Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

NBA Offseason 2017

NYTT TEMA
smush
smushInnlegg: 8875
16.07.17 19:25

Blir å angre på at jeg svarer, men la gå:p

1) Som jeg skrev, 115 over 40 tilsvarer 138 over 48. Tilsvarer er et nøkkelord her. I teorien, med samme scoring over 48 som man så i denne kampen på 40, vil man anta at laget ville skort rundt 138 hvis kampen var lengre. Det er ikke feil å si. Hvis en oddsmaker skulle satt en live odds på over/under Lakers poeng etter at 83% av kampen var spilt ville han satt det rundt der. Vil ting kunne påvirke resultatet? Ja. Er det sikkert at laget vil ende på 138? Nei, selvfølgelig ikke. Men det er det nærmeste du kommer en kvalifisert gjetning. Tidligere "oppførsel" brukes veldig ofte til å beregne framtid, både i NBA og samfunnet ellers. Hvis en kriminell har stjålet 10 ganger tidligere er det stor sjanse for at han gjør det igjen. Hvis Lakers i en kamp har scoret 115 poeng etter 40 minutter er det stor sjanse for at de scorer mer hvis de fikk 8 minutter til å skyte på. Hvor mye mer? Umulig å si med sikkerhet, men 138 vil være den mest analytiske gjetningen  

2) Har ikke nevnt noe om godt angrepsspill. 

(Innlegget ble redigert 16.07.17 19:37)

Trolljegern
TrolljegernInnlegg: 3653
16.07.17 20:08

Kortere kamper har høyere intensitet. En spiller som snitter 10p på 15 min per kamp snitter ikke automatisk 20p fordi han spiller 30 min.

Det var poenget mitt :-)

TheRedDevils
TheRedDevilsInnlegg: 20304
16.07.17 20:50
Trolljegern: Kortere kamper har høyere intensitet. En spiller som snitter 10p på 15 min per kamp snitter ikke automatisk 20p fordi han spiller 30 min.

I dette tilfelle ville det bare gitt enda mer energi da bredden på troppen er god og frisk blod ville spritet det opp på tampen :)

Trolljegern
16.07.17 22:14

Friskt blod er ikke ensbetydende med kvalitet :-)

Jeg bare liker ikke den tankegangen, mange rollespillere kan aldri bli noe mer enn akkurat det fordi de er gode på å spille med ekstremt høy energi, noe som ikke går dersom du skal ha starter minutes. Er mer en generell betraktning enn noe i mot det smush sa :-)

smush
16.07.17 22:24

Trolljeger: 

1) selv om du skulle argumentert for at kortere kamper gir høyere intensitet så vil jo være et like godt argument for mer intenst forsvar som mer intenst angrep. 

2) og en annen motsetning: hva med de 70-80 andre summer league-kampene? Hvorfor var det ikke en haug andre lag som har scort masse? 

Tvert imot: sjekk ut scores til NBA summer league. En haug av kampene ender med scores på 70 og 80-tallet. LANGT under NBA-snitt på 48 min. 115 poeng var ekstremt mye til en SL kamp på 40 min å være, det er ingen vei utenom det. 

Du er på bærtur her kompis :) 

Bagley-Towns
Bagley-TownsInnlegg: 58
17.07.17 06:55

Mbah a Moute til Rockets for vets minimum. For all del en bra forsvarsspiller, men mitt inntrykk når han var i Clippers var at han var så elendig offensivt at alle motstanderne ga faen i han, og dermed kunne bruke mye en spiller til på Paul/Griffin/DeAndre/Reddick, fordi man ikke trengte å spille forsvar på han. Når man er så begrenset offensivt så hjelper det nesten ikke at du er bra defensivt, du blir rett og slett en byrde for de andre på laget når de spiller angrep. 

Melo sies å ha bestemt seg for at han vil til Houston, men ser stadig ikke hva Knicks har å vinne på å sende han til Houston, nå er det selvsagt snakk om både lag nr 3 og 4 i en slik trade, men så vidt jeg vet har Melo aldri vært ille i garderoben, så med mindre Knicks får flere future draftpicks eller unge lovende spillere så er en slik trade uten mening for de. Uansett ser jeg på Houston som en klar nr 2 i West om de får Melo.

TheRedDevils
17.07.17 08:16

Ball med 14 p + 10 ass til ht, Lakers til finale i summerleague

smush
17.07.17 14:10

Kjempegøy med Lakers til finale ja!

Og som du nevner, for en sinnsyk first half av Lonzo før han måtte ut. Det beste han har vist så langt. 

14 poeng på 5/7 fgs (2/3 3pt), 10 assists, 0 turnovers, +17 på 20 minutter, og Lakers putta opp 62 poeng og 22 poengs ledelse på 2 x 10 min! Lonzo ser ut som et spesielt talent. 

Får se om han spiller i championship-kampen i morgen dog, eller om Magic gir beskjed som med Ingram. Summer league har uansett vært en stor suksess for Lakers, Lonzo og Kuzma. 

smush
17.07.17 14:20

Bagley: Mbah a Moute skøyt 39 prosent fra 3 sist sesong og startet 76 kamper for Clips.  Kan være en meget decent 3-and-D dude fra benken og har allerede chemistry med CP3. Kjempesignering for Rockets synes jeg. 

smush
17.07.17 15:13

I natt skal altså Lakers og Blazers grinde ut en back-to-back-to-back om det gjeve NBA SUMMER LEAGUE CHAMPIONSHIP 2017-trofeet foran et fullsatt "Vegas". 

Det skal deles ut trofeer både for championship og beste spiller (MVP) i summer league, samt first og second team. 

Ball må være den største MVP-favoritten på dette tidspunktet. Han har ledet Lakers til finalen med et ganske utrolig snitt på 16.3 ppg (rett bak scorers som Tatum, Hield og Smith som alle er på 16/17), 9.3 assists (neste er på 7.8, og bare tre totalt over 6 per kamp), 7.7 returer (#1 blant alle guards, 17 totalt blant 26 lag), 2.5 steals (#5 totalt) og 1.0 block.

På veien til finalen har han satt en rekke SL rekorder, inkludert første triple double (2 ganger!) og første 30+ poeng og 10+ assist kamp. Han har 10+ assists i fire kamper. Ingen rookie har noen ganger hatt mer enn en slik kamp. Dårlig shooting til tross, Ball har gjort lagkameratene langt bedre og dominert kampene i summer league så langt. 

Lonzo Highlights fra semi mot Mavs: 

https://www.youtube.com/watch?v=etZHQTX7AJE

Tidligere MVPs inkluderer forresten John Wall, Blake Griffin og Damien Lillard, men også spillere som Tyus Jones og Kyle Anderson. 

Med #9 pick Dennis Smith Jr. slått ut av Lonzo og Lakers i semien er den største utfordreren til Balls MVP kanskje Blazers power forward Caleb Swaningan, som var first team all american 2017 og #26 pick i årets draft. Swaningan har ledet Blazers til finalen med meget solide 14.9 poeng, og 10.4 returer (#2 totalt). 

Finalen går kl. 04:00 norsk tid på league pass (Jeff Van Gundy kommentator), og er på mange måter avslutningen på NBA-sommeren og det siste som skjer før pre-season i september/oktober. 

(Innlegget ble redigert 17.07.17 15:26)

Draciger
DracigerInnlegg: 9858
17.07.17 17:33
smush: I natt skal altså Lakers og Blazers grinde ut en back-to-back-to-back om det gjeve NBA SUMMER LEAGUE CHAMPIONSHIP 2017-trofeet foran et fullsatt "Vegas".

Når SL finalen er det man ser fram til.

(I just had too)

smush
17.07.17 17:51

Sånn er rebuilding-livet, i hvert fall så lenge man ikke kan stjele 1st picks fra Brooklyn... :p lotteri, draft og summer league er blant høydepunktene:p 

Small_boi
Small_boiInnlegg: 4723
17.07.17 18:45
smush: Bagley: Mbah a Moute skøyt 39 prosent fra 3 sist sesong og startet 76 kamper for Clips.  Kan være en meget decent 3-and-D dude fra benken og har allerede chemistry med CP3. Kjempesignering for Rockets synes jeg.

Cavs kunne trengt han. Hadde vært fint å ha en GM da :p

(Innlegget ble redigert 17.07.17 18:45)

Trolljegern
17.07.17 20:04
Draciger: Når SL finalen er det man ser fram til.

Jeg tenkte jeg skulle la være å si det, heldigvis sa du det for meg. Aldri hørt noen legge så mye i SL før :-P

smush
17.07.17 20:41

Vel, det er et fair poeng, i den grad noen burde kritiseres for å bry seg for mye:p

Men man må forstå at Lakers-fans de siste årene har håpet på tap etter tap i ordentlige NBA nettopp for å kunne komme i posisjon for å drafte potensielle stjerner som Ball og Ingram. Summer league er første gang man kan se disse spillerne i aksjon etter at de er draftet, og når Ball viser seg fra denne siden og til og med leder Lakers til finale, så blir oppmerksomheten og optimismen enorm, selv om det er summer league. Det handler altså ikke om SL laget og denne Vegas-turneringen i seg selv, men om et håp om at man har truffet spikern og har en potensiell stjerne in the making. 

Jeg tror forresten de fleste som "kjenner meg" på vgd forsto at jeg var ironisk når jeg skrev "det gjeve SL trofeet" over her:p Lonzo og de andre draft picksa er alt jeg bryr meg om her. Jeg vil heller at draft picksa spiller bra men Lakers taper, enn motsatt. 

Btw, hvis Heat hadde gjort som de burde etter halvspilt sesong sist er det dere som hadde hatt Ball eller en av de andre potensielle stjernene nå, i stedet for å re-signe James Johnson og resten av NBAs mest middelmådige lag uten framtidsutsikter. Det du ser nå med lag som Lakers og Philly og Minnesota var nøyaktig det jeg argumenterte for i diskusjonen vi hadde om tanking tidligere i sesongen. 

(Innlegget ble redigert 17.07.17 20:51)

smush
17.07.17 21:36

Small Boi: hehe ja godt poeng. Er en rapport ute akkurat nå om at Lebron vistnok er meget misfornøyd med det som har skjedd (og ikke skjedd) med Cavs denne offseason. Ingen overraskelse det akkurat, men det kommer til å styrke ryktene om at Lebron er ferdig med Cleveland etter denne sesongen. Hvor han går er umulig å si, men jeg klarer på dette tidspunktet ikke se for meg at han ønsker å skrive en ny kontrakt med Gilbert. 

Btw, du er vel ganske happy om dagen med Smith Jr vil jeg tro? Har sett ut som en steal på #9 pick så langt. Potensiell ny stjerne i Dallas. 

(Innlegget ble redigert 17.07.17 21:42)

TheRedDevils
17.07.17 22:08
Trolljegern: Jeg tenkte jeg skulle la være å si det, heldigvis sa du det for meg

I denne settningen sjuler det seg minst 2 hvite lögner ;-) 

(Innlegget ble redigert 17.07.17 22:09)

Trolljegern
17.07.17 22:23
smush: Btw, hvis Heat hadde gjort som de burde etter halvspilt sesong sist er det dere som hadde hatt Ball eller en av de andre potensielle stjernene nå, i stedet for å re-signe James Johnson og resten av NBAs mest middelmådige lag uten framtidsutsikter.

11-30 til 30-11 mann, Heat er ikke et middelmådig lag når de fikk spilt seg sammen. Lakers kommer ikke til POs i år, Heat kommer topp 4 i East. :-)

(Innlegget ble redigert 17.07.17 22:26)

LBJ91
LBJ91Innlegg: 10029
17.07.17 22:32

Rockets til salg, foreslår at vi her inne slår oss sammen og kjøper laget

TheRedDevils
17.07.17 22:33
Trolljegern: Lakers kommer ikke til POs i år, Heat kommer topp 4 i East. :-)

Lurer på hvordan det ville sett ut om Heat spilte i West og Lakers i East, bare for å spekulere om det ville gjort noe forskjell.

Hva tror du om det? 

Personlig tror jeg det blir artig å fölge Lakers i år og at man ikke er helt sjanselöse på siste sluttspillplassen. Men ender nok med at man er noen seire unna til slutt.

TheRedDevils
17.07.17 22:44

https://gyazo.com/bc5fc8f178edd7087b2f4be67080182a

Mavericks rekke kamper för den mot Lakers i SL. Så godt som ingen gjör over 80 på de, för de fikk 108 imot mot Ball & Co.

(Innlegget ble redigert 17.07.17 22:44)

1ChiBull1
1ChiBull1Innlegg: 4293
18.07.17 00:34
smush: Vel, det er et fair poeng, i den grad noen burde kritiseres for å bry seg for mye:p

Skjønner deg godt jeg :P må jo ha noe å følge med på når reg season kun er kamp om lottery picks ^^

Trolljegern
18.07.17 03:07
TheRedDevils: Lurer på hvordan det ville sett ut om Heat spilte i West og Lakers i East, bare for å spekulere om det ville gjort noe forskjell.
Hva tror du om det?
Personlig tror jeg det blir artig å fölge Lakers i år og at man ikke er helt sjanselöse på siste sluttspillplassen. Men ender nok med at man er noen seire unna til slutt.

West er tøffere enn East, det vet jo alle, spesielt nå. Personlig synes jeg conference-systemet er utdatert, men sånn er det nå, og Heat har en langt lettere vei til suksess enn Lakers har.

Lakers kan i absolutt beste fall få en 8. seed, noe jeg ser som veldig usannsynlig, og bli slaktet av GSW i 1. runde.

Bagley-Towns
Bagley-TownsInnlegg: 58
18.07.17 06:41

small_boi & smush;

Det er vel tydelig at Mbah a Moute er i Rockets grunnet Paul, så noe må han ha:)

Jeg er likevel lite imponert over det han gjør offensivt. Vi snakker tross alt om en som til tider har stått vidåpen, da motstanderne har hatt 4 andre gode scorere å passe på, til tross for det har han dårlig offensiv produksjon. 

Herlig engasjement fra Lakers-fansen her over SL :) Har vel for egen del sett omtrent 5 minutt med highlights fra det hele, gidder ikke en gang å sjekke boxscore, men applauderer de som har fulgt med!

Siste Melo-News er at Det virker helt tilfeldig hva Knicks velger å gjøre, ikke overraskende. For Cavs del har jo hittil eneste sjanse hvert å få med et tredje lag hvor de kan plassere Love. Men om Melo starter sesongen hos Knicks, kan man kanskje håpe på en buy out etter hvert, men enn så lenge virker det som om Melo selv foretrekker Houston. 

Cavs offseason virker som et eneste kaos, om jeg før sommeren trodde det var 2% sjanse for at LeBron stikker igjen sommeren 2018, så har Gilbert i alle fall økt dette til nærmere femti prosent nå...

Small_boi
18.07.17 13:33
smush: Btw, du er vel ganske happy om dagen med Smith Jr vil jeg tro? Har sett ut som en steal på #9 pick så langt. Potensiell ny stjerne i Dallas.

Ja, er veldig glad for at han var tilgjengelig med 9. pick. Smith jr var den jeg satt og håpet på hele veien, siden bortsett fra Fultz og Ball tror jeg han har det høyeste potensialet. Han passer også perfekt inn i hvordan vi spiller, med mye pick-and-roll i et spredt angrep. Blir artig å se han med Dirk eller Noel! Det er fortsatt mye arbeid igjen før Dallas har et nytt storlag, men på en sesong har de gått fra NBAs eldste til et av de yngste lagene. I DSJ har de kanskje stjernen i det laget, kanskje blir det en de tar i lottery neste vår, men han gir de i hvert fall en dimensjon offensivt som Dallas ikke har hatt på veldig mange år. Kanskje en ung Devin Harris, evt må vi tilbake til Jason Kidd i sin første periode her på 90-tallet.

smush
18.07.17 13:44

Lakers = 2017 summer league champs. Ball satt ut finalekampen, men Kuzma var enorm nok en gang med 30 poeng (inkl. 6-10 trepoengere) og 10 returer. Hadde aldri trodd Lakers skulle gå hele veien når Ingram ble holdt ut etter første kamp, men Ball og Kuzma ville det annerledes. Kommer faktisk til å savne dette summer league laget, de har vært artige å følge og har spilt fantastisk bra sammen. 

Summer league MVP: Lonzo Ball (Lakers)

Championship game MVP: Kyle Kuzma (Lakers)

First team summer league: Ball (Lakers), Collins (Hawks), Smith (Mavs), Jackson (Suns) og Swaningan (Blazers). 

Ingen overraskelser her synes jeg. Collins og Smith var kanskje de beste i starten av summer league. Ball ble selvskreven etter hvert. Swaningan ledet Blazers til finale. Jackson har også spilt bra etter det jeg har forstått, men fikk ikke sett ham. 

Second team summer league: Diallo (Pelicans), Tatum (Celtics), Kuzma (Lakers), Selden Jr. (Grizzlies) og Forbes (Spurs). 

Har bare sett Kuzma og Tatum av disse. Tatum spilte veldig bra i starten av summer league (og i Utah før Vegas), men tapte seg litt etter hvert. Kuzma har vært enorm for Lakers. 

For Lakers-fans ble dette en stor suksess og det var kanskje den morsomste uken av hele NBA-sesongen. Ingram så ut som den beste spilleren i hele summer league den ene kampen han spilte. Ball (2. pick) ble MVP, Kuzma (27. pick) overgikk forventningene noe så til de grader, og Lakers som lag gikk hele veien. Hvis noe skal trekke ned vil jeg si det litt skuffende spillet til Zubak, samt at Hart (28. pick) ble skadet tidlig slik at vi ikke fikk se han. 

Lonzo viste at han uten tvil blir starting point guard for Lakers fra dag 1 i regular season. Det vil overraske meg stort om Lakers ikke ruller ut Ball, KCP, Ingram, Randle og Lopez som starting 5 i opening night. Ingram viste nok til at jeg herved erklærer han som en tidlig Most Improved Player-kandidat i NBA neste sesong. Tror mange kommer til å få øynene opp for han. Kuzma bør ha vist nok til å få en sjanse til å spille seg inn i rotasjonen, men det blir knalltøft med minutter mot Randle og Nance Jr. 

Gleder meg mer til neste sesong enn jeg har gjort på lenge. Vinn 30+ kamper med unggutta i knalltøffe west og gå inn i 2018 free agency med en haug cap space og skumle intensjoner. Det er målet. 

smush
18.07.17 13:59
Small_boi: Ja, er veldig glad for at han var tilgjengelig med 9. pick. Smith jr var den jeg satt og håpet på hele veien, siden bortsett fra Fultz og Ball tror jeg han har det høyeste potensialet. Han passer også perfekt inn i hvordan vi spiller, med mye pick-and-roll i et spredt angrep. Blir artig å se han med Dirk eller Noel! Det er fortsatt mye arbeid igjen før Dallas har et nytt storlag, men på en sesong har de gått fra NBAs eldste til et av de yngste lagene. I DSJ har de kanskje stjernen i det laget, kanskje blir det en de tar i lottery neste vår, men han gir de i hvert fall en dimensjon offensivt som Dallas ikke har hatt på veldig mange år. Kanskje en ung Devin Harris, evt må vi tilbake til Jason Kidd i sin første periode her på 90-tallet.

Ja, jeg forsto det slik at det var full jubel i Mavs draft room når Knicks tok franskmannen med #8 pick. Smith var den de ville ha hele veien etter lotteriet. 

Tror Dallas gjør lurt i å gå ungt. De var ikke på vei noen sted de siste sesongene uansett. Nå har man en retning og en plan. 

Smith Jr. blir en av de største kandidatene til rookie of the year. I likhet med Ball blir han vel å starte fra dag 1 og få spille mange minutter, noe som hjelper på. En spiller som Tatum f. eks vil slite med å få nok minutter til å være i en slik diskusjon tror jeg. 

(Innlegget ble redigert 18.07.17 14:00)

Small_boi
18.07.17 15:12
smush: Smith Jr. blir en av de største kandidatene til rookie of the year. I likhet med Ball blir han vel å starte fra dag 1 og få spille mange minutter, noe som hjelper på. En spiller som Tatum f. eks vil slite med å få nok minutter til å være i en slik diskusjon tror jeg.

Fox hadde også vært en god kandidat, men med signeringen av Hill så spørs det om han får nok spilletid. Isaac og Jackson er litt mer rollespillere, så det spørs om det produserer nok stats. Markkanen kan være en outsider. 

kobebryant92
kobebryant92Innlegg: 1843
18.07.17 15:45

Trur Ben Simmons kan bli ein kandidat til ROY.

Loddo
LoddoInnlegg: 2383
18.07.17 16:08

Om han er så lovende som folk sier, så er det ikke noe tvil om han er i toppen.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg