Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Philadelphia Eagles 2009

NYTT TEMA
svenna99
svenna99Innlegg: 10171
04.08.09 01:44

Siste tråden jeg fant om dette laget var fra 2006, så på høy tid at det kom en ny!

Her kan vi Eagles-fans (jeg veit dere er der ute) og andre diskutere sesongen 2009 med Eagles-perspektiv.

Nå begynner det å dra seg til med sesongoppkjøringen, med litt av hvert rusk i maskineriet:

Jeremy Maclin har ennå ikke signert en kontrakt og går glipp av mange viktige sjanser til å vise seg fram, spesielt siden Reggie Brown visstnok har fanget det som har blitt kastet i hans retning, og virkelig imponert så langt.

Har vært en del småskader, bl.a. nysigningen OT Jason Peters, OT Shawn Andrews og CB Asante Samuel, alle spillere som er ventet å spille viktige roller i årets lag. Nylig kom også de sure nyhetene om at LB Stuart Bradley har pådratt seg en acl-skade og kan være ute for hele sesongen.

Av positive ting kan det nevnes at rookie RB Shady McCoy visstnok imponerer stort på treninger. Dette kan bli uhyre viktig i løpet av sesongen, da man aldri helt vet hvordan beina til Brian Westbrook vil fungere.

Første pre-season game er faktisk kun en drøy uke unna, da får vi nok en bedre pekepinn på hvordan vi ligger an med skader, og hvilke rookies som blir satset på som bidragsytere i årets sesong!

svenna99
04.08.09 16:16

Da var endelig rookie WR Jeremy Maclins kontrakt signert! Maclin, som er forventet å bidra mye på special teams og få sine sjanser som WR allerede i årets sesong, signerte for 5 år.

svenna99
04.08.09 19:34

To free agents plukket opp idag:

LB Matt Wilhelm (en direkte reaksjon på at Stewart Bradley ble skadet). Ble released av SD Chargers tidligere i sommer.

DE Jason Babin. Vært innom Texans, Seahawks og Chiefs i sine 5 sesonger i NFL.

Dette medfører også at noen spillere blir kuttet fra troppen, fikk ikke med meg hvem disse var, bortsett fra WR Thigpen.

svenna99
04.08.09 20:56

DT Jervonte Jackson og CB Courtney Robinson er spillerne som er droppet fra rosteren, i tillegg til nevnte WR Marcus Thigpen, for å gjøre plass til Maclin, Babin og Wilhelm.

svenna99
05.08.09 19:40

DE Juqua Parker ble arrestert igår. Han var passasjer i en bil som ble stoppet for å ta en ulovlig u-sving, og politiet fant mindre mengder marijuana på Parker som han innrømte var hans.

Han er løslatt mot kausjon, men hva etterspillet blir er uvisst.

Noen som vet noe om hvor alvorlig sånt er i USA? Og NFL?

Jerome_Bettis
Jerome_BettisInnlegg: 2188
05.08.09 22:06

Betyr vel at at havner i programmet NFL har mot dop. Det er vel første gang han havner i trøbbel så det eneste han trenger å gjøre er å unngå å bli tatt med det igjen. Om han er idiot og fortsetter med det kan det være fare for suspensasjon, men per nå er han good to go

svenna99
05.08.09 23:20

Ok, godt å høre. Han var tilbake på trening idag. Head coach Andy Reid ville ikke kommentere saken før alle fakta var på bordet, dvs. etter at politietterforskningen er avsluttet, vil jeg tippe.

Hugh Douglas ble intervjuet av Eagles' hjemmeside og han mente det var store sjanser for at Andy Reid kuttet han fra rosteren for å statuere et eksempel, men det er vel noe tvilsomt da han er tiltenkt en plass som starter (?) i årets Eagles defence.

EDIT: Og ja, du har rett i at det er første gang han han er blitt tatt for noe sånt.

(Innlegget ble redigert 05.08.09 23:20)

Dawkins20
Dawkins20Innlegg: 330
06.08.09 21:47

Satt og så på Training Camp live i går etter jobb...forøvrig ganske deilig å slappe av med litt training camp etter en lang dag på jobb! Så med stor interesse på noen av 1 on 1s drillsene, særlig RB mot pass rush.

Weaver ser beastly ut så langt. Blocker veldig, veldig bra. Han har også hatt gode dager tidligere denne campen. Shady McCoy blocker svært bra så langt. Eckle så lite imponerende ut, og det samme gjorde forsåvidt Celek. Booker var forferdelig dårlig...men om det ikke skjer noe annet så klarer han vel å kare seg med på rosteren som 3 valg by default.

Andre ting verdt å merke seg syntes jeg er at DeSean Jackson ser ENDA bedre ut i år. Maclin parkerte en av CB i en 1 on 1 drill og gjorde en grei figur i går. Spennende med Joe Mays/Omar Gaither som ser ut til å dele på MLB jobben slik det ser ut nå. Og ikke minst, Westbrook er i rute.

svenna99
06.08.09 22:47

Enig i alt du sier. Weaver ser ut som han kan gjøre en god figur ja. Nykommeren Wilhelm vil nok også sloss om MLB-plassen, mange som mener Mays rett og slett er for liten.

Dawkins20
08.08.09 00:10

Er spent på hvorvidt Mays er god nok selv. Husker hva han gjorde i fjor på denne tid og syntes det så veldig spennende ut. Blir svært interessant å se hva han presterer i preseason kampene, det blir hans eksamen regner jeg med. Vi vet jo at Omar kan prestere.

Ellers så syntes jeg faktisk at Leonard Weaver er det mest gledelige så langt. Veldig gøy å faktisk ha en fullblods FB som kan rushe, blokke og ta i mot noen passninger. Virker som han har en bra attitude også i intervjuer. Syntes det er fint å se at Q har tatt steget opp som en av seniorene på laget og at han vokser inn i leder rollen. Veldig rart å se han i Dawks plass bak podiet på pressekonferanser...

Syntes det er vanskelig å vende meg til å ikke ha Dawk på plass i grønnt og hvitt. Heldigvis vil ikke Lurie la noen andre spille i #20. Syntes det er HELT på sin plass.

Hatten av for Jim Johnson i dag også.

svenna99
08.08.09 11:39
Dawkins20: Ellers så syntes jeg faktisk at Leonard Weaver er det mest gledelige så langt.

Han har virket veldig positiv. Ifølge Dave Spadaro har også Shady McCoy imponert voldsomt, og D-Jax har visstnok tatt enorme skritt siden ifjor. Er det offense som skal gjøre det i år?

svenna99
08.08.09 21:22

En forferdelig dag på Lehigh University idag. DeSean Jackson ut med Hyperextended Knee, så han kan miste hele resten av preseason. Og det som verre er, rookie TE Cornelius Ingram ute med torn ACL (samme skade som holdt han utenfor banen hele fjorårssesongen).

Dawkins20
09.08.09 00:02

Leste nettopp nyheten om Ingram. Er veldig, veldig skuffa nå og det er veldig synd for Cornelius. Er visst samme kne som var skadet forrige sesong. Det lover ikke godt for resten av karriæren hans i det hele tatt...

Skikkelig råtten dag. Har ikke vært noen bra camp mht skader iallefall...

svenna99
09.08.09 12:26

Da ble det ihvertfall en noe bedre dag idag. DeSean Jacksons skade var minimal og han er antakeligvis tilbake innen få dager. Dessuten var både Stacy Andrews og Jason Peters tilbake på trening igår kveld!

Dawkins20
09.08.09 13:08

Men Shawn Andrews er ute ennå.

Huff, er nesten litt sånn at jeg går og lurer på hvem som er neste som ryker ut på IR. To ACL skader i løpet av et par dager er ganske drøyt syntes jeg.

Interessant nok, Ken Parrish ble vraket for å få plass til en ny TE. Virket som de var bra fornøyd med hva han presterte i camp og at han skulle få noen punts i pre season. Jeg håper jo i utgangspunktet at Sav skal beholde jobben sin men alikevel.

svenna99
09.08.09 14:00
Dawkins20: Interessant nok, Ken Parrish ble vraket for å få plass til en ny TE. Virket som de var bra fornøyd med hva han presterte i camp og at han skulle få noen punts i pre season. Jeg håper jo i utgangspunktet at Sav skal beholde jobben sin men alikevel.

Er det egentlig noe poeng i å ha så mange puntere på rosteren da?

Dawkins20
09.08.09 16:37

Det er jo det om det er en reel konkurranse om jobben. Er ikke ofte vi snakker om puntere, men Parrish hadde fått mye skryt i det siste. Så det var en konkurranse om plasser som var interessant å følge.

svenna99
09.08.09 17:13
Dawkins20: Det er jo det om det er en reel konkurranse om jobben. Er ikke ofte vi snakker om puntere, men Parrish hadde fått mye skryt i det siste. Så det var en konkurranse om plasser som var interessant å følge.

Tenkte mer på midt i sesongen jeg, da kan det vel ikke være nødvendig å ha så mange puntere? At det er konkurranse om plassen i pre-season er såklart bra, men da har de vel sett nok og valgt Sav som starter i år.

BIueDream
BIueDreamInnlegg: 1369
09.08.09 23:38
Dawkins20: Syntes det er vanskelig å vende meg til å ikke ha Dawk på plass i grønnt og hvitt. Heldigvis vil ikke Lurie la noen andre spille i #20. Syntes det er HELT på sin plass. Hatten av for Jim Johnson i dag også.

Blir rart med et Philly-D uten Dawk, ja. Bare å retire nummeret hans.

Skal også bli interessant å se om Sean McDermott klarer å viderføre JJs arv som et blitzende og aggresivt forsvar.

Dawkins20
10.08.09 20:55

Jeg var så dum at jeg så på noen videoer med Dawk på Broncos website. Det føltes veldig feil!

Flere skader på defense i dag. Cole måtte kaste in håndkle...men ser heldigvis ikke alvorlig ut.

BIueDream
BIueDreamInnlegg: 1369
11.08.09 02:01

Det føles ikke bare feil, blir rett og slett fysisk dårlig av å se han som Bronco

Wavy
WavyInnlegg: 11595
12.08.09 12:39

Hvordan ser Maclin ut i training camp?

Alltid vanskelig for rookie receivere å lære playbooken med en gang, men Jackson fikset jo dette fint i fjor.

Hvordan står det til med skaden til Westbrook? Tror Eagles er avhengige av å få han tilbake selv om LeSean McCoy er spennende.

simtei
simteiInnlegg: 2028
12.08.09 13:08

Jeg lurer også fælt på hvordan det går med Giants sine argeste rivaler i Training camp.

Har hørt at dere har fått en del skader, blant annet bradley som vel er meget viktig for dere. er dere bekymret for defencet deres eller tror dere det ordner seg?

På papiret med alle skadefrie er dere jo et komplett lag.

MrFreeze81
MrFreeze81Innlegg: 3548
12.08.09 14:50

My 2 cents (the short version):

Slik jeg ser det (og har sett det noen år nå) ligger nøkkelen til suksess hos deres QB McNabb. Skal Eagles gå hele veien må Nabber`n levere varene når det virkelig gjelder.

svenna99
12.08.09 16:28
Wavy: Hvordan ser Maclin ut i training camp? Alltid vanskelig for rookie receivere å lære playbooken med en gang, men Jackson fikset jo dette fint i fjor. Hvordan står det til med skaden til Westbrook? Tror Eagles er avhengige av å få han tilbake selv om LeSean McCoy er spennende.

Maclin har så vidt trent, da kontrakten hans drøyde lenge med å bli underskrevet, men ifølge rapportene ventes det at han bidrar allerede i år, både som WR og på special teams.

Westbrook ventes å være tilbake i god tid til Week 1. Han er i lett trening uten pads nå.

Er slettes ikke umulig at McCoy får en liknende rookie season som den Jackson hadde. Blir selvfølgelig ikke starter, men kan fort gjøre mye ut av seg. På training camp har han visstnok sett helt rå ut, og tatt nivået (til den grad man kan regne det som skjer på training camp som "nivået") veldig raskt. Med Ingram ute med skade så blir fort McCoy the man to watch i preseason.

svenna99
12.08.09 16:31
simtei: Har hørt at dere har fått en del skader, blant annet bradley som vel er meget viktig for dere. er dere bekymret for defencet deres eller tror dere det ordner seg? På papiret med alle skadefrie er dere jo et komplett lag.

Jeg er bekymret for Bradley. Alle alternativer har mangler, og selv om rapportene lyder positive så er jeg usikker. Kolb er også ute, men det bør jo ikke bety noe som helst. At Ingram blir borte hele sesongen var en STOR strek i regningen, da vi nå kun har 2 friske TEs.

svenna99
12.08.09 16:34
MrFreeze81: My 2 cents (the short version): Slik jeg ser det (og har sett det noen år nå) ligger nøkkelen til suksess hos deres QB McNabb. Skal Eagles gå hele veien må Nabber`n levere varene når det virkelig gjelder.

Hehe, gjelder ikke det for alle lag, at QB må levere? =P

Jeg er ikke i tvil om at McNabb vil levere. Han har ikke vært problemet tidligere. Nå som han har fått seg en skikkelig O-line, og 6 receivere som godt kunne vært starters, ser det bra ut. Legg til en kraftig forsterkning på FB (Weaver) og en skikkelig backup på RB (Shady McCoy), så kan dette bli fryktelig morsomt for oss Eagles-fans!

MrFreeze81
MrFreeze81Innlegg: 3548
12.08.09 18:10
svenna99: Hehe, gjelder ikke det for alle lag, at QB må levere? =P Jeg er ikke i tvil om at McNabb vil levere. Han har ikke vært problemet tidligere. Nå som han har fått seg en skikkelig O-line, og 6 receivere som godt kunne vært starters, ser det bra ut. Legg til en kraftig forsterkning på FB (Weaver) og en skikkelig backup på RB (Shady McCoy), så kan dette bli fryktelig morsomt for oss Eagles-fans!

Jo for så vidt. Men det jeg mener er at Eagles vinner ikke noe med en QB som Flacco, Grossman, Kerry Collins, eller tom Eli Manning og Big Ben. Slik jeg ser det, kommer det til et punkt, der mangelen på et bunnsolid running-game og/eller et forsvar som klarer å stoppe motstanderen når det må, tvinger McNabb til å heve seg ett ekstra hakk. Nå snakker vi crunch-time. Make or brake. Bevares, de ovenfornevnte QBs har jo levert big plays som det holder, når de har måttet. Men jeg mener at skal Eagles gå all the way MÅ Nabber`n levere dette i større grad enn de andre.

Og jo, jeg er i tvil om han er i stand til å bære laget sitt når det absolutt trengs. Jeg prøver på ingen måte å legge skylda på McNabb for mangelen på SB-ringer. Det er flere faktorer som har spilt inn, men at han har falt litt igjennom ved noen nøkkelsituasjoner når hans nummer har blitt kalt, føler jeg meg ganske så trygg på. Men kanskje overbeviser han i år. Det ligger jo ganske bra til rette for det.

Uansett, lykke til med sesongen.

Dawkins20
12.08.09 20:06

McNabb må definitivt bli mer consistent i sitt spill, for han har hatt tendenes til å starte svakt. Men man kan like gjerne peke på coachingen til Andy Reid for en del av feilskjærene de siste sesongene...og det at vi har gått inn i sesonger uten alternativer på enkelte plasser. Eksempelvis er det først nå med Weaver at vi har et fullgodt alternativ på FB - i fjor startet vi med en RB som ikke var god nok og fortsatte med en DL der i stedet!

Men nå ligger ting litt mer til rette. De har jobbet MYE med Donovons OL og tettet en del hull der. Og han har fått nye våpen på utsiden, iallefall om Maclin slår til - men det er for tidlig å si ennå. Men dette er nok den sterkeste gruppen WR siden 04 vil jeg tro.

Shady McCoy har sett sterk ut i camp og er etter stort sett ALLE rapporter en "stud", en som er klar til å bidra fra starten av. Som Svenna99 sier så er tapet av Ingram en skikkelig stor strek i regningen, han hadde nok blitt vel så viktig for McNabb som andre...og jeg er redd Eagles følger tradisjoner og går inn i en sesong uten et fullgodt alternativ på en plass. Denne gang på TE. For hva skjer om Celek skulle gå ned nå? Forhåpentligvis trades det for en TE før alvoret starter.

McNabb får mye ansvar på sine skuldre også fordi Andy helst vil kaste ballen 90% av tiden om han kan. Eagles kan være FRYKTELIG ubalansert til tider, det er et problem.

simtei
simteiInnlegg: 2028
12.08.09 21:11
Dawkins20: McNabb får mye ansvar på sine skuldre også fordi Andy helst vil kaste ballen 90% av tiden om han kan. Eagles kan være FRYKTELIG ubalansert til tider, det er et problem.

Det er egentlig litt rart det der, altså at eagles skal kaste hele tiden. de andre lagene i NFC east har jo alle hver sin sterke running back med gode backups.

Det er ikke det at jeg ikke mener at Westbrook er en god RB, for det er han. men han brukes vel så mye som reciever på screens og lignende korte kast.

men jeg skal ikke kritisere, det fungerer jo tydeligvis godt for Eagles! Gleder meg til sesongen starter, har god tro på at Giants skal kunne være på samme nivå som dere.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg