Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Interessen for Engelsk fotball

NYTT TEMA
Helloween
HelloweenInnlegg: 3585
01.02.17 10:46

Har den endret seg de siste 10 år fra å være noe veldig mange i Norge var litt interessert i. Til noe som en mindre gruppe er veldig interessert i ?

Mitt inntrykk er at "alle" fulgte med før og så Tippekampen, og at store deler av denne gruppen ikke lenger følger engelsk fotball pga tippekampen vises på betal TV og samtidig som Tipping ikke er noe populært spill lenger.

Nå skal jo GET begynne å vise tippekamper, så det blir jo spennende å se hva det vil ha å si for populariteten.

Nødutgang
NødutgangInnlegg: 15622
01.02.17 10:48
Helloween: Har den endret seg de siste 10 år fra å være noe veldig mange i Norge var litt interessert i. Til noe som en mindre gruppe er veldig interessert i ?

For min del har interessen falt når kampene forsvant fra vanlig tv. I tillegg synes jeg nå pengene dominerer så mye at en del av sjarmen er borte.

hrrreminius
hrrreminiusInnlegg: 6087
14.02.17 18:09

..

(Innlegget ble redigert 14.02.17 18:09)

F.R.O.G
F.R.O.GInnlegg: 1673
16.04.17 11:33
Helloween: Nå skal jo GET begynne å vise tippekamper, så det blir jo spennende å se hva det vil ha å si for populariteten

Det kommer ikke til å skje noe som helst, tippekamper hører en svunnen tid til, der NRK var enerådende, hadde alle fotballrettighetene og tippelappen måtte leveres inn hver onsdag. Det var krise om man glemte onsdagen, noe som få gjorde det var så innarbeidet at det gikk automatisk. Så kom lørdagen, i storfamilien min var det kø på badet allerede fra tidlig morgen av :)

Det var dusjing og bading, alt måtte være ferdig til tippekampen kl 16.00 presis. Hva kamp som skulle vises var klart en uke i forkant, det ble bare vist den ene kampen. Så samlet alle seg i stua og det braket løs, minst 15 forskjellige supporter fraksjoner :)

Selve kampen var ikke så viktig, det var "dongen" som kom når kampen gikk, og når det var 10 rette eller mer underveis var stemningen høy. Samtidig raste skadefryden når andre familiemedlemmene sitt favorittlag "donget" inn til nederlag kl 17.45.

Det var tider det, de herlige 70 og 80 årene, nå bare et barneminne. Det kommer aldri tilbake.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg