Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

MAJOR LEAGUE BASEBALL 2017

NYTT TEMA
KingKongHalvor
KingKongHalvorInnlegg: 49163
28.03.17 18:13

Bare noen få dager igjen til sesongstart, på tide å krype frem fra under de stenene dere har tilbrakt tiden de siste månedene, nå smeller det løs snart.

La oss fortsette det gode, hyggelige miljøet her i denne lille bortgjemte kroken av VGD, er ikke så mange steder det diskuteres baseball på norsk, så dette trenger noen av oss, helst uten krangling.

Da er det bare å ønske lykke til, god sesong til alle og måtte Yankees vinne alt! :-)

osloblade
oslobladeInnlegg: 3770
28.03.17 19:38

Ahh, nå nærmer det seg. :-) Kan bli gøy i år også for oss Mets. Har vært i off season-dvale, men er virkelig klar for baseball nå. Enn så lenge er til og med alle pitcherne våre hovedsakelig skadefrie! Ja må det vare. Syndergaard, Harvey, Matz og deGrom. Snakker en rå rotation der, og som femte pitcher blir det Gsellman eller Wheeler.

Let's Go Mets! Og lykke til dere andre. Unner dere alle å heie på det tapende WS-laget. ;-)

toonarmy
toonarmyInnlegg: 3731
28.03.17 20:03
osloblade: Ahh, nå nærmer det seg. :-) Kan bli gøy i år også for oss Mets. Har vært i off season-dvale, men er virkelig klar for baseball nå. Enn så lenge er til og med alle pitcherne våre hovedsakelig skadefrie! Ja må det vare. Syndergaard, Harvey, Matz og deGrom. Snakker en rå rotation der, og som femte pitcher blir det Gsellman eller Wheeler.

Matz rapporterte vel om smerter i albuen hans i går? 

osloblade
28.03.17 21:42
toonarmy: Matz rapporterte vel om smerter i albuen hans i går?

Ja det var noe smerter og han stod derfor over en kamp han skulle spilt, men han trente i går og følte seg visst bra da, så lever i håpet om at det ikke er noe alvorlig.

Izcila
IzcilaInnlegg: 21095
28.03.17 22:49

Herlig med sesongstart. 

Kom til å svippe innom en side der det stod litt om Padres, og i den anledning titta jeg litt på rotationen deres. Er dette ligaens dårligste rotation eller? 

BennyKanin
BennyKaninInnlegg: 3316
29.03.17 09:43

I år vinner Twins!! I alle fall noen kamper...

kobebryant92
kobebryant92Innlegg: 1890
29.03.17 09:53
Izcila: Er dette ligaens dårligste rotation eller?

Trur det. Det blir Chacin mot Kershaw på opening day.

Barbosa
BarbosaInnlegg: 2990
29.03.17 10:14

Veldig spent foran årets sesong. 

Som tidligere nevnt tror jeg på en god sesong for Red Sox. Laget ser veldig bra ut nå. Veldig fin balansert roaster, med god variasjon på pitcherne. Kvalitet i Porcello, Price (dessverre skadet), Wright og Sale. Mookie som kaptein. Kan Porcello levere like bra som forrige ses? 

Ser veldig bra ut offensivt, samtidig som rotasjonen er veldig bra. 

Barbosa
29.03.17 10:19

Blir trist med en sesong uten Big Papi.

MyFevola
MyFevolaInnlegg: 4747
29.03.17 10:31

Bare å se denne for å komme i modus for sesongsstart. Frysninger mot slutten, hver gang.

Deilig at Yankees åpner ballet på søndag. Skal bli herlig å følge utvilkingen til Sanchez, Judge og Bird, og ditto se Betances/Chapman leke seg i åttende og niende. Man kan vel kanskje si at alt over .500 er bonus i år og skulle man være på skuddhold for WC i september er alt mulig.

toonarmy
29.03.17 19:06
MyFevola: Bare å se denne for å komme i modus for sesongsstart. Frysninger mot slutten, hver gang. Deilig at Yankees åpner ballet på søndag. Skal bli herlig å følge utvilkingen til Sanchez, Judge og Bird, og ditto se Betances/Chapman leke seg i åttende og niende. Man kan vel kanskje si at alt over .500 er bonus i år og skulle man være på skuddhold for WC i september er alt mulig.

Pitchingen er ikke bra nok i år, og offensivt kommer det til å gå opp og ned, men mye som tyder på at det blir morsommere enn i fjor. I tillegg er Torres, Adams, Rutherford og enda fler unggutter i minors. 

frodar
frodarInnlegg: 321
29.03.17 21:56

Det er lenge siden jeg har skrevet noe her nå men klarte ikke å la være etter å ha sett " Perfect"! Så takk til MyFevola som minte meg på at tre av dem de snakket om/viste var mot mitt kjære Rays. 

Buherle, King Felix og Dallas Braden kastet alle mot Rays og jeg så alle sammen. Sistnevnte husker jeg fortsatt godt. På min bursdag, og rimelig sikker på at det var på en søndag ( derfor så jeg alt, og ikke sovnet foran skjermen som normalt). For å toppe det så var det på morsdagen og alle spillerne hadde ett eller annet med rosa på seg for å markere kampen mot brystkreft. 

Når man da vet at Braden mistet sin mor pga av kreft, og bodde deler av oppveksten hos sin bestemor, så blir dette like rørende å se hver gang. Bestemoren kommer ned og knapt ett øye er tørt når de omfavner hverandre. Skal mye til å slå den. 

At Rays offensen var like ræva som den ofte var/er er en annen side av saken og vi snakker ikke så mye om det i denne sammenheng! 

BaseballErMoro
BaseballErMoroInnlegg: 1371
30.03.17 06:22

Det er snart tid for slåball. Masse slåball. Alltid koz når det nærmer seg april på kalenderen. Planene for søndag er så godt som spikra, grilling, kake og slåball-maraton. Selv om entusiasmen og kunnskapen min er lavere nå enn for 3-4 år siden (pga andre prioriteringer i livet) så digger jeg fortsatt å se på kamper. Det går alltid en kamp. Til og med kjedelige kamper er sånn passe kult. Broadcasterne har som regel noe interresant å snakke om, enten det er dårlig junkfood eller 150 år gammel baseballhistorie. En ting jeg tror de fleste vil savne i år er å høre Vin Scully. For en legende.

Det er i ferd med å bli en tradisjon å reise til Boston en gang i året. Og ja, det er mange andre byer og ballparker jeg har lyst til å se også. Pittsburgh, St. Louis, Chicago, Baltimore og noen flere er på lista, men det må nok vente en stund til... Mulig det blir en tur med tog til NY i høst hvis jeg og fruen får tid.

Det er få ting jeg gleder meg mer over enn outfielden til Sox. Da jeg trodde den ikke kunne bli stort bedre, dukket Benintendi opp. Rotation begynner å se bra ut også.

Det har ikke vært noen regelendringer med stor betydning i år, som jeg har fått med meg, og det er kanskje like greit. Uansett så blir det mye moro. Har nettopp fått meg MLB The Show 17 så nå må jeg gå å spille litt...

(Innlegget ble redigert 30.03.17 06:23)

Barbosa
30.03.17 08:36
BaseballErMoro: Selv om entusiasmen og kunnskapen min er lavere nå enn for 3-4 år

Kanskje møtes vi en plass på halvveien. Min interesse for sporten har bare økt de siste årene. Har forsøkt være aktiv her inne, men ikke alltid det har latt seg gjøre. Nå kanskje nyte det så lenge det varer. En dag har man plutselig langt flere forpliktelser, som kanskje går utover dyrkingen av lidenskapen.

Men vi er iallefall to Red Sox tilhengere her inne. Og gledelig er det.

Barbosa
30.03.17 21:28
BaseballErMoro: MLB The Show 17

Kom gjerne med en rapport når du har testet ut spillet. Vurderer selv gå til innkjøp. Har personlig ikke prøvd ut noen av versjonene tidligere. Men det slår meg som det ultimate sportsspillet. 

BaseballErMoro
BaseballErMoroInnlegg: 1371
31.03.17 13:01

Barbosa: Fint at interessen øker. Jeg ser fortsatt mye på baseball, men er ikke så gal at jeg kjøper bøker og sånt lenger. 

Når det gjelder The Show 17 så spiller jeg som regel bare Road to the Show, der du er en spiller som starter i minors og skal jobbe deg opp til majors. Der har det skjedd en kul forandring, det er mye dialog med trenere, agenter osv. Som får stor betydning for resten av karrieren din.

Jeg har ikke spilt online, diamond dynasty osv. Vet ikke hvordan det er.

Barbosa
31.03.17 13:05
BaseballErMoro: Når det gjelder The Show 17 så spiller jeg som regel bare Road to the Show, der du er en spiller som starter i minors og skal jobbe deg opp til majors. Der har det skjedd en kul forandring, det er mye dialog med trenere, agenter osv. Som får stor betydning for resten av karrieren din.

Har lest ekstremt mye bra om spillet. Hvor kjøpte du det forresten?

Tenker jeg bruker helgen til å varme opp til sesongstarten.

kobebryant92
31.03.17 13:32
Barbosa: Har lest ekstremt mye bra om spillet. Hvor kjøpte du det forresten?

Eg kjøpte det på PS4 store i hvert fall.

(Innlegget ble redigert 31.03.17 13:32)

Barbosa
31.03.17 14:43
kobebryant92: Eg kjøpte det på PS4 store i hvert fall.

Lang nedlastningstid?

kobebryant92
31.03.17 14:46
Barbosa: Lang nedlastningstid?

Var ikkje så gale, men eg har fiber der eg bur.

Barbosa
31.03.17 18:24
kobebryant92: Var ikkje så gale, men eg har fiber der eg bur.

Spillet på nedlastning nå.

Barbosa
02.04.17 17:41

Er folket klar til sesongstart nå?

Starter med Yankees-Tampa.

(Innlegget ble redigert 02.04.17 17:41)

bjerkseth
bjerksethInnlegg: 1254
02.04.17 17:49
Barbosa: Er folket klar til sesongstart nå?

JA!

Tror det blir tight på Tropicana. 3-2 Yankees?

Izcila
02.04.17 17:54
Barbosa: Er folket klar til sesongstart nå? Starter med Yankees-Tampa.

Gjett om jeg er klar! Har også troen på en jevn kamp her med få runs. Bjerkseth sitt 3-2 resultat er ikke dumt. 

Skulle så gjerne fått med meg Cardinals-Cubs også, men med jobb i morgen så nytter ikke det. 

bjerkseth
bjerksethInnlegg: 1254
02.04.17 18:02
Izcila: Skulle så gjerne fått med meg Cardinals-Cubs også, men med jobb i morgen så nytter ikke det.

Nattkamper er noe dritt. Ikke sikkert amerikanerne er enig i det da. Har ikke bladd så langt i terminlista, men mye tidlig kamper hvertfall første uka :) Så da er det bare å fyre opp MLB.TV

MyFevola
MyFevolaInnlegg: 4747
02.04.17 18:52
bjerkseth: Har ikke bladd så langt i terminlista, men mye tidlig kamper hvertfall første uka :)

Det er stort sett én eller flere tidligkamper fem/seks dager i uka, så sånn sett er vi ganske bortskjemt kontra de tre andre store nordamerikanske ligaene :) 

Satser på at Tanaka bygger videre på gryende form fra spring training. MadBum mot fjorårsfloppen Greinke etterpå blir også nydelig.

(Innlegget ble redigert 02.04.17 18:52)

Izcila
02.04.17 19:01

Skål, folkens! 

toonarmy
02.04.17 19:08

Ingen ting som tilsier hverken ene eller andre veien. Baseball er over en kamp den sporten med flest mulige utfall. 

osloblade
02.04.17 19:17

Skål ja! :-)

Endelig er vi igang, selv om det beste spares til i morgen. Er så sesongstart-gira at jeg til og med kan slenge ut ei lita: Let's Go Yankees! ;-)

osloblade
02.04.17 19:20

Og når det gjelder Steven Matz så er han forventet å være ute i tre-fire uker. En MR var negativ, men noe grums er det tydeligvis i albuen. Føler meg dog fortsatt ganske trygg på pitcherne våre. Let's Go Mets!

Klikk for å gå tilbake til toppen