Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

PL-julebordet

NYTT TEMA
JFT_96
JFT_96Innlegg: 21214
13.12.10 14:12

Det er fredag og kalenderen viser 17.desember. Med andre ord er vi kommet til datoen storparten av VGD har gledet seg til. Datoen der identiteter skal avsløres, der mislikte debattanter skal konfronteres og der bånd skal knyttes. JohnLocke ser seg nøye om før han med et solid nevetak åpner døra til puben "O'Reillys". Faen at dette måtte arrangeres på O'Reillys. All sunn fornuft sier at et 23års-sted ville vært et bedre valg. Nå må vi slite med den jævla City-bermen i hele kveld, tenker mannen som på mange måter er på hjemmebane. Nachspiel-planer har han imidlertid ikke, til tross for få hundre meter gangavstand fra lokalet.

Det er folketomt i puben, med unntak av kveldens bartender. JohnLocke planter seg på en barkrakk og bestiller en iskald Frydenlund. JohnLocke har hørt rykter om at benkene innerst i hjørnet av puben er mest behagelig, men han har aldri våget å bevege seg så langt inn, i fare for at han da beveger seg ut av begivenhetenes sentrum.

JohnLocke er en rutinert mann, og det pleier å gå ned fire-fem halvlitere før han må urinere. I dag kjenner han imidlertid trangen allerede etter noen få slurker av sin første Frydenlund. Kanskje er han nervøs for hva kvelden kan bringe?
I det han setter retning mot toalettet, synes han å høre noe liknende krangling utenfor. Her kan jeg kanskje få brukt min definisjonsmakt, tenker den rutinerte debattanten, og trasker utenfor.

JL har ikke mange VGD'ere på lista over folk han ønsker konversere med i kveld, men Lezah, Amused99 og Saliphen er noen av dem. De to første for deres intelligens og verbale ferdigheter, den siste fordi han seiler opp som den største kandidaten til å kunne spandere fylla utover kvelden.

Til JohnLockes store skuffelse er det imidlertid hverken Lezah, Amused eller Saliphen som har startet en krangel med dagens dørvakt (ja, dørvakt måtte leies inn for kveldens treff). Rett foran han selv, står det en gutt med dårlig skjulte kviser (dekk-kremen må ha gått ut på dato), trailer-caps, sæggebukser og kritthvite nikesko.
Det som imidlertid tar Lockes oppmerksomhet er den lyseblå t-skjorta gutten har på seg. I stor skrift står det "Man City- verdens beste lag".
Tydelig uvitende om at det er selveste JohnLocke pubertetsbarnet står fremfor, utbasunerer han: "Dette tulling her slipper ikke meg inn i utestedet"!
Ikke faen om denne snørrvalpen er 18! Her har jeg mulighet til å ta første stikk på den kvalme City-bermen, tenker Locke, og røsker til seg guttens legitimasjon.
"Pride in Battle" står det. "Du er ikke Pride in battle! Du er..." før Locke rekker å snakke ferdig, har gutten allerede kommet langt ned mot Akerselva. Locke snur seg mot inngangen igjen, glad for at en av hans minst likte debattanter allikevel ikke får muligheten til å ødelegge kvelden hans.
Akkurat i det han åpner døra, kjenner han en spiss negl som prikker han på skulderen. Han snur seg, og der står en spinkel, høyreist mann.
Mannen har smilehull, og et glattbarbert ansikt. På t-skjorta står det: RED ARMY.
Til tross for mannens "søndagsskolebarn"-utseende, er det ikke vanskelig for Locke å forstå hvem han har kommet utfor.

"Avj?? Er det deg?

Videre bidrag settes pris på.

Fortsettelse?

(Innlegget ble redigert 09.11.11 16:51)

TheBelfastBoy_46
TheBelfastBoy_46Innlegg: 1150
13.12.10 14:53

Håper du også står for VGD-påskekrim'en når den tid kommer. Det kunne blitt interessant lesning. 

Bare mordofferet ikke er en Man City-supporter, da gjerningsmannen kanskje er en smule åpenbar.

JFT_96
13.12.10 14:54
TheBelfastBoy_46: Håper du også står for VGD-påskekrim'en når den tid kommer. Det kunne blitt interessant lesning. 

Muligheter for det. Kommer fortsettelse her nå, straks.

Vws
VwsInnlegg: 9333
13.12.10 14:59

Er så jævla lei de derre fortellingene.. Alle hermer etter Gudfaren..

-Pat
-PatInnlegg: 2590
13.12.10 15:04

Det er ille nok at store deler av United fansen ser opp til JohnLocke, men at dere skal begynne å lage fortellinger på over 500 ord om en debattant, som ingen her faktisk vet hvem er, og som uansett aldri kommer med noe annet enn angrep på folk han ikke liker, det er bare latterlig.

Men det er kanskje litt sent å anklage dere for å ha lite å gjøre når mange har over 20 000 innlegg.

FowlerGod2
FowlerGod2Innlegg: 5752
13.12.10 15:06
-Pat: Det er ille nok at store deler av United fansen ser opp til JohnLocke, men at dere skal begynne å lage fortellinger på over 500 ord om en debattant, som ingen her faktisk vet hvem er, og som uansett aldri kommer med noe annet enn angrep på folk han ikke liker, det er bare latterlig.

Smalt det fra mannen som kaller seg -Pat :)

MyFevola
MyFevolaInnlegg: 4708
13.12.10 15:11
-Pat: Det er ille nok at store deler av United fansen ser opp til JohnLocke, men at dere skal begynne å lage fortellinger på over 500 ord om en debattant

At du anklager en bruker med nicket "JFT_96" for å være Unitedfan sier vel egentlig mer om deg...

JFT_96
13.12.10 15:12

De to skikkelsene sitter godt plantet tett inntil baren. Bartender fortsetter å fylle opp halvliter på halvliter til JohnLocke som virkelig begynner å få fart på konsumeringen. Ved siden av sitter mannen med ”RED ARMY”-tskjorta. Etter den tredje bestillingen på rad av Smirnoff Ice føler JohnLocke at det er på tide å slå igjennom. ”En Frydenlund og en whisky-shot til finnmarkingen her. My threat”, sier han med ironisk undertone til bartenderen.
Mannen med smilehullene titter forstyrret bort på den øltørste skikkelsen til høyre for seg.
”Faen, JL. Hvordan skal jeg kunne provosere noen som helst senere i kveld med for mange sterke saker innabords?”.
”Det toget er allerede gått for lengst” mumler JL for seg selv, før han går ut for å ta en røyk, og etterlater AVJ alene med bartenderen, halvliteren og whiskyen.
Det er mørkt ute. JL titter på klokken. Halv 6. En halvtime til hele den forbanna gjengen er her inne. ”Faen”, sier han for seg selv og tar et tungt sug av prince milden han har kjøpt for anledningen.
”Ingen grunn til å klage. United har større vinnersjanser enn på lenge neste match”, lyder en dyp stemme. Locke snur seg. En kort og lubben skikkelse viser seg plutselig til venstre for han. JL vet ikke hvorfor, men det går en rask frysning gjennom kroppen på han i det han får øye på den lubne.
En ting er i hvert fall sikkert. Han aner hvor dette ender.
”Har du noen overbevisende argumenter for uttalelsen din, eller er du bare en av de mange analfabetene jeg må hanskes med hver eneste dag?”. Locke prøver å høres så bestemt og krass ut som mulig.
”Det mest overbevisende argumentet som finnes”, kommer det fort fra skikkelsen, før han fortsetter: ”Physioroom melder at Berbatov er satt ut med lyskestrekk”. Skikkelsen trer inn i lyset og med et bredt smil puster han røyken han inhalerte fra sigaretten sin, midt i ansiktet på Locke.
”Så vi møtes endelig”, sier JohnLocke og kveler røyken fra den lubne personens munn.
Den andre svarer ikke, men drar i stedet opp skjorta, fortsatt med gliset godt klistret midt i ansiktet.
JohnLocke ser til sin store forskrekkelse en tatovering midt på magen til den firkantede.
Den er dårlig utført, og ser noe uferdig ut. JL er god til å trekke konklusjoner. Det er et medfødt talent. Denne tatoveringen er gjort på fylla.
På magen står det rablet ned: TeAm SeLl BeRbA. DUX1.
JohnLocke tar rennafart og hiver seg inn i puben igjen, mens tankene strømmer gjennom hodet hans.
”Hvor er Lezah? Amused? Saliph? TheBelfastBoy? Jeg trenger godt selskap – og det nå!”

20ole
20oleInnlegg: 5543
13.12.10 15:14

Hvor mange innlegg må man ha for å være nevnt i fortellingen?;)

JFT_96
13.12.10 15:15

Setter pris på om folk ikke ødelegger denne tråden med alt mulig piss, men heller sier i fra om dem ønsker å bidra med en fortsettelse. Det blir så jævlig uoversiktlig.

JohnLocke
JohnLockeInnlegg: 43652
13.12.10 15:21
-Pat: ille

Ja, det er ille med folk som har samme brukernavn som signaturen min. Trenger du profesjonell hjelp? Gratulerer, du er forresten stalker nummer 250.

Småvittige greier, forresten.

-Pat

(Innlegget ble redigert 13.12.10 15:25)

JFT_96
13.12.10 15:22
JohnLocke:
Småvittige greier, forresten.

Ta det med ro, gammeln. Du er ikke hovedpersonen hele kvelden igjennom. :-)

(Innlegget ble redigert 13.12.10 15:23)

Barba9
Barba9Innlegg: 5017
13.12.10 15:27

Julebord med pakket her inne, kunne nok blitt ganske morsomt faktisk:) Mangel på damer, men...Regner med at vi hadde gjort som PL-klubbene og bestillt modeller/prostituerte til å møte opp.:)

LesterBurnham
LesterBurnhamInnlegg: 4009
13.12.10 15:27

Dette er trivelig. Hvordan skal du skildre bar fighten, som jeg anser som obligatorisk?

Jeg trodde JL likte ølet mørkt, forresten.

JFT_96
13.12.10 15:29
LesterBurnham: Dette er trivelig. Hvordan skal du skildre bar fighten, som jeg anser som obligatorisk? Jeg trodde JL likte ølet mørkt, forresten.

Barfighten kommer nok etterhvert.
JL er en selvutnevnt Frydenlunder.

malhen
malhenInnlegg: 17749
13.12.10 15:32

Jeg blir aldri nevnt jeg. Snufs... Er jeg altfor kjedelig?

JohnLocke
13.12.10 15:37
LesterBurnham: Dette er trivelig. Hvordan skal du skildre bar fighten, som jeg anser som obligatorisk? Jeg trodde JL likte ølet mørkt, forresten.

På O' har de Frydenlund bayer. Av butikkjøpeølet er Frydenlund favoritten (Frydenlund pilsner er f.eks. et perfekt sommerøl, og bayeren og fatølet holder også bra kvalitet. Ja, til og med Frydenlunds juleøl smaker i år), men drikker også mye mørkt og tungt. Har et par mikrobryggerier noen steinkast unna som besøkes flittig. Bytter på og drikke det aller meste fra IPA til stout, men sistnevnte er vel favoritten. Så egentlig har du rett når du sier jeg liker ølet mørkt, men under kamp på O' går det i Frydenlund bayer (og Guinness.)

Til kampen i dag skal det nytes noen Imperial Stout fra Nøgne Ø.

Edit: Fy faen, noen som ble tørste?

-Pat

(Innlegget ble redigert 13.12.10 15:37)

GatlingGun
GatlingGunInnlegg: 42971
13.12.10 15:42
JohnLocke: Imperial Stout
JFT_96
13.12.10 15:42

Klokka er kvart på 6.
Abelsborg/Liquidator/JoeStrummer ser noe urolig ut idet han trer inn i det mørke lokalet.
Abelsborg liker å være tidlig ute, og sikre seg en god plass så nær baren som mulig.
I lokalet sitter kun tre personer. Ved baren en majestetisk skikkelse. Han drikker Frydenlund. Abelsborg har jobbet i Pub i flere år selv, og har sin ekspertise i å kjenne igjen øl på fargen og konsistensen. Ved siden av den majestetiske skikkelsen, sitter en krokbøyd mann med en halvfull halvliter og noe som ser ut som en whiskyshot. Abelsborg myser og synes han kan skimte ordene RED ARMY på t-skjorta til den krokbøyde. Ikke min type. Absolutt ikke min type, tenker han og drar seg i skjegget. Abelsborg er stolt av skjegget sitt. Det er et symbol på at han er mannen i familien, til tross for at sønnen nå endelig begynner å få antydninger til bart.
Innerst i hjørnet, lent over et bord sitter en lubben mann, med øynene godt plassert rett inn i en splitter ny iphone3G. Abelsborg bestemmer seg for å ta en sjanse, og før han får øye på bordkortet med "Team Sell Berba" på, setter han seg ned.
"Helvete", lyder det samtidig fra den lubne mannen, før han ser Abelsborg rett inn i øynene.
Den gamle pubeieren svarer med en bekymret undertone:
"Er jeg ikke velkom...?".
 Før han får fullført setningen, reiser den lubne seg opp og går med raske skritt mot utgangsdøra.
Abelsborg blir sittende, målløs og sjokkert over den lubnes oppførsel. Så går det opp for han at iphonen fortsatt ligger igjen på bordet. Abelsborg drar seg i skjegget, ser seg mistenksom rundt, før han strekker ut hånda og ser inn i skjermen.

Med store røde bokstaver er det en tekst som pryder skjermen: Fem-års kontrakt for Berba.

"En frydenlund til min venn JohnLocke, og to vodka battery til meg", roper en pubertal stemme fra baren.

_k9b_
_k9b_Innlegg: 15152
13.12.10 15:44

Damn! Dette var sterke saker gitt!

JohnLocke
13.12.10 15:53

Pros and cons:

Pros

- Mye JohnLocke-fokus
- Veldig interessant hovedperson så langt
- Dramaturgisk godt. Det begynner stille og rolig
- Godt og billedlig språk. Når jeg leser det du skriver er det akkurat som om jeg har vært på O'Reilly's en haug av ganger

Cons

- Litt svakt persongalleri
- Usympatiske og kjedelige biroller. Stygge er de også, tror jeg

-Pat

(Innlegget ble redigert 13.12.10 15:54)

JFT_96
13.12.10 16:01

Ikke lenge til alle er samlet og helvete braker løs nå.

JohnLocke
13.12.10 16:03
JFT_96: Ikke lenge til alle er samlet og helvete braker løs nå.

Jeg har egentlig en avtale med både en kompis og et vinmonopol, men jeg vurderer å drite i det og få med meg fortsettelsen!

-Pat

JFT_96
13.12.10 16:12
JohnLocke: Jeg har egentlig en avtale med både en kompis og et vinmonopol, men jeg vurderer å drite i det og få med meg fortsettelsen!

VGD er døgnåpent. Prioriter polet.

JFT_96
13.12.10 16:25

Fortsettelse kommer enten i kveld eller i morgen tidlig.

Hvis noen vil fortsette historien er det bra, men minstekrav er at man kan skrive, og at man ikke ødelegger hele historiens gang at once.

(Innlegget ble redigert 13.12.10 16:29)

TheBelfastBoy_46
TheBelfastBoy_46Innlegg: 1150
13.12.10 16:58

Jeg føler at en Dux returnerer med dynamitt strappet til kroppen ligger i tiden, og at JL avgår med døden er en god plot-tvist.

Gåra
GåraInnlegg: 17354
13.12.10 17:05
JFT_96: "En frydenlund til min venn JohnLocke, og to vodka battery til meg", roper en pubertal stemme fra baren.

Venter spent. Her tror jeg det er mange kandidater!

Barca_united
Barca_unitedInnlegg: 7960
13.12.10 17:08
-Pat: som ingen her faktisk vet hvem er

Han er JohnLocke...?

JFT_96
13.12.10 17:15

Del 4.

Toft20 titter spent på armbåndsuret. Det viser fem minutter på 7. Fem minutter til alle skal til bords. Fem minutter til de får vite bordplasseringene, tenker han. Toft20 har tatt på seg den ansvarsfulle oppgaven å arrangere årets julebord. Han har bestemt seg for å fremme alle mulige konflikter som måtte kunne oppstå og har derfor plassert de verste kranglefantene sammen. Ett problem har imidlertid dukket opp: Dux1 har forsvunnet. Toft20 har fått inn en melding fra united.no på telefonen om at Berba har signert en ny kontrakt, og det mumles nå i lokalet om at det er dette som er grunnen til at den lubne figuren forlot lokalet i sinne.

Stemningen er avventende, men samtidig rolig. Toft bestemmer seg for å ta oppmerksomheten:
"ALLE TIL BORDS! Navnelapper er plassert", roper han, og folk hopper opp fra stolene/barkrakkene og setter i gang med letingen etter sitt eget navn.

Toft20 gnir seg i hendene, og skuler bort på venstresiden av langbordet. Et bordparti som burde by på problemer utover kvelden.

Abelsborg har funnet plassen sin, og Roald drar seg i skjegget, før han drar av seg skinnjakka, og en t-skjorte med teksten "From Russia with love" kommer til syne.
Med et noe bekymret ansiktsuttrykk setter Ronaldo7 seg ved siden av. Dette blir bra.

Rekken fortsetter. En etter en slår milanB, Mcdermott, JohnLocke, PrideInBattle, Amused99, Anelka2, AVJ, Gilmour, Riise_Best, roben, TheBelfastBoy, JFT_96, Dorian10, Woger, Saliphen og kop11 seg ned.
På andre siden av bordet sitter skikkelser som Knaxern, GatlingGun, Quinninho, OnkelJan, Shelvey, Lezah, Gåra, Malhen, Andee, Kent, StevieY, Blanchflower og Abstract_Poet.

"Og nå. La meg velkomme kveldens æresgjest. I fravær av julebord for Fotball-Øvrig britisk: MIKEMODANO!". En behersket applaus sprer seg i lokalet, før en gråtkvalt stemme skjærer igjennom:
"Så vidt jeg husker sendte jeg deg en PM på VGD og spurte spesifikt om å sitte ved siden av JohnLocke! Hvorfor i helvete sitter jeg da ved siden av disse to molboene?". Saliphen reiser seg opp og tømmer hele vodka battery-glasset i en slurk, før han tar tallerkenen med pinnekjøtt og kaster rett i veggen.
"Og jeg spiser ikke sau!!"

Her blir det bråk, tenker Roald og skal til å trykke telefonnummeret til sønnen på den gjenglemte iphonen, før dørvakta stepper bestemt inn i puben og tar oppmerksomheten.
Et nervøst uttrykk er å spore i Kents ansikt i det dørvakta går inn.
Faen!! Jeg visste det falske legget ikke kom til å funke! Jeg får prøve å gjøre stemmen min så grov som mulig.
"Kremt.. La oss nå nyte den gode maten, ta oss en skål og glemme alt dette".

Saliphen får til slutt viljen sin, da PIB med glede tilbyr seg å bytte plass.

Et flir kan høres i retning venstre av bordet.
Øynene rettes mot den skrale skikkelsen i RED ARMY-tskjorta.
"Vil dere høre en vits?"
Spørsmålet blir møtt med vill jubel fra enkelte og spesielt Dorian 10 ser ut til å være svært spent, men før AVJ får startet sender Kop11 halvlitern sin midt i nesegrevet til søndagsskoleeleven, som går rett i bakken.

Regner med at noen har tatt på seg ansvaret til å skrive en fortsettelse, når jeg er tilbake i kveld.

(Innlegget ble redigert 13.12.10 17:22)

Romlingane
RomlinganeInnlegg: 15507
13.12.10 18:30
JFT_96: Spørsmålet blir møtt med vill jubel fra enkelte og spesielt Dorian 10 ser ut til å være svært spent, men før AVJ får startet sender Kop11 halvlitern sin midt i nesegrevet til søndagsskoleeleven, som går rett i bakken.

Aldeles glimrende!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg