Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

NBA Draft 2017

NYTT TEMA
kobebryant92
kobebryant92Innlegg: 1890
29.05.17 10:13

Veit vi er i NBA Finals humør no, men eg tenkte vi kunne ha ein tråd der vi kunne diskutert draften i år. 

Etter fjorårets draft som blei regna som veldig svak der 1 pick Ben Simmons forsatt ikkje har spilt, skal denne draften være mykje bedre. Celtics har first pick etter Pierce og Garnett traden. Blir spennende å se kva dei gjør med picket. Tar dei Fultz eller trader dei picket for Paul George eller Jimmy Butler.

DraftExpress sin Mock Draft fra 25 Mai.

1 Markelle Fultz PG Celtics

2 Lonzo Ball PG Lakers

3 Josh Jackson SF 76ers 

4 Jaysom Tatum SF Suns

5 DeAaron Fox PG Kings

6 Malik Monk SG Magic

7 Jonathan Issac SG/SF Timberwolves 

8 Dennis Smith PG Knicks

9 Lauri Markkanen PF Mavericks

10 Zach Collins PF/C Kings

11 Frank Ntilikina PG Hornets 

12 Donovan Mitchell SG Pistons 

13 OG Anunoby SF/ PF Nuggets

14 Justin Jackson SF Heat

Utenfor lottery syns eg Harry Giles er det mest spennende fordi han var ein av dei største recruitsa fra High School men har slitt veldig med skader.

God draft. 

fenni
fenniInnlegg: 10074
29.05.17 10:43

Fulgte mye bedre med mock-draftene i fjor, men akkurat Lonzo Ball har vært umulig å komme utenom :)

Mest spent på hva Celtics gjør, om de går for her og nå, eller 4-5 års perspektiv. For eksempel Bulls tror jeg vil kunne gå med på å trade Butler om de får Fultz.

kobebryant92
29.05.17 11:37
fenni: For eksempel Bulls tror jeg vil kunne gå med på å trade Butler om de får Fultz.

Eg trur ikkje Celtics trader dette picket for Butler, eg trur dei heller vil prøve å få Bulls eller Pacers til å ta neste års Brooklyn pick i tillegg til Brown og 2019 Memphis picket som blir unprotecta i 2021.

fenni
fenniInnlegg: 10074
31.05.17 08:10
kobebryant92: Eg trur ikkje Celtics trader dette picket for Butler, eg trur dei heller vil prøve å få Bulls eller Pacers til å ta neste års Brooklyn pick i tillegg til Brown og 2019 Memphis picket som blir unprotecta i 2021

Så spørs det hvordan draft-klassen i 2018 er, men i alle fall mye mulig at Brooklyns pick blir ett nytt første-pick.

kobebryant92
31.05.17 09:57
fenni: Så spørs det hvordan draft-klassen i 2018 er, men i alle fall mye mulig at Brooklyns pick blir ett nytt første-pick.

Eg tipper Chicago og Pacers spør etter årets pick og det vil ikkje Celtics gi fra seg, derfor trur eg heller Celtics kjem til å prøve å få Hayward først.

Klarer dei det kansje dei er villig til å gi fra seg Fultz, pluss kansje Crowder og Brown.

Redondo66
Redondo66Innlegg: 5188
31.05.17 13:09
kobebryant92: Utenfor lottery syns eg Harry Giles er det mest spennende fordi han var ein av dei største recruitsa fra High School men har slitt veldig med skader.

Ja han var mye omtalt for noen år siden, trodde han var ferdig, stor talent kan være solid spiller for playoff lag om han holder seg skadefritt

kobebryant92
31.05.17 13:27
Redondo66: Ja han var mye omtalt for noen år siden, trodde han var ferdig, stor talent kan være solid spiller for playoff lag om han holder seg skadefritt

Spilte veldig lite for Duke i fjor, men har vært litt reporter om att han har sett bedre ut i nokken workouts.

smush
smushInnlegg: 8885
31.05.17 22:50

Ball skal ha solo workout med Lakers. Vurderer vistnok workout med 76ers også. 

TheRedDevils
TheRedDevilsInnlegg: 21473
07.06.17 21:51
smush: Ball skal ha solo workout med Lakers.
Small_boi
Small_boiInnlegg: 4744
09.06.17 12:55

Den franske centeren Jonathan Jeanne, som mange mock drafts hadde i slutten av første runde, er blitt diagnostisert med Marfans syndrom. Det er en tilstand som påvirker bindevevet i kroppen og er det samme Isaiah Austin fra Baylor fikk påvist for noen år siden. Potensielt karrieretruende og betyr nok at han ikke er klarert for å trene med flere lag.

kobebryant92
15.06.17 13:37

Da var finalen over og vi nærmer oss draften no,

Masse rykter om Lakers for tida både Ball, Fox og Jackson har vært på workout, håper vi går for Ball og ikkje lar oss skremme av Lavar.  

ErlendLH
ErlendLHInnlegg: 580
15.06.17 22:35
kobebryant92: Masse rykter om Lakers for tida både Ball, Fox og Jackson har vært på workout, håper vi går for Ball og ikkje lar oss skremme av Lavar.

Håper at dere går for Fox, slik at Suns får enten Jackson eller Ball.

kobebryant92
15.06.17 22:45

PG som ikkje kan skyte er eg fryktelig skeptisk til.

Rockets_AA
Rockets_AAInnlegg: 16286
15.06.17 23:53

Eneste håpet mitt i draften er at Lakers ikke tar Ball. Bare for å se reaksjonene som kommer.

ErlendLH
15.06.17 23:57
Rockets_AA: Eneste håpet mitt i draften er at Lakers ikke tar Ball. Bare for å se reaksjonene som kommer.

Enig der ja. Tror at Lavar hadde tatt det verre enn Lonzo.

Rockets_AA
Rockets_AAInnlegg: 16286
15.06.17 23:59

Da kommer det garantert en rant om at Lavar hadde tatt Magic 1on1 og at de egentlig ikke ville dit uansett og at Lonzo er for god for de osv. Gleder meg.

ErlendLH
16.06.17 00:17

Jeg liker Lonzo veldig godt, så jeg er fornøyd bare han ikke havner i LA.

kobebryant92
17.06.17 06:06

Rykter om ein blockbuster mellom Celtic og 76ers som vil gjøre att 76ers får 1 

Fultz, Simmons og Embiid  hadde vært konge !!!!

Draciger
DracigerInnlegg: 9868
17.06.17 09:44
kobebryant92: Rykter om ein blockbuster mellom Celtic og 76ers som vil gjøre att 76ers får 1

Gud bedre, hvis Ainge trader til seg flere picks nå etter denne warchesten hans med picks.

Går rykter om at Lakers er villig til å trade seg oppover også. Gdm clickbait media.

smush
17.06.17 11:15

Veldig mange spennende rykter nå for tiden. Dette kan bli en interessant uke framover! Det som for mange så ut til å bli en ganske straight forward draft med Fultz som soleklar #1 til Boston, Ball som soleklar #2 til LA og deretter Jackson/Fox/Tatum i en eller annen rekkefølge på 3-5 virker ikke like opplagt lengre. 

Jeg håper Lakers kaster seg på telefonen til Ainge hvis 1st pick faktisk er in play. Gi de 2nd pick og Randle, Clarkson eller hvem som helst andre forutenom Russell/Ingram. Hvis Magic/Pelinka er så høy på Fultz som noen sier så bør de gå for han. Min filosofi er at man som rebuilder alltid bør gå for spillerne som har best superstar potensial, selv om det går på bekostning av dybde i talent. Man vil heller ha EN Kevin Durant i stedet for TO Kyle Lowry's, for å sette det veldig på spissen. 

Jeg tror alt handler om hvordan disse front officene internt evaluerer Fultz/Jackson/Ball opp mot hverandre, og svaret på dette får vi vel egentlig ikke før en trade evt. blir gjort eller før draft night er kommet. Hvis Boston enda har Fultz som soleklar #1 gir det i hvert fall ingen mening for meg å trade seg ned, spesielt til en up-and-coming eastern conference rival. I så fall bør Fultz gå som planlagt og draften starte på ordentlig med at Lakers må gjøre et valg mellom Jackson og Ball på #2. Hvis Jackson derimot faktisk har bygget seg opp så momentum nå på slutten at både Boston og potensielt Lakers vurderer han som en like god prospect som Fultz så kan alt mulig skje her. 

(Innlegget ble redigert 17.06.17 11:17)

as_roma
as_romaInnlegg: 20392
17.06.17 23:03
kobebryant92: skeptisk

Hvem?

smush
17.06.17 23:33
as_roma: Hvem?

Fox tror jeg. 

smush
17.06.17 23:34
kobebryant92: Rykter om ein blockbuster mellom Celtic og 76ers som vil gjøre att 76ers får 1  Fultz, Simmons og Embiid  hadde vært konge !!!!

Hvis 76ers får 1st vil det være sikkert at de tar Fultz, eller kan Jackson være in play? 

Draciger
17.06.17 23:36
smush: Hvis 76ers får 1st vil det være sikkert at de tar Fultz, eller kan Jackson være in play?

En liten tanke, at Jackson blir plukket opp av Lakers og ødelegger hele traden. Akkurat der rooter jeg for Lakers XD.

En draft blir vel uansett fastsatt etter draften, hvis det er tilfellet.

(Innlegget ble redigert 17.06.17 23:37)

Small_boi
Small_boiInnlegg: 4744
18.06.17 00:53
smush: Jeg håper Lakers kaster seg på telefonen til Ainge hvis 1st pick faktisk er in play. Gi de 2nd pick og Randle, Clarkson eller hvem som helst andre forutenom Russell/Ingram.

Tror det fort må bli Russell/Ingram som må til for å ta steget opp.

Redondo66
Redondo66Innlegg: 5188
18.06.17 09:33

Ifølge alle nyheter Boston får nr3 i år og neste år Lakers pick, mest pga at de har mange guards og liker Tatum/Jackson. Det betyr vel at IT får sin store kontrakt fra Boston

Philly tar garantert Fultz, og har nå tre av de mest interessante talenter i liga + masse capspace. Kjempe spennende 

Philly eller Minnie hvem kommer til finals først?

for suns sin del er dette kun positivt, før trade Jackson var aldri mulighet, nå kanskje Boston velger Tatum

(Innlegget ble redigert 18.06.17 09:35)

Draciger
18.06.17 12:26
Redondo66: Ifølge alle nyheter Boston får nr3 i år og neste år Lakers pick, mest pga at de har mange guards og liker Tatum/Jackson. Det betyr vel at IT får sin store kontrakt fra Boston

Woj inaccurately initially stated the Celtics were getting two additional picks to swap down from #1 to #3. Celtics are only getting one. If the Lakers pick falls between 2-5 in 2018 that will be the pick. If it ends up #1 or 6-30, Philly keeps the pick and the Celtics get Sacramento's 2019 1st rounder.

smush
18.06.17 14:41
Redondo66: Philly eller Minnie hvem kommer til finals først?

Jeg tror Philly er langt unna enda. Fultz og Simmons er begge rookies og unproven på dette nivået, og Embiid har store spørsmålstegn rundt helsa. Minnesota er noen år foran de i utvikling mtp. Towns/Wiggins, som vel går inn i år 3 og 4 henholdsvis. Minnesota må dog gjennom Warriors de neste 4-5 årene, mens hvem vet hva som skjer i øst hvis/når fatigue catcher opp med Lebron. Jeg har dog mer trua på Milwaukee i øst de neste fem årene kontra Philly. 

KongOlav2
KongOlav2Innlegg: 31718
18.06.17 14:46
smush: Jeg tror Philly er langt unna enda. Fultz og Simmons er begge rookies og unproven på dette nivået, og Embiid har store spørsmålstegn rundt helsa. Minnesota er noen år foran de i utvikling mtp. Towns/Wiggins, som vel går inn i år 3 og 4 henholdsvis. Minnesota må dog gjennom Warriors de neste 4-5 årene, mens hvem vet hva som skjer i øst hvis/når fatigue catcher opp med Lebron. Jeg har dog mer trua på Milwaukee i øst de neste fem årene kontra Philly.

Er det noe fare med Simmons og skader i tiden fremover? Var ikke han skadet hele denne sesongen?

Embiids problemer viser igjen min skeptisisme til å drafte big men av den typen. Forekommer meg at noe sånt som 80 % av de verste draft bustene er av slike spillere.

Draciger
18.06.17 14:49

RealGM melder at vi har tradet 1st pick til Philly.

Ainge nå tester du virkelig min tålmodighet. Jeg var svært hypet for Fultz.

(Innlegget ble redigert 18.06.17 14:50)

Klikk for å gå tilbake til toppen