kan rett og slett skje.

It is where everything can happen and that is why we love the game...

(Innlegget ble redigert 18.04.09 01:34)

Black-Mamba
18.04.09 15:21

3 timer til playoffs 09 starter! :)

BoomDizzle
18.04.09 15:30

Lykke til alle dere som har lag involvert. Vi andre kan betrakte det hele med mer nøytrale øyne og kose oss over mange tette og velspilte kamper.

Black-Mamba
18.04.09 18:38

Skal du se noe i dag da?

League pass går fantastisk tregt for øyeblikket, kommer ikke inn engang! Flere som opplever dette?

BoomDizzle
18.04.09 18:49

Sitter og ser på Celtics nå på TVAnts, lenge siden sist jeg så på gratis stream :) Det verste er jo at bildet nesten er like bra...

Redondo66
18.04.09 18:55

NBA.com er nede ser det ut som. Hvordan er dette mulig?

Black-Mamba
18.04.09 19:25

League pass funket etter hvert for meg, tok bare jæææævli lang tid å få lastet opp siden. Bulls foran med ett par poeng, kan bli en jevn serie

BoomDizzle
18.04.09 19:44

Ser ikke veldig lovende ut for Docs disipler...

warriors
warriorsInnlegg: 497
18.04.09 19:50

Er komplett umulig å få kampen i gang med League Pass. Loader i evigheter. Håpløst!

Reina
ReinaInnlegg: 42023
18.04.09 20:51
Black-Mamba: League pass funket etter hvert for meg, tok bare jæææævli lang tid å få lastet opp siden. Bulls foran med ett par poeng, kan bli en jevn serie

Hvilken av de to kjøpte du, og hvordan er kvaliteten i forhold til den gamle?

BoomDizzle
18.04.09 21:19

OT i Boston...

Redondo66
18.04.09 21:40

Fikk bare sett siste skuddet til Allen.

Rose med 36 poeng, slett ikke verst for rookie -)

MMyhre_22
MMyhre_22Innlegg: 4072
18.04.09 21:41

Chicago ryster Boston og vinner 105-103 ledet ann av Rookie of the year Derrick Rose med 36 poeng og 11 assists med godt over 50% skyting! Wow, imponerende

Garion
GarionInnlegg: 4136
18.04.09 21:42

Hehe, slett ikke værst er vel også en måte å si det på:-)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg