Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

NFL Offseason 2017

NYTT TEMA
SalSomer
SalSomerInnlegg: 5829
01.01.17 18:09

Week 17 sparkes straks i gang, og med det er vi snart ved veis ende for 20 lag. Det er altså på tide å fokusere på free agency, trenerbytter, draftspekulasjoner og etterhvert OTAs og training camps. Det er en lang periode uten NFL-fotball, men det er fortsatt mye spennende som kommer til å skje.

Her er kalenderen for viktige datoer i 2017:
21. januar: East-West Shrine Game
28. januar: Senior Bowl
15. februar: Lag kan begynne med franchise tags
28. februar: NFL Combine begynner
1. mars: Deadline for å sette franchise tags
6. mars: NFL Combine slutter
7. mars: "Legal tampering"-perioden begynner
9. mars: Free Agency og det nye NFL-året begynner kl. 22 norsk tid
26. mars: Ligamøte for eierne starter. Regelendringer vil bli fastsatt
29. mars: Ligamøtet slutter
3. april: Offseason workout for lag med nye trenere
17. april: Offseason workout for lag med gamle trenere
27. april: Draften begynner
29. april: Draften slutter
Juli: Lag starter sine training camps i løpet av juli.
6. august: Pro Football Hall of Fame Game. Pre-season begynner
7. september: NFL-sesongen starter med at Super Bowl-mesterne spiller årets første kamp!

Hva da med Black Monday? Hvilke trenerbytter kan vi se? Dette er det vi vet så langt:

Har allerede sparket sin trener:
 - Los Angeles Rams
 - Jacksonville Jaguars
 - Buffalo Bills

Er etter sigende på vei ut:
 - San Francisco 49ers' Chip Kelly (sparket)
 - Denver Broncos' Gary Kubiak (legger opp)

Lag som fortsatt kanskje kan finne på å sparke treneren:
 - Chicago Bears
 - Cincinnati Bengals
 - Arizona Cardinals
 - San Diego Chargers
 - Indianapolis Colts
 - New York Jets
 - Carolina Panthers

Longshots for trenerbytte:
 - Cleveland Browns
 - Detroit Lions
 - Green Bay Packers
 - New Orleans Saints

toonarmy
toonarmyInnlegg: 3730
01.01.17 22:39

Baalke har fått sparken som GM i SF.

SalSomer
02.01.17 02:48

Mike McCoy kommer ikke tilbake som HC for Chargers neste år, rapporteres det. 

Mirage
MirageInnlegg: 19441
02.01.17 04:02

Chip Kelly har blitt sparket i følge Rapoport.

Danserud
DanserudInnlegg: 2101
02.01.17 09:03
SalSomer: Mike McCoy kommer ikke tilbake som HC for Chargers neste år, rapporteres det.

nfl.com bekrefter

svenna99
svenna99Innlegg: 9856
02.01.17 09:58
Mirage: Chip Kelly har blitt sparket i følge Rapoport.

Tipper det var siste vi så fra han i NFL. Ihvertfall i denne omgang.

SalSomer
02.01.17 11:59

Noen som har lyst til å komme med noen uttalelser om årets awards? Det er jo alltid greit med litt debatt. Her er min liste over hvem jeg ville gitt prisene til (og ikke nødvendigvis hvem jeg tror kommer til å vinne):

MVP - Aaron Rodgers

DPOY - Khalil Mack

OPOY - David Johnson

DROY - Chris Jones

OROY - Zeke Elliott

COY - Bill Belichick

CBPOY - Jordy Nelson

kobebryant92
kobebryant92Innlegg: 1888
02.01.17 12:05
SalSomer: Noen som har lyst til å komme med noen uttalelser om årets awards? Det er jo alltid greit med litt debatt. Her er min liste over hvem jeg ville gitt prisene til (og ikke nødvendigvis hvem jeg tror kommer til å vinne): MVP - Aaron Rodgers DPOY - Khalil Mack OPOY - David Johnson DROY - Chris Jones OROY - Zeke Elliott COY - Bill Belichick CBPOY - Jordy Nelson

MVP Ryan

DPOY Von Millar

OPOY David Johnson 

DROY Joey Bosa 

OROY Zeke

COY Bill Belichick

CBPOY Gjelder Luck her? vist ikkje Jordy  

SalSomer
02.01.17 12:27

Jeg har sett pundits som har Luck som CBPOY, så han gjelder. 

Danserud
02.01.17 16:11

Broncos bekrefter at Gary Kubiak er ferdig som HC

Gary Kubiak steps down as head coach

izi4ever
izi4everInnlegg: 2005
02.01.17 17:17

MVP - Matt Ryan

DPOY - Khalil Mack

OPOY - David Johnson

DROY - Deion Jones

OROY - Zeke Elliott

COY - Jack Del Rio

CBPOY - Andrew Luck

StianKarlsen89
StianKarlsen89Innlegg: 573
02.01.17 17:41
SalSomer: Noen som har lyst til å komme med noen uttalelser om årets awards?

MVP - Matt Ryan
Bør stå mellom Ryan og Rodgers her, men pga. mindre variasjon i prestasjonene får Ryan prisen. Brady med 28-2 i TD:INT ratio er unikt, men veies for lett pga. forkortet sesong.

DPOY - Khalil Mack
Solid på et gjennomsnittlig forsvar, og vil eksempelvis ikke få samme hjelp til coverage sack som Von Miller får i Broncos.

OPOY - David Johnson
Hans evner og prestasjoner både i ground game og passing game taler for seg selv.

DROY - Joey Bosa
Fulgt for lite med til å ha en skikkelig mening her, men hans bidrag i San Diego har vært enormt.

OROY - Ezekiel Elliott
Står mellom han og Prescott, men Elliott bidrar mer til å lette jobben til Prescott enn omvendt.

COY - Jack Del RioHans omvending av Raiders over de siste to årene er enorm og vil gjøre han høyaktuell for prisen. Ellers kan det være et år hvor Bill Belichick vurderes for prisen etter det mesterstykket Patriots gjennomførte i de fire første ukene uten Brady.

CBPOY - Jordy Nelson
Etter å ha vært MIA i fjor er passing attack tilbake for fult i GB, mye på grunn av Nelson som leder NFL i TD et år etter å ha vært ute med røket korsbånd.

Mc_lovin
Mc_lovinInnlegg: 6537
02.01.17 17:56

MVP - Matt Ryan

DPOY - Khalil Mack

OPOY - David Johnson

DROY - Joey Bosa*

Begrenset grunnlag for denne meningen. Bosa er den eneste rookien som jeg har hørt mye "buzz" rundt.

OROY - Jordan Howard

Syntes det står mer respekt av Howard sin prestasjon med 1322 yards og 5.2 AVG(bedre enn Elliott) enn hva av Elliott. Elliott har spilt på et lag i medgang med flere playmakere på WR og QB. Jordan Howard har vært RB på et skadeutsatt Bears-lag med Barkey og Hoyer som QBs, og Meredith som WR. Har dog. færre carries. Cowboys sin O-linje dominerer også Bears sin.

COY - Adam Gase

CBPOY - Jordy Nelson

StianKarlsen89
02.01.17 18:39
Mc_lovin: OROY - Jordan Howard

Godt poeng, glemte han helt av i forbifarten. Hans innsats i Chicago bak en tidvis porøs linje er vel strengt talt mer imponerende enn det Elliott har gjort bak det som er NFLs beste run-blocking linje.

SalSomer
02.01.17 19:02

Howard har for få scores til at jeg liker ham over Zeke, uavhengig av omstendighetene rundt arbeidsvilkårene deres.

Og hvis man først skal se bort fra de to Cowboyene har Tyreek Hill flere all-purpose yards og langt flere scores enn Howard. :-P

(Innlegget ble redigert 02.01.17 19:03)

SalSomer
02.01.17 19:05

Sean Payton intervjues visst av Rams. Payton med Rams-Forsvaret og muligheten til å forme Goff høres egentlig bra ut. 

Det blir kanskje et litt awkward gjensyn med Gregg Williams, slår det meg. 

(Innlegget ble redigert 02.01.17 19:09)

Mc_lovin
02.01.17 19:53

Pressekonferanse med Pagano nå. Han blir værende. Brukte 3 min på å snakke om gårsdagens seier mot Jags...

En av sesongens største skuffelser for min del. 

(Innlegget ble redigert 02.01.17 19:53)

toonarmy
02.01.17 19:58
Mc_lovin: Pressekonferanse med Pagano nå. Han blir værende. Brukte 3 min på å snakke om gårsdagens seier mot Jags...

Jim Irsay nærmer seg Al Davis som NFLs staeste eier.

SalSomer
02.01.17 20:07

Da blir vel Grigson værende i Colts også, regner jeg med? Syns nesten det virker som det er viktigere å få han ut.

Mc_lovin
02.01.17 20:23
SalSomer: Da blir vel Grigson værende i Colts også, regner jeg med? Syns nesten det virker som det er viktigere å få han ut.

Vil tro det, dessverre. Grigson er forøvrig mer udugelig i jobben sin, men problemene er mer sammensatt enn det.

Det er flere ting som irriterer meg med Pagano; alt fra Playcalling til inngangene til kampene(gjøre spillerne forberedt). Det som irriterer meg mest dog. er den middelmådige holdningen hans. F. eks å bruke 3 min på å snakke opp en Comeback-seier mot Jags. For så å snakke i 3 min hvordan vi skal vinne tilbake divisjonen neste sesong. Når ble det en milepæl å vinne AFC South?

Grigson kommer ikke opp med tomme lovnader slik som Pagano. Grigson er bare komplett udugelig i jobben sin. Skremmende hvilken negativ utvikling laget har hatt de siste årene mtp. at vi er i "Prime Time" i Luck sin karriere.

Litt fakta:

The Colts 5 seasons under Chuck Pagano:

53-34 overall, including playoffs

23-7 vs. the AFC South

29-27 vs. everyone else

(Innlegget ble redigert 02.01.17 20:23)

Hedly2
Hedly2Innlegg: 18456
02.01.17 21:03

Var halvveis inni et langt innlegg om hvorfor jeg mener Derek Carr (surprise surprise) er årets NFL MVP. 

Men så kom jeg over denne videoen på YouTube som egentlig dekker alle argumentene mine og mer. 

I mitt hode så bør MVP award i år stå mellom Matt Ryan og Derek Carr, uten konkurranse. Ja, jeg vet jeg lanserte Prescott som en absolutt garantert MVP i en tidligere ukestråd her, men i mitt forsvar var jeg kanonings og så med et halvt øye i en kamp han var svingod. 

toonarmy
02.01.17 22:14
Hedly2: Men så kom jeg over denne videoen på YouTube som egentlig dekker alle argumentene mine og mer.

Så det var 6 minutter med Colin Cowherd, usikker på om det støtter noen sak som helst. 

Carr er, for meg, nummer 3 etter Ryan/Rodgers. 

Danserud
03.01.17 02:12

Det er riktignok en viss fare for at jeg er noe inhabil, men alle som har noen andre en Von Miller som DPOY tar skammelig feil.

Tviler dog ikke et sekund på at Mack får utnevnelsen.

Mirage
MirageInnlegg: 19441
03.01.17 13:12

Pacman Jones brukte ikke spesielt lang tid på å gjøre noe dumt denne off-seasonen. Ble arrestert i går kveld.

Kanskje på tide å vokse opp når han har nådd 33 år?

StianKarlsen89
03.01.17 14:51
StianKarlsen89: MVP - Matt Ryan
Bør stå mellom Ryan og Rodgers her, men pga. mindre variasjon i prestasjonene får Ryan prisen

Aaron Rodgers står forøvrig for 86% av TD fra Packers (44 av 51) i år ettersom han har spilt mer eller mindre uten noe særlig ground game. Endte også opp som second leading rusher og flest rushing TD noe som er solid med tanke på at han mer eller mindre alltid leter lengst mulig etter en mulighet til å kvitte seg med ballen før han løper.

StianKarlsen89
03.01.17 17:47
toonarmy: Baalke har fått sparken som GM i SF.

49ers skal intervjue Eliot Wolf og Brian Guteknust fra Packers for den ledige stillingen som GM. Eliot Wolf ble senest i fjor gitt en forfremmelse for å hindre han i å forlate klubben, men er i en alder av 35 år allerede et hett navn til å bli GM enten i GB eller andre steder.

Videre går det også rykter om at Falcons OC Kyle Shanahan har intervju for å bli HC kommende fredag. 49ers jobber også med å få inn Josh McDaniels fra Patriots på intervju til denne stillingen.

Mc_lovin
03.01.17 18:24

Tror McDaniels vil floppe som HC igjen. For mitt utrente øye ser det ut som at Bill Belichick kontrollsjekker alle sitt arbeid ned til hver minste detalj, og at det er derfor OC etter OC lykkes hos Pats. Det er vel endel Belichick-disipler som har mislyktes som HCs ?

(Innlegget ble redigert 03.01.17 18:27)

daoooo
daooooInnlegg: 24689
03.01.17 20:23

Da startet utskiftningene i Jets. Som ventet (til tross litt usikkerhet) blir både GM og HC værende for 2017.

OC Chan Gailey legger opp (sannsynligvis en grei måte å få sparken på). Videre ryker både QB, RB, DL, OLB og DB trenerne. Happy opprydding.. Da venter jeg bare på DC Kacy Rogers som virkelig bør være under lupen.

Svært lite overraskende at DL treneren ryker. Bør få med ut av Leo Williams, Sheldon Richardson og Mo Wilkerson. Håper på Karl Dunbar tilbake, gjorde en bra jobb med linja under Rex sin tid.

osloblade
oslobladeInnlegg: 3769
03.01.17 21:41
daoooo: Da startet utskiftningene i Jets. Som ventet (til tross litt usikkerhet) blir både GM og HC værende for 2017.

Får satse på perfekte utskiftninger, og SB til neste år! ;-)

Men seriøst, jeg synes det er riktig å gi Bowles og Maccagnan mer tid. Blir spennende å se hva vi får av trenere og spillere neste sesong. Klarer vi å skaffe oss en god QB? Hører jeg Tony Romo!? Og i så fall, ønsker vi det.

SalSomer
03.01.17 22:20
StianKarlsen89: 49ers skal intervjue Eliot Wolf og Brian Guteknust fra Packers for den ledige stillingen som GM. Eliot Wolf ble senest i fjor gitt en forfremmelse for å hindre han i å forlate klubben, men er i en alder av 35 år allerede et hett navn til å bli GM enten i GB eller andre steder.

49ers kontaktet Chiefs og spurte om tillatelse til å intervjue Chris Ballard (vår Director of Football Operations) for GM-jobben, men Ballard sa nei takk og oppga som grunn at han liker seg godt i Kansas City. Det kan jeg tro på, men jeg tror også noe av grunnen kan være at 49ers på ingen måte er en klubb man ønsker å gå til akkurat nå.

Ellers er Dave Toub tydeligvis kontaktet av både Chargers og Broncos for en HC-jobb. Jeg skjønner at tiden vår med Toub meget mulig kan være over og syns det er kjempesynd (han er definitivt en av ligaens absolutt beste Special Teams-koordinatorer), og jeg ønsker ham lykke til der han lander som hovedtrener til slutt, men jeg håper så inderlig at det ikke blir Chargers eller Broncos. Anything but them, liksom.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg