Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

NFL Draft 2017

NYTT TEMA
Mirage
MirageInnlegg: 19728
03.03.17 23:28

NFL-sesongen er dessverre over, og vi er nå i en alt for lang periode uten kamper. Offseason er godt i gang, med spillere som blir frigitt, og andre som ønsker å sjekke om gresset virkelig er grønnere andre steder.

Denne perioden inneholder også en draft, hvor spillere som har spilt fotball for et college kan melde seg på for å bli gjort tilgjengelig for drafting. Denne draften er på sju runder, hvor samtlige lag i utgangspunktet har ett pick per runde, pluss eventuelle pick de har fått for å kompensere for eventuelle free agents de mistet i 2016. I år holdes draften fra 27. april til 29. april, hvor første runde vil skje 27. april, andre og tredje runde 28. april, og de resterende fire rundene 29. april. 

I den anledning holdes idet jeg skriver dette en samling med 330 utvalgte spillere som kan draftes, kjent som NFL Combine. Her testes de forskjellige utøverne i forskjellige fysiske tester, samt en mental test. Hvert lag får holde 60 formelle intervjuer på 15 minutter med spillere under combinen, og et ubegrenset antall uformelle møter. Dette er altså ofte den første sjansen trenerene og general managerene til lagene får bli kjent med spillerne, om de ikke har møttes ved en tidligere anledning. Combinen holdes fra 3. til 6. mars.

Nyttige lenker:

Draftrekkefølge i første runde, og lagenes behov

Daniel Jeremiahs top 50

Fullstendig oversikt over draftrekkefølgen (NB! Kan endre seg gjennom trades)

NFL.com sin Combine-side

Nyttige nettsider for å følge draftperioden er NFL.com, ESPN, SBNation (og tilhørende sider for de forskjellige lagene), samt Twitter. For liste over eventuelle Twitterbrukere av interesse henviser jeg til hvilken som helst av SalSomer sine åpningsinnlegg for de forskjellige NFL-rundene.

Uansett, her kan alt tilhørende draften diskuteres. Bare å fyre løs med spekulasjoner, mock drafts (antar at det blir en konkurranse i år også, så fort NFL.com åpner opp funksjonen for i år), og gjerne dele litt om hva lagene deres trenger og ikke. Da er det bare å kjøre på med diskusjon.

(Innlegget ble redigert 03.03.17 23:31)

Izcila
IzcilaInnlegg: 21095
04.03.17 01:08

As if Christian McCaffrey's day couldn't get any better he also ran a 6.57 3-Cone. The 2nd fastest by an RB at the NFLCombine since 2003. 

Mulig valg for Giants, om han skulle "falle" ned dit. 

(Innlegget ble redigert 04.03.17 01:08)

Mirage
04.03.17 01:10
Izcila: As if Christian McCaffrey's day couldn't get any better he also ran a 6.57 3-Cone. The 2nd fastest by an RB at the

Finner det morsomt hvor mye de skal klage over at han "kun" klarte ti reps i benkpress. Som regel folk som trolig ikke klarer en eneste repetisjon på den vekten selv. 

Jeg vil i utgangspunktet ha han til Giants, fordi han ville vært et utrolig nyttig offensivt våpen, men tror vi må prioritere andre posisjoner.

(Innlegget ble redigert 04.03.17 01:12)

ModernMan
ModernManInnlegg: 9006
04.03.17 02:05

Et fristende rykte gir et Cowboy-pick helt oppi toppen der. Cousins til niners, Romo til hovedstaden og en liten bærepose med draft picks som inkluderer nummer to overall til Dallas? Ja, takk.

(Innlegget ble redigert 04.03.17 02:06)

Izcila
04.03.17 02:08
ModernMan: Et fristende rykte gir et Cowboy-pick helt oppi toppen der. Cousins til niners, Romo til hovedstaden og en liten bærepose med draft picks som inkluderer nummer to overall til Dallas? Ja, takk.

Så denne her. Høres jo helt forbanna vilt ut. Det blir rett og slett for dumt. 

Mirage
04.03.17 02:11
ModernMan: Et fristende rykte gir et Cowboy-pick helt oppi toppen der. Cousins til niners, Romo til hovedstaden og en liten bærepose med draft picks som inkluderer nummer to overall til Dallas? Ja, takk.

Smoke weed every day?

ModernMan
ModernManInnlegg: 9006
04.03.17 02:17

Romo er jo en veldig trivelig fyr da? 

Nei, selv vi navlefokuserte kåbbåier ser jo at dette er en rimelig drøy verdivurdering av Romo. Først skal altså Shanahan hive alt han har å by på etter Kirk føkkings Cousins før Redskins skal shippe denne gaven videre for vår halvt idrettsinvalide gamlefar? Om dette er reellt så er det bare å få gjennomført før noen rekker å tenke seg om.

(Det ække mitt rykte assa, det er Rapoport sitt. Mulig han har fyrt opp en bønne, jeg er bare budbringer.)

(Innlegget ble redigert 04.03.17 02:20)

SalSomer
SalSomerInnlegg: 6226
04.03.17 10:25
Mirage: Som regel folk som trolig ikke klarer en eneste repetisjon på den vekten selv.

Det er jo det som er så genialt med Run Rich Run. Han er ikke out of shape eller noe, bare en average joe. Allikevel er han ikke nærheten av en NFL-spiller på 40. Vi kan kritisere spillere for dårlige combines, men selv de svakeste combine-utøverne er jo langt, langt foran en gjennomsnittlig fyr.

SalSomer
04.03.17 10:32

Chiefs har intervjuer med Kizer, Watson, Trubisky, Mahomes, Kaaya og Peterman. Ser man på capsituasjonen og fremtidige free agents er det som gir mest mening å ha en QB som lærer under Alex Smith i et år og så å cutte Smith. Jeg begynner å bli mer og mer troende på at Chiefs tar en QB i første runde i år, for første gang siden det legendariske 1983-kullet (da vi tok Todd Blackledge mens Jim Kelly og Dan Marino fortsatt var tilgjengelig).

(Innlegget ble redigert 04.03.17 10:32)

Mirage
04.03.17 16:24

Kan også nevne at draftens antatt beste linebacker, Reuben Foster, har blitt sendt hjem tidlig etter en krangel med en sykehusansatt. Skal ha tatt lang tid med den medisinske testen hans, og det lot han gå ut over en ansatt som ikke tok det spesielt pent. Trygt å si at Reuben Foster ikke skaffet seg noe mer penger i løpet av Combinen.

Ellers virker det som om årets wide receiver-gruppe er litt kjappere enn fjorårets, som knapt hadde noen under det vanlige snittet på 4.55. Flere som har løpt rundt 4.45 så langt.

(Innlegget ble redigert 04.03.17 16:31)

Mirage
04.03.17 18:41

John Ross skal ha løpt 40-yard dashn på 4.22 uoffisielt. Ny rekord hvis den blir stående.

SalSomer
04.03.17 19:28

Leste ikke jeg noe om at noen skulle gjøre noe vilt hvis CJs rekord ble slått eller noe?

Mirage
04.03.17 19:44

Tiden til Ross har blitt bekreftet som 4.22, og dermed har Chris Johnson sin tid blitt slått.

Izcila
04.03.17 19:50

Rått. 

Fra Jordan Raanan:

Already know personnel people who had John Ross as the draft's top WR (barring any medical) even before that 4.22

toonarmy
toonarmyInnlegg: 3954
04.03.17 21:58
Mirage: Tiden til Ross har blitt bekreftet som 4.22, og dermed har Chris Johnson sin tid blitt slått.

Hadde vært Al Davis sitt letteste draftpick

Hedly2
Hedly2Innlegg: 18592
04.03.17 22:12

Hadde Al Davis fortsatt vært i live hadde man allerede kunne kledd John Ross i silver and black.

SalSomer
04.03.17 22:18
SalSomer: Leste ikke jeg noe om at noen skulle gjøre noe vilt hvis CJs rekord ble slått eller noe?

Ah, ja, Adidas ville gi en øy til den som slo rekorden hvis de brukte Adidas-sko. John Ross brukte Nike-sko. På spørsmål om hvorfor han ikke brukte Adidas svarte han at han ikke kan svømme så bra.

SalSomer
04.03.17 22:22
SalSomer: Leste ikke jeg noe om at noen skulle gjøre noe vilt hvis CJs rekord ble slått eller noe?

Ah, ja, Adidas ville gi en øy til den som slo rekorden hvis de brukte Adidas-sko. John Ross brukte Nike-sko. På spørsmål om hvorfor han ikke brukte Adidas svarte han at han ikke kan svømme så bra.

Izcila
05.03.17 02:47

Ser ut som Dalvin Cook kan falle ned til runde 2, faktisk. I hvert fall ikke umulig. 

daoooo
daooooInnlegg: 24839
05.03.17 02:57
Mirage: Tiden til Ross har blitt bekreftet som 4.22, og dermed har Chris Johnson sin tid blitt slått.

Hehe, fikk meg til å tenke på denne.

Mirage
05.03.17 03:19
daoooo: Hehe, fikk meg til å tenke på denne.

Så du han satt opp mot Rich Eisen, med typ 20 yard head start for Eisen? For en forskjell, hah. 

Nei, Ross kan nok bli skremmende deep threat i NFL. Verste er at han ikke veier så utrolig lite heller, det er ikke sånn som f.eks. J.J. Nelson på Cardinals, som løp en strålende tid (4.28), men som ikke veier stort.

Mirage
05.03.17 03:24
Izcila: Ser ut som Dalvin Cook kan falle ned til runde 2, faktisk. I hvert fall ikke umulig.

Så for meg at han skulle være bedre i 3-cone i det minste. Vertical er ikke så nøye føler jeg. Når det er sagt, tapen til Cook prater vel også for seg selv. Han kan spille.

Så litt på i dag, og en som egentlig ikke løp så raskt blant receiverne var Cooper Kupp, men i positional drills så man virkelig hvor naturlig det var for han. Ikke en eneste drop, og rutene hans var strålende og kjappe. 

Stusset litt når jeg så han på taper-siden på winners and losers-artikkelen som NFL.com slang ut. Han og Brady Kaaya (QB) listet som dagens tapere, enda begge to så strålende ut i positional drills. Sært opplegg, men tidvis virker det som om de konkurrerer om å komme med de særeste uttalelsene på den siden.

daoooo
daooooInnlegg: 24839
05.03.17 03:36
Mirage: Så du han satt opp mot Rich Eisen, med typ 20 yard head start for Eisen? For en forskjell, hah.

Haha, ikke før nå. Brutale greier. Vil helst slippe å se meg selv i det samme scenarioet.

(Innlegget ble redigert 05.03.17 03:36)

Mirage
05.03.17 15:57

Myles Garrett spikrer seg fast på toppen av draften i alle fall. 33 reps i benken, og 4.64 i 40-yard dashen. Atletisk er han i alle fall. 

Troy Hendrickson er eneste som har matchet 40-tiden hans så langt.

MensenErnst
MensenErnstInnlegg: 3514
05.03.17 20:57

Garret la jo ut en litt pinlig video der han trygla om å bli drafta av Cowboys. Får håpe de andre fant det såpass avskyelig at de lar han falle dit.

Izcila
05.03.17 21:07
MensenErnst: Garret la jo ut en litt pinlig video der han trygla om å bli drafta av Cowboys. Får håpe de andre fant det såpass avskyelig at de lar han falle dit.

Haha ja, så nå at han hadde sagt at han angra på den videoen. At de ikke tenker over ting litt mer enn det de gjør. 

Ellers for Giants-fansen her inne, så er det link til de spillerne som Giants har møter med. Har jo ikke veldig mye å si, men artig å følge med på uansett.. :-)

Mirage
05.03.17 21:43

Innså nå at Dalvin Cook løp en tregere 3-cone enn Giants-linebacker Devon Kennard. 

Izcila
06.03.17 00:00

Jeg begynner å sikle litt etter OJ Howard, men det spørst om han er tilgjengelig på vårt 23. pick uansett. David Njoku hadde ikke heller vært helt ille, men han sies vel å ikke være full så NFL-klar som Howard. Derimot har jeg sett flere som påstår at han er en underrated blocker:

Perhaps most notably, Njoku checked in with a freakish 82 1/2-inch wingspan. Giants DE Jason Pierre-Paul's 81-inch wingspan is considered legendary, but Njoku's is longer despite being shorter and svelter than JPP. Njoku's wingspan is only two inches shorter than LeBron James'. Njoku also has big, 10-inch hands. Njoku is a dynamic pass catcher and underrated blocker on college tape. He's neck and neck with O.J. Howard as this year's top tight end prospect.

Mirage
06.03.17 00:27
Izcila: Jeg begynner å sikle litt etter OJ Howard, men det spørst om han er tilgjengelig på vårt 23. pick uansett. David Njoku hadde ikke heller vært helt ille, men han sies vel å ikke være full så NFL-klar som Howard. Derimot har jeg sett flere som påstår at han er en underrated blocker:   Perhaps most notably, Njoku checked in with a freakish 82 1/2-inch wingspan. Giants DE Jason Pierre-Paul's 81-inch wingspan is considered legendary, but Njoku's is longer despite being shorter and svelter than JPP. Njoku's wingspan is only two inches shorter than LeBron James'. Njoku also has big, 10-inch hands. Njoku is a dynamic pass catcher and underrated blocker on college tape. He's neck and neck with O.J. Howard as this year's top tight end prospect.

Så på workouten til tight endene. Ufattelig kjappe, kjappeste snittet på 40 yard-dashen siden 2003. I hvilket som helst annet år ville Njoku sin 4.64 vært topp 5, men nå var det til og med en nede på 4.43. Howard med 4.51 er bare sykt, så stor som han er.

Njoku hadde noen drops og slikt, men atleten skal ingen si noe på. Hadde en 37 inch vertical i tillegg, Howard sin var på 30. Begge to ser utrolig spennende ut.

Izcila
06.03.17 01:12
Mirage: Så på workouten til tight endene. Ufattelig kjappe, kjappeste snittet på 40 yard-dashen siden 2003. I hvilket som helst annet år ville Njoku sin 4.64 vært topp 5, men nå var det til og med en nede på 4.43. Howard med 4.51 er bare sykt, så stor som han er.

Såpass, rått. Synd det enda er så forbanna lenge til draften blir avholdt.. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg