Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

NFL Uke 6

NYTT TEMA
HuiBuorre
HuiBuorreInnlegg: 15379
13.10.17 13:39
TomBrady_12: Det ser veldig ut som ballen var inne i det hen passerte linja.

Jeg har sett dette fra alle vinkler, og den var definitivt ikke innenfor.

TomBrady_12
TomBrady_12Innlegg: 2233
13.10.17 13:57
HuiBuorre: Jeg har sett dette fra alle vinkler, og den var definitivt ikke innenfor.

Godt mulig.

Da har du sikkert ikke noe problem med å hoste opp et skjermbilde som viser at den definitivt ikke er innenfor.

Edit: Måtte se den på nytt, og det ser fortsatt ut som ballen var inne.

(Innlegget ble redigert 13.10.17 14:00)

HuiBuorre
13.10.17 14:25
TomBrady_12: Da har du sikkert ikke noe problem med å hoste opp et skjermbilde som viser at den definitivt ikke er innenfor.

Jeg har også sett episoden på nytt fra alle vinkler, og er like sikker. Det sto to dommere like ved, og de dømte ballen ut. Det er altså du som har bevisbyrden, ikke jeg. Dette er en ikke-sak i amerikanske fotballmedier i dag.

GoingKronos
GoingKronosInnlegg: 40219
13.10.17 14:29
HuiBuorre: Dette er en ikke-sak i amerikanske fotballmedier i dag.

Det er jo for at det ble TD på neste spill. Jeg syns still-bildene fra tv-sendingen viser at det skulle vært en TD.

Uansett en fantastisk prestasjon fra Cam.

HuiBuorre
13.10.17 14:34
GoingKronos: Jeg syns still-bildene fra tv-sendingen viser at det skulle vært en TD.

Du burde absolutt gå inn på opptaket med ca 9.40 igjen av siste quarter. Da får du sett episoden fra alle vinkler.

Etter som det ble TD i trekket etter har dette begrenset interesse, men jeg skulle gjerne hørt fra en med bedre innsikt enn meg om jeg forstår situasjonen rett.

svenna99
svenna99Innlegg: 10202
13.10.17 14:45

Jeg synes også det var rart den ikke ble ruled TD etter review. Var kanskje ikke en perfekt vinkel så man fikk overturned, men er helt overbevist om at ballen "toucha" over pylon før beinet traff bakken.

Men som dere sier, hadde jo til slutt lite eller ingenting å si. 

Rockets_AA
Rockets_AAInnlegg: 16874
13.10.17 14:47
HuiBuorre: Etter som det ble TD i trekket etter har dette begrenset interesse, men jeg skulle gjerne hørt fra en med bedre innsikt enn meg om jeg forstår situasjonen rett.

Ballen passerer ganske tydelig over pylon før han toucher out of bounds, så jeg synes det virker som en ganske klar TD. Men siden det ble dømt down på 1yrd av dommeren, så skal det ganske klare videobevis til for at man overturner en sånn call.

Håpløs challenge av Rivera forresten, han hadde ballen på 1yrd line og fire forsøk å få den inn uansett, kastet vekk en viktig timeout.

Rockets_AA
Rockets_AAInnlegg: 16874
13.10.17 14:48

Forresten:

Pete Morelli’s crew in last FOUR Eagles games Philly penalties - 40 for 396 yards Opponent penalties - 8 for 72 yards

Rimelig ensidig dømming i natt.

svenna99
13.10.17 14:51

Tror dømmingen hadde fått noe mer spalteplass i dag også, om vi hadde tapt. Selv om det vel ikke er særlig kultur for det i amerikansk sport (noe jeg forsåvidt er glad for). 

Jazzeron
JazzeronInnlegg: 12833
13.10.17 15:01
svenna99: men er helt overbevist om at ballen "toucha" over pylon før beinet traff bakken.

Mulig jeg er dum her, men da er det altså slik at han kan være out of bounds i lufta, og allikevel få TD? For ballen er da langt utenfor alt som kan kalles en bane får den går over det som er pylon/linja.

(Innlegget ble redigert 13.10.17 15:01)

svenna99
13.10.17 15:03

Ja, sånn jeg har forstått det er man ikke out of bounds før man fysisk toucher out of bounds. Se f eks på sideline catches, både ball og armer er jo klart ute, men er catch om begge føtter er innafor. 

(Innlegget ble redigert 13.10.17 15:04)

Barbosa
BarbosaInnlegg: 3424
13.10.17 15:03

Håper ikke folk er dritt lei av mine Mariota oppdateringer nå. Uansett, han deltok på gårdagens trening, uten å kjenne noe til hamstring-skaden som har holdt han ute. Men HC Mularkey vil fortsatt se mer av han på trening, før det blir tatt en enedelig vurdering om han rekker kampen mot Colts. Håper og tror han er klar til match. 

HuiBuorre
13.10.17 15:06

Hvis ballen holdes innenfor eller over pyton er det TD. På den første reprisen vi så virket det som om han holdt den over pyton på et tidspunkr,  men ikke når vi så det fra andre vinkler. Det var review på situasjonen, men altså ikke mulig for dommerne å fastslå at det var TD. 

Jazzeron
13.10.17 15:20
svenna99: Ja, sånn jeg har forstått det er man ikke out of bounds før man fysisk toucher out of bounds.

Selv også når ballen er utenfor banen(men i lufta)? :P

Jazzeron
13.10.17 16:04
Rockets_AA: Hva er dette?

myfantasyleague.com

Du drafter en roster via slow/email draft før sesongen, og får automatisk poeng for de som gjør det best. Den som har mest når sesongen er slutt vinner cash, alt ettersom hvilken liga du har blitt med i ;)

SalSomer
SalSomerInnlegg: 6453
13.10.17 16:43

Folka som bygger Hålogalandsbrua har revet opp en undersjøisk kabel, så Midt-Troms er nettløst inntil videre. Har derfor ikke fått sett situasjonen som diskusjonen som diskuteres her, men det skulle jo vært interessant å se den.

Jeg skal forøvrig ned til Oslo på et møte nå i helgen der enkelte av Norges fremste internasjonalt lisensierte dommere er tilstede, sånn hvis det fortsatt etterspørres ekspertuttalelser. :-P

svenna99
13.10.17 18:11
Jazzeron: Selv også når ballen er utenfor banen(men i lufta)? :P

Usikker på om jeg skjønner hva du mener... Men mener ballen kan være utafor sideline og så hentes inn igjen, så lenge ikke ballen eller en som er nær ballen toucher out of bounds ja.

F. eks. denne er jo ballen langt utafor linja men fortsatt en catch

(Innlegget ble redigert 13.10.17 18:11)

TomBrady_12
13.10.17 20:33

HuiBorre: "Jeg har også sett episoden på nytt fra alle vinkler, og er like sikker. Det sto to dommere like ved, og de dømte ballen ut. Det er altså du som har bevisbyrden, ikke jeg. Dette er en ikke-sak i amerikanske fotballmedier i dag."

Hvorfor har jeg bevisbyrden når det var din påstand at den definitivt var ute?

SalSomer
13.10.17 20:42

TB12: ikke for å go all ex phil-student her, men generelt er det umulig å bevise at noe ikke har skjedd, man kan kun bevise at noe har skjedd. 

TomBrady_12
13.10.17 20:48

Studentpreg over den der ja. At noe ikke har skjedd i denne sammenhengen er det samme som at noe har skjedd. Enten har det skjedd at ballen var ute, ellers har det skjedd at ballen var inne. 

Det er for øvrig fullt mulig å bevise at noe ikke har skjedd. Jeg beviser nå at jeg ikke døde i går. :-)

(Innlegget ble redigert 13.10.17 20:49)

Genco
GencoInnlegg: 3814
13.10.17 22:01

Virkelig moro med Eagles of deres flotte gjeng her inne.

SalSomer
13.10.17 22:46

Poenget her er at du ber om et bildebevis som viser at ballen ikke er inne, og det er ikke mulig. Man kan vise bilder der ballen ikke er inne, men de bildene vil ikke si noe om hvorvidt ballen har vært inne eller ute på noe annet tidspunkt. Hvis man derimot viser et bilde som viser at ballen er inne har man bevist at ballen var inne, ettersom det er irrelevant hvor ballen ellers har vært. 

Og at du kan produsere tautologier betyr egentlig ganske lite. :) (Beklager, men jeg kunne ikke la sjansen til å gå 2-for-2 på "obnoxious førsteårsstudent i samfunnsvitenskap”-utsagn her. Det er faktisk 13 år siden jeg tok ex. phil nå, jeg lover!)

Jeg har forøvrig ennå ikke sett situasjonen, så jeg føler meg litt sær som blander meg inn her. 

SalSomer
14.10.17 01:36
SnorreSolano: Det er McFadden som er runningbacken å eie der, de neste 6 ukene. Morris er handcuff, riktignok med sannsynligvis noen flere snaps enn når Zeke spiller.

Det var en særdeles bastant uttalelse. Fatum er jo at det har vært en rimelig stor diskusjon i fantasymiljøet rundt hvem, om noen, som kommer til å ha særlig verdi av Morris og McFadden mens Zeke er borte. Det er godt mulig det ender opp med å bli McFadden, men det vet vi rett og slett ikke akkurat nå.

SalSomer
14.10.17 01:39
HuiBuorre: Vegasinsider er ikke helt enig, og gir KC 4.5 i odds. Jeg vet at 3 i odds er hjemmebanefordel, men likevel. Kanskje Rothlisberger er ferdig?

Jeg vet dog ikke hvor mye du skal legge i mine tradisjonelle pessimistiske utbrudd før en kamp. :P

Uansett, Kelce og Houston (og også Hill, som har vært innom skaderapporten denne uken) var i full trening i dag. Så det er nå en positivt ting, i hvert fall.

svenna99
14.10.17 06:46

Bilde 1

Bilde 2

Tipper som Tony Romo sa på broadcast at det er en TD men de har ikke nok til å overturne. De har ikke ett bilde som tydelig viser den er inne, men jeg mener ihvertfall at disse to i kombinasjon viser at det er svært sannsynlig at den var det.

Uansett ble dette fort et viktig punkt i kampen. Eagles stoppa run game for Panthers totalt, som gjorde at Cam måtte løpe mye selv. På statsene kan det se ut som det var noe som funka for Panthers, men Cam tok så mye juling at man kunne tydelig se han halte rundt, holde seg til brystet osv. utover i kampen. Jeg er ihvertfall helt overbevist om at en del av de rare kastene hans i 4th hadde med dette å gjøre.

svenna99
14.10.17 07:20

Siden jeg har fucka døgnrytme og det er lite å gjøre en lørdag morgen: 

NFL All-Injured Reserve, per week 6

QB Ryan Tannehill, Dolphins
RB David Johnson, Cardinals
WR Julian Edelman, Patriots
WR Odell Beckham Jr., Giants
WR Allen Robinson, Jaguars
TE Greg Olsen, Panthers
T Taylor Decker, Lions
G Mike Iupati, 49ers
C Zac Kerin, Lions
G Marshal Yanda, Ravens
T Zach Strief, Saints

DE J.J. Watt, Texans
DT Sharrif Floyd, Vikings
DT Haloti Ngata, Lions
DE Jared Crick, Broncos
LB Tamba Hali, Chiefs
LB Jerrell Freeman, Bears
LB Whitney Mercilus, Texans
CB DeAngelo Hall, Redskins
CB Jason Verrett, Chargers
SS Quintin Demps, Bears
FS Eric Berry, Chiefs

K Sebastian Janikowski, Raiders
P Sam Martin, Lions
LS Carson Tinker, Jaguars

Legendag_
Legendag_Innlegg: 5213
14.10.17 16:08

Håpløst å bli bøtelagt 6k$ for å kaste en fotball oppover tribunen.

Mirage
MirageInnlegg: 19902
14.10.17 16:20
Legendag_: Håpløst å bli bøtelagt 6k$ for å kaste en fotball oppover tribunen.

Jeg ville puntet ballen langt vekk for moro skyld.

ModernMan
ModernManInnlegg: 9209
14.10.17 16:33
Legendag_: Håpløst å bli bøtelagt 6k$ for å kaste en fotball oppover tribunen.

Omtrent som en femtilapp for oss dødelige da.

svenna99
14.10.17 16:37

Haha, og idioter liner opp på twitter for å donere for å dekke boten. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg