Min analyse:
East:
Boston vs Chicago - Greit nok at Boston ikke har KG gjennom hele denne serien men jeg har lite tro i at Derrick Rose og Co. greier å gjøre en upsett mot en KG less Celtics. Pierce og Co drar nok denne i land, Celtics blir for sterke for dette Chicago laget. 90-10 favør Boston Celtics
Cleveland vs Detroit - Cavs har vært ganske solide og de har homecourt advantage gjennom det hele. Detroit har rutinene men for at de skal komme seg videre må Sheed, Hamilton og Prince ha noen sinnsyk gode kamper. Men for øyeblikket er Cavs altfor store favoritter med tanke på season. 75-25 favør Cleveland Cavaliers
Orlando vs Philly - Orlando før de siste kampene de hadde så stødige ut men i det siste har de virkelig snublet. Med tanke på form og at Hedo og Lewis er vel litt småskadet så kan denne serien bli litt mer interessant. Men jeg ser ikke helt hvordan de skal kontrollere Superman. Men denne kan fort bli interessant. 70-40 favør Orlando Magic
Atlanta vs Miami - Denne her kommer til å bli den mest spennende serien i East i mine øyne. Vil Wade være sinnsyk dominant i disse kampene, time will tell. Men Heat kan ikke komme seg gjennom playoffs ved å være et one man team, og Hawks har gode nok defenders som kan passe på Wade å holde han unna. Vil da spillere som Beasley, Oneill etc. step it up? Svaret blir nok nei, Hawks har en dybde i laget og er et godt lag. Med spillere som Bibby, J-Smooth og Joe så tror jeg nok de drar det lengste strået. 70-30 favør Atlanta Hawks.
West:
Lakers vs Utah - Uansett hvor mye jeg ønsker Lakers går ut i første runden så er det nok Lakers som drar dette i land. Utah sin form tilsier nok ikke at de kommer til å gjøre noe form for upset. Men Utah er kapabel nok til å ta en borte seier og vi vet alle at Utah er et godt hjemmelag. Men til syvende og siste tror jeg nok Lakers blir for sterke. De har jo selvsagt the Black Mamba. 80-20 favør Los Angeles Lakers
San Antonio vs Dallas - Dette her kommer kanskje til å bli den mest jevne serien i mine øyne i West. Flere faktorer spiller inn; Spurs er skadeskutt mens Dallas er virkelig i siget. Manu er skadet og Duncan er småskadet. Men dette er playoff og Papovich har nok kunnskap og dette laget har sinnsykt mye erfaring som gjør dem sterke. Men dette kommer til å bli en spennende og jevn serie mellom Texas lagene. 50-50 tied. Men i mine øyne tror jeg nok det blir en liten upset Dallas Mavericks
Denver vs New Orleans - Før sesongen ville jeg tro at New Orleans ville ta denne enkelt. Men gjennom året har vi sett dette Denver laget, bli til et godt og stabilt lag, takket være Chauncy Billups. CP3 har fortsettet sitt gode spill men de andre har ikke helt levd opp til fjorårets veldig gode sesong. Eksempel på det er vel at Peja har vært forferdelig med tanke på ifjor. 60-40 favør Denver Nuggets
Portland vs Houston - Dette er en annen jevn serie i West. Portland har visst potensial til å kunne komme langt. De har vel slått Lakers to ganger som sier sitt. Med en Brandon Roy som leder for dette unge laget så kan de fort komme med noen overasskelser. Men det at dette nye laget er så ungt så vil nok playoffsperioden være en tid for å skaffe seg erfaring for dette unge laget. Rockets har imponert, når man trodde de ville gjøre det dårligere uten T-Mac men de har greid å innfri i overkant av hva man trodde. Ron Artest har vært en god deal for Houston og Yao Ming har gjort en god jobb for dette laget. Rockets laget vil nok for første gang på lenge kunne greie å komme seg videre på bekostning av dette unge Trailblazer laget. 40-60 favør Houston Rockets
Til syvende og sist så er dette playoffs. Alt kan rett og slett skje.
It is where everything can happen and that is why we love the game...