Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

NBA Finals 2017

NYTT TEMA
Rockets_AA
Rockets_AAInnlegg: 16503
16.06.17 20:26
fenni: Om LeBron går til Warriors i sommer og de vinner i 2018, så skriver du vel ikke; ''Gratulerer til Warriors og spesielt LeBron. En av sportens beste gjennom tidene får en velfortjent fjerde ring''

Om dette er et spørsmål du forventer svar på så er det ikke min debattstil som er uredelig. Dette er en påstand, ikke et spørsmål.

Du har ingen andre spørsmål til meg heller om dette temaet, og ja, jeg har sett igjennom dine poster.

Durant sin ring er like mye verdt som alle andre sine ringer, uansett situasjon. At prestasjonen ville vært større om han gjorde det med Brooklyn eller et annet drittlag er noe annet. Eller at Lebron sin prestasjon med Heat var større, kan godt tenkes, men å begynne å klassifisere ringer etter prestasjoner og vanskelighetsgrad er noe annet enn hvor mye "verdt" en ring er.

For meg virker dette som et forsøk på å snakke ned en av sportens topp 15-20 all time spillere, fordi han valgte skifte lag og vant en tittel mot Lebron. Tok "den lette veien ut" og derfor fortjener han ikke hyllesten. Blir litt smålig synes jeg. Da fortjener Lebron også kritikk etter sine ringer.

Trolljegern
TrolljegernInnlegg: 3928
16.06.17 21:09

"men å begynne å klassifisere ringer etter prestasjoner og vanskelighetsgrad er noe annet enn hvor mye "verdt" en ring er."

Nei, hvor mye en ring er "verdt" defineres ut i fra nettopp prestasjoner og vanskelighetsgrad. Det kan da ikke være så vanskelig å fatte at dette henger sammen?!

LeBron fortjener kritikk for at han stakk til Heat, og det har han fått. Mens han var borte var Cavs et lottery team, slik at å vinne i fjor var en gigantisk prestasjon, spesielt etter å ha ligget under 3-1.

(Innlegget ble redigert 16.06.17 21:12)

smush
smushInnlegg: 8887
17.06.17 12:20

Det er utrolig lett å sitte på et diskusjonsforum å skrive at man ville blitt i Oklahoma fordi det ville vært en større prestasjon å vinne der enn i California med GSW. Virkeligheten er noe helt annerledes. Empati er et nøkkelbegrep her. 

Durant gjorde et valg (slik han er i sin fulle rett til å gjøre), og spilte sin beste serie noen sinne i finals. Han vant sitt første championship, var den desidert mest dominante to-veis spilleren på det beste laget, og ble fortjent finals MVP. Dette var Durants virkelige coming-out party. Hva mer kan fyren gjøre? 

Lebron måtte også vekk og teame opp med en hall of famer som tidligere hadde vunnet for å vinne sitt første. Han dro også fra en lite attraktiv by (Cleveland) til et paradis i sammenligning (Miami), på samme måte som Durant gjorde det (Oklahoma --> San Francisco/Bay Area). Jeg skjønner Lebron utrolig godt!

Den eneste grunnen til at han dro tilbake var at han var derfra og at han hadde fått med seg et par championships i bagasjen fra Miami. Og la oss også være ærlige å si at han aldri ville dratt tilbake om de ikke hadde en annen superstjerne in the making i Irving, samt at de akkurat hadde vunnet first pick i lotteriet som kunne cashes inn i en annen stjerne på det tidspunktet (Love) og danne et nytt fantastisk lag som umiddelbart ville være en contender. 

Og argumentet om at Lebron i Miami måtte bygge opp et lag fra scratch i motsetning til Durant som kom til dekket bord? Helt enig i det argumentet forsåvidt, men de (Miami) klarte jo tross alt ikke å vinne på første forsøk (tapte mot Dallas i en elendig forestilling) i motsetning til Durant som ledet Warriors til en historisk 16-1 playoffs. Så hvor mye verdt blir det argumentet da egentlig? 2008 Boston har forresten vist før at man kan sette sammen et superlag fra scratch og gå hele veien i første sesong. 

Lebron James er en legendarisk spiller som har etablert seg helt, helt der oppe i toppen av all-time greats, men skal man kritisere Durant så mye som enkelte her inne gjør så må man se tilbake på Lebron også, det er poenget mitt. Personlig skjønner jeg veldig godt avgjørelsene til begge to. 

Avslutningsvis er jeg heller ikke med på denne klagingen både fra fans og delvis han selv om at han (Lebron James) er uheldig som må gjennom så mange gode lag i finals. For det første ville han kanskje bare vært i halvparten av finalene hvis det ikke var for mangel på talent i øst. For det andre synes jeg i så fall mer synd på stjernene i west, som ikke engang kommer seg til finaler (eller som har kommet til langt færre finaler), fordi de må gjennom hverandres dynasties på veien. 

Tenk hvor mange finaler f. eks Duncan og Kobe hadde kommet til om de ikke spilte samtidig i samme conference alle disse årene?Duncan tapte 2 conf. finals og 2 semi finals. til Kobe/Shaq og Kobe/Gasol. Duncan hadde fort spilt 4 NBA finaler til hvis Kobe spilte i east, og da snakker vi fort 7-8 championships i stedet for 5. Hva ville det gjort med Duncans all-time great status? Best ever? #2 ever? I hvert fall enda et hakk fra nå.  

(Innlegget ble redigert 17.06.17 12:20)

LeBron
LeBronInnlegg: 10806
17.06.17 16:20
smush: Det er utrolig lett å sitte på et diskusjonsforum å skrive at man ville blitt i Oklahoma fordi det ville vært en større prestasjon å vinne der enn i California med GSW. Virkeligheten er noe helt annerledes. Empati er et nøkkelbegrep her. Durant gjorde et valg (slik han er i sin fulle rett til å gjøre), og spilte sin beste serie noen sinne i finals. Han vant sitt første championship, var den desidert mest dominante to-veis spilleren på det beste laget, og ble fortjent finals MVP. Dette var Durants virkelige coming-out party. Hva mer kan fyren gjøre?

Jeg har egentlig ingen "empati" med multi-millionær klassen i USA, de trenger ingen empati fra oss. Det er ikke spesielt synd på noen av dem. Jeg synes det er synd sånt som skjedde med huset av LeBron, men det blir en helt annen debatt. 

Forøvrig er det unødvendig av deg å dra debatten ned til "hva ville du ha gjort".... Det blir som å si at man ikke kan kritisere et musikk-album siden man ikke har laget et selv -.- Helt ærlig bryr jeg meg ikke om hvordan noen på forumet ville håndtert situasjonen om de var i Durants sko, det blir en hinsides påtakelig diskusjon i mine øyne. 

Så joda, Durant blir ikke dømt i høyseterett for det her, men han får til de grader tåle å bli dømt nor og ned på forums rundt omkring, det har han fortjent. 

"Til sengs med fienden" høres aldri særlig bra ut, om det er aldri så mye lov. 

Durants coming out party? Wut? Vi visste godt hvor god han var/er, det eneste han har gjort i år er å ta sjarmørettappen. 

smush
17.06.17 17:45
LeBron: Jeg har egentlig ingen "empati" med multi-millionær klassen i USA, de trenger ingen empati fra oss. Det er ikke spesielt synd på noen av dem. Jeg synes det er synd sånt som skjedde med huset av LeBron, men det blir en helt annen debatt.  Forøvrig er det unødvendig av deg å dra debatten ned til "hva ville du ha gjort".... Det blir som å si at man ikke kan kritisere et musikk-album siden man ikke har laget et selv -.- Helt ærlig bryr jeg meg ikke om hvordan noen på forumet ville håndtert situasjonen om de var i Durants sko, det blir en hinsides påtakelig diskusjon i mine øyne.  Så joda, Durant blir ikke dømt i høyseterett for det her, men han får til de grader tåle å bli dømt nor og ned på forums rundt omkring, det har han fortjent.  "Til sengs med fienden" høres aldri særlig bra ut, om det er aldri så mye lov.  Durants coming out party? Wut? Vi visste godt hvor god han var/er, det eneste han har gjort i år er å ta sjarmørettappen.

Empati handler ikke om å synes synd på (det er sympati), men mer om å forstå noen. Hvis vi alle sammen tenker oss godt om her, så tror jeg alle vil kunne "forstå" hvorfor Durant gikk til GSW, selv om man fra et fan-perspektiv heller skulle hatt han i en annen klubb. Det er heller her problemet ligger i mine øyne. Jeg sliter i hvert fall med å kritisere noen når jeg innerst inne vet at jeg ville gjort det samme selv.

Men på den andre siden hadde jeg kanskje vært mer styrt av følelser hvis jeg ikke var nøytral i denne debatten, og ikke var fan av et lag som uansett ikke skal konkurrere med Warriors de neste 3-4 årene (Lakers). Skjønner på den måten godt at det er vanskelig å ikke la seg styre av følelser rundt Durant hvis man er Lebron/Cavs-fan. 

Angående det siste: For den jevne mann i gata (altså ikke VGD/NBA geeks som oss her inne:p) tror jeg dette ble Durants skikkelige coming out party ja. Mest sette NBA- finaler på år og dag hvor Durant så ut som en legit rival til Lebron James, og hvor han satte clutche skudd (game 3) og avsluttet med 38 poeng eller hva det var i siste match? Ingen tvil om at stjernestatusen hans gikk opp enda noen hakk etter denne finals. 

LBJ91
LBJ91Innlegg: 10206
17.06.17 18:10
smush: Empati handler ikke om å synes synd på (det er sympati), men mer om å forstå noen. Hvis vi alle sammen tenker oss godt om her, så tror jeg alle vil kunne "forstå" hvorfor Durant gikk til GSW, selv om man fra et fan-perspektiv heller skulle hatt han i en annen klubb. Det er heller her problemet ligger i mine øyne. Jeg sliter i hvert fall med å kritisere noen når jeg innerst inne vet at jeg ville gjort det samme selv.

Men selv om man forstår så betyr jo ikke det at man må like det?

TH22
TH22Innlegg: 4873
18.06.17 00:36
smush: Og argumentet om at Lebron i Miami måtte bygge opp et lag fra scratch i motsetning til Durant som kom til dekket bord? Helt enig i det argumentet forsåvidt, men de (Miami) klarte jo tross alt ikke å vinne på første forsøk (tapte mot Dallas i en elendig forestilling) i motsetning til Durant som ledet Warriors til en historisk 16-1 playoffs. Så hvor mye verdt blir det argumentet da egentlig?

Dette handler jo først og fremst om bakgrunnen og utgangspunktet. At Durant gikk 16-1 med Warriors og vant tittelen i sin første sesong, i motsetning til LeBron, forsterker og bekrefter bare det vi allerede visste. At Durant tok en enklere vei. Som du selv er enig i. Hvorfor skal det gjøre argumentet mindre verdt?

fenni
fenniInnlegg: 10074
18.06.17 06:13

Rockets_AA, du skriver at om Durant skal kritiseres, så må LeBron kritiseres. Jeg kan ikke svare for all LeBron-fans, men de fleste skriver jo at titlene i Miami er mindre verdt enn den hos Cavs. LeBron har da virkelig fått sin dose kritikk for overgangen til Miami, ringene han vant der, og generelt har han vært under et kritisk søkelys i hele karrieren? 

Ikke nødvendigvis rettet mot deg Rockets, men for meg blir det veldig søkt at det for mange er viktig at vi skal "forstå" Durant fra et mellommenneskelig perspektiv. Noen får det til å høres ut som om å bo i Oklahoma 7 måneder av året, tjene 300-400 mill i året, og spille i NBA, er helt forferdelig, og at vi må forstå hvor synd det var i Durant som måtte oppleve det. 

Trolljegern
18.06.17 10:43

Eneste som unnskylder Durant er at jeg fullt ut forstår det dersom han var møkk lei av å spille med Westbrook :-P

smush
18.06.17 14:08
fenni: Ikke nødvendigvis rettet mot deg Rockets, men for meg blir det veldig søkt at det for mange er viktig at vi skal "forstå" Durant fra et mellommenneskelig perspektiv. Noen får det til å høres ut som om å bo i Oklahoma 7 måneder av året, tjene 300-400 mill i året, og spille i NBA, er helt forferdelig, og at vi må forstå hvor synd det var i Durant som måtte oppleve det.

Jeg sa aldri det, og nevnte vel spesifikt at det er forskjell på å forstå og synes synd på. 

Durant er mer økonomisk priviligert enn 99.999% av menneskene på denne jordkloden, men nesten alle mennesker, uansett hvor man er på "rangstigen", ønsker seg alltid noe mer og noe bedre. Vi jager konstant etter forbedringer i livene våre. Durant følte tydeligvis at han ville være i en bedre situasjon i GSW, og etter den siste uken ser det vel ikke akkurat ut til at han angrer på den avgjørelsen.. Hvis man ikke klarer å se en eneste grunn til at Durant gjorde som han gjorde så er man i mine øyne bare en "hater" som nekter å ta inn over seg realitetene. 

smush
18.06.17 14:32
TH22: Dette handler jo først og fremst om bakgrunnen og utgangspunktet. At Durant gikk 16-1 med Warriors og vant tittelen i sin første sesong, i motsetning til LeBron, forsterker og bekrefter bare det vi allerede visste. At Durant tok en enklere vei. Som du selv er enig i. Hvorfor skal det gjøre argumentet mindre verdt?

Mitt poeng var bare at det virker som at folk i denne situasjonen argumenterer med "...Lebron måtte starte noe nytt i Miami, mens Durant gikk til dekket bord, end of story!", og at de nærmest indikerer at Lebrons prestasjon var X ganger større fordi han vant med ett "nytt" lag, og ikke et etablert som Durant gjorde. Men det hører også med til historien at Heat ikke vant på første forsøk i motsetning til Durant. Durant tok en enklere vei, og vant. Lebron tok en vanskeligere vei, og tapte. Det tok de (Miami) 164 regular season kamper og en failed playoffs før de kom på et championship-nivå. Så poenget mitt er at laget Lebron vant med ikke var så nytt som mange skal ha det til, og derfor er det nevnte poenget i mine øyne mindre verdt.  

LBJ91
LBJ91Innlegg: 10206
18.06.17 15:39
smush: Men det hører også med til historien at Heat ikke vant på første forsøk i motsetning til Durant. Durant tok en enklere vei, og vant. Lebron tok en vanskeligere vei, og tapte. Det tok de (Miami) 164 regular season kamper og en failed playoffs før de kom på et championship-nivå. Så poenget mitt er at laget Lebron vant med ikke var så nytt som mange skal ha det til, og derfor er det nevnte poenget i mine øyne mindre verdt.

I mine øyne så gjør det at de måtte jobbe mer for det litt mer verdt.
Når de vant første gangen så hadde de plenty med adversity siden Bosh gikk glipp av 9 playoffkamper og siden de lå under i alle de 3 siste seriene.

(Innlegget ble redigert 18.06.17 15:42)

TH22
TH22Innlegg: 4873
18.06.17 16:54
smush: Mitt poeng var bare at det virker som at folk i denne situasjonen argumenterer med "...Lebron måtte starte noe nytt i Miami, mens Durant gikk til dekket bord, end of story!", og at de nærmest indikerer at Lebrons prestasjon var X ganger større fordi han vant med ett "nytt" lag, og ikke et etablert som Durant gjorde. Men det hører også med til historien at Heat ikke vant på første forsøk i motsetning til Durant. Durant tok en enklere vei, og vant. Lebron tok en vanskeligere vei, og tapte. Det tok de (Miami) 164 regular season kamper og en failed playoffs før de kom på et championship-nivå. Så poenget mitt er at laget Lebron vant med ikke var så nytt som mange skal ha det til, og derfor er det nevnte poenget i mine øyne mindre verdt.

Ah, da er jeg med. Det er vel ikke nødvendigvis argumentert at LeBrons prestasjon første året han vant var større rent analytisk sett, men heller mer respektert og dermed større fordi utgangspunktet (fra 2010) var helt annerledes sammenlignet med Durant. Det er jo bare å se på Miami årene før LeBron kom kontra Golden State før Durant signerte forrige sommer. Lett match.

(Innlegget ble redigert 18.06.17 17:10)

Bagley-Towns
Bagley-TownsInnlegg: 173
19.06.17 12:45
smush: Durant er mer økonomisk priviligert enn 99.999% av menneskene på denne jordkloden, men nesten alle mennesker, uansett hvor man er på "rangstigen", ønsker seg alltid noe mer og noe bedre. Vi jager konstant etter forbedringer i livene våre. Durant følte tydeligvis at han ville være i en bedre situasjon i GSW, og etter den siste uken ser det vel ikke akkurat ut til at han angrer på den avgjørelsen.. Hvis man ikke klarer å se en eneste grunn til at Durant gjorde som han gjorde så er man i mine øyne bare en "hater" som nekter å ta inn over seg realitetene.

Kan bare svare for meg selv, ser på Durant som en av ligaens beste spillere, for egen del hadde jeg han som sesongens MVP fram til han ble skadet. Noe helt annet er at jeg ikke kan se at det som på forhånd var NBAs sikreste mesterskap gjennom historien skal gi han noen plusspoeng. Tror neppe det kvalifiserer til ''hater''...

Lettvinte løsninger, er ikke nødvendigvis det samme som å strebe etter noe bedre. Nå kan det godt hende at Durants drøm var å flytte til Oakland/Bay Area/SF, og å spille med Warriors, det kan man godt forstå. Men sportslig er å vinne en ring, med laget som året før satte tidenes seiersrekord, ikke noe særlig til prestasjon. Det gir han ingen plusspoeng i min bok. For meg er ikke lettere synonymt med bedre, det er mer nærliggende å si at å vinne med noe som du har bygd opp er større, enn å komme til dekket bord.

Uansett, Warriors er mestere,  de er enda større favoritter neste sesong, men NBA er uansett jævlig underholdende. Her får vi bare være enige om å være uenige :)

smush
19.06.17 19:07
Bagley-Towns: Kan bare svare for meg selv, ser på Durant som en av ligaens beste spillere, for egen del hadde jeg han som sesongens MVP fram til han ble skadet. Noe helt annet er at jeg ikke kan se at det som på forhånd var NBAs sikreste mesterskap gjennom historien skal gi han noen plusspoeng. Tror neppe det kvalifiserer til ''hater''...

Så Durant vil i dine øyne aldri kunne oppnå noen "plusspoeng" for sine prestasjoner? At han dominerer NBA Finals betyr ingenting, for han gjorde det med GSW? At han var den beste spilleren på et historisk 16-1 playoff-lag gir ingen plusspoeng? Ingenting rundt Kevin Durants legacy vil ha endret seg etter årets finaleserie? Durant vil for evig aldri kunne bli noe større enn det han var fram til sommeren 2016 når han bestemte seg for å forlate OKC, uansett hvor mange championships og Finals MVPs han vinner? :p

Men likevel mente du at han var regular season MVP fram til han ble skadet, hvordan henger det sammen da egentlig? Å mene at noen er reg. season MVP må jo utvilsomt være det samme som å gi noen "plusspoeng". Skjønner ikke tankegangen her. 

(Innlegget ble redigert 19.06.17 19:13)

smush
19.06.17 19:12
TH22: Ah, da er jeg med. Det er vel ikke nødvendigvis argumentert at LeBrons prestasjon første året han vant var større rent analytisk sett, men heller mer respektert og dermed større fordi utgangspunktet (fra 2010) var helt annerledes sammenlignet med Durant. Det er jo bare å se på Miami årene før LeBron kom kontra Golden State før Durant signerte forrige sommer. Lett match.

Enig. Jeg ville bare få fram at bilde var mer nyansert og at det ikke var så svart-hvitt som det til tider blir lagt fram :)  

(Innlegget ble redigert 19.06.17 19:14)

smush
19.06.17 19:35

En ting jeg finner litt morsomt i denne debatten med "superteams", og da spesielt GSW, er man sier "Durant vant med et superteam, så det betyr ikke noe" . Men hele grunnen til at de er et "superteam" er jo nettopp fordi laget består av "superspillere" med Durant i spissen. Med GSW er det dog akkurat som om det er "laget" i seg selv som er "supert", ikke spillerne som utgjør det laget, hvis det gir mening. Det er ikke spillerne som får cred'en, men drakten. 

GSW tapte forresten 14 kamper i 2015 og 2016 playoffs kombinert. Det er 14 ganger mer enn de tapte i år. Nå ville de kanskje tapt en eller to til med Leonard på banen, men likevel. Durant skal ikke ha noen "plusspoeng" eller cred eller noe som helst for å lede de til 16-1 i år? Det er komisk at flere her inne faktisk kan mene det. 

(Innlegget ble redigert 19.06.17 19:42)

ErlendLH
ErlendLHInnlegg: 603
19.06.17 20:04
smush: Men hele grunnen til at de er et "superteam" er jo nettopp fordi laget består av "superspillere" med Durant i spissen.

Laget var helt klart et "superteam" før Durant kom inn også.

smush
20.06.17 00:37
ErlendLH: Laget var helt klart et "superteam" før Durant kom inn også.

De var ikke i nærheten av like dominerende og skumle som de er nå, uansett hvor mange reg. season kamper de gikk all in for en sesong. De var et fantastisk lag ledet av en MVP i Steph Curry og med fantastisk shooting, defense, dybde, pace etc., men de var ikke først og fremst stjernespekket, og de var langt fra uslåelige i sluttspillkamper. 

GSW med Kevin Durant er noe helt, helt annet. Du må da være enig i det? De byttet ut den minst viktigste starteren deres med verdens kanskje nest beste spiller. Likevel skulle man av flere her inne tro at Andre Igoudala og Klay Thompson var viktigere bidragsytere til championshipet enn Kevin Durant. Enkelte her inne snakker om han som om han bare var en rotasjons-/rollespiller på et etablert superlag som ville gått 16-1 uansett om han var der eller ikke, i stedet for å annerkjenne en spiller som snittet over 35 poeng, 8 returer, 5 assists, 60% shooting og fabelaktig defense i NBA Finals. Hatingen vil ingen ende ta :) 

(Innlegget ble redigert 20.06.17 00:44)

ErlendLH
ErlendLHInnlegg: 603
20.06.17 02:08
smush: GSW med Kevin Durant er noe helt, helt annet. Du må da være enig i det?

De er selvsagt mye bedre med Durant, men det var allerede diskusjoner om at de var tidenes NBA-lag før Durant kom.

Trolljegern
20.06.17 11:34

Kritikken er ikke på spillet hans, men å gå til laget man nesten slo i fjorårets semifinaler samtidig som det laget hadde en 73W season.

En basketballromantiker kommer aldri til å sette denne ringen på samme hylle som LeBron sin i fjor, eller Warriors som lag i 2015.

Og LeBron fikk bøttevis av kritikk for Heat-opplegget.

1ChiBull1
1ChiBull1Innlegg: 4362
25.06.17 17:29
smush: i stedet for å annerkjenne en spiller som snittet over 35 poeng, 8 returer, 5 assists, 60% shooting og fabelaktig defense i NBA Finals. Hatingen vil ingen ende ta :)

Joda, men kommentarer som at han ville til Warriors fordi der blir spillet lett å han får wide open shots gjør det jævla lett å ikke gi han den anerkjennelsen 

(Innlegget ble redigert 25.06.17 17:39)

1ChiBull1
1ChiBull1Innlegg: 4362
25.06.17 17:38
smush: Men på den andre siden hadde jeg kanskje vært mer styrt av følelser hvis jeg ikke var nøytral i denne debatten, og ikke var fan av et lag som uansett ikke skal konkurrere med Warriors de neste 3-4 årene (Lakers). Skjønner på den måten godt at det er vanskelig å ikke la seg styre av følelser rundt Durant hvis man er Lebron/Cavs-fan.

Er du virkelig nøytral? Er du kun Lakers fan eller er du fan av å se på underholdende competitive basketball?

Det er ihvertfall jeg, å som jeg sa dagen han bestemte seg for å dra til Warriors så synes jeg det er kjipt som basketball fan å vite at mest sannsynlig så får vi se de samme 2 lagene i finalen i minst 3-4 år fremover, hvor ett av de dominerer det andre 

(Innlegget ble redigert 25.06.17 17:38)

smush
25.06.17 20:26
1ChiBull1: Er du virkelig nøytral? Er du kun Lakers fan eller er du fan av å se på underholdende competitive basketball?

Jeg er relativt nøytral, jeg bryr meg egentlig ikke hvem som vinner så lenge Lakers ikke er med i diskusjonen. Men skulle jeg sett flere underholdene serier i sluttspillet? Absolutt, helt enig der. Men hvem skal man skylde på egentlig? Enkelte her tar ut hatet sitt mot Durant, men slik jeg ser det var det en serie med relativt tilfeldige grunner som utrolig nok slo til samtidig gjorde dette mulig (fantastisk drafting av GSW, Currys ankler som fikk han på tidenes mest verdifulle kontrakt for et lag, ny TV-avtale, players association som ikke ville fordele økningen i cap'en over enda flere år, ny CBA som kom ett år for sent, Durant FA akkurat i det "riktige" året osv.).

Så igjen, hvem skal man skylde på egentlig? Jeg tror nesten samtlige andre stjernespillere i NBA gjerne skulle teamet opp med ett slikt superlag i en slik attraktiv situasjon hvis de hadde muligheten til det uten å tape mye penger. Vi har jo sett en rekke slags varianter av dette før. Nå var det tilfeldigvis Durant som fikk muligheten, men han gjorde bare noe som de fleste andre i hans sko også ville gjort, tror jeg. Så jeg sliter med å hate Durant for mye for denne avgjørelsen, jeg har egentlig bare akseptert at det tilfeldigvis ble sånn og jeg gleder meg til å se hvem som kan ta skalpen på GSW og når. 

Det er min mening og tankegang i hvert fall :) 

(Innlegget ble redigert 25.06.17 20:28)

Trolljegern
25.06.17 21:24

Ingen har gått 73W før. Ferdig snakka.

Ærlig talt blir det som om Jordan skulle joinet Detroit BadBoys i stedet for å bulke opp og slå dem. Durant var ikke langt unna å slå GSW i 2016 WCF heller...

smush
25.06.17 21:55
Trolljegern: Ingen har gått 73W før. Ferdig snakka.

Ok

Trolljegern
25.06.17 22:46

Altså smush, jeg respekterer deg på dette forumet, du forstår basketball, men ser du ikke at Durant til GSW er "cheap"?

smush
25.06.17 23:16
Trolljegern: Altså smush, jeg respekterer deg på dette forumet, du forstår basketball, men ser du ikke at Durant til GSW er "cheap"?

Jeg trodde du var ferdig snakka? Hehe :) 

Takk for det! Jeg ser selvfølgelig hva mange folk (fans) mener og hvorfor, jeg skjønner kritikken mot Durant og det er klart at et championship i OKC ville scoret han noen flere "legacy poeng" enn dette gjorde med GSW. Enig i alt her. 

Men konstruktiv kritikk og "hating" er to forskjellige ting synes jeg. Jeg forstår kritikken mot Durant, men skjønner godt avgjørelsen og "appealen" om å lede et dynasty i Bay Area når muligheten utrolig nok først var der, og jeg annerkjenner også produksjonen hans i sluttspillet, og spesielt finals. 

En spiller tok ett valg som kan kritiseres, men forstås. Spilleren levde så opp til forventningene (and then some). Det er alt jeg forsøker å si. 

(Innlegget ble redigert 25.06.17 23:19)

Lamozy
LamozyInnlegg: 1972
25.06.17 23:58
Trolljegern: Ærlig talt blir det som om Jordan skulle joinet Detroit BadBoys i stedet for å bulke opp og slå dem. Durant var ikke langt unna å slå GSW i 2016 WCF heller...

Jada we geddit, og samme som om LeBron skulle gått til Celtics i 2010. 

Jeg gidder ikke bry meg om denne Durant-diskusjonen, men å bruke de samme argumentene om igjen hele tiden synes jeg blir kjedelig å lese om.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg