Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvilke NBA/NFL/MLB/NHL kamper har du vært på?

NYTT TEMA
pgszczecin
pgszczecinInnlegg: 48
06.07.17 00:25

Av ren interesse lurer jeg på hvilke stadioner og kamper dere har vært på i de forskjellige Amerikanske sportene. Gjerne del tips og anbefalinger. 

smush
smushInnlegg: 8906
07.07.17 17:04

Jeg har også en liten "stadion-fetish" i meg og har vært heldig nok til å oppleve en del forskjellige kamper i USA (eller faktisk bare i California, når jeg tenker meg om) 

NBA: 

Staples Center (Los Angeles): 5 forskjellige Lakers-kamper tror jeg (Lakers vs ukjent i 2000 reg. season, Lakers vs Portland 2000 første runde playoffs, Lakers vs Nuggets game 5 western conference finals 2009, Lakers vs Indiana 2010 reg season og Lakers vs Heat 2010 "christmas game" (kanskje den mest hypede reg. season kampen i NBAs historie) 

Kampen mot Nuggets var et desidert høydepunkt. Stor forskjell mellom regular season og playoffs, spesielt såpass sent i sluttspillet. Staples Center er en veldig kul arena og relativt ny (bygd i 1999 mener jeg). Har alltid måtte sitte på de øverste radene siden Lakers-kamper er så utrolig dyre (de var spesielt dyre de første 11-12 årene av 2000-tallet når Lakers var gode) 

* Hvis man vil se en NBA kamp i LA til en litt billigere penge kan man se LA Clippers. 

Oracle Arena (Oakland/San Francisco): 6-7 forskjellige Warriors-kamper mens jeg studerte i området, inkludert en Warriors vs Lakers. Warriors var dårlige på denne tiden og billettene var langt billigere enn i LA. Satt blant annet på fjerde eller femte rad i en kamp mot ett annet bunnlag. Det å sitte så nært banen og kunne se og høre mye av det som foregår på sidelinjene var utrolig, utrolig kult. Oracle Arena er gammel og Warriors åpner en ny en i San Francisco om et par år. Billetene til Warriors-kamper har blitt langt dyrere nå ettersom de har blitt et mesterskapslag (vunnet 2 av de siste 3 NBA-finalene). 

Arco Arena (Sacramento): Så Kings vs Lakers her i 2010 tror jeg. Kjempegod stemning siden Kings og Lakers er rivaler. Arco Arena ble sist sesong erstattet med en splitter ny og moderne arena i Sacramento. Kings-kamper kan forresten være et godt alternativ hvis man vil se kamper til en litt billgere penge mens man er i Bay Area, evt. komme seg lengere ned mot parketten for en OK pris. Ca. en times kjøretur fra San Francisco bare. 

NHL: 

"SAP-center" (San Jose)

Også bare ca. en times kjøretur fra San Fracisco. Så hjemmelaget San Jose Sharks mot Mats Zuccarello og NY Rangers her i 2011. Min første hockey-kamp og jeg var litt skeptisk siden jeg ikke følger sporten, men det var kjempegod stemning og morsomt og oppleve en kamp live. 

MLB: 

Dodger Stadium (Los Angeles): LA Dodgers mot ukjent lag i 2010 tror jeg. Trivelig nok å sitte på en enorm stadion og skue utover banen og folkemengden, men baseball synes jeg desverre er fryktelig kjedelig. Langt mindre og dårligere stemning enn på NBA og NHL-kamper innendørs. 

Angel Stadium (Anaheim/Los Angeles): Så en kamp med LA Angels her også i 2010 eller 2011.

AT&T Park (San Francisco): Også 2010 eller 2011. Var litt bedre stemning på denne kampen mener jeg å huske enn de to allerede nevnt. 

Ellers skulle jeg gjerne sett en NFL-kamp, men kom meg aldri til å gjøre det. Så et par college D1 basket-kamper i Berkeley, noe som var veldig kult og bra stemning. Så også en college football camp på samme universitet. Enorm stadion og kul atmosfære. Var også innom det som nå heter "Stubhub center" hvor LA Galaxcy spiller fotball-kamper. Var der i Beckham-tiden og han scorte utrolig nok på frispark i slutten av kampen. Overraskende god stemning på denne arenaen mener jeg å huske. 

(Innlegget ble redigert 07.07.17 17:11)

BoomDizzle
BoomDizzleInnlegg: 4732
19.07.17 11:24

Kun California her også, hehe.

NBA: Oracle Arena, Golden State Warriors vs Utah Jazz, nov 2014

$156 for billett på rad 16 på hjørnetribune (tilsvarte 1200 kr med datidens kronekurs). Har blitt dyrere siden 2014, nå må jeg nok betale minimum 1500 kr for den samme billetten (skal over igjen i oktober). Sliten arena (NBAs eldste), men har sjarm og masse trøkk på tribunen. Blowout-seier til Warriors, ledet med rundt 30 poeng etter tre perioder, Curry spilte kun 24 min, Klay Thompson kun 22 min. Men fikk i hvert fall sett en kamp i den første gull-sesongen siden 1975, og det var god stemning helt til det ble reserver mot reserver siste periode. Som vanlig utsolgt (19,596 tilskuere).

NFL: Levi's stadium, San Francisco 49ers vs Washington Redskins, nov 2014

$93 for standing room only-billett kortside (altså ikke sitteplass). 49ers 5. hjemmekamp på den splitter nye Levi's stadium. Dårlig kamp, 17-13-seier over et svakt Washington-lag. Ren, pen og moderne stadion, bra mat og drikke (kan til og med bestille mat rett til setet fra app). Dårlig stemning på tribunen, men utsolgt stadion (70,799 tilskuere).

NCAA Football: California Memorial Stadium, The Big Game, Cal Golden Bears (Berkeley) vs Stanford Cardinal, nov 2014

$70 for billett på rad 2 langside. Et av college-sportens eldste rivalerier, The Big Game ble første gang spilt i 1892. Stanford knusende overlegne i 2014, Berkeley ikke nærheten, noe som førte til litt laber tribunestemning. Likevel mye mer trøkk enn NFL-kampen selv om det var mye færre tilskuere (56,483). Veldig sliten stadion, elendig mat og drikke. Men morsom opplevelse!

NHL: SAP Center, San Jose Sharks vs Florida Panthers, nov 2014

$30 for billett på øvre tribunedel. Ålreite stadionfasiliteter. Borteseier til Florida, men fortsatt grei stemning. Av alle sporter og kamper jeg har vært på i USA var hockey-fansen i SAP Center de desidert mest berusede. Mye øl på tribunene. Nesten helt utsolgt, 17,331 tilskuere (99.1% fullt).

MLB: AT & T Park, San Francisco Giants vs Arizona Diamondbacks, juni 2005

Lånte min onkels sesongkort, så vet ikke hva billettpriser lå på da. Giants superstjerne Barry Bonds (hadde da MLBs nest høyeste lønn) var ute hele sesongen med kneskade, så Giants hadde tiårets dårligste sesong dette året. Ble tap mot Arizona denne kvelden. Hyggelig på baseball-kamp, men langtekkelig og lite action. 39,739 tilskuere.

Av sporter jeg gjerne skulle ha opplevd så er det NCAA Basketball og MLS som peker seg ut.

smush
smushInnlegg: 8906
19.07.17 22:24
BoomDizzle: Kun California her også, hehe.   NBA: Oracle Arena, Golden State Warriors

Tenker at du har GANSKE lyst til å komme deg på en Warriors-kamp igjen når de åpner ny-stadion i San Francisco? :) 

bjerkseth
bjerksethInnlegg: 1375
19.07.17 23:16

Jeg har sett både Astros og Rockets mens far jobbet i Houston og jeg var 13/14. Skulle gjerne sett Rockies på Coors Field, men er stort sett over i Colorado i forbindelse med springbreak.

BoomDizzle
BoomDizzleInnlegg: 4732
20.07.17 08:46
smush: Tenker at du har GANSKE lyst til å komme deg på en Warriors-kamp igjen når de åpner ny-stadion i San Francisco? :)

Oh yes! Blir nok en ny tur i 2019 :D

Warriors blir forresten nå første NBA-lag som innfører en personal seat licence på season tickets, altså at man må betale en romslig sum for å få lov til å betale for allerede dyre sesongkort. Denne summen tilbakebetales til sesongkortholderen etter 30 år, altså et slags rentefritt lån fra tilskuer til klubben. Visstnok vanlig praksis i NFL:

http://www.espn.com/nba/story/_/id/20108213/golden-state-warriors-become-1st-nba-team-charge-personal-seat-licenses-new-arena

Halvparten av sesongkortene i nye Chase Center vil koste over $15,000 - altså over 120,000 kr. Årlig. Galskap. Den andre halvdelen av sesongkortene vil koste opptil $15,000 - laveste sum er ikke oppgitt enda. Er jo ikke rart de har råd til å betale spillerne vanvittige summer.

(Innlegget ble redigert 20.07.17 08:46)

SalSomer
SalSomerInnlegg: 6221
25.07.17 14:39

Jeg så Texas Rangers slå Seattle Mariners 7-3 på The Ballpark in Arlington, 4. juli 2003. Alex Rodriguez hadde forøvrig 2 hits på 3 AB i løpet av kampen. 

Jeg så også Kansas City Chiefs slå Baltimore Ravens 34-14 den 20. desember 2015 på M&T Bank Stadium. Marcus Peters hadde en INT for en TD mens Joe Flacco kastet en vellykket hail mary like før pause som to av høydepunktene. 

I tillegg så jeg flere college-basketball-kamper i løpet av 2002/03-sesongen på Texas Techs United Spirit Arena i Lubbock. 

SalSomer
SalSomerInnlegg: 6221
29.07.17 14:32
SalSomer: Joe Flacco kastet en vellykket hail mary like før pause

Det var forøvrig selvsagt Jimmy Claussen. Flacco var jo skadet på det tidspunktet på linje med halvparten av resten av Ravens.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg